Rally Μεξικού – 1η Μέρα: Lappi εναντίον Ogier για την πρωτιά

Esapekka Lappi (FIN) Janne Ferm (FIN) Of HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen performing during the World Rally Championship Mexico in Leon, Mexico on 16,March // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202303170068 // Usage for editorial use only //

Η επιστροφή του WRC στο Rally Μεξικού είδε τον Esapekka Lappi να ηγείται του Sebastien Ogier για μόλις 5,3 δευτερόλεπτα. Τρίτος ο Evans, πανωλεθρία η πρώτη μέρα για την M-Sport.

Οι σκληρές και κλασσικές ειδικές του Μεξικού επανήλθαν φέτος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα προς μεγάλη χαρά των θεατών αλλά και των πληρωμάτων. Η ζέστη και τα μεγάλα υψόμετρα αποτελούν προκλήσεις που είχαμε καιρό να δούμε σε αγώνες του WRC, και φέτος προκάλεσαν για άλλη μία φορά έναν πονοκέφαλο στις τρεις ομάδες της μεγάλης κατηγορίας.

Το πρώτο πέρασμα από την El Chocolate το πρωί της Παρασκευής, αποτέλεσε το καλωσόρισμα των πληρωμάτων στην Βόρεια Αμερική έπειτα από τρία χρόνια, με τα 31 χιλιόμετρα σκληρών χωματόδρομων να επιφυλάσσουν δυσάρεστες εξελίξεις για τα πληρώματα της M-Sport Ford. Ως το πρώτο αμάξι στις ειδικές της Παρασκευής, ο Ott Tanak είδε το turbo του Puma WRC να αστοχεί και τον ίδιο να χάνει πάνω από επτάμισι λεπτά, σταματώντας δύο φορές για να προσπαθήσει να επιδιορθώσει τη ζημιά και να αφήσει τα ταχύτερα αυτοκίνητα που περνούσαν πίσω του.

Ott Tänak (EST) Martin Järveoja (EST) Of team M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM are seen performing during the World Rally Championship Mexico in Leon, Mexico on 17,March // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202303171035 // Usage for editorial use only //

Ταχύτερος στα πρώτα αυτά χωμάτινα χιλιόμετρα ήταν ο Esapekka Lappi, με τον Sebastien Ogier ακριβώς από πίσω του. Το μοτίβο αυτό συνεχίστηκε και στις επόμενες ειδικές της ημέρας, με τους δύο εργοστασιακούς οδηγούς να παλεύουν με νύχια και με δόντια προσπαθώντας να κερδίσουν ο ένας τον άλλον, με την μέρα να τους ανήκει δικαιωματικά, όντας σε άλλο επίπεδο από τα υπόλοιπα πληρώματα.

Στο πέρας της τελευταίας ειδικής της ημέρας, η γενική κατάταξη είχε Lappi και Ogier στην κορυφή με διαφορά μόλις των 5,3 δευτερολέπτων, ενώ στην τρίτη θέση και μισό λεπτό πίσω από την κορυφή βρέθηκε ο Elfyn Evans, με τον Ουαλό να έχει μία σχετικά καθαρή μέρα, περιμένοντας όμως περισσότερα από τον εαυτό του, και σίγουρα θα πιέσει για καλύτερους χρόνους τις επόμενες μέρες.

Στην τέταρτη θέση κατέληξε ο Thierry Neuville, του οποίου η μέρα ήταν περιπετειώδης, με το i20 Rally1 να δείχνει υπερβολικά ασταθές σε γρήγορες εναλλαγές πορείας, θεμελιώδες χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Το φαινόμενο αυτό ενίσχυσε ένα μπλοκαρισμένο αμορτισέρ στην πίσω δεξιά μεριά του Hyundai. Στα 20 δευτερόλεπτα πιο πίσω είναι ο Kalle Rovanpera, αναλαμβάνοντας το καθήκον του να καθαρίζει τον δρόμο μετά τα θέματα που υπέστη ο Tanak.

Έκτος τερμάτισε την ημέρα ο Dani Sordo, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες στο δεύτερο πέρασμα της Ortega (SS7), αφού μία γερή σύγκρουση με το Μεξικάνικο τοπίο προκάλεσε ένα κλατάρισμα και κυριότερα μεγάλες ποσότητες σκόνης να μπαίνουν μέσα στην καμπίνα του i20. Σε γενικές γραμμές ο Ισπανός δεν μπορεί να αντιδράσει στην ταχύτητα των μόνιμων οδηγών, και παρότι τις περισσότερες φορές δήλωνε χαρούμενος με τις προσωπικές του επιδόσεις, δεν δίσταζε να σχολιάσει τις ταχύτατες επιδόσεις των πρωτοπόρων.

Την δεκάδα συμπλήρωσαν τα Rally2 των Greensmith, Fourmaux, Lindholm και Kajetanowicz, ενώ ο Oliver Solberg που πάλευε για την πρωτιά στην δεύτερη κατηγορία υπέστη κλατάρισμα στην SS8, χάνοντας σχεδόν δύο λεπτά.

Εκτός δεκάδας για τα καλά τερμάτισε την μέρα ο Ott Tanak, ο οποίος συνέχισε κανονικά την υπόλοιπη μέρα μετά τα θέματα με το turbo, αλλά παραμένει στα δεκατρία λεπτά από την κορυφή, ενώ δύσκολα θα πλησιάσει την δεκάδα.

Όσον αφορά τις εγκαταλείψεις, ο Pierre-Louis Loubet βγήκε ελάχιστα εκτός πορείας σε μία κλειστή δεξιά στροφή, χτύπησε σοβαρά το εμπρός δεξιά μέρος του αυτοκινήτου κι έμεινε ακινητοποιημένος στην άκρη της ειδική, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα και λίγο πιο πίσω στην ειδική, το τρίτο Puma Rally1 που παίρνει μέρος στον αγώνα με τον Ιορδάνη Σερδερίδη στο τιμόνι βρέθηκε ανάποδα στην ειδική, μετά από κάποια έξοδο που είχε. Τα δύο Ford συνόδεψε πρόωρα στο Service Park ο Takamoto Katsuta, με μία εντυπωσιακή έξοδο στην πέμπτη ειδική του αγώνα, ακριβώς μετά το μεσημβρινό διάλειμμα.

Ο αγώνας συνεχίζεται αύριο Σάββατο στις 16:13 ώρα Ελλάδος, με την SS11 Ibarrilla 1.

Αναλυτικά η κατάταξη της πρώτης ημέρας στο Rally Μεξικού:

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
WEC - Sebring 2023 - Toyota GR010 Hybrid

1000 Miles of Sebring - Αγώνας: «Βόλτα» και 1-2 Toyota

Next Article
Verstappen

GP Σαουδικής Αραβίας - FP3: Απόλυτος Verstappen

Related Posts