Η συνεργασία Ferrari με την νέα αμερικανική ομάδα, Haas F1 Team, φαίνεται να έχει εξοργίσει τις αντίπαλες ομάδες. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Haas, G. Steiner, έχει δηλώσει: «Από τις ομάδες που μπήκαν στο σπορ την τελευταία δεκαετία μόνο μια υπάρχει ακόμα, οπότε το σκεφτήκαμε διεξοδικά και καταλήξαμε σε μερικές διαφορετικές ιδέες. Δεν μπορείς να κάνει τα ίδια αν το πρόσφατο παρελθόν σου έχει δείξει πως τα ίδια δεν λειτουργούν».
Έτσι, η Haas, δεν θα χρησιμοποιήσει μόνο τον κινητήρα της Scuderia, αλλά οτιδήποτε μπορεί να αγοράσει από το Maranello, ενώ θα κάνει και χρήση της αεροδυναμικής της σήραγγας. Αυτή η σχέση μεταξύ των δυο ομάδων βρέθηκε στο μικροσκόπιο της FIA, παίρνοντας στο τέλος το πράσινο φως. Με την υποψία πως οι “πελατιακές ομάδες” είναι πλέον πιθανές μέσω τέτοιου τύπου συνεργασιών, η Mercedes πλησίασε την Manor, ενώ η Red Bull έκανε μια παρόμοια προσπάθεια με την Arden, που αγωνίζεται στο GP2, αλλά δεν κατάφερε να πάρει έγκριση από τη FIA.
Όταν ρωτήθηκε ευθέως αν η Haas είναι μια «ομάδα Β» της Ferrari, ο Steiner απάντησε: «Είναι δύσκολο να πω σε τι ποσοστό (είμαστε ομάδα Β), αλλά πηγαίνει προς τα εκεί (η κατάσταση). Αλλά μην με παρεξηγήσετε, ακόμη κατασκευάζουμε το σασί και τα εξαρτήματα του. Οι καιροί έχουν αλλάξει. Τώρα κανείς δεν νοιάζεται από που παίρνεις την κρεμαγιέρα σου ή τα πεντάλ των φρένων. Αλλά συμφωνώ πως τα απλά πελατιακά μονοθέσια θα μπορούσαν να είναι επικίνδυνα (για το σπορ) γιατί μπορείς να καταλήξεις με πάρα πολλά ίδια αυτοκίνητα, γιατί όλοι φυσικά θα θέλουν το καλύτερο μονοθέσιο. Αλλά αν κάνεις τη δική σου αεροδυναμική εξέλιξη, είναι ένας καλός συμβιβασμός προσωρινά (η σχέση με τη Ferrari)».
Σύμφωνα με τον Ralf Bach, οι υπόλοιπες ομάδες δεν καλοβλέπουν αυτή την στενή συνεργασία: «Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο. Οι ανταγωνιστές τους είναι έξαλλοι με τις κινήσεις της Scuderia».
Προσθέτει δε ένα παράδειγμα, πως στις 31 Οκτωβρίου η Haas θα απολύσει 70 εργαζομένους της και όλοι τους θα πιάσουν δουλειά στη Ferrari την 1η Νοεμβρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify