Έχουν περάσει 5 χρόνια από το πρώτο αγώνα στο σιρκουί πόλης της Σιγκαπούρης. Μπορεί η πίστα να μην έχει προσφέρει δραματικές συγκινήσεις όπως το Spa και η Suzuka, αλλά σίγουρα έχει δώσει κάποιες αξέχαστες στιγμές.
Στις αρχές του 2008, είχαμε μείνει έκπληκτοι όταν μαθεύτηκε ότι (προς χάριν του ευρωπαϊκού κοινού) ο αγώνας και τα δοκιμαστικά θα διεξάγονταν νύχτα, για πρώτη φορά στην ιστορία της F1. Όσο παράλογη ακουγόταν αυτή η ιδέα στην αρχή, άλλο τόσο εντυπωσιακή και πρωτόγνωρη ήταν όταν απολαύσαμε τα μονοθέσια να πηγαίνουν με 200 χιλιόμετρα όχι υπό το φως του ήλιου αλλά των προβολέων που έκαναν την νύχτα να μοιάζει μέρα.
Αγώνες
Τέσσερεις αγώνες έχουν διεξαχθεί στην Marina Bay circuit, εκ των οποίων ο πρώτος ήταν και ο πιο εντυπωσιακός και ένας από τους πιο αμφιλεγόμενους στην ιστορία της Formula 1. Σε έναν αγώνα που κυλούσε ιδανικά για την Ferrari και τον Felipe Massa, o Nelson Piquet έστειλε την Renault στον τοίχο και έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Εκεί άρχισε το χάος. Ο Massa προσπάθησε να επωφεληθεί και να κάνει το pit-stop του όμως στην Ferrari τα έκαναν θάλασσα, ο Massa έφυγε με την αντλία καυσίμου και σταμάτησε στο τέλος του pitlane έτσι ώστε να την αφαιρέσουν οι μηχανικοί της Ferrari. Όταν όλα ηρέμησαν, στην πρωτοπορία βρισκόταν ο Fernando Alonso με την έτερη Renault, o δεύτερος Lewis Hamilton ήταν 5ος και ο τρίτος Kimi Raikkonen είχε πέσει 9ος. Ο Alonso τελικά, θριάμβευσε, αλλά οι υποψίες είχαν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται. Και επιβεβαιώθηκαν. 1 χρόνο αργότερα, ο Piquet, ενοχλημένος με την απόλυση του, αποκάλυψε ότι το ατύχημα του ήταν στημένο από τους Briatore και Symonds και η νίκη του Alonso δεν οφειλόταν μόνο στο ταλέντο του Ισπανού πρωταθλητή.
Πέραν του πρώτου συγκλονιστικού αγώνα, οι αγώνες στην Σιγκαπούρη δεν ξεχώρισαν για την ομορφιά τους. Οι οδηγοί που πήραν την pole position, άλλοτε εύκολα (2009, Hamilton και 2011, Vettel) και άλλοτε δύσκολα (2010, Alonso) πήραν την νίκη.
Πίστα
Ως σιρκουί πόλης, η Marina Bay, είναι πολύ απαιτητική για οδηγούς και μονοθέσια. Όλα όμως γίνονται πιο δύσκολα όταν μπαίνουν σαν παράγοντες, η μεγάλη υγρασία και η τεράστια διάρκεια. Και στους 4 αγώνες είχαμε υγρασία πάνω από 80% ενώ έχουν όλοι τους υπερβεί την 1 ώρα και 55 λεπτά αγώνα. Ακόμη οι οδηγοί παραπονιούνται για την ανωμαλία της ασφάλτου που προκαλεί συνεχώς κραδασμούς και αποσταθεροποιήσεις στα μονοθέσια του. Ειδικότερα πριν την στροφή 10, που αποτελείται από 3 kerb, την πρώτη χρονιά, εκφράστηκαν σοβαρότατα παράπονα από όλους τους οδηγούς, με αποτέλεσμα την αντικατάσταση τους που έκαναν την στροφή περισσότερο ομαλή. Τέλος, τα φρένα δοκιμάζονται έντονα στο σιρκουί αυτό, ενώ ένα set-up υψηλής κάθετης δύναμης είναι απαιτούμενο για την καλή ισορροπία του μονοθεσίου.
Για τον αυριανό αγώνα, οι ομάδες περιμένουν 2 ή 3 pit-stop ενώ προβλέπουν το πρώτο Pit-stop λίγο πριν τον 20ο γύρο. Οι McLaren δείχνουν δυνατές, οι Red Bull είναι κοντά, ενώ οι Ferrari, οι Lotus και οι Mercedes προσπαθούν να πάρουν ότι καλύτερο γίνεται από μια πίστα που δεν τους ταιριάζει. Το πρωτάθλημα μπαίνει στην τελική ευθεία και τώρα τα μονοθέσια αφήνονται στα χέρια των οδηγών να αποφασίσουν για το ποιος θα κατακτήσει τον πολυπόθητο τίτλο. Let’s race!!
Δημήτρης Βούρδας για το Totalf1.gr
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify