Ο 4ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 στην πίστα του Μπαχρέϊν είναι πλέον παρελθόν με νικητή τον Vettel με την Red Bull Racing. Στους 4 αγώνες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής έχουμε 4 διαφορετικούς νικητές από 4 διαφορετικές ομάδες και αυτό δείχνει πόσο αμφίρροπο είναι το φετινό πρωτάθλημα. Ο καιρός όπως είδαμε και η θερμοκρασία του οδοστρώματος παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόδοση των μονοθεσίων. Η ομάδα που θα έχει τον καλύτερο ρυθμό εξέλιξης και που θα κατανοήσει καλύτερα τα ελαστικά της Pirelli , θα κατακτήσει κατά πάσα πιθανότητα το πρωτάθλημα. Ας δούμε όμως τώρα τις δυναμικότητες των ομάδων στο Μπαχρέϊν. Το Σάββατο είδαμε τις ισορροπίες να αλλάζουν για ακόμα μια φορά φέτος με την Red Bull να έχει το ταχύτερο μονοθέσιο στον ένα γρήγορο γύρο και αμέσως μετά ακολουθεί η McLaren. Η Mercedes δεν μας εντυπωσίασε με την ταχύτητα της όπως στην Κίνα ενώ για μια ακόμα φορά η Ferrari υστερούσε πολύ από την κορυφή. Την Κυριακή στον αγώνα όπου τα μονοθέσια είχαν γεμάτα τα ρεζερβουάρ είδαμε την Red bull με τον Vettel να απομακρύνεται από τους υπόλοιπους με την ΜcLaren να έχει αρκετά αργό ρυθμό αγώνα σε αντίθεση με τους προηγούμενους αγώνες , αν και αυτό μπορεί να οφείλεται καθαρά στην θερμοκρασία του οδοστρώματος στο Μπαχρέϊν. Η έκπληξη του αγώνα ήταν ο ρυθμός της Lotus ο οποίος ήταν λίγο ταχύτερος από του Vettel. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα και τα 2 μονοθέσια της Lotus να περάσουν με χαρακτηριστική ευκολία τον Hamilton ο οποίος αργότερα έπεσε αρκετά πιο πίσω λόγω των καταστροφικών pit stop που έκανε η McLaren. Ο Raikkonen είχε την ευκαιρία του να περάσει τον Vettel αλλά τελικά δεν κατάφερε να τον προσπεράσει και αρκέστηκε στην 2η θέση. Η Lotus πρέπει να είναι πολύ ευχαριστημένη αφού και οι 2 οδηγοί της ανέβηκαν στο βάθρο. Όσο για την άλλη McLaren , ο Button ποτέ δεν είχε τον ρυθμό των κορυφαίων ενώ ένα κλατάρισμα τον έριξε αρκετά πίσω και λίγο πιο μετά μια σπασμένη εξάτμιση και ένα πρόβλημα στο διαφορικό τον οδήγησαν στην εγκατάλειψη. Ας δούμε όμως τώρα ποίες ήταν οι τεχνικές εξελίξεις των ομάδων στο Μπαχρέϊν.
Red Bull Racing
Η Αυστριακή ομάδα βελτίωσε αισθητά το μονοθέσιο της το οποίο , πλέον θυμίζει σε επίπεδο απόδοσης τον προκάτοχο του την RB7. Όμως τι είναι αυτό που έδωσε στην RB8 μέσα σε έναν αγώνα τόση ταχύτητα ; H απάντηση είναι ότι οι μηχανικοί της ομάδας κατανόησαν τις εξατμίσεις της RB8 ( όπως είχαμε πει στην Κίνα η Αυστριακή ομάδα σύγκρινε την λύση της παρουσίασης με την καινούργια ) και από τα δεδομένα που πήρε έκανε τις απαραίτητες αλλαγές εκεί που έπρεπε βρίσκοντας πολύτιμα δέκατα.
Νέα sidepods
H νέα έκδοση στα sidepods της RB8 είναι πιο απλή από την προηγούμενη καθώς πλέον δεν έχει το πρωτοποριακό άνοιγμα στο κάτω μέρος τους , έτσι ο αέρας μπορεί να περάσει προς τον διαχύτη χωρίς παρεμβολές που πριν κόστιζαν πολύτιμα δέκατα. Μπορούμε επίσης να δούμε στην φωτογραφία πόσο πολύ απέχει το πίσω μέρος του πατώματος από το έδαφος. Παρόμοιo setup υπήρχε και στην RB7 και αυτό δείχνει ότι τα επίπεδα κάθετης δύναμης της RB8 είναι αρκετά υψηλά.
Παλιά sidepods
Scuderia Ferrari
H Ιταλική ομάδα για έναν ακόμα αγώνα υστερούσε πολύ σε σχέση με τους κορυφαίους , αντιμετωπίζοντας σημαντικά προβλήματα με την ισορροπία της F2012 καθώς από onboard πλάνα είδαμε σχεδόν μετά από κάθε στροφή να ακολουθεί ανάποδο τιμόνι από τους οδηγούς της Ιταλικής ομάδας. Παρόλα αυτά ο Alonso βρίσκεται μόνο 10 βαθμούς πίσω στο πρωτάθλημα οδηγών , με την Ferrari να ελπίζει πως με το μεγάλο αεροδυναμικό πακέτο στην Ισπανία να τις επιτρέψει να παλεύει για βάθρα. Πληροφορίες λένε ότι αν το πακέτο δουλέψει όπως αναμένεται , θα δώσει το πράσινο φως για έναν ακόμα μεγάλο αεροδυναμικό πακέτο για τον Καναδά. Ας δούμε όμως ποίες ήταν οι τεχνικές εξελίξεις της Ιταλικής ομάδας για το Μπαχρέϊν.
Νέο μίνι πτερύγιο ( Monkey seat )
Ακριβώς πάνω από το beam wing η Ferrari πρόσθεσε αυτό το μικρό πτερύγιο για να αυξήσει την κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος της F2012. Πρόκειται για μια μικρή αναβάθμιση που δεν έδωσε πάνω από 1-2 δέκατα.
Οπή στο πάτωμα
Η Ferrari πρόσθεσε μια οπή ακριβώς μπροστά από από τον πίσω τροχό. Παρόμοια λύση χρησιμοποιούνε η Sauber και Red bull από την Κίνα.
Εισαγωγείς φρένων ( Brake ducts )
Μπορεί να τους είδαμε για πρώτη φορά στην Κίνα αλλά στο Μπαχρέϊν βρήκαμε φωτογραφία που δείχνει με αρκετή λεπτομέρεια τα brake ducts τα οποία είναι αρκετά πολύπλοκα.
Η Βρετανική ομάδα δεν έφερε αναβαθμίσεις στο Μπαχρέϊν και αυτό ίσως λίγο της κόστισε καθώς οι διαφορές των μονοθεσίων φέτος είναι πολύ μικρές , και ο ρυθμός εξέλιξης των ομάδων θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την δυναμικότητα τους για την συνέχεια του πρωταθλήματος. Είναι σίγουρο ότι η Mclaren θα κοιτάξει τον τομέα των pit stop καθώς στο Μπαχρέϊν ήταν αργά με αρκετά προβλήματα. Ευκαιρία είναι λοιπόν , να δούμε φωτογραφίες που δείχνουν με μεγάλη λεπτομέρεια τις τεχνικές λύσεις στην ΜP4-27.
Ο διαχύτης της MP4-27
Οι εξατμίσεις της MP4-27
Η φωτογραφία μας δείχνει ότι στο πίσω σώμα του μονοθεσίου( η περιοχή με τις διατρήσεις ) τα καυσαέρια των εξατμίσεων προκάλεσαν αποχρωματισμό κάτι που δεν μας έχει συνηθίσει η Βρετανική ομάδα.
Beam wing & Monkey seat
Εδώ βλέπουμε πόσο πολύπλοκη σχεδίαση έχουν αυτά τα εξαρτήματα καθώς σε αυτό τον τομέα η Mclaren βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τους άλλους σε σχέδιαση.
Η Lotus έκανε την έκπληξη με την ταχύτητα του μονοθεσίου της στο Μπαχρέϊν , καθώς στην μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα είχε το ταχύτερο μονοθέσιο κερδίζοντας πολλές θέσεις και για πρώτη φορά είδαμε και τους 2 οδηγούς της να ανεβαίνουν στο βάθρο. Στην Κίνα η ομάδα δοκίμασε νέο πάτωμα και διαχύτη και στο Μπαχρέϊν τα μονοθέσια έτρεξαν στον αγώνα με αυτές τις αναβαθμίσεις.
Η Lotus άλλαξε την θέση από τις κάμερες εμπρός
Πλέον οι κάμερες είναι ενωμένες και μοιάζουν σαν πτερύγιο προσθέτοντας κάθετη δύναμη στο εμπρός μέρος.
Πρωτοποριακός διαχύτης
Η Lotus θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει τον πιο ακραίο σε σχεδίαση διαχύτη αυτή τη στιγμή στο grid. Στις 2 άκρες του ο διαχύτης παίρνει κλίση 45ο μοιρών , μια λύση που την είδαμε για πρώτη φορά το 2009 από την BRAWN GP. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία ενός εγκάρσιου τούνελ που μεταφέρει τον αέρα σε περιοχές με χαμηλή πίεση στο κάτω μέρος των πίσω ελαστικών , κάνοντας πιο αποτελεσματικές τις κεντρικές περιοχές του διαχύτη.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify