Το WRC επιστρέφει στην Ευρώπη με τον αγώνα της Πορτογαλίας. Ένα ράλι από τα πιο κλασικά του θεσμού από το 1973 μέχρι το 2001 όπου τέθηκε εκτός από το καλεντάρι του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Είναι ένας αγώνας πολύ ευχάριστος για τον οδηγό με χωμάτινες γρήγορες διαδρομές χωρίς πολλά σημεία κακού δρόμου ενώ χαρακτηριστικό του είναι η πολύ μεγάλη προσέλευση των θεατών που όμοιά της δεν έχει κανένας άλλος αγώνας στον θεσμό. Αν γυρίσουμε πίσω στο παρελθόν έρχονται στις μνήμες μας οι εποχές των group B όπου οι εδ της Πορτογαλίας ήταν πραγματικά κατάμεστες με τους θεατές τις περισσότερες φορές να βρίσκονται ακριβώς μέσα στην διαδρομή και να κάνουν χώρο για να περάσουν τα αγωνιστικά, λίγο πριν τους πλησιάσουν. Κανείς φυσικά δεν μπορεί να ξεχάσει το ατύχημα που διαδραματίστηκε την τελευταία χρονιά των group B, το 1986, με τον Joaquim Santos να χάνει τον έλεγχο το RS200 και να πέφτει πάνω στο πλήθος σκοτώνοντας 3 θεατές και τραυματίζοντας πάνω από 30. Αργότερα την ίδια χρονιά ήρθε ο θάνατος του Toivonen στην Κορσική όπου σήμαινε την αρχή του τέλους των group B από το ΠΠΡ. Το πορτογαλικό ράλι μετά από μια διακοπή 7 χρόνων επέστρεψε στον θεσμό το 2007 με νικητή τον συνήθη ύποπτο Sebastien Loeb, το 2008 προσαρτήθηκε στο IRC και από το 2009 και μετά αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.
Στην φετινή του εκδοχή το ράλι αποτελείται από 22 εδ των 434χμ με συνολική απόστασει 1564χμ. Το πρώτο σκέλος που είναι την Πέμπτη αποτελείται από 4 εδ, που η πρώτη είναι η υπερεδική στην Λισαβόνα και άλλες 3 εδ συνολικής απόστασης 35 χμ. Φυσικά αυτό το σκέλος δεν θα διαδραμτίσει τόσο σημαντικό ρόλο όσο τα επόμενα που ακολουθούν.
Το δεύτερο σκέλος, αυτό της παρασκευής είναι ένα συνηθισμένα σχεδιασμένο σκέλος με 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές μετρίου μήκους. Οι πρώτες δύο είναι οι Tavira και Alcarias των 25 χμ και η επόμενη είναι η 16χμ ειδική της S.Bras de Alportel. Είναι ένα σκέλος που αναμένεται να έχει μεγάλο ανταγωνισμό και που θα κρίνει πολλά όσων αφορά την γενική κατάταξη στο τέλος του, από την οποία εξαρτάται η σειρά εκκίνησης του 3ου σκέλους.
Το Σάββατο έχουμε πάλι 3 εδ επαναλαμβανόμενες μόνο που εδώ βρίσκονται οι κλασικές από τα 3 προηγούμενα ράλι Πορτογαλίας η Almodovar των 26χμ και η Loule των 22,5 χμ. Και οι δύο είναι ειδικές που συνδιάζουν τεχνικά με γρήγορα σημεία όπου το καλό στήσιμο είναι καταλύτης για την επιτυχία. Και όπως προαναφέρθηκε η σειρά εκκίνησης μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο στους χρόνους στις 6 εδ διαδρομές του 3ου σκέλους.
Τέταρτο και τελικό σκέλος είναι αυτό της Παρασκευής που και σε αυτό περιλαμβάνονται 3 εδ που επαναλαμβάνονται. Το χαρακτηριστικό αυτού του σκέλους είναι η μεγαλύτερη σε μήκος ειδική του ραλι που είναι η Santana da Serra των 31χμ. Αυτή η διαδρομή έπεται από την εδ Silves των 21,4 χμ και την ακολουθεί μια πολύ μικρή εδ των 5χμ (που στο δεύτερο πέρασμα θα αποτελεί την power stage). Μπορεί η Santana da Serra να μην είναι αρκετά μεγάλη μπροστά σε ειδικές μαραθωνίους σε κάποια άλλα ράλι, αλλά μπορεί να παίξει τον ρόλο της στην εξέλιξη του ράλι. Κάποιοι μπορεί να διαφυλάξουν τα ελαστικά τους σε αυτήν την ειδική ώστε να έχουν πλεονέκτημα για την power stage που θα ακολουθεί ενώ άλλοι θα πιέσουν για καλό χρόνο για καλύτερο πλασάρισμα στην γενική.
To συγκεκριμένο ράλι είναι από τα σημαντικότερα μαζί με το ακρόπολις καθώς μπορούν να κριθούν πολλά όσων αφορά τον τίτλο. O Jarri Matti Latvala δεν στοχεύει σε τίποτα άλλο εκτός από νίκη για να μείνει σε τροχιά πρωταθλήματος ενώ από την αντίπερα όχθη ο Loeb
θα παλέψει για ακόμη μια νίκη σε ένα ράλι στο οποίο έχει αποδειχθεί αρκετά δυνατος. Και φυσικά να μην ξεχνάμε τον Mikko Hirvonen, που χάρη στην σταθερότητα του μπορεί να μπει στο βάθρο και γιατί όχι να παλέψει για την νικη, αλλά και τον Petter Solberg ο οποίος θα παλέψει για άλλη μια φορά για την πολυπόθητη νίκη που έχει να πανηγυρίσει εδώ και πολύ καιρο.
Σταύρος Γορανίτης
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify