Η Renault επιστρέφει ως εργοστασιακή ομάδα στην Formula 1 μετά από 5 χρόνια και όλα μπορούν να πάνε τόσο καλά όσο και καταστροφικά. Τι πρέπει να κάνουν οι Γάλλοι για να επιτύχουν; Ποιες αποφάσεις πρέπει να πάρουν;
Μόνο θετικά μπορεί να εκλάβει κανείς τον ερχομό της γαλλικής εταιρίας στο σπορ. Με ισχυρή παρουσία ειδικά μετά το 2002 και με δύο Πρωταθλήματα Κατασκευαστών (2005-2006) απέναντι σε Ferrari και Michael Schumacher, η Renault έχει γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της στην ιστορία του αθλήματος.
Σε μία εποχή που οι μεγάλοι κατασκευαστές δύσκολα επενδύουν στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, το να έχουμε στην F1 ταυτόχρονα Mercedes, Ferrari, Honda και Renault (με 3 εξ αυτών εργοστασιακά) είναι ισχυρό «χαρτί» στα χέρια των ιθυνόντων της.
Από την άλλη μεριά, η απόφαση αυτή από την πλευρά της εταιρίας ήταν ουσιαστικά μονόδρομος. Με την μονάδα ισχύος της να έχει πολλαπλά προβλήματα αξιοπιστίας και απόδοσης και τις σχέσεις με την Red Bull να έχουν φτάσει στο χείριστο επίπεδο, μόνο δύο επιλογές υπήρχαν: είτε να αποχωρήσει οριστικά, είτε να μην είναι απλώς προμηθεύτρια κινητήρων.
Εφόσον μπήκε στον «χορό», θα πρέπει να ανταποκριθεί στις – αν μη τι άλλο – αρκετές υποχρεώσεις μίας εργοστασιακής ομάδας αυτού του βεληνεκούς.
Αρχικά, το οδηγικό δίδυμο θα πρέπει να είναι αντάξιο των προσδοκιών. Αν και ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί τίποτα (με την επίσημη παρουσίαση της ομάδας να λαμβάνει χώρα στις 3 Φεβρουαρίου), το πιθανότερο είναι να δούμε τον Jolyon Palmer και τον Kevin Magnussen πίσω από το τιμόνι. Η χορηγία της PDVSA που χάριζε και στον Pastor Maldonado μία θέση στην F1 φαίνεται πως δεν θα βρίσκεται στα μονοθέσια των Γάλλων και ο οδηγός από τη Βενεζουέλα μένει με τα τωρινά δεδομένα χωρίς ομάδα. Δεν ξέρω κατά πόσο ο Βρετανός και ο Δανός μπορούν να εκπληρώσουν τους στόχους της ομάδας και να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες, αλλά έχουν το πλεονέκτημα του ότι είναι νέοι, ταλαντούχοι και δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Μπορούν να επωφεληθούν από αυτήν την ευκαιρία και να κάνουν το κάτι παραπάνω. Προσωπικά, θα ήθελα να δω τι μπορεί να κάνει τελικά ο «Mag» μετά την μοναδική του ευκαιρία το 2014 με την McLaren.
Φυσικά, δεν πρέπει να λησμονεί κανείς το μονοθέσιο. Τόσο στο σχεδιασμό του σασί και τον τομέα της αεροδυναμικής όσο και στον κινητήρα, το νέο «όπλο» της ομάδας του Enstone έχει να δώσει μάχες με πολύ δυνατό ανταγωνισμό. Πέραν της πρωταθλήτριας και φαβορί για το 2016 Mercedes, και η Ferrari αποτελεί έναν ισχυρό αντίπαλο, καθώς επίσης και η Williams και η Red Bull (ακόμα και αν οι τελευταίες δεν είναι εργοστασιακές ομάδες). Επομένως, το έργο των Γάλλων είναι κάθε άλλο παρά εύκολο. Σίγουρα, δεν περιμένει κανείς από την πρώτη κιόλας χρονιά να είναι πλήρως ανταγωνιστικοί και να απειλήσουν ευθέως τους κύριους αντιπάλους τους, οφείλουν όμως να παλέψουν και να χτίσουν ένα ισχυρό σύνολο για το άμεσο μέλλον. Μην ξεχνάμε πως μία ομάδα θέλει τουλάχιστον 3 χρόνια σκληρής προετοιμασίας στο παρασκήνιο και ατυχών αποτελεσμάτων στις πίστες για να πρωταγωνιστήσει (βλ. Red Bull, Mercedes ως τα πιο πρόσφατα παραδείγματα).
Τέλος, στους βασικούς παράγοντες για την επιτυχία θα συμπεριλάβω και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε πως μία εταιρία – πόσο μάλλον μία ομάδα – μεταλλάσσεται και βελτιώνει την απόδοσή της μόνο με την τοποθέτηση των σωστών ανθρώπων στις σωστές θέσεις. Η Renault έχει ήδη ανακοινώσει σημαντικές προσλήψεις σε καίριες θέσεις, αλλά δεν έχει σημασία τόσο το όνομα όσο το ποιο πόστο θα καταλάβει. Σε νευραλγικές θέσεις όπως αυτή του επικεφαλής σχεδιασμού ή του αγωνιστικού διευθυντή, το λάθος άτομο μπορεί να στρέψει σε λάθος κατεύθυνση όλη την ομάδα. Αυτό φάνηκε και με την Ferrari, όταν στα τέλη του 2014 έγιναν ριζικές αλλαγές στο format της εταιρίας και προσλήφθηκαν άτομα για να καλύψουν πόστα που μόλις έμειναν κενά από τις απολύσεις των Τομπάζη, Mattiacci, κ.ά. Ακόμα και οι μηχανικοί στο εργοστάσιο μετακινήθηκαν σε άλλες θέσεις που μπορούσαν να επιτελέσουν καλύτερο το έργο τους.
Η Renault μπορεί να μας προσφέρει πολλές εκπλήξεις. Θετικές ή αρνητικές, αυτό είναι στο χέρι της.
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify