O Giandomenico Basso είναι ο τελικός νικητής του ράλυ Mille Miglia στην Ιταλία, κάτι λίγο πολύ αναμενόμενο αφού ο Ιταλός είναι οδηγός με μεγάλη εμπειρία στον αγώνα αυτό και πολύ γρήγορος στην άσφαλτο (άλλωστε οδηγεί και για την ομάδα SWRC της Proton). Επομένως γιατί συγκέντρωσε τόσο ενδιαφέρον ένας αγώνας του ιταλικού πρωταθλήματος; Η απάντηση είναι απλή. Το ράλυ Mille Miglia (πέρα από την βαριά ιστορία που κουβαλάει) ήταν και η πρώτη ευκαιρία να συγκρίνουμε τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου S2000 με αυτές ενός RRC (Regional Rally Car). Ένα αυτοκίνητο κατηγορίας RRC έχει μικρές διαφορές από ένα World rally car,με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 λίτρων , τον περιοριστή εισαγωγής στα 30 χιλιοστά και κάποιες μετατροπές στην αεροδυναμική. Στα χαρτιά, οι κανονισμοί για τα S2000 και τα RRC είναι έτσι δημιουργημένοι ώστε να έχουν παραπλήσιες επιδόσεις.
Τα πρώτα δείγματα όμως είναι σίγουρα υπέρ των δεύτερων. Ο Basso, οδηγώντας ένα Ford Fiesta RRC πήρε τη νίκη με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον δεύτερο, και μεγάλο φαβορί για την πρώτη θέση πριν την εκκίνηση, Paolo Andreucci, ο οποίος οδηγούσε ένα πρόσφατα αναβαθμισμένο Peugeot 207 S2000. O Andreucci έχει κερδίσει το ράλυ Mille Miglia περισσότερες φορές από οποιονδήποτε, διανύει μια από τις καλύτερες περιόδους της καριέρας του και έχει μια καλή και έμπειρη ομάδα πίσω του. Αυτό δίνει ακόμα μεγαλύτερη σημασία στη νίκη του Basso, αφού από όσο φαίνεται η διαφορά στην απόδοση των δύο αυτοκινήτων ξεχωριστών κατηγοριών δεν είναι όσο μικρή θα νόμιζαν κάποιοι.
Ο Ιταλός προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, λέγοντας πως θα ήταν άδικο να καταλόγιζαν τη νικη αποκλειστικά στη δυναμική του αυτοκινήτου του. ΄΄Το αυτοκίνητο ήταν σίγουρα καλό, όμως έχω τεράστια εμπειρία από το Mille Miglia, έχω κερδίσει εδώ 4 φορές εδώ, και οι συνθήκες ήταν μεικτές, που σημαίνει ότι οι σωστές επιλογές ελαστικών που κάναμε έπαιξαν σημαντικό ρόλο. Δεν θα έλεγα ότι αυτό το ράλυ μας βοήθησε να βγάλουμε συμπεράσματα για τις διαφορές μεταξύ των S2000 και των RRC. Θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε.΄΄
Στον αγώνα συμμετείχε επίσης και ο Juho Hanninen με ένα εργοστασιακό Skoda Fabia S2000, ως προετοιμασία για τους επερχόμενους ασφάλτινους αγώνες του IRC. Ο Φιλανδός είχε κάποιες λανθασμένες επιλογές στη στρατηγική που του κόστισαν, όμως ακόμη κι έτσι κατάφερε να πλασαριστεί τέταρτος, έχοντας κερδίσει και 3 ειδικές.
Στο ράλυ της Κορσικής τον επόμενο μήνα αναμένεται να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Ο Basso θα λάβει πάλι μέρος με το Fiesta RRC, ενώ θα υπάρχει μια αρμάδα από S2000 και το Mini JCW SPC (Super Production Car) που θα οδηγήσει ο Sordo.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify