Με μία επιβλητική εμφάνιση ο Pecco Bagnaia αναδείχθηκε νικητής του GP Ιταλίας κι έκανε άλμα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Στο βάθρο ανέβηκαν οι δύο αναβάτες της Pramac, Jorge Martin και Johann Zarco. Εμφατικό 1-2-3-4 για την Ducati, πτώσεις για τους αδερφούς Marquez.
Αποστολή στο Μουτζέλο: Δημήτρης Βούρδας
Η βροχή που έπεσε το απόγευμα του Σαββάτο, λίγα λεπτά μετά το τέλος της αγωνιστικής δράσης, δεν φάνηκε να επηρεάζει ιδιαίτερα τους αναβάτες και τις ομάδες, καθώς ο ηλιόλουστος καιρός της Κυριακής έκανε την πίστα να είναι ιδανική στην έναρξη του αγώνα. Μπροστά σε περίπου ογδόντα χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στο Μουτζέλο, οι αναβάτες επέλεξαν κατά πλειοψηφία την μέση γόμα για το πίσω ελαστικό, με μόνη εξαίρεση τον Jorge Martin που έβαλε το πιο μαλακό ελαστικό.
Στην εκκίνηση, ο Jack Miller πετάχτηκε εντυπωσιακά από τη δεύτερη σειρά και πέρασε στην πρώτη θέση πριν την κατηφόρα για την πρώτη στροφή. Όμως, παρότι είχε την εξωτερική, ο Bagnaia φρέναρε καλύτερα και πήρε αυτός την πρωτοπορία στο ξεκίνημα του αγώνα, με τον Miller να είναι ευάλωτος στην επίθεση του Marini που επίσης έφυγε εξαιρετικά κι ήταν τρίτος.
Πολύ καλό ξεκίνημα για τον Jorge Martin που ήταν τέταρτος και πίεζε με τη σειρά του τον Marini, ενώ ο Marc Marquez δεν έφυγε καλά κι ήταν έκτος μετά κι από ένα μικρό γλίστρημα στη δωδέκατη στροφή της πίστας, Πιο πίσω οι Yamaha προσπαθούσαν να σκαρφαλώσουν στην κατάταξη, ενώ ο Vinales είχε μία ακόμη πολύ κακή εκκίνηση και βρέθηκε 17ος μετά τους πρώτους γύρους.
Ο Martin είχε πολύ καλό ρυθμό κι αφότου πέρασε εύκολα Marini και Miller άρχισε να καταδιώκει με μανία τον Bagnaia που με τη σειρά του προσπαθούσε να ανοίξει τη διαφορά του στους πρώτους γύρους. Η μάχη για την τρίτη θέση ήταν πολύ σκληρή, με τον Alex Marquez να γλυτώνει για χιλιοστά ένα πολύ μεγάλο ατύχημα. Τελικά ο Marini ανέβηκε τρίτος, με τον Marc Marquez να είναι πίσω του, μπροστά από τον αδερφό του, τις δύο ΚΡΜ των Miller, Binder και την Pramac του Zarco.
Με τους δύο πρώτους να ξεμακραίνουν και τις ΚΤΜ να χάνουν έδαφος, μένοντας πίσω από τον έκτο πλέον Zarco, το βασικό ενδιαφέρον ήταν η τριπλή μάχη για την τρίτη θέση. Οι δύο Marquez ακολουθούσαν τον Marini, ο οποίος κρατιόταν πολύ καλά στις γραμμές του. Ένα οριακό φρενάρισμα και των δύο στην τελευταία στροφή προκάλεσε την πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα, με τον Marc Marquez να ανοίγει υπερβολικά τη γραμμή του και την Honda να καταλήγει στην αμμοπαγίδα.
Παρά τον τρομερό ρυθμό που συνέχιζε να κινείται ο Bagnaia, o Martin ήταν σε θέση να τον ακολουθήσει και να κρατηθεί εντός μισού δευτερολέπτου, αν και στους πρώτους δέκα γύρους δεν μπορούσε να απειλήσει τον Ιταλό παγκόσμιο πρωταθλητή. Πιο πίσω, ο Bezzecchi κόλλησε πίσω από τον Aleix Espargaro στην ένατη θέση κι έβλεπε τη διαφορά για την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα να ανοίγει σημαντικά.
Η νέα επίθεση του Alex Marquez τον έφερε μπροστά από τον Luca Marini στην τρίτη θέση, όμως όπως κι ο αδερφός του, ο αναβάτης της Gresini το παράκανε στην δεύτερη στροφή της πίστας κι είχε πτώση, τελειώνοντας άδοξα την πορεία του προς το βάθρο. Πτώση είχε κι ο Miguel Oliveira από την 13η θέση της κατάταξης.
Αντίθετα ο Johann Zarco κινήθηκε πιο ήρεμα στην δική του επίθεση, ήταν πολύ πιο αποτελεσματικός και πέρασε τρίτος στον 18ο γύρο, αντικρούοντας την αντεπίθεση του Marini, ενώ την ίδια στιγμή ο Miller κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Espargaro.
Με πέντε γύρους να απομένουν, ο Bagnaia είχε καλύτερο ρυθμό κι αύξησε τη διαφορά του στο ενάμιση δευτερόλεπτο από τον Martin, ενώ ο Zarco φαινόταν να αντέχει στις επιθέσεις του Marini. Την ίδια στιγμή το box του Marc Marquez στο γκαράζ της Honda έκλεισε, με τον Ισπανό να είναι πολύ εκνευρισμένος με τη νέα του εγκατάλειψη.
Η παρέλαση 23 γύρων του Pecco Bagnaia στην πίστα του Μουτζέλο ολοκληρώθηκε ιδανικά για τον Ιταλό που πέρασε πρώτος την καρό σημαία και γνώρισε την αποθέωση από το κοινό της πατρίδας του για τη δεύτερη συνεχόμενη επικράτησή του στο GP Ιταλίας. Αυτή ήταν η 14η νίκη για τον Bagnaia που ισοφάρισε τον Andrea Dovizioso στην πρώτη θέση της λίστας με τις περισσότερες νίκες για αναβάτη της ομάδας του Borgo Panigale.
Το διπλό βάθρο της Pramac με τους Martin και Zarco σκόρπισε χαμόγελα στο γκαράζ της ομάδας κι ακόμη περισσότερα στους ιθύνοντες της Ducati που έκαναν το πρώτο 1-2-3 επί ιταλικού εδάφους. Ο Luca Marini ήταν τέταρτος για την VR46 κι ολοκλήρωσε έναν μεγάλο θρίαμβο για την ιταλική ομάδα, με τον Brad Binder να είναι ο πρώτος αναβάτης διαφορετικής εταιρείας με την ΚΤΜ να είναι μπροστά από τον Aleix Espargaro και την Aprilia που κέρδισε στο νήμα την έκτη θέση από τον Jack Miller.
O Marco Bezzecchi έμεινε όγδοος κι έχασε έδαφος στη μάχη του πρωταθλήματος, όπου πλέον απέχει μόλις τρεις βαθμούς από τον τρίτο Martin, ενώ στον πρώτο του φετινό αγώνα, ο Enea Bastianini ήταν ένατος, μετά από μία σκληρή μάχη με τις δύο Yamaha. Ο Franco Morbidelli ήταν δέκατος, επικρατώντας και στον αγώνα, μετά τις κατατακτήριες, του Fabio Quartararo που ήταν απογοητευμένος με την 11η θέση.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος το GP Γερμανίας από την πίστα του Sachsenring, το τριήμερο 16-18 Ιουνίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify