O Kalle Rovanpera έγραψε ιστορία στο Rally Πολωνίας, καθώς κατέκτησε την νίκη για πρώτη φορά στην καριέρα του με ελάχιστη προετοιμασία. Δεύτερος ο Elfyn Evans, τρίτος ο Adrien Fourmaux που έβαλε το τρίτο βάθρο στο σακούλι. Καταστροφή για τον Andreas Mikkelsen λόγω κλαταρίσματος.
Τα τελευταία 63,06 αγωνιστικά χιλιόμετρα κλήθηκαν να διανύσουν τόσο τα πληρώματα της μεγάλης κατηγορίας όσο και του WRC 2 και WRC 3. Οι οδηγοί της μεγάλης κατηγορίας πίεσαν στο όριο με το καλημέρα του Κυριακάτικου σκέλους, ελέω των έξτρα βαθμών που δίνει η ειδική κατάταξη της Super Sunday και της Power Stage. Στην προσπάθεια της αποκόμισης του μέγιστου δυνατού αποτελέσματος από ένα γρήγορο Rally όπως είναι αυτό της Πολωνίας, δεν έλειψαν τα δράματα τόσο στην μεγάλη όσο και στη μεσαία κατηγορία.
O Ott Tanak επέστρεψε εκ νέου υπό καθεστώς Super Rally, μετά την απόφαση της Hyundai Shell Mobis να εγκαταλείψει εξαιτίας ενός ζητήματος που αντιμετώπιζε με τον κινητήρα του Hyundai i20 N Rally Hybrid. O Eσθονός ήταν ταχύτατος καθ’όλη την διάρκεια της Κυριακής, μαζεύοντας το μέγιστο των βαθμών από την Super Sunday και 4 βαθμούς από την Power Stage καλύπτοντας όσο το δυνατόν περισσότερο το χαμένο έδαφος από το ατύχημα της Παρασκευής. Τερμάτισε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας.
Ο Kalle Rovanpera και η εθνική ομάδα της Δανίας στο Euro 1992 έχουν ένα κοινό. Έκαναν κάτι το αδιανόητο. Για την ακρίβεια το μέχρι στιγμής αδιανόητο. Ο Φινλανδός δις παγκόσμιος πρωταθλητής, με μόλις δύο ημέρες προετοιμασία αναδείχθηκε νικητής του Rally Πολωνίας για πρώτη φορά στην καριέρα του. Το μόνο που έκανε ήταν μια απλή βόλτα στις τέσσερις τελευταίες ειδικές και καρπώθηκε 6 βαθμούς από την ειδική κατάταξη της Super Sunday, όντας 4,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Tanak.
Για ακόμα ένα Rally μακριά από την νίκη έμεινε ο Elfyn Evans τερματίζοντας στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Ουαλός είχε ένα κλατάρισμα στην Power Stage και έχασε σημαντικό έδαφος στην μάχη των επιπλέον βαθμών, αλλά όχι όμως και την θέση του. Παρόλα αυτά οι ελπίδες του για το πρωτάθλημα παραμένουν ζωντανές, αν και χρειάζεται νίκες προκειμένου να αυξήσει τις όποιες πιθανότητες έχει.
Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Adrien Fourmaux με τον Γάλλο να μετρά την τρίτη μέχρι στιγμής παρουσία του στο βάθρο και έκλεισε με θετικό πρόσημο την συμμετοχή του στο Rally Πολωνίας για πρώτη φορά στην καριέρα του. Οι χρόνοι που σημείωσε ήταν ανταγωνιστικοί και πολύ κοντά στους οδηγούς που ήταν στην κορυφή.
Κερδισμένος από τα δράματα του Andreas Mikkelsen βγήκε και ο Thierry Neuville, με τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος οδηγών να κόβει τέταρτος το νήμα του τερματισμού. Καθώς απείχε κάτι περισσότερο από ένα λεπτό από τις θέσεις του βάθρου, έστρεψε την προσοχή του στους επιπλέον βαθμούς της Super Sunday, παίρνοντας στο τέλος 5 από αυτούς και συνολικά 14.
Πέμπτος τερμάτισε ο Martins Sesks. Ο νεαρός Λετονός της M-Sport WRT δεν πίεσε περισσότερο στο τελευταίο σκέλος του αγώνα και έχασε προσωρινά την θέση του από τον Thierry Neuville στην 16η ειδική. Το κλατάρισμα του Andreas Mikkelsen τον έδωσε πίσω την θέση του, δίχως να πιέσει περισσότερο στην συνέχεια. Το ντεμπούτο του στην μεγάλη κατηγορία και δη χωρίς τον υβριδικό κινητήρα χαρακτηρίζεται εξαιρετικό,.
Αν η τέταρτη ημέρα του Rally Πολωνίας μπορούσε να χαρακτηριστεί με μια λέξη από τον Andreas Mikkelsen αυτή θα ήταν η πανωλεθρία. Στην εναρκτήρια ειδική της ημέρας ο Νορβηγός υπέστη κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό του Hyundai i20 N Rally1 και ελαφρές ζημιές στο αυτοκίνητο. Τα δύο αυτά συμβάντα έριξαν τον Νορβηγό από την τρίτη θέση γενικής στην έκτη, χάνοντας μια σπουδαία ευκαιρία να επιστρέψει στο βάθρο μετά το Rally Τουρκίας το 2019 κατά την προηγούμενη θητεία του στην Hyundai.
Στην έβδομη και την όγδοη θέση συναντάμε τους Gregoire Munster και Takamoto Katsuta. Αμφότεροι κινήθηκαν στον δικό τους ρυθμό και απέφυγαν τα λάθη φέρνοντας το Ford Puma Rally1 Hybrid και Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid με ασφάλεια στον τερματισμό.
Την δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Sami Pajari (Toyota Yaris Rally2) και Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2). Η νίκη του Φινλανδού είναι η δεύτερη σερί για την χρονιά που διανύουμε και μόλις η τρίτη για το νεότευκτο Toyota Yaris Rally2 το οποίο έκανε ντεμπούτο φέτος.
Ο μαγικός κόσμος του WRC θα παραμείνει στην Ευρώπη και θα ανηφορίσει βόρεια για το Rally Λετονίας, που είναι ο επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί το διάστημα 18-21 Ιουλίου.
Η κατάταξη μετά το τέλος του Rally Πολωνίας
Η κατάταξη μετά το πέρας της Super Sunday
H κατάταξη της Power Stage
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify