Το Rally San Remo είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους πιο ιστορικούς αγώνες στην Ευρώπη και ξεχωρίζει για τον χαρακτήρα και τις ειδικές του. Από τότε που η Σαρδηνία διοργανώνει τον ιταλικό γύρο του WRC, το San Remo έχασε τη θέση του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, με τους λόγους να είναι κυρίως εμπορικοί. Τις τελευταίες δεκαετίες διεξάγεται αποκλειστικά σε άσφαλτο, ενώ τα προηγούμενα χρόνια ήταν ένας από τους πιο δύσκολους μεικτούς αγώνες Rally. Για φέτος, ο αγώνας αποτελεί μέρος του IRC, με τη δράση να μη λείπει από τις διαδρομές.
Πριν καν αρχίσει ο αγώνας το service park συγκέντρωνε πολύ ενδιαφέρον. Κύριος λόγος, τόσο η παρουσία των Petter Solberg και Robert Kubica, που παρακολούθησαν το Rally, όσο και αυτή του νέου Peugeot 208 R2. Το επαναστατικά σχεδιασμένο γαλλικό αγωνιστικό βρέθηκε στα χέρια του Bryan Bouffier, οδηγού της Peugeot Sport με μεγάλη εμπειρία στο IRC, και από την πρώτη του επίσημη αγωνιστική εμφάνιση τράβηξε τα βλέμματα.
Όσοι έκαναν λόγο για την υπεροχή των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων στις ιταλικές ειδικές αποδείχθηκε πως είχαν δίκιο. Στην πρώτη ειδική ο Giandomenico Basso, πίσω από το τιμόνι ενός Ford Fiesta RRC, τέθηκε επικεφαλής, αφού κινήθηκε σχεδόν 10 δευτερόλεπτα ταχύτερα του Hanninen με το ατμοσφαιρικό Skoda Fabia S2000. Ο κοντινότερος αντίπαλος του Basso φαινόταν πως θα είναι ο Andreucci. Ο ιταλός πολυπρωταθλητής κατάφερε να κινηθεί πολύ γρήγορα, γνωρίζοντας άριστα τις ειδικές, όμως και πάλι δεν πλησίασε το ρυθμό του συμπατριώτη του. Παρότι η ειδική ήταν στεγνή στα περισσότερα σημεία της, μερικοί οδηγοί διαμαρτυρήθηκαν για κάποια επικίνδυνα βρεγμένα σημεία. Στη δεύτερη ειδική ξεχώρισαν οι ικανότητες του γνωστού ΄΄ασφαλτάκια΄΄ της Skoda, Jan Kopecky. Ο Τσέχος έκανε το ταχύτερο πέρασμα, με τον Basso να κρατάει τα ηνία στην κατάταξη. Ο Kopecky όχι μόνο μείωσε τη διαφορά του από τον Ιταλό στα 6 δευτερόλεπτα, αλλά ανέβηκε στη δεύτερη θέση, περιορίζοντας τον Andreucci. Προβλήματα με κλαταρίσματα είχαν οι Umberto Scandola και Harry Hunt, με τον δεύτερο να συμμετέχει για πρώτη φορά σε αγώνα με S2000. Στις επόμενες ειδικές της ημέρας ο Basso πετούσε. Ανέβασε τη διαφορά του στα 25 δευτερόλεπτα και είδε μερικούς από τους κύριους αντιπάλους του να εγκαταλείπουν, παρότι είχε κάποια προβλήματα ο ίδιος με τα φρένα και τα ελαστικά. Αρχικά ο Scandola ήταν αυτός που είδε το Fabia να τον προδίδει, ενώ στη συνέχεια, στην τέταρτη ειδική των 44 χιλιομέτρων, ο Juho Hanninen προσγείωσε το αυτοκίνητό του στη στέγη ενός σπιτιού! Αργότερα ο Φιλανδός πρώην πρωταθλητής δήλωσε πως στην προσπάθειά του να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή πίεσε πολύ σε αυτήν την ειδική, με έναν λάθος υπολογισμό στο φρενάρισμα να οδηγεί στη σύγκρουση με τις μπαριέρες, που έστειλε εκτός δρόμου το Fabia. Ευτυχώς, ούτε ο ίδιος ούτε ο συνοδηγός του, Mikko Markkula, τραυματίστηκαν.
Με την κατάσταση στην κορυφή να ξεκαθαρίζει σιγά σιγά η δεύτερη μέρα του Rally San Remo δεν είχε τα περιστατικά της πρώτης. Με τον Scandola εκτός μάχης, ο Andreucci χρειαζόταν απλά να φτάσει στον τερματισμό για να κερδίσει τον έβδομο τίτλο του στο ιταλικό πρωτάθλημα, κάτι που δεν έδειξε να τον δυσκολεύει. Ο Basso, βέβαια, δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης στους υπόλοιπους. Από την πρώτη κιόλας ειδική της μέρας επέκτεινε τη διαφορά του από τον Kopecky κατά 14 δευτερόλεπτα, αφού όπως είπε ένιωθε καλά το αυτοκίνητο και επιτέθηκε σε όλη τη διάρκεια της ειδικής. Ο Craig Breen, πίσω από το τιμόνι του γνωστού Peugeot 207 S2000, έδειξε σημάδια ανταγωνιστικότητας και πάλι, αφού πέρασε τον Albertini στην τέταρτη θέση γενικής. Στην έκτη ειδική, όμως, ο Ιταλός ξαναπέρασε τον Breen, ενώ Alessandro Perico, με άλλο ένα 207 S2000, κέρδισε την ειδική και πλησίασε τον δεύτερο Kopecky. O Basso δεν προβληματίστηκε ιδιαίτερα, αφού όντας δεύτερος μέσα στην ειδική είδε το προβάδισμά του να γίνεται ακόμα μεγαλύτερο. Στην έβδομη ειδική το Fiesta RRC του Ιταλού έδειξε και πάλι την ανωτερότητά του, αφού χωρίς ουσιαστικά να πιέσει στο όριο ο Basso ήταν 7 δευτερόλεπτα ταχύτερος του δεύτερου, με τη διαφορά του από τον Kopecky να είναι πλέον μεγαλύτερη των 50 δευτερολέπτων. Μεγάλος χαμένος της ειδικής ο Breen, που είδε ένα κλαταρισμένο ελαστικό να του κοστίζει 3 λεπτά και να τον ρίχνει από την πέμπτη θέση αρκετές θέσεις πιο κάτω. Ανάλογα προβλήματα είχε και ο Harry Hunt με το Peugeot της Kronos Racing. Στην όγδοη ειδική ο Τσέχος οδηγός της Skoda έγραψε έναν εντυπωσιακό χρόνο για να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή, όμως με δύο ειδικές να απομένουν ο Basso δεν απειλούταν από κανέναν. Φοβερό πέρασμα και από τον Craig Breen, που ανέκαμψε μετά το κλατάρισμα της προηγούμενης ειδικής με ιδανικό τρόπο. Ίδιο σκηνικό και στην ένατη ειδική. Ο Kopecky κερδίζει την ειδική, μόλις 4 δέκατα πιο γρήγορος από τον εντυπωσιακά ταχύ Breen. Ο Βρετανός απέδειξε για άλλη μια φορά τη δύναμη του χαρακτήρα του, αφού παραμένει στο κορυφαίο επίπεδο παρά τον θάνατο του συνοδηγού του, Gareth Roberts, στο Rally Targa Florio πριν λίγους μήνες.
Ο Basso απλώς ολοκλήρωσε την διαδρομή χωρίς να έχει την ανάγκη να πιέσει, αφού με μόνο μία ειδική να απομένει η νίκη ήταν δική του. Στην δέκατη και τελευταία ειδική του αγώνα, λοιπόν, ο Kopecky ήταν και πάλι ταχύτερος, όμως ο χρόνος του Giandomenico Basso ήταν αρκετός για να του δώσει τη δεύτερη νίκη της σεζόν, μετά από μια επιβλητική εμφάνιση. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Jan Kopecky με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000 και ο Alessandro Perico, που τερμάτισε για πρώτη φορά στην τριάδα ενός αγώνα του IRC. Αυτή είναι και η δεύτερη φορά που ο Basso κερδίζει στο San Remo. Παράλληλα, η Skoda εξασφάλισε άλλον έναν τίτλο στους κατασκευαστές, παρά την εγκατάλειψη του Hanninen.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify