O Kalle Rovanpera είναι ο μεγάλος νικητής του Rally Χιλής, με τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή να κερδίζει για πρώτη φορά στην καριέρα του στην χώρα της Λατινικής Αμερικής. Την τριάδα συμπληρώνουν οι Elfyn Evans και Ott Tanak.
Μπορεί η τρίτη και τελευταία μέρα του Rally Χιλής να ήταν η μικρότερη σε μήκος από άποψης αγωνιστικών χιλιομέτρων, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν ήταν εύκολη. Η ομίχλη και η βροχή που έπεσε κατά την διάρκεια της νύχτας έκαναν τα πράγματα δυσκολότερα και το οδόστρωμα υγρό. Παρόλα αυτά άπαντες επέλεξαν τα μαλακά ελαστικά καθώς το διακύβευμα ήταν οι έξτρα βαθμοί της Super Sunday και της Power Stage.
Από τα δέκα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1,μόλις ένα δεν κατάφερε να φτάσει ως το τέλος. Ο λόγος για τον Esapekka Lappi, με τον Φινλανδό να βγαίνει για λίγο εκτός δρόμου σε ένα κομμάτι με αρκετή λάσπη. Οι ζημιές που προκλήθηκαν όμως στο Hyundai i20 N Rally1 Hybrid ήταν ανεπανόρθωτες κάτι που τον οδήγησε στην οριστική του εγκατάλειψη από το Rally Χιλής, μια ειδική πριν από το τέλος. Μέχρι τότε βρισκόταν στην έκτη θέση της Super Sunday και όγδοος γενικής. Με αυτό τον άδοξο τρόπο τελείωσε η καριέρα του Janne Ferm, στον τελευταίο του αγώνα στο πλευρό του Lappi.
🎁 @EsapekkaLappi has again delivered some souvenirs to the local fans.
Unfortunately he had to retire after SS15 😬#WRC | #HMSGOfficial | #RallyChile 🇨🇱 pic.twitter.com/pspKhM7C9B
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) September 29, 2024
Εκτός δεκάδας τερμάτισαν οι Sebastien Ogier και Martins Sesks. Ο ρυθμός του Γάλλου ήταν φρενήρης και στις τέσσερις ειδικές της Κυριακής, κάτι που του χάρισε την πρωτιά στην Super Sunday και τους επτά βαθμούς που αυτή προσφέρει. Από την άλλη ο Λετονός προσπάθησε να αποφύγει τα λάθη μέχρι την SS15 όταν στο άλμα πριν από τον τερματισμό έχασε την πίσω αεροτομή, συμβάν για το οποίο ενημερώθηκε όταν έφτασε στο stop control.
Τέλος στο σερί του Ott Tanak (νικητής το 2019 και το 2023) έβαλε ο Kalle Rovanpera κατακτώντας την νίκη στην Χιλή για πρώτη φορά στην καριέρα του. Το μόνο που είχε να κάνει ήταν απλά να διαχειριστεί την μεγάλη διαφορά που κληρονόμησε από το Σάββατο και να αποφύγει τα λάθη, στόχους τους οποίους και πέτυχε. Δεύτερος τερμάτισε ο Elfyn Evans, ανήμπορος πλέον να ακολουθήσει τον (ιλιγγιώδη) ρυθμό του ομοσταυλού του, βοηθώντας ωστόσο την Τoyota στην μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Το 3-4 στην κατάταξη έκαναν τα δύο Hyundai των βασικών διεκδικητών του τίτλου, με τον Ott Tanak να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου και ακριβώς πίσω του ο Βέλγος (+17.3). Αμφότεροι έδωσαν μια σκληρή μάχη για ένα καλό πλασάρισμα στην Super Sunday και τελικά κατέλαβαν την τέταρτη και την πέμπτη θέση αντίστοιχα. Για να κατακτήσει και μαθηματικά το πρωτάθλημα στην Κεντρική Ευρώπη, πρέπει απλά να αυξήσει την διαφορά πάνω από τους τριάντα βαθμούς.
Για ακόμα ένα Rally o Adrien Fourmaux κράτησε ψηλά την σημαία της M-Sport WRT. O Γάλλος έκοψε πέμπτος το νήμα του τερματισμού, στην παρθενική του εμφάνιση στην Χιλή στην κορυφαία κατηγορία, στην επ’αριθμόν 8 εμφάνιση του στους βαθμούς. Τα τελευταία Rally1 στην κατάταξη ήταν αυτά των Gregoire Munster και Sami Pajari, με τον Λουξεμβουργιανό της M-Sport WRT και τον Φινλανδό της Toyota Gazoo Racing να φεύγουν από την Χιλή με την έκτη και την έβδομη θέση στις αποσκευές τους, καθώς και με πολύτιμες εμπειρίες από έναν σκληρό και τεχνικό αγώνα.
Τα τελευταία Rally1 στην κατάταξη ήταν αυτά των Gregoire Munster και Sami Pajari, με τον Λουξεμβουργιανό της M-Sport WRT και τον Φινλανδό της Toyota Gazoo Racing να φεύγουν από την Χιλή με την έκτη και την έβδομη θέση στις αποσκευές τους, καθώς και με πολύτιμες εμπειρίες από έναν σκληρό και τεχνικό αγώνα.
Την βαθμολογούμενη δεκάδα ολοκλήρωσαν τα δύο Citroen των Nikolay Gryazin και Yohan Rossel κλειδώνοντας ταυτόχρονα το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές για την DG Sport Competition. Mαζί τους στο βάθρο στο WRC2 ανέβηκε ο Gus Greensmith, που είχε μια μικρή έξοδο στην Power Stage αλλά τελικά δεν του κόστισε την θέση του.
Επόμενος αγώνας για το WRC και τελευταίος επί ευρωπαϊκού εδάφους, είναι το Rally Κεντρικής Ευρώπης το διάστημα 17-20/10 εκεί που κατά πάσα πιθανότητα θα αναδειχθεί ο πρωταθλητής στους οδηγούς για το 2024.
Η κατάταξη μετά το τέλος του Rally Χιλής
Η ειδική κατάταξη της Super Sunday
H κατάταξη μετά το πέρας της Power Stage
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify