Το επεισοδιακό GP Αυστραλίας, άφησε αρκετούς οδηγούς δυσαρεστημένους με τις αποφάσεις που λήφθηκαν από τους αγωνοδίκες κατά την διάρκεια του, με τον Carlos Sainz να αποτελεί ενδεχομένως το πιο τρανταχτό παράδειγμα.
Ο Sainz βίωσε -αν μη τι άλλο- έναν αγώνα με μεταπτώσεις σε πνευματικό επίπεδο για τον ίδιο, καθώς η επιλογή της Ferrari αρχικά να αλλάξει τα ελαστικά του, μετά το ατύχημα του Alex Albon στον 10ο γύρο, ώστε να εκμεταλλευτεί το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε στην πίστα, γύρισε μπούμερανγκ ελέω της διακοπής του με κόκκινη σημαία, σε μια διαβάθμιση από πλευράς αγωνοδικών και race control.
Ως εκ τούτου ο Ισπανός οδηγός βρέθηκε στην δυσάρεστη κατάσταση να απωλέσει θέσεις στην κατάταξη, ευρισκόμενος εκτός βαθμών στην ενδέκατη θέση. Παρ΄ όλα αυτά δεν πτοήθηκε από τις εξελίξεις και με ρεσιτάλ προσπεράσεων κατάφερε να αναρριχηθεί τέταρτος, απειλώντας ανά διαστήματα και τον συμπατριώτη του, Fernando Alonso, με τους δύο τους να έχουν ουσιαστικά κοινό γυρολόγιο.
Όλα αυτά μέχρι το σημείο της δεύτερης διακοπής του αγώνα, λόγω των θραυσμάτων που βρέθηκαν εντός της πίστας, εξαιτίας της επαφής του Kevin Magnussen με τον τοίχο, πέντε γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Στην δεύτερη επανεκκίνηση ο Sainz ομολογουμένως δεν είχε την καλύτερη αντίδραση και πέραν τούτου, εμβόλισε τον Alonso στην πρώτη στροφή, ρίχνοντας τον οδηγό της Aston Martin στις τελευταίες θέσεις.
Εντούτοις, η αλληλουχία γεγονότων του 57ου γύρου με μονοθέσια να συγκρούονται και μια γενικότερη εικόνα χάους, έφεραν την τρίτη διακοπή της κούρσας. Οι αγωνοδίκες ελλείψει χρόνου και χώρου για την ολοκλήρωση του αγώνα σε κανονικές συνθήκες, έλαβαν την απόφαση να επαναφέρουν την κατάταξη, με βάση την σειρά που παρατάχθηκαν οι οδηγοί για την δεύτερη επανεκκίνηση, πρακτικά ακυρώνοντας την αναδιαμόρφωση της.
Η υπαιτιότητα του Sainz ως προς την σύγκρουση του με τον Alonso δεν αναιρέθηκε από τους αγωνοδίκες, οι οποίοι επέβαλλαν ποινή πέντε δευτερολέπτων στον οδηγό της Ferrari, προκαλώντας την μήνη του ιδίου και της ομάδας του, με κριτική να ασκείται ουσιαστικά ως προς το ηθικό κομμάτι της.
Ο Sainz με αυτόν τον τρόπο βρέθηκε εκτός βαθμών στην δωδέκατη και τελευταία θέση, εξ όσων τερμάτισαν, διότι με τον 58ο γύρο του αγώνα να λαμβάνει χώρα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, οι διαφορές εκμηδενίστηκαν, με συνέπεια την άνωθεν κατάταξη.
Ο ίδιος στις δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα, ήταν εξαιρετικά απογοητευμένος και δυσαρεστημένος από την στάση των αγωνοδικών και εν βρασμώ ψυχής έκανε λόγο για άδικη απόφαση, δίχως να ληφθεί υπόψην και η δικιά του εκδοχή, όπως άλλωστε συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις που εξετάζονται συμβάντα που αφορούν συγκρούσεις ανάμεσα σε οδηγούς.
«Νομίζω ότι πρόκειται για την πιο άδικη ποινή που έχω δει στην ζωή μου. Πριν μιλήσω σε εσάς[σ.σ εκπροσώπους του τύπου] και καταφερθώ με άσχημες κουβέντες, θα προτιμούσα να επισκεφθώ τους αγωνοδίκες, να συζητήσω μαζί τους και τότε ενδεχομένως να επιστρέψω και να ξαναμιλήσω. Διότι αυτή την στιγμή ειλικρινά δεν μπορώ να το κάνω, νομίζω ότι είναι πολύ άδικο, δεν νιώθω καλά για να μιλήσω.»
Θέση υπέρ του οδηγού του πήρε και ο επικεφαλής της Scuderia, Fred Vasseur, ο οποίος κινήθηκε στο ίδιο μήκος κύματος ως προς τα λεγόμενα του, σε μια καταστροφική ημέρα για την ομάδα του συνολικά, που φεύγει από την Αυστραλία δίχως να συλλέξει βαθμούς.
«Η απογοήτευση μου έχει να κάνει περισσότερο με το ότι έλαβαν μια απόφαση πριν το τέλος του αγώνα, πριν ακούσουν τις απόψεις των οδηγών, με έναν γύρο να απομένει πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Θα έβγαζε νόημα να περίμεναν τις ακροάσεις των οδηγών και να συζητούσαν μαζί τους τις απόψεις τους και την οπτική τους. Δεν θα άλλαζε το βάθρο έτσι κι αλλιώς, δεν θα ήταν κάτι δραματικό.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify