H φετινή ήταν η τελευταία χρονιά που ο Sebastien Loeb ακολούθησε ολόκληρο το πρόγραμμα του WRC.
Ο Γάλλος που έχει σπάσει κάθε ρεκόρ στο άθλημα,αποφάσισε να αποσυρθεί απ΄τα rally,τουλάχιστον σαν full-time οδηγός.
Του χρόνου δήλωσε πως θα συμμετάσχει σε μόνο 5 αγώνες,φυσικά με την ομάδα με την οποία ταύτισε την καριέρα του,τη Citroen.
Κέρδισε φέτος 9 στους 13 αγώνες και δεν άφησε περιθώριο αμφισβήτησης για το ποιος θα είναι ο Πρωταθλητής.Ο αριθμός των τίτλων του δείχνει να σταματάει στο 9 αλλά των νικών του έχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης.Τα ηνία στη Citroen πλέον αναλαμβάνουν ο Hirvonen και ο Sordo που κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Γάλλο σταρ.
Ένα είναι σίγουρο.Η εποχή Loeb τέλειωσε και του χρόνου,εκτός εξαιρετικού απροόπτου,θα δούμε νέο Πρωταθλητή έπειτα απ΄το 2004,τη χρονιά που ξεκίνησε το σερί τίτλων του ο Seb.
Εκτός όμως απ΄την αποχώρηση του Loeb,έχουμε και μια ακόμα εξίσου σημαντική.Αυτήν της Ford.
H μακροβιότερη oμάδα του θεσμού ανακοίνωσε πως αποσύρει την εργοστασιακή συμμετοχή της,ωστόσο θα συνεχίσει να παρέχει υποστήριξη στην M-Sport του Malcolm Wilson.
Η ιστορία της Ford στους αγώνες rally κρατάει απ΄τη δεκαετία του ’60,τότε με το Cortina GT και αργότερα με το Escort και τις διάφορες εκδόσεις του.Είναι ο 2ος πολυνίκης κατασκευαστής μετά τη Citroen με 82 νίκες.Την τελευταία την πέτυχε φέτος ο Jari-Matti Latvala στο Ράλι Ουαλίας κερδίζοντας τους Loeb και Solberg.Aμφιβάλω βέβαια αν ο Φινλανδός γνώριζε ότι αυτή ενδέχεται να είναι η τελευταία νίκη για την ομάδα του μπλε οβάλ.
Η αλήθεια είναι πως η Ford δεν είχε τα αποτελέσματα που ήλπιζε τα τελευταία χρόνια και αυτό ίσως έπαιξε σημαντικό ρόλο στην απόφαση της να αποσυρθεί.Τελευταίος τίτλος κατασκευαστών ήρθε το 2007 ενώ ο τελευταίος αντίστοιχος στους οδηγούς παραμένει αυτός απ΄το μακρινό 1981 του Ari Vatanen.
Aν όμως το WRC έχασε φέτος 2 σημαντικά στελέχη του,ωστόσο κέρδισε και κάποια που μας κάνουν να ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον ενός θεσμού που κακά τα ψέματα έχει υποστεί βαθιές πληγές.
Ο λόγος για κάποιους οδηγούς που άφησαν τις καλύτερες των εντυπώσεων με την ταχύτητα και ενίοτε με τ΄αποτελέσματα τους και αποτελούν εχέγγυο για το μέλλον.
Aυτοί είναι οι Ostberg,Novikov,Tanak και Neuville.Mε εξαίρεση τον Βέλγο της Citroen,οι υπόλοιποι 3 ανέβηκαν όλοι στο βάθρο τουλάχιστον μία φορά φέτος ενώ ο Ostberg πέτυχε και την παρθενική του νίκη,έστω και αν ήρθε σαν αποτέλεσμα ακύρωσης του Hirvonen.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Wilson πρόλαβε να τον προσλάβει στην M-Sport για να οδηγήσει το 1 εκ των 2 Fiesta RS WRC του χρόνου.
Ένα ακόμα κέρδος που είχαμε ήταν η απόφαση της Hyundai να επιστρέψει στο πρωτάθλημα με το i20 WRC.Aν όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμά της,το αυτοκίνητο θα κάνει το ντεμπούτο του μέσα στο 2013 ενώ πλήρες πρόγραμμα θα ακολουθήσει απ΄την επόμενη χρονιά.
Ταυτόχρονα εκδήλωση ενδιαφέροντος για την επιστροφή της στα rally είχαμε και απ΄την Toyota.
Ένα ερωτηματικό που παραμένει λίγες μόλις εβδομάδες μετά το πέρας του πρωταθλήματος,είναι το μέλλον του Petter Solberg.O πρωταθλητής του 2003 δεν έχει συμβόλαιο για του χρόνου και τα διαθέσιμα μπάκετ είναι πλέον ελάχιστα.Η αλήθεια είναι ότι οι επιδόσεις του φέτος με τη Ford δεν ήταν και οι καλύτερες δυνατές αλλά δεν παύει ο Νορβηγός να αποτελεί έναν εμπειρότατο και ικανό οδηγό,χρήσιμο για κάθε ομάδα που κάνει πρωταθλητισμό.
Ας ελπίσουμε με τη σειρά μας να βρει θέση για του χρόνου ώστε να τον απολαύσουμε στις ειδικές διαδρομές του WRC.
Το νέο πρωτάθλημα θα δει την πολυαναμενόμενη είσοδο της VW με το Polo R WRC και το ταχύτερο ίσως δίδυμο οδηγών αυτή τη στιγμή,τους Ogier και Latvala.Η Citroen θα προσπαθήσει στο πρόσωπο του Hirvonen να βρει τον νέο της ηγέτη,ενώ η M-Sport με την υποστήριξη της Ford θα είναι κάτι παραπάνω από υπολογίσιμη δύναμη.
Η χρονιά θα έχει σίγουρα ενδιαφέρον και το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε μέχρι τις 17 Γενάρη που εκκινεί ο αγώνας του Μόντε Κάρλο.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify