Στο τελευταίο γκραν πρι της Βραζιλίας, ο Michael Schumacher αποσύρθηκε οριστικά από την Formula1. Το γκραν πρι της Βραζιλίας, σήμανε το τέλος μια σπουδαίας εποχής στην Formula1, της εποχής του Michael Schumacher, του πιο επιτυχημένου οδηγού στην Formula1 με 7 παγκόσμιους τίτλους, με 91 νίκες, με 155 βάθρα με 68 pole position και με 77 γρήγορους γύρους. Αυτός είναι ο Michael Schumacher, ο καλύτερος οδηγός που έχει περάσει από την Formula1 σύμφωνα από πολλούς fans, Σίγουρα όμως είναι ο πιο πετύχημενος με βάση τους αριθμούς. Το totalf1.gr μέσω αυτού του αφιερώματος θέλει να σας θυμίσει και να σας αναδείξει την καριέρα του “Schumi”!
1991: To 1991 ήταν η χρονιά όπου ο νεαρός Michael Schumacher έκανε το ντεμπούτο στην Formula1 σε ηλικία 22 χρονών. Στο γκραν πρι του Βελγίου στην πίστα του Spa, η Jordan χρειαζόταν έναν αντικαταστάτη του Bertrand Gachot, ο οποίος είχε φυλακιστεί στο Λονδίνο. Η Mercedes( όπου ο ήταν μέλος της στο πρόγραμμα νέων οδηγών της)προσέγγισε τον Eddie Jordan, και με 150χιλιάδες δολάρια τον έπεισε ώστε να δώσει μια ευκαιρία στον Michael Schumacher. O manager του Michael Schumacher, Willi Weber, είπε στον Eddie Jordan πώς ο Michael Schumacher γνώριζε την πίστα του Spa, στην πραγματικότητα όμως δεν είχε τρέξει ποτέ στην Βελγική πίστα, παρόλο αυτά ο Schumacher πέτυχε τον έβδομο καλύτερο χρόνο στις πρώτες του κατατακτήριες δοκιμές στην Formula1 πηγαίνοντας πολύ καλύτερα από τον πολύ πιο έμπειρο teammate του, Andrea de Cesaris. Στον αγώνα o Schumacher εγκατέλειψε μώλις στον πρώτο γύρο λόγω ενός προβλήματος στο συμπλέκτη. Μετά τον αγώνα ο team principal της Benetton, Flavio Briatore πρόσφερε μια θέση στην ομάδα στο πλευρό του Nelson Piquet. Στον επόμενο κιώλας, αγώνα στην Monza, O Michael Schumacher τερματίζει στους βαθμούς μπροστά από τον Piquet. Στους εναπομείναντες αγώνες ο Schumacher τερμάτισε άλλες δύο φορές στους βαθμούς δείχνοντας πως ένα νέο αστέρι στην Formula1 είχε γεννηθεί.
1992: Στο τέλος της σεζόν του 1991, ο Piquet αποσύρθηκε και το 1992 ο Martin Brundle τον αντικατέστησε. Το 1992 ο Michael Schumacher τερμάτισε για πρώτη φορά στο βάθρο, τερματίζοντας στην 3η θέση στο γκραν πρι του Μεξικου. Ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο στην Formula1 στην πίστα του Spa, O “Schumi” κέρδισε το πρώτο του γκραν πρι στην ίδια πίστα. Στο τέλος της σεζόν ο Schumacher θα τερματίσει στην 3η θέση στο πρωτάθλημα, πίσω από τον παγκόσμιο πρωταθλητή με την Williams, Nigel Mansell και τον Ιταλό, Riccardo Patrese. Ο Schumacher τερμάτισε μπροστά από τον Βραζιλιάνο θρύλο της Formula1, Ayrton Senna. Αυτή η χρονιά σηματοδότησε και την αρχή της κόντρας τους.
1993: To 1993, η Benetton αντικατέστησε τον Martin Brundle με τον Ιταλό, Riccardo Patrese. H Williams κυριάρχησε την σεζόν και κέρδισε το πρωτάθλημα με τον Alain Prost. O Michael Schumacher ανέβηκε αρκετές φορές στο βάθρο και κέρδισε το γκραν πρι της Πορτογαλίας. Στο τέλος της σεζόν ο Michael Schumacher κατέλαβε την 4η θέση στο πρωτάθλημα.
1994: To 1994 ήταν μια πολύ σημαντική χρονία για τον Michael Schumacher. Στο γκραν πρι της Imola όπου κέρδισε ο Γερμανός, έχασαν την ζώη τους ο Roland Ratzenberger(στις κατατακτήριες δοκιμές) και ο αντίπαλος του Schumacher, Ayrton Senna στην στροφή Tamburello. Ο θάνατος του Ayrton Senna σημάδεψε τον Michael Schumacher που σκεφτόταν και την απόσυρση του από την Formula1. To 1994 o Damon Hill ήταν ο μεγάλος του αντίπαλος στην μάχη του πρωταθλήματος. O Schumacher είχε τον Ολλανδό, Jos Verstappen ως teammate, που αντικατέστησε τον Riccardo Patrese που είχε αποσυρθεί. O Schumacher με 6 νίκες και μια δεύτερη θέση είχε ανεβάσει την διαφορά του στο πρωτάθλημα στους 37 βαθμούς από τον δεύτερο, Damon Hill. Όμως μετά από την εγκατάλειψη του στο γκραν πρι της Γερμανίας και την απουσία του σε 2 γκραν πρι λόγω της ποινής που του επέβαλλε η FIA, επειδή στο γκραν πρι του Βελγίου, το ξύλινο πάτωμα του μονοθεσίου του, στο τέλος του αγώνα ήταν αντικανονικό, ο Hill μείωσε την διαφορά του στον ένα βαθμό 2 αγώνες πριν το τέλος. Ο “Schumi” κέρδισε τον αγώνα στην Jerez μπροστά από τον Hill, αλλά τερμάτισε πίσω του στην 2η θέση στην Ιαπωνία. Έτσι στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς η διαφορά τους είναι μόλις ένα βαθμό. Στο τελευταίο γκραν πρι, στην πίστα της Αδελαίδας στην Αυστραλία, ο Michael Schumacher ήταν πρώτος και στο 35ο γύρο χτύπησε σε ένα τοίχο προκαλώντας σοβαρή ζημία στην δεξιά ανάρτηση, και καθώς πήγαινε πιο αργά, ο Hill προσπάθησε να τον περάσει αλλά συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και οι δύο, έτσι ο o Michael Schumacher έγινε για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής στην καριέρα του. Αυτή η φάση όμως δίχασε το κοινό της Formula1, αρκετοί είπαν πώς ο Schumacher έκλεισε τον Damon Hill επίτηδες, άλλοι λέγανε πώς έφταιξε ο Βρετανός, οι αγωνοδίκες το κρίνανε ως αγωνιστικό συμβάν, και έτσι ο “Schumi” πανηγύρισε το πρώτο του από τους επτά τίτλους του στην Formula1.
1995: To 1995 η Benetton ήταν και πάλι ανταγωνιστική. Ο αντιπαλός του για το πρωτάθλημα ήταν και πάλι ο Damon Hill και η Williams. Teammate του αυτή τη χρονιά ήταν ο Johnny Herbert. O Schumacher κυριάρχησε όλη την σεζόν και με 9 νίκες κατέκτησε το πρωτάθλημα στο γκραν πρι του Ειρηνικού δύο αγώνες πριν το τέλος της σεζόν. Highlight αυτή της χρονιάς ήταν το γκραν πρι του Βελγίου, όπου ο Schumacher εκίνησε από την 16η θέση και κέρδισε τον αγώνα, δίνοντας μεγάλη μάχη με τον Hill σε βρεγμένο οδόστρωμα με slick ελαστικά ενώ ο Βρετανός φορούσε λάστιχα βροχής. Αυτή ήταν η τελευταία χρονιά του Michael Schumacher με την Benetton, αφού δέχθηκε την πρόκληση να πάει στην Ferrari ώστε να αναγεννήσει την Ιταλική ομάδα που βρισκόταν σε πολύ κακή κατάσταση τα τελευταία χρόνια.
1996: To 1996 ήταν η πρώτη χρονιά του Michael Schumacher στην Ferrari. O teammate του ήταν ο Ιρλανδός, Eddie Irvine. Η πρώτη του χρονιά με την Ιταλική ομάδα ήταν δύσκολη αφού η F310 ήταν αργή και αναξιόπιστη και δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τις Williams των Hill και Villeneuve. Παρόλα αυτά ο Michael Schumacher πέτυχε τρεις νίκες με την Ferrari σε Ισπανία, Βέλγιο και Ιταλία. Η πρώτη του νίκη με την Scuderia, στην Βαρκελώνη, υπό καταρρακτώδη βροχή ήταν μια από τις καλύτερες νίκες του Γερμανού στην καριέρα του, αφού οδήγησε εκπληκτικά στην βροχή και τερμάτισε με σχεδόν ένα λεπτό διαφορά από τον δεύτερο Jean Alesi. O Schumacher θα κλείσει την χρονιά με 3 νίκες και 5 βάθρα, τερματίζοντας στην 3η θέση στο πρωτάθλημα πίσω από τους δύο οδηγούς της Williams, Damon Hill και Jacques Villeneuve αντίστοιχα.
1997: Το 1997 η F310B ήταν αρκετά πιο ανταγωνιστίκη και αξιόπιστη σε σχέση με την πρωκάτοχο της, την F310. Αυτό ήταν δυνατό, χάρις στις βελτειώσεις στις οποίες δούλεψαν οι Ross Brawn και Rory Byrne, μηχανικοί με τους οποίους ο Schumacher είχε στο πλευρό του και στα χρόνια που έτρεχε για λογαριασμό της Benetton. Παρόλα αυτά, η Williams ήταν ακόμη πολύ δυνατή κερδίζοντας τους τρεις πρώτους αγώνες της χρονιάς. Μετά από τους πρώτους τέσσερις αγώνες, ο Jacques Villeneuve, είχε 6 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο, Michael Schumacher, στο πρωτάθλημα. Στην συνέχεια ο Schumacher, κάλυψε την διαφορά και με τέσσερις νίκες κατέλαβε την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα, φέρνοντας την διαφορά του από τον Villeneuve, στους 11 βαθμούς. Ο Καναδός οδηγός της Williams, ξεκίνησε την αντεπίθεση του στο Ιταλικό γκραν πρι και στο προτελευταίο γκραν πρι της χρονιάς, θα μπορούσε να είχε κλειδώσει τον τίτλο αν δεν έπαιρνε ποινή γιατί πραγματοποίησε προσπέραση υπο καθεστώς κίτρινης σημαίας, έτσι ο Schumacher κέρδισε τον αγώνα, και στο τελευταίο γκραν πρι, οι δυό τους είχαν μια διαφορά μόλις ενός βαθμού υπέρ του Γερμανού οδηγού της Ferrari. Στις κατατακτήριες δοκιμές του τελευταίου γκραν πρι της σεζόν, στην πίστα της Χερέθ, ο Villeneuve, o Schumacher και ο Frentzen, κάναν ακριβώς τον ίδιο χρόνο(1:21.072). Στον αγώνα, ενώ ο Γερμανός ήταν πρώτος μετά από 48 γύρους ο Villeneuve του επιτέθηκε και ο “Schumi” πήγε απότομα δεξιά με αποτέλεσμα να ακουμπήσουν και ο Γερμανός να εγκαταλείψει τον αγώνα, χρίζοντας τον Καναδό οδηγό της Williams, παγκόσμιο πρωταθλητή για πρώτη φορά στην καριέρα του. Μετά τον αγώνα, η FIA, απέκλεισε τον Schumacher από το πρωτάθλημα οδηγών γιατί θεώρησε εσκεμμένη την ενέργεια του Γερμανού, στο προσπέρασμα που δέχτηκε από τον Villeneuve.
1998: Το 1998, ο Mika Hakkinen και η McLaren , ήταν οι αντίπαλοι του Schumacher και της Ferrari, στον δρόμο προς τον τίτλο. Στην αρχή της σεζόν η McLaren φαινόταν ανίκητη κάνοντας το 1-2 στους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν. Από το γκραν πρι του Καναδά ο Michael Schumacher εξαπέλυσε την αντεπίθεση του, που χάρις αυτήν παραλίγο να πετύχει μια σπουδαία ανατροπή που για μερικά άτυχα αποτελέσματα στους τελευταίους αγώνες δεν ολοκλήρωσε. Στο γκραν πρι του Βελγίου, που διεξήχθη υπό δυνατή βροχή ο Schumacher ήταν πρώτος και όλα δείχνανε ότι θα έφτανε σε μια άνετη νίκη εκμεταλλευόμενος και την εγκατάλειψη του Mika Hakkinen. Όταν πλησίασε τον David Coulthard, για να τον ντουπλάρει, στην μέση της πίστας ο Coulthard δεν επιτάχυνε και ο Schumacher που βρισκόταν πίσω του, έπεσε πάνω του με αποτέλεσμα ο Γερμανός να χάσει τον δεξιό τροχό και να εγκαταλείψει τον αγώνα. Όταν έφτασε στα pits, o Schumacher κατευθύνθηκε θυμωμένος προς το γκαράζ της McLaren για να ζητήσει εξηγήσεις από τον Σκωτσέζο οδηγό. Στο τελευταίο γκραν πρι της σεζόν στην Ιαπωνία, η διαφορά μεταξύ του Schumacher και του Hakkinen ήταν 4 βαθμών υπέρ του Φιλανδού οδηγού της McLaren. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari εκκινούσε από την pole position, αλλά πριν ξεκινήσει τον γύρο σχηματισμού, του έσβησε ο κινητήρας με αποτέλεσμα να ξεκινήσει από το pitlane. Από την τελευταία θέση είχε καταφέρει να ανέβει μέχρι την 3η θέση αλλά ένα σκασμένο ελαστικό τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τον αγώνα και την μάχη του τίτλου. Ο Mika Hakkinen, κέρδισε τον αγώνα και τον πρώτο του πρωτάθλημα στην Formula1.
1999: To 1999 έμοιαζε να είναι η ιδανική χρονιά για την κατάκτηση του τίτλου. Η Ιταλική ομάδα είχε σχεδιάσει ένα μονοθέσιο που ήταν σχεδόν ισάξιο σε απόδοση με το μονοθέσιο της McLaren, και πίο αξιόπιστο. Μετά τους πρώτους πέντε αγώνες, ο Michael Schumacher, ήταν πρώτος στο πρωτάθλημα, αλλά στο γκραν πρι του Καναδά, ενώ ο Γερμανός ήταν πρώτος, στον προτελευταίο γύρο έπεσε πάνω στον τείχο των πρωταθλητών, εγκαταλείποντας τον αγώνα και την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα. Στο αγώνα του Silverstone, o Michael Schumacher έπαθε χειρότερο ατύχημα της καριέρας του. Ο Γερμανός, λόγω βλάβης στα φρένα, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έπεσε με ιλιγγιώδη ταχύτητα πάνω στις προστατευτικά λάστιχα. Ο “Schumi” έσπασε το δεξί του πόδι και αναγκάστηκε να μείνει εκτός δράσης για πολλούς αγώνες. Ο Φιλανδός, Mika Salo αντικατέστησε τον Γερμανό στην Ferrari, όσο καιρό έλειπε. Ο Schumacher επέστρεψε στους τελευταίους δύο αγώνες της σεζόν, στην Μαλαισία ο Schumacher ήταν πρώτος και στους τελευταίους γύρους άφησε τον teammate του, Eddie Irvine να περάσει στην πρώτη θέση γιατί ο Ιρλανδός μαχόταν για να κατακτήσει το πρωτάθλημα κόντρα στον Mika Hakkinen. Στο τελευταίο αγώνα ο “Schumi” τερμάτησε δεύτερος πίσω από τον Mika Hakkinen που κέρδισε το δεύτερο και τελευταίο του πρωτάθλημα στην καριέρα του. Ο “Schumi” τελείωσε το πρωτάθλημα στην 5η θέση και η Ferrari κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά από πολύ καιρό χωρίς τίτλους.
2000: To 2000, ξεκίνησε η χρυσή εποχή του “Schumi” και της Ferrari. H F1-2000 ήταν αξιόπιστη και ανταγωνιστική και ικανή να παλέψει κόντρα στην McLaren.Ο Γερμανός οδηγός απέκτησε νέο teammate, τον Rubens Barrichello, που αντικατέστησε τον Eddie Irvine. O Michael Schumacher κέρδισε τους πέντε από τους οκτώ πρώτους αγώνες της σεζόν, έχοντας μια διαφορά 16 βαθμούς από τον δεύτερο, Mika Hakkinen. Στους επόμενους αγώνες, ο Φιλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής άρχισε την αντεπίθεση του και στο Βελγικό γκραν πρι πέρασε μπροστά στο βαθμολογικό πίνακα έχοντας 6 βαθμούς διαφορά από τον Γερμανό οδηγό της Ferrari. Στους τελευταίους αγώνες ο “Schumi” αντέδρασε εξαιρετικά κερδίζοντας τους δύο επόμενους αγώνες και ανακτώντας ξανά την πρωτοπορία του πρωταθλήματος με την διαφορά του από τον Mika Hakkinen να ανέρχεται στους 8 βαθμούς δύο αγώνες πριν το τέλος της σεζόν. Στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, στην πίστα της Suzuka, στην Ιαπωνία, ο Schumacher κέρδισε τον αγώνα μπροστά από τον Mika Hakkinen, κατακτώντας με αυτόν τον τρόπο το τρίτο του πρωτάθλημα στην καριέρα του, φέρνοντας ξανά το πρωτάθλημα οδηγών στο Maranello μετά από 21 χρόνια, αφού ο τελευταίος οδηγός που είχε κερδίσει το πρωτάθλημα οδηγών με την Ferrari, ήταν ο Νότιοαφρικανος, Jody Scheckter, το 1979. Αυτή η χρονιά αποτέλεσε η αρχή μιας λαμπρής εποχής, του δίδυμου Ferrari-Schumacher.
2001: H F2001 από τους πρώτους κιόλας αγώνες αποδείχθηκε πιο γρήγορη και αξιόπιστη σε σχέση με την McLaren και την Williams. Μετά τους πρώτους τέσσερις αγώνες, ο Michael Schumacher και ο David Coulthard βρισκόντουσαν μαζί στην κορυφή του πρωταθλήματος. Στην συνέχεια, ο Γερμανός οδηγός της Ferrari με μια σειρά από νίκες και βάθρα αύξησε την διαφορά του από τον David Coulthard. O “Schumi” κατέκτησε το τέταρτο πρωτάθλημα στην καριέρα του, τέσσερις αγώνες πριν το τέλος της σεζόν, στο Ουγγρικό γκραν πρι. Στο τέλος της σεζόν ο Michael Schumacher είχε μια διαφορά 58 βαθμών από τον δεύτερο, David Coulthard. Στο τέλος της χρονιάς, ο μεγάλος αντίπαλος του “Schumi”τα τελευταία χρόνια στην μάχη του τίτλου, Mika Hakkinen, αποσύρθηκε από την ενεργώ δράση.
2002: To 2002 o “Schumi” και η Ferrari κυριάρχησαν. Η Ferrari κέρδισε τους 15 από τους 17 αγώνες και ο Schumacher κέρδισε 11 αγώνες, κάνοντας ρεκόρ νικών σε μια σεζόν, επιπλέον ο Γερμανός τερμάτισε σε όλους τις αγώνες της σεζόν στο βάθρο. O Michael Schumacher πανηγύρισε τον πέμπτο πρωτάθλημα της καριέρας του, έξι αγώνες πριν το τέλος της σεζόν, στο Γάλλικο γκραν πρι, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Juan Manuel Fangio. Στο τέλος της σεζόν ο Michael Schumacher είχε μια διαφορά 77 βαθμών από τον δεύτερο, Rubens Barrichello και 104 βαθμών από τον τρίτο, Juan Pablo Montoya.
2003: To 2003 αποδείχθηκε μια δύσκολη χρονιά, αφού σε αντίθεση με το 2002, ο Michael Schumacher και η Ferrari έπρεπε να ιδρώσουν πολύ περισσότερο για να κατακτήσουν το τίτλο. Η Ιταλική ομάδα κατέβηκε στους πρώτους αγώνες με την F2002, πράγμα που κόστισε βαθμούς στον Michael Schumacher αφού η διαφορά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Kimi Raikkonen, ανερχόταν στους 16 βαθμούς. Στο τέταρτο γκραν πρι της χρονιάς, στην Βαρκελώνη, η Ferrari κατέβηκε με το καινούριο μονοθέσιο, την F2003GA που απεδείχθη ανταγωνιστικό και επέτρεψε στον Schumacher να κερδίσει τους τέσσερις από τους επόμενους πέντε αγώνες ξεπερνώντας τον Kimi Raikkonen στην κορυφή του πρωταθλήματος. Στους επόμενους αγώνες όμως o Raikkonen και ο Montoya, παρέμειναν σε απόσταση βολής από τον Γερμανό οδηγό της Ferrari. O Michael Schumacher κέρδισε το γκραν πρι των ΗΠΑ και αύξησε την διαφορά του από τον Kimi Raikkonen, στους 9 βαθμούς, έναν αγώνα πριν το τέλος του πρωταθλήματος. Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στην πίστα της Suzuka, στην Ιαπωνία, ο teammate του Michael Schumacher, Rubens Barrichello κέρδισε τον αγώνα μπροστά από τον Kimi Raikkonen και τον David Coulthard. O Michael Schumacher τερμάτισε στην 8η θέση και κατέκτησε τον έκτο παγκόσμιο πρωτάθλημα στην καριέρα του και έγινε ο πιό πετυχημένος οδηγός στην ιστορία της Formula1, ξεπερνώντας τον Αργεντινό, Juan Manuel Fangio.
2004: To 2004 η Ferrari και ο Michael Schumacher κυριάρχησαν όπως το 2002. Η Ferrari κέρδισε 15 από τους 18 αγώνες και ο Michael Schumacher κέρδισε 13 φορές κάνοντας νέο ρεκόρ νικών σε μία σεζόν καταρρίπτοντας το δικό του ρεκόρ των 11 νικών σε μια σεζόν το 2002. Ο Michael Schumacher πανηγύρισε το έβδομο και τελευταίο πρωτάθλημα της καριέρας του στην πίστα του Spa, στα πλαίσια του Βελγικού γκραν πρι, τέσσερις αγώνες πριν το τέλος της σεζόν. Στο τέλος της χρονιάς ο “Schumi” είχε 34 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο, τον teammate του, Rubens Barrichello.
2005: To 2005 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Ferrari. Η μη ανταγωνιστικότητα της F2005 και η κυριαρχία των ελαστικών της Michelin έναντι αυτών της Bridgestone, δεν βοήθησαν καθόλου την Ferrari και τον Schumacher, στην υπεράσπιση του τίτλου. Η Renault και η McLaren ήταν πιο ανταγωνιστικές και οι Fernando Alonso και Kimi Raikkonen πάλεψαν για τον τίτλο, αφήνοντας εκτός διεκδίκησης τον Michael Schumacher. Η Renault και ο Fernando Alonso κατέκτησαν τον τίτλο, βάζοντας τέλος στην κυριαρχία της Ferrari και του Michael Schumacher που διάρκεσε από το 2000 μέχρι το 2004. Ο Γερμανός οδηγός κατέλαβε την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα πίσω από τον Alonso και τον Raikkonen, έχοντας κατακτήσει μόνο μια νίκη στο γκραν πρι των ΗΠΑ, όταν έτρεξαν μόνο τα έξι μονοθέσια που είχαν τα λάστιχα της Bridgestone(Ferrari, Jordan και Minardi), γιατί τα ελαστικά Michelin είχαν υπερβολική φθορά.
2006: To 2006, η Ferrari ήταν ξανά ανταγωνιστική και ο Γερμανός και η Scuderia ήταν έτοιμη να παλέψουν κόντρα στον Fernando Alonso και την Renault για την κατάκτηση του τίτλου. O Rubens Barrichello, αποφάσισε να φύγει από την Ιταλική ομάδα για να μετακομίσει στην Honda και η Ferrari τον αντικατέστησε με τον συμπατριώτη του, Felipe Massa. Στο εναρκτήριο γκραν πρι της σεζόν, ο Schumacher πέτυχε την pole position, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Ayrton Senna. Στον αγώνα, ο Γερμανός τερμάτισε στην 2η θέση πίσω από τον Fernando Alonso. Μετά από τους πρώτους τρεις αγώνες η διαφορά μεταξύ του Schumacher και του Alonso ήταν στους 17 βαθμούς υπέρ του Ισπανού οδηγού της Renault. O Michael Schumacher κατάφερε και κέρδισε το επόμενο γκραν πρι στην Imola αλλά μετά από μια σειρά ατυχιών και καλών αποτελεσμάτων του Ισπανού, ο οδηγός της Renault είχε μια διαφορά 35 βαθμών από τον δεύτερο, Schumacher στο πρωτάθλημα. Εκεί που το πρωτάθλημα φαινόταν χαμένο για τον Γερμανό, ο “Schumi” με μια σειρά από νίκες o Schumacher μείωσε την διαφορά του από τον Alonso στους 2 βαθμούς, μετά το Ιταλικό γκραν πρι, τρεις αγώνες πριν το τέλος της σεζόν. Μετά την νίκη του στο Ιταλικό γκραν πρι, ο Γερμανός παγκόσμιος πρωταθλητής ανακοίνωσε την απόσυρση του από την ενεργώ δράση στο τέλος της σεζόν. Ο Michael Schumacher κέρδισε και το επόμενο γκραν πρι στην Κίνα μπροστά από τον Alonso, φτάνοντας τον στην κορυφή της βαθμολογίας. Στο Ιαπώνικο γκραν πρι ενώ ο Γερμανός οδηγός ήταν πρώτος μπροστά από τον Alonso, στο 37ο γύρο, ο κινητήρας της Ferrari έσπασε, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και ο Alonso να κερδίσει τον αγώνα και η διαφορά να εκτοξευθεί στους 10 πόντους υπέρ του Ισπανού οδηγού, έναν αγώνα πριν το τέλος της σεζόν. Για να κερδίσει το όγδοο του πρωτάθλημα, ο “Schumi”, χρειαζόταν ένα θαύμα, δηλαδή να μην πάρει βαθμούς ο Alonso στο γκραν πρι της Βραζιλίας και ο Γερμανός να κερδίσει. Στο τελευταίο γκραν πρι με τα χρώματα της Ferrari, o Schumacher εκίνησε από την 10η θέση και σε μια προσπάθεια να προσπεράσει τον Fisichella στην πρώτη στροφή, του έσκασε το αριστερό πίσω ελαστικό με αποτέλεσμα μετά την αλλαγή ελαστικών να βρίσκεται 38 δευτερόλεπτα πίσω από τον προτελευταίο. O “Schumi” με μια σπουδαία ανατροπή κατάφερε να ανέβει μέχρι την 4η θέση, μόλις 24 δευτερόλεπτα από τον πρωτοπόρο της κούρσας, τον teammate του, Felipe Massa. Αυτή ήταν η τελευταία παράσταση του Γερμανού 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή με την Ferrari, βάζοντας προσωρινά τέλος στην καριέρα του.
2010: Μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα να επιστρέψει στην ενεργώ δράση το 2009 στην θέση του τραυματία, Felipe Massa, , στην Ferrari, λόγω του πόνου που ένιωθε στο αυχένα εξαιτίας ενός ατυχήματος με μηχανή στις αρχές του 2009, ο Γερμανός 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αποφάσισε να επιστρέψει το 2010 στα 41 του χρόνια, με την επιστροφή της Mercedes ως ομάδα στην Formula1. O Michael Schumacher ξαναβρήκε τον Ross Brawn, με τον οποίο μοιράστηκαν πολλές επιτυχίες στην Benetton και στην Ferrari. O Michael Schumacher θα έχει ως teammate τον Nico Rosberg. Η χρονιά δεν εξελίχθηκε όπως ήθελαν η Mercedes και ο Μichael Schumacher. O “Schumi” τερμάτισε στην 6η θέση στο πρώτο του γκραν πρι με την Mercedes, ενώ το καλύτερο του φετινό αποτέλεσμα ήταν τρεις τέταρτες θέσεις σε Ισπανία, Τουρκία και Νότια Κορέα. Στο τέλος της χρονιάς ο “Schumi” μάζεψε 72 βαθμούς και κατέλαβε την 9η θέση στο πρωτάθλημα, σχεδόν τους μισούς βαθμούς σε σχέση με τον teammate του, Nico Rosberg που μάζεψε 142 βαθμούς καταλαμβάνοντας την 7η θέση στο πρωτάθλημα. Πολλοί είχαν κριτικάρει την απόφαση του Γερμανού, στο να επιστρέψει στην Formula1, αλλά ο “Schumi” φαινόταν αποφασισμένος να συνεχίσει.
2011: To 2011 o Michael Schumacher και η Mercedes ήταν αποφασισμένοι να τα πάνε καλύτερα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά αλλά τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως ήθελαν. Τα νέα ελαστικά της Pirelli και η μη ανταγωνιστικότητα της W02 δεν έπετρεψαν στον Michael Schumacher να πάρει καλύτερα αποτελέσματα, έτσι η σεζόν κύλισε στο ίδιο μοτίβο του 2010. Το καλύτερο του αποτέλεσμα ήταν μια 4η θέση στον Καναδά ενώ αξιοσημείωτο ήταν ο αγώνας στο Spa, όπου γιόρτασε τα 2ο χρόνια από το ντεμπούτο του στην Formula1, στην ίδια πίστα με την Jordan. O “Schumi” εκίνησε από την τελευταία θέση και με ένα εκπληκτικό αγώνα κατάφερε και τερμάτισε στην 5η θέση. Ο Γερμανός οδηγός, ολοκλήρωσε την σεζόν με 76 βαθμούς καταλαμβάνοντας την 8η θέση στο πρωτάθλημα.
2012: Στις αρχές τις σεζόν, η Wo3 ήταν ανταγωνιστική και αυτό φάνηκε από την νίκη του Nico Rosberg στην Κίνα και από την δεύτερη θέση που κατέκτησε στο Μονακό. Ο Michael Schumacher στάθηκε πολύ άτυχος την φετινή σεζόν αφού είχε επτά εγκαταλείψεις, οι πέντε από αυτές ήταν λόγω τεχνικών προβλημάτων ενώ οι άλλες δύο λόγου ατυχημάτων στους οποίους ο Γερμανός είχε μεγάλη ευθύνη, στην Ισπανία με τον Bruno Senna και στην Σιγκαπούρη με τον Jean-Eric Vergne. Τα highlights αυτής της χρονιάς για τον Michael Schumacher ήταν ο καλύτερος χρόνος που πέτυχε στις κατατακτήριες δοκιμές στο Μονακό, που τελικά εκίνησε από την 6η θέση λόγω της ποινής πέντε θέσεων που το επέβαλλε η FIA για το ατύχημα που είχε με τον Bruno Senna, ενώ η δεύτερη σημαντική στιγμή ήταν η 3η θέση που κατέκτησε στο γκραν πρι Ευρώπης στην Βαλένθια. Αυτό ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα του Γερμανού οδηγού μετά την επιστροφή του στην Formula1. Στην συνέχεια της σεζόν η W03 δεν ήταν ανταγωνιστική και ο Michael Schumacher δεν κατάφερε να πάρει κάποιο καλό αποτέλεσμα. Την Πέμπτη πριν το Ιαπωνικό γκραν πρι, ο Michael Schumacher ανακοίνωσε την απόσυρση του από την ενεργώ δράση στο τέλος της σεζόν, παράλληλα η Mercedes ανακοίνωσε ότι ο Lewis Hamilton θα είναι ο αντικαταστάτης του την επόμενη σεζόν. Στο τελευταίο γκραν πρι της σεζόν στην πίστα του Interlagos, στην Βραζιλία, ο Michael Schumacher τερμάτισε στην 7η θέση κλείνοντας την καριέρα του όπως την ξεκίνησε, όπως στις πρώτες του κατατακτήριες δοκιμές το 1991 στο Βέλγικο γκραν πρι όταν κατέλαβε την 7η θέση. Η δεύτερη παρουσία του στην Formula1 δεν αποδείχθηκε πετυχημένη όπως θα ήθελε, αλλά σίγουρα παραμένει ένας μεγάλος οδηγός που απέδειξε πως ακόμα και στα 43 του μπορεί να είναι ανταγωνιστικός. Στο Βραζιλιάνικο γκραν πρι, με την αποχώρηση του Michael Schumacher, έκλεισε ένα μεγάλο κεφάλαιο στην Formula1 γεμάτο ρεκόρ και επιτυχίες. Τώρα ο Michael Schumacher, στην νέα του ζωή, θα μπορεί να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην οικογένεια του.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify