Στην επανεξέταση των κανόνων του 2017 θα οδηγηθούν Pirelli, FIA και ομάδες, αφότου η Mercedes εξέφρασε τις αντιρρήσεις της για την ασφάλεια των νέων μονοθέσιων.
Όλα ξεκίνησαν την Πέμπτη, στην συνάντηση των τεχνικών διευθυντών που έγινε στο Interlagos, στο οποίο οι άνθρωποι της Mercedes παρουσίασαν μια αναλυτική παρουσίαση των νέων μονοθέσιων, αλλά και των συνεπειών που θα έχουν οι νέοι κανονισμοί σε αυτά.
Μέσα σε αυτά υπήρχαν φόβοι πως οι δραστικές αλλαγές στην αεροδυναμική θα επιβαρύνουν σημαντικά τα ελαστικά, με αποτέλεσμα η Pirelli να ξεκινήσει νέες προσομοιώσεις, υπό το βλέμμα της FIA, ώστε να διαπιστώσει εάν αυτοί οι φόβοι μπορούν να γίνουν πραγματικότητα.
Εφόσον, οι προσομοιώσεις αυτές, που θα γίνουν μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες με αποκορύφωμα το test στο Abu Dhabi, δείξουν διαφορετικά αποτελέσματα από τα αναμενόμενα, τότε η FIA θα αναγκαστεί να αλλάξει την προσέγγιση της στο κατά πόσο διαφοροποιημένες θα πρέπει να είναι οι προσεχείς αλλαγές.
Από την πλευρά του, το αφεντικό της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff εξέφρασε την γνώμη πως όλες οι ομάδες θα πρέπει να κατανοήσουν πλήρως τους κανόνες και να βάλουν την ασφάλεια ως πρώτο μέλημα τους. Πιο αναλυτικά δήλωσε στο motorsport.com:
“Δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Κάποιες ομάδες έχουν διαφορετικές σκέψεις και πιστεύουν πως με το στρίψιμο ενός ζαριού θα αλλάξουν όλα και θα έχει νόημα. Εμείς δεν θέλουμε κάτι τέτοιο.
“Θέλουμε μια λογική και ικανοποιητική προσέγγιση στο τι μπορούμε να κάνουμε στο μέλλον και πρέπει να είμαστε σίγουροι πως στην εταιρεία ελαστικών μπορούν να ανταποκριθούν με τους νέους κανόνες.
“Επειδή κάποιες ομάδες βλέπουν την αλλαγή αυτή των κανονισμών, ως μια ευκαιρία να αλλάξουν τα δεδομένα κι έχουν μια διαφορετική ατζέντα και πολιτική, η συζήτηση αυτή είναι ακόμη ζωντανή και πρέπει να συζητηθεί εντόνως.”
Την ίδια άποψη είχε και ο Paddy Lowe, που διατύπωσε την ικανοποίηση του για το ότι η κατάσταση διαχειρίζονται οι ομάδες και η Pirelli:
“Ένας από τους παράγοντες πρέπει να είναι η πρόβλεψη για τα ελαστικά και η αρχή της συζήτησης με την Pirelli για το κατά πόσο μπορούμε να έχουμε τις προδιαγραφές των ελαστικών στο ίδιο επίπεδο με τις προβλέψεις αυτές.
“Ο Mario [Isola – αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli] ήταν σε αυτή τη συνάντηση και ξεκινήσαμε τις συνομιλίες. Η Pirelli δέχεται αυξημένη κριτική, αλλά όπως όλοι οι κατασκευαστές ελαστικών δουλεύει σκληρά. Θέματα με την κατασκευή των ελαστικών είχαν και η Michelin και η Bridgestone, οπότε η θέση της Pirelli δεν είναι ξεχωριστή.
“Οι φορτίσεις των ελαστικών όπως παρουσιάζονται με τις νέες αεροδυναμικές συσχετίσεις είναι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Κι αυτό παρότι υπάρχει μια κοινή αντίληψη ότι πλέον η κάθετη δύναμη είναι μικρότερη από ποτέ, όμως αυτό είναι λάθος. Έχουμε την περισσότερη ή τουλάχιστον είμαστε κοντά στο να έχουμε την περισσότερη από ποτέ.”
Όλα αυτά γίνονται με το Strategy Group του αθλήματος να έχει αποφασίσει την βελτίωση των γυρολογίων να είναι στα 5 δευτερόλεπτα, εκ των οποίων τα μισά θα είναι από αύξηση στην κάθετη δύναμη, μέσω της νέας σχεδίασης των αεροτομών. Στόχος της νέας σχεδίασης είναι η αύξηση των αεροδυναμικών επιδόσεων και παράλληλα η μείωση της μηχανικής πρόσφυσης από τα ελαστικά.
Οι Wolff και Lowe τόνισαν μάλιστα, πως αν οι νέοι κανονισμοί δεν μπορούν να διατηρήσουν κάποια standard επίπεδα ασφαλείας, τότε θα πρέπει να περιοριστούν:
O Lowe σχολίασε πως: “Το Strategy Group είπε πως θέλουν τα αυτοκίνητα να είναι 5 δευτερόλεπτα ταχύτερα. Θα μπορούσαν να πουν πως ήθελαν να είναι 20 δευτερόλεπτα. Εμείς πάλι θα λέγαμε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι πιθανό. Θα μπορούσε να είναι 5 δευτερόλεπτα, αλλά δεν είναι πιθανό γιατί στην Pirelli δεν μπορούν να κάνουν θαύματα με τη δεδομένη τεχνολογία.”
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Wolff: “To Strategy Group δήλωσε την επιθυμία να κάνει τα αυτοκίνητα πέντε δευτερόλεπτα ταχύτερα , αλλά όχι να τα κάνουμε ταχύτερα μέσω των κανόνων στην αεροδυναμική. Εάν σκεφτούμε την εξέλιξη της αεροδυναμικής μέσα στη χρονιά, μαζί με αυτή του κινητήρα, τότε μιλάμε για 1,5-2 δευτερόλεπτα για να βρούμε μέσα στο 2017, όχι 5.
“Εάν τα ελαστικά είναι ο παράγοντας που μας περιορίζει και ο κατασκευαστής έχει την ίδια γνώμη, τότε δεν μπορούμε να είμαστε τόσο πεισματάρηδες προς αυτό επειδή θέλουμε να τα αλλάξουμε όλα. Εμείς, εάν δεν υπήρχε θέμα με την ασφάλεια θα ήμασταν οκ με το στρίψιμο του ζαριού, αφού έχουμε μια πολύ καλή δομή, με πολύ καλούς ανθρώπους, που μας φέρνει σε μια θέση, ώστε ακόμη κι αν οι κανόνες αλλάξουν πλήρως, τότε μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Δεν έχουμε πρόβλημα ως προς αυτό.”
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify