Τα βλέματα των φίλων των αγώνων rally είναι στραμμένα αυτήν την εβδομάδα στην Κορσική, όπου θα διεξαχθεί ο τέταρτος γύρος του IRC, το Tour de Corse. Ο αγώνας αυτός συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον, όχι μόνο λόγω της ιστορίας του αλλά και λόγω των πολλών και ανταγωνιστικών συμμετοχών. Συγκεκριμένα, στη λίστα συμμετοχών συμπεριλαμβάνονται και διάφορες ΄΄εκπλήξεις΄΄, όπως για παράδειγμα αυτή του Dani Sordo με το Mini S2000 και αυτή του Francois Delecour με ένα Renault Megane RS.
Όπως είναι γνωστό, ο αγώνας της Κορσικής απαιτεί τέλεια προετοιμασία και συγκέντρωση, αφού οι ειδικές του νησιού είναι απαιτητικές και το λάθος έρχεται εύκολα. Γι’ αυτό το λόγο οι δοκιμές των ομάδων αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο, ειδικά για τους πιο νέους οδηγούς. Ακριβώς αυτό έκανε ο περσινός πρωταθλητής στη δικήνητη κατηγορία, Harry Hunt. ΄΄Οι διήμερες δοκιμές που κάναμε κύλησαν αρκετά καλά, αν και θα προτιμούσα οι συνθήκες να μας επέτρεπαν να κάτσω παραπάνω πίσω από το τιμόνι. Δουλέψαμε πολύ καλά πάνω στο στήσιμο και ένιωθα ανακουφισμένος ξαναμπαίνοντας στο αυτοκίνητο. Σίγουρα, οι συμβουλές που μου έδωσε ο Thierry (Neuville, νικητής του περσινού Tour de Corse) θα αποδειχθούν πολύ σημαντικές, αφού γνωρίζει καλά τον αγώνα και είναι έμπειρος οδηγός.΄΄. Ο Hunt δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του αγώνα. ΄΄Είναι ένας από τους πιο κλασικούς αγώνες, με πολλή ιστορία, και είναι φανταστικό να γίνεσαι μέρος της. Η άσφαλτος είναι αρκετά καλή και η πρόσφυση υψηλή, στοιχείο που μου αρέσει. Πάντα όταν σκέφτομαι την Κορσική μου έρχονται στο μυαλό οι δύσκολες ειδικές και η συγκέντρωση που απαιτείται. Ειδικά για φέτος, οι συμμετοχές στην κατηγορία των δικήνητων (2WD) είναι πολύ ποιοτικές, πόσο μάλλον αν σκεφτούμε ότι συμμετέχει και ο Francois Delecour! Πρέπει να υπολογίζουμε, σίγουρα, και τους τοπικούς οδηγούς, που με την γνώση των δρόμων μπορούν να κάνουν την έκπληξη.΄΄. Για εμάς είναι δύσκολο να προβλέψουμε το φαβορί σε αυτήν την κατηγορία, όπου οι μάχες είναι πάντα πολύ κλειστές, αλλά, όπως ανέφερε κι ο Hunt, η εμπειρία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην Κορσική, γι’ αυτό οι τοπικοί ίσως έχουν το πλεονέκτημα.
Τα πράγματα στην μεγάλη κατηγορία, όμως, δείχνουν ακόμη πιο κλειστά. Οι κορυφαίες συμμετοχές είναι ακόμα περισσότερες και αναμένεται ένας φοβερός αγώνας. Ξεκινώντας με τους οδηγούς της πρωταθλήτριας Skoda, ο καθένας έχει τους δικούς του λόγους να ελπίζει σε μια νίκη στην Κορσική. Ο Andreas Mikkelsen θέλει να συνεχίσει τις εντυπωσιακές εμφανίσεις που κάνει το τελευταίο διάστημα. ΄΄Μετά τις καλές εμφανίσεις που είχα στην άσφαλτο στο Gran Canaria και στην Ιρλανδία πραγματικά νιώθω αισιόδοξος για ένα καλό αποτέλεσμα στην Κορσική. Πιστεύω ότι οι τοπικές ειδικές είναι κοντά στην οδήγησή μου, έχοντας καλή εμπειρία από αυτές πέρσι (όταν πήρε μέρος σε ένα τοπικό Rally βασισμένο στην περιοχή της Bastia). Τα περισσότερα σκέλη είναι ίδια με εκείνα που συμμετείχα πέρσι, κάτι που θεωρώ σημαντικό πλεονέκτημα.΄΄. Ο team mate του, Jan Kopecky, είναι επίσης ένα από τα φαβορί, αφού οι επιδόσεις του στην άσφαλτο είναι πάντα ανταγωνιστικές και ο ίδιος έχει καλά αποτελέσματα από το Tour de Corse, τερματίζοντας δεύτερος πέρσι. ΄΄Αυτός είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες και για να νικήσεις πρέπει να τα δώσεις όλα. Θα αντιμετωπίσουμε κάποιους κορυφαίους οδηγούς και αυτό δεν μας αφήνει περιθώρια για να σκεφτούμε στρατηγικά, αλλά πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να παλέψουμε για ένα καλό αποτέλεσμα.΄΄. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και οι συμμετοχές των Hermann Gassner Jr και Sepp Wiegand, υποψήφιων για μια θέση στην VW στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του χρόνου.
Οι Γάλλοι της Peugeot, όμως, δεν θα αφήσουν εύκολα τη νίκη. Μπορεί ο νικητής του περσινού αγώνα, Thierry Neuville, να μην συμμετέχει φέτος, όμως οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας έχουν υψηλές βλέψεις, στρατολογώντας τους Bryan Bouffier, Mathieu Arzeno, Craig Breen και Pierre Campana. Η προετοιμασία των οδηγών της Peugeot ήταν πολύ καλή, με εκτεταμένες δοκιμές, και γενικότερα το κλίμα είναι πολύ καλό. Οι πρόσφατες αναβαθμίσεις στο 207 S2000 έχουν ανεβάσει την αυτοπεποίθηση στην ομάδα και η ανταγωνιστικότητα των οδηγών υπόσχεται ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.
Από όλες τις συμμετοχές, όμως, αναμφίβολα αυτή που ξεχωρίζει είναι της Mini. Η βρετανική ομάδα στέλνει ένα από τα αναβαθμισμένα Mini JCW S2000 στην Κορσική και πίσω από το τιμόνι θα βρεθεί ο Dani Sordo. Παρόλα αυτά ούτε η ομάδα ούτε ο Ισπανός θα μπορούν να συγκεντρώσουν βαθμούς, αφού δεν περιλαμβάνονται στις επίσημες συμμετοχές του πρωταθλήματος. Ο David Lapworth, τεχνικός διευθυντής της Prodrive, δήλωσε αρκετά αισιόδοξος και χαρούμενος από την απόδοση του αναβαθμισμένου Mini JCW S2000, το οποίο ο ίδιος δοκίμασε. ΄΄Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλύτερο από ό,τι περίμενα, σε σημείο που οι αλλαγές έχουν ανεβάσει την απόδοσή του περισσότερο από ό,τι με την έκδοση WRC.΄΄
Από το στρατόπεδο της Ford ξεχωρίζουν ο Marty McCormack, που θα αντικαταστήσει τον Patrik Flodin στην ομάδα του Petter Solberg μετά τον τραυματισμό του δεύτερου, και ο Giandomenico Basso, ο οποίος κυριάρχησε στο Rally Mille Miglia με το Fiesta RRC, κερδίζοντας μάλιστα κορυφαίους οδηγούς, όπως τον Juho Hanninen.
4 ειδικές διαδρομές θα μεταδωθούν ζωντανά από το Eurosport.
Αναλυτικά το πρόγραμμα του αγώνα
SS01 – Pénitencier Coti-Agosta Plage -25.89km
SS02 – Gare de Carbuccia – Taverna -16.89km
SS03 – Sarrola – Plage de Liamone – 26.70km
SS04 – Le Fangu – ND de la Serra- 27.53km
SS05 – Erbajulo – Pont d’Altiani 1- 24.57km
SS06 – Barchetta – La Porta- 23.24km
SS07 – Taverna – Pont de Castira -15.28km
SS08 – Erbajolo – Pont d’Altiani 2- 24.57km
SS09 – Magnaggio – Centuri 1 -15.56km
SS10 – Marinca – Cagnano 1 -28.96km
SS11 – Magnaggio – Centuri 2 -15.56km
SS12 – Marinca – Cagnano 2- 28.96km
SS13 – Magnaggio – Centuri 3 -15.56km
SS14 – Marinca – Cagnano 3 -28.96km
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify