Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τους κανονισμούς για τις μονάδες ισχύος που θα ισχύουν από το 2026, με 50% αύξηση της ηλεκτρικής ισχύς και 100% βιώσιμα καύσιμα. Ανοίγει ο δρόμος για Audi, Porsche.
Οι νέοι κανονισμοί περιστρέφονται γύρω από τέσσερεις πυλώνες:
- Διατήρηση του θεάματος – Οι μονάδες ισχύος του 2026 θα έχουν παρόμοια επίδοση με τις τρέχουσες, αξιοποιώντας υψηλής ισχύος, υψηλών στροφών κινητήρες V6 και αποφεύγοντας υπερβολική διαφοροποίηση στην επίδοση προκειμένου να επιτραπούν οι μάχες εντός πίστας.
- Περιβαλλοντική βιωσιμότητα – Οι Μ.Ι. θα παρουσιάσουν μια αύξηση στην ηλεκτρική ισχύ εώς και 50% και θα αξιοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα.
- Οικονομική βιωσιμότητα – Οι Οικονομική Κανονισμοί οι οποίοι θα σχετίζονται με τις Μ.Ι. θα μειώσουν τα συνολικά κόστη για τους συμμετέχοντες, διατηρώντας παράλληλα ατόφια την επίδειξη της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας, κάτι που βρίσκεται στον πυρήνα της Formula 1.
- Έλξη νέων κατασκευαστών – Οι κανονισμοί στοχεύουν να γίνει δυνατό, αλλά και ελκυστικό σε νέους κατασκευαστές να εισέλθουν στο πρωτάθλημα σε ένα ανταγωνιστικό επίπεδο.
Η πλήρης ανακοίνωση σχετικά με τους στόχους των κανονισμών αυτών μπορεί να βρεθεί εδώ στα Αγγλικά.
Οι πυλώνες αυτοί σκιαγραφούν μια εικόνα την οποία αναμέναμε εδώ και αρκετό καιρό, δεδομένων των διαφόρων φημολογιών, αλλά και των δηλώσεων των ανθρώπων της FIA, αλλά και εκπροσώπων των ομάδων. Η διατήρηση των V6 δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη σε κανέναν, αλλά και η πλήρης στροφή στα βιώσιμα καύσιμα ήταν κάτι που είχε καταστεί σαφές ότι ερχόταν στην Formula 1.
Ενδιαφέρον έχουν συγκεκριμένα άρθρα που αφορούν τον σχεδιασμό των κινητήρων. Αρχικά, ο ρυθμός ροής του καυσίμου προς τον κινητήρα θα περιορίζεται πλέον με βάση την ενέργεια που παρέχεται και όχι με την μάζα ή τον όγκο του καυσίμου ανα χρονικό διάστημα. Επίσης, το κάτω μέρος του κινητήρα (στροφαλοφόρος κτλ) θα είναι περιορισμένο όσον αφορά το design. Αντίθετα, οι κατασκευαστές θα έχουν περισσότερη ελευθερία επί του πάνω μέρους. Περιορισμό θα λάβουν και πιο ζωτικά μέρη, όπως οι διαστάσεις του πιστονιού. Ταυτόχρονα, «δευτερεύοντα» μέρη όπως η εξάτμιση, θα θεωρούνται «βασικά» μέρη του κινητήρα και θα πρέπει να αντέχουν όσο και ο κινητήρας. Κάθε οδηγός θα έχει στην διάθεσή του τρεις κινητήρες ανα σεζόν και τρεις εξατμίσεις, ενώ θα έχει και από δύο αποθηκευτήρες ενέργειας (σύστημα μπαταριών) και δύο MGU-K. Μόνο για το 2026, οι οδηγοί θα έχουν ένα έξτρα μέρος για το καθένα από τα παραπάνω.
Όπως είχε γίνει ουσιαστική ήδη γνωστό, εγκρίθηκε και η κατάργηση του MGU-H, κάτι που έγινε για περιορισμό του κόστους ανάπτυξης της Μ.Ι., αλλά και για να αφαιρέσει το εμπειρικό προτέρημα των ήδη υπάρχουσων ομάδων, έναντι των νέων. Αυτό αποτελεί ίσως το σημαντικότερο βήμα για την διευκόλυνση της εισόδου των Porsche και Audi στο πρωτάθλημα, όμως πλέον η FIA φαίνεται να έχει στόχο και άλλους κατασκευαστές. Η χαμένη ισχύς από την κατάργηση αυτή θα αναπληρωθεί από την αυξημένη ισχύ του MGU-K.
Μιλώντας για νέους κατασκευαστές, αυτοί θα λαμβάνουν από ό,τι φαίνεται ένα concession (a la MotoGP) για το cost cap της Μ.Ι., το οποίο cap έχει τεθεί στα $130 εκατομύρια από το 2026 και έπειτα. Οι «νέοι» θα μπορούν να ξοδέψουν $10 εκατ. παραπάνω για τις πρώτες δύο σεζόν τους και $5 εκατ. την τρίτη.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify