Ο Lando Norris ήταν ο ταχύτερος στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας στο Silverstone. Ακολούθησαν Stroll και Piastri, έξοδος για Tsunoda.
Το συννεφιασμένο σιρκουί του Silverstone υποδέχθηκε τους οδηγούς και τις ομάδες της Formula 1, για το GP της Μεγάλης Βρετανίας, 74 χρόνια μετά τον εναρκτήριο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος στην ίδια πίστα. Η πρώτη περίοδος του τριημέρου έδωσε την ευκαιρία σε τέσσερις ομάδες να βάλουν στα μονοθέσιά τους, νέους οδηγούς. Στη Haas βρέθηκε ο μελλοντικός οδηγός της ομάδας, Oliver Bearman, ενώ οι Franco Colapinto, Jack Doohan και Isack Hadjar μπήκαν στο κοκπιτ των Williams, Alpine και Red Bull, αντικαθιστώντας για το FP1 τους Magnussen, Sargeant, Gasly και Perez αντίστοιχα.
Η διαδικασία κύλησε ομαλά στο μεγαλύτερο διάστημα της, με εξαίρεση ένα τέταρτο μετά την έναρξη, όταν ο Yuki Tsunoda έχασε τον έλεγχο της RB στην Luffield και κατέληξε μετά από τετακέ στην αμμοπαγίδα, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας για μερικά λεπτά. Η βροχή έκανε την εμφάνισή της, μόνο υπό την μορφή ψιχάλων στα τελευταία λεπτά, χωρίς να επηρεάσει τα προγράμματα των ομάδων.
Η δράση κορυφώθηκε λίγο πριν το τελευταίο δεκάλεπτο, όταν οι οδηγοί της McLaren έβαλαν την μαλακή γόμα για τους πρώτους πολύ γρήγορους γύρους του τριημέρου. Ο Lando Norris ανέβηκε στην κορυφή της κατάταξης, σταματώντας τα χρονόμετρα σε 1:27,420, ενώ δεν υποσκελίστηκε μέχρι το τέλος για να κλείσει το FP1 στην πρώτη θέση.
Ο Oscar Piastri ήρθε τρίτος, όμως αντιμετώπισε πρόβλημα με τα υδραυλικά της κινητήριας μονάδας του κι αναγκάστηκε να σταματήσει στην είσοδο του pitlane, όπου οι μηχανικοί της βρετανικής ομάδας ανέλαβαν να τον επιστρέψουν στο γκαράζ και ξεκίνησαν τις επιδιορθώσεις.
Ανάμεσα στις δύο McLaren βρέθηκε ο Lance Stroll, με την Aston Martin επίσης να βάζει τη μαλακή γόμα στα δύο της μονοθέσια και τον Καναδό να ανεβαίνει στην πρώτη τριάδα με έναν χρόνο που ήταν κάτι παραπάνω από ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργός από αυτόν του Norris.
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Max Verstappen ήταν στην τέταρτη θέση και ταχύτερος απ’όλους τους οδηγούς που χρησιμοποίησαν την μέση γόμα ελαστικών, τρία δέκατα πίσω από τον Norris. Οριακά πίσω από τον Ολλανδό ήταν ο George Russell με την Mercedes, καθώς και η έτερη Aston Martin του Fernando Alonso.
O Lewis Hamilton ήταν στην έβδομη θέση, μπροστά από τις δύο Ferrari των Charles Leclerc και Carlos Sainz που ακολούθησαν και την Alpine του Esteban Ocon που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα. Αναφορικά με τους νέους οδηγούς, ο Oliver Bearman κινήθηκε ταχύτερα, όντας στην 14η θέση, τέσσερα δέκατα πίσω από τον Hulkenberg, ενώ οι Doohan, Colapinto έμειναν στην 17η και 18η θέση. Ο Hadjar αναλώθηκε σε δοκιμές με πολλά καύσιμα σε όλη τη διάρκεια του FP1 κι έμεινε στην τελευταία θέση.
Η συνέχεια του τριημέρου δίνεται στις 18:00 με το FP2 για το Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας.
Αναλυτικά η κατάταξη του FP1:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify