Οι συντάκτες του totalf1.gr ρωτήθηκαν, σκέφτηκαν και διαμόρφωσαν με τις απαντήσεις τους τα 10 καλύτερα Grand Prix από το πρωτάθλημα του 2010 μέχρι και του 2015. Ας δούμε λοιπόν το αποτέλεσμα:
Στο νούμερο 7 της κατάταξης μας, ένας αγώνας που άλλαξε την εικόνα μια ολόκληρης χρονιάς κι έθεσε το σκηνικό για ένα από τα πιο αμφίρροπα πρωταθλήματα των τελευταίων ετών. Ας τον δούμε:
Θέση 7 – Το Ευρωπαϊκό Grand Prix του 2012
Τι είχε προηγηθεί: Η έναρξη του πρωταθλήματος ήταν ανεπανάληπτη στην ιστορία της Formula 1. Στους πρώτους 7 αγώνες, είχαν νικήσει 7 διαφορετικοί οδηγοί από 5 διαφορετικές ομάδες, με όλα τα βάθρα να περιλαμβάνουν διαφορετικές τριάδες οδηγών. Όταν οι ομάδες έφτασαν λοιπόν στην Βαλένθια, κάθε πρόβλεψη έμοιαζε το λιγότερο αβέβαιη και ουτοπική. Πρωτοπόρος της βαθμολογίας ήταν ο Lewis Hamilton(88), o οποίος είχε πάρει την πρώτη του νίκη μόλις στον προηγούμενο αγώνα στον Καναδά, αλλά ήταν ο πιο σταθερός τερματίζοντας όλους τους αγώνες στην πρώτη οκτάδα.
Δύο βαθμούς πίσω του (86) ήταν ο Fernando Alonso με την Ferrari που είχε νικήσει στον αγώνα της Μαλαισίας και άλλον έναν (85) ο Sebastian Vettel που είχε κερδίσει στο Μπαχρέιν. Από κοντά και οι Mark Webber (79) και Nico Rosberg (67) που είχαν κερδίσει σε Μονακό και Κίνα αντίστοιχα. Νίκες είχαν πάρει και οι Button, Maldonado, ενώ πολύ καλές εμφανίσεις είχαν πραγματοποιήσει και οι Lotus με τον Kimi Raikkonen στην πρώτη χρονιά του μετά την επιστροφή του στην F1.
Κατατακτήριες: Το πόσο απρόβλεπτος θα ήταν αυτός ο αγώνας φάνηκε από το Σάββατο των κατατακτηρίων. Στην πρώτη περίοδο, ένα πρόβλημα με το DRS στοίχησε στον Mark Webber ο οποίος θα ξεκινούσε τον αγώνα από την 19η θέση, ενώ στο Q2 βρήκε θέση ο Heikki Kovalainen, που κατάφερε να υποσκελίσει τον Jean-Eric Vergne.
Κι αν στο Q1 είχαμε μια απώλεια, στο Q2 έγινε σφαγή. Οι Ferrari έκαναν ένα τραγικό λάθος, μη χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα της Pirelli, όπως όλες οι υπόλοιπες ομάδες και το πλήρωσαν πολύ ακριβά. Alonso και Massa δεν κατάφεραν να προκριθούν στην τελική διαδικασία και θα ξεκινούσαν τον αγώνα από την 11η και 13η θέση αντίστοιχα. Ανάμεσα τους η Mercedes του Michael Schumacher, που πάντως δήλωνε αισιόδοξος για τον αγώνα.
Στο Q3, όλοι περίμεναν μια μάχη μεταξύ Vettel και Hamilton, κάτι που συνέβη με τον Γερμανό της Red Bull να κερδίζει στα σημεία τον Βρετανό της McLaren, ενώ πιο πίσω πραγματοποιήθηκε μια απίθανη μάχη με τα υπόλοιπα 8 μονοθέσια να έχουν διαφορά μόλις 4 δεκάτων του δευτερολέπτου. Ο Pastor Maldonado θα ξεκινούσε τρίτος, μπροστά από τις 2 Lotus των Grosjean και Raikkonen, την έτερη Mercedes του Rosberg, την Sauber του Kobayashi και τις 2 Force India των Hulkenberg και Di Resta που είχαν ανάμεσα τους τον Button.
Αγώνας: O 8ος αγώνας της χρονιάς ξεκίνησε με τους Vettel και Hamilton να εκκινούν εξαιρετικά και να διατηρούν τις θέσεις τους. Πίσω τους όμως ο Maldonado δεν είχε το ίδιo καλή εκκίνηση και βρέθηκε δίπλα-δίπλα με τον Raikkonen, με τον Βενεζουελανό να κλείνει τον Φινλανδό, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να τους περάσει πρώτα ο Grosjean και λίγες στροφές αργότερα ο Kobayashi. Rosberg και Button ξεκίνησαν πολύ άσχημα, ενώ εξαιρετική εκκίνηση έκανε ο Fernando Alonso που ανέβηκε 8ος.
Στο πρώτο μέρος του αγώνα, ο Sebastian Vettel έλεγχε απολύτως τον αγώνα, ανοίγοντας τη διαφορά σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο, ενώ ο Hamilton προσπαθούσε να συγκρατήσει τον Grosjean που πίεζε ασφυκτικά την McLaren. Στον 10ο γύρο κι ενώ η φθορά στα ελαστικά του Hamilton ήταν πολύ έντονη, ο Γάλλος οδηγός της Lotus πέρασε τον Hamilton, κάτι που έκανε έναν γύρο αργότερα ο Alonso πάνω στον Hulkenberg.
Δύο γύρους αργότερα ο Hamilton επισκέφτηκε τα pits για την πρώτη αλλαγή ελαστικών, την στιγμή που ο Raikkonen προσπερνούσε τον Maldonado. Οι 2 τους, μαζί με τον Kobayashi μπήκαν στα pits στον επόμενο γύρο, με τον Alonso να παραμένει στην πίστα έναν γύρο παραπάνω. Αυτός έκανε τη διαφορά, καθώς ο Alonso κατάφερε να βγει μπροστά τους, στην θεωρητικά τέταρτη θέση του αγώνα.
Vettel και Grosjean διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Γερμανό να ανοίγει τη διαφορά του στα 20 δευτερόλεπτα και τον Γάλλο την αντίστοιχη δική του από τον Hamilton στα 10, ματσάροντας τον ρυθμό της Red Bull. Πίσω τους είχε δημιουργηθεί ένα τεράστιο “τρενάκι”, από τους Schumacher, Webber και Senna που δεν είχαν κάνει ακόμη το πρώτο τους pitstop. Oι Alonso και Raikkonen κατάφεραν να περάσουν αλώβητοι, όχι όμως και ο Kobayashi που ακούμπησε με τον Senna στην πρώτη στροφή, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός αεροτομή της Sauber και το πίσω δεξιά ελαστικό της Williams, αναγκάζοντας τους οδηγούς να μπουν στα pits.
Στον 25ο γύρο oι Rosberg-Di Resta έκαναν το πρώτο τους pitstop, ενώ οι Massa-Button-Perez το δεύτερο, αλλά δύο γύρους μετά όλα άλλαξαν. Ο Jean-Eric Vergne προσπάθησε να περάσει τον Kovalainen, αλλά υπολόγισε λάθος και η επαφή ήταν αναπόφευκτη. Ο Γάλλος εγκατέλειψε με πρόβλημα στην ανάρτηση, αλλά πιο σημαντικά η πίστα γέμισε με θραύσματα και το αυτοκίνητο ασφαλείας έπρεπε να κάνει την εμφάνιση του.
Φυσικά αυτό προκάλεσε χάος, με τους περισσότερους οδηγούς να επιλέγουν να κάνουν το δεύτερο τους pitstop. Vettel και Grosjean μπήκαν και βγήκαν απροβλημάτιστα, αλλά πλέον το μεγάλο προβάδισμα τους είχε εξανεμιστεί. Στην McLaren τα έκαναν μούσκεμα και ο Hamilton έπεσε πίσω από τους Alonso-Raikkonen. Η κατάταξη πλέον ήταν: Vettel, Grosjean, Alonso, Ricciardo (χωρίς να έχει μπει στα pits), Raikkonen, Hamilton. Rosberg, Schumacher, Webber και Maldonado.
Στην επανεκκίνηση έγιναν όλα. Ο Alonso έπιασε στον ύπνο τον Grosjean και του πήρε την δεύτερη θέση με χαρακτηριστική ευκολία, ο Rosberg έκανε λάθος κι έχασε 5 θέσεις, μαζί και την ευκαιρία για έναν πολύ καλό τερματισμό που θα αναζωογονούσε τις ελπίδες του στο πρωτάθλημα και οι Massa-Kobayashi διεκδίκησαν το ίδιο σημείο της πίστα, με την σύγκρουση τους να στέλνει τον Massa στα pits με κλαταρισμένο ελαστικό και τον Ιάπωνα εκτός αγώνα με διαλυμένη πίσω ανάρτηση.
Το πιο σημαντικό όμως έγινε λίγες στροφές αργότερα. Έχοντας ανεβάσει τη θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα, ο κινητήρας του Sebastian Vettel παρέδωσε το πνεύμα του και ο Γερμανός σταμάτησε στην άκρη της πίστας και βγήκε από την Red Bull εκνευρισμένος από την απώλεια μιας νίκης που πριν λίγη ώρα φαινόταν σίγουρη. Ο Alonso είχε πλέον την πρωτοπορία, μπροστά από τον Grosjean που πίεζε ασφυκτικά πλέον και τον Hamilton που είχε ξαναπεράσει τον Raikkonen.
Πιο πίσω Schumacher και Webber είχαν ανέβει στην πέμπτη κι έκτη θέση αντίστοιχα και προσπαθούσαν να συγκρατήσουν με πιο παλιά ελαστικά τον Maldonado και τις 2 Force India των Hulkenberg και Di Resta που είχαν μπει στα pits με την είσοδο του Safety Car. O Webber δεν κατάφερε να τους συγκρατήσει μέχρι το δεύτερο του pitstop, κάτι που έκανε ο Schumacher, βγαίνοντας μπροστά από τον Αυστραλό μετά και το δικό του pitstop.
Στη μάχη της κορυφής ο Grosjean ήταν αρκετά κοντά στον Alonso, αλλά η τύχη δεν ήταν με το μέρος του, καθώς ο Γάλλος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει καθώς ο κινητήρας της Renault δεν κατάφερε να συνεχίσει την πορεία του, παρουσιάζοντας μάλιστα το ίδιο πρόβλημα με τον Vettel, στον εναλλάκτη που αποδεικνυόταν η αχίλλειος πτέρνα της Γαλλικής εταιρείας.
Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari πλέον διαχειριζόταν μια διαφορά 5-7 δευτερολέπτων με τους Hamilton-Raikkonen να δίνουν την δική τους λυσσασμένη μάχη. Ο Φινλανδός προσπαθούσε να περάσει με κάθε τρόπο, όμως ο Βρετανός κρατούσε με πείσμα τη δεύτερη θέση μέχρι τον 55ο γύρο. Εκεί με τα λάστιχα του να έχουν καταπονηθεί σε πολύ έντονο βαθμό, ο Hamilton δεν μπορούσε να αντισταθεί άλλο στην Lotus και έπεσε τρίτος.
Ο Maldonado που μπόρεσε να διατηρηθεί μπροστά από τους Schumacher και Webber που είχαν αναπτύξει δαιμονιώδη ρυθμό, ήταν τώρα σε θέση να απειλήσει τον Hamilton με δύο γύρους να απομένουν. Η πρώτη του προσπάθεια ήταν ανεπιτυχής με τον Βρετανό να διατηρεί εντυπωσιακά την McLaren μπροστά από την Williams. Στην δεύτερη του προσπάθεια, ο Βενεζουελανός δοκίμασε από την εξωτερική στα φρένα της στροφής 12, ξέμεινε από χώρο και λίγο παραπάνω φιλοδοξία και πείσμα απ’ ότι χρειαζόταν, καβάλησε τα κερμπ κι έπεσε ανεξέλεγκτα πάνω στην McLaren, θέτοντας τον Hamilton εκτός αγώνα.
Τελικά, ο Alonso πήρε μια σπουδαία νίκη, ξεκινώντας από την 11η θέση, μπροστά από τον Raikkonen που συνέχισε τις πολύ καλές εμφανίσεις και τον Schumacher που εκμεταλλευόμενος τη σύγκρουση των Maldonado-Hamilton κι ένα εκπληκτικό τελευταίο stint ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη (και δυστυχώς) τελευταία φορά μετά την επιστροφή του στην Formula 1. O Webber κατόρθωσε να περάσει στο φινάλε τον Hulkenberg για την τέταρτη θέση. Ο Maldonado κατέληξε 10ος, αλλά η ποινή του για την αποτυχημένη προσπάθεια του να περάσει τον Hamilton, τον έριξε δωδέκατο, δίνοντας τον τελευταίο βαθμό στον Bruno Senna.
Τι έμεινε: Ο Fernando Alonso έγινε ο πρώτος οδηγός που κατάφερε να πετύχει 2 νίκες μέσα στο 2012 και εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις των Vettel-Hamilton βρισκόταν πρώτος και με διαφορά 20 βαθμών από τον δεύτερο Webber στην βαθμολογία. Εκμεταλλευόμενος τον ρυθμό που απέκτησε, ήρθε δεύτερος στη Βρετανία και νίκησε στη Γερμανία, αλλά στο τέλος της χρονιάς δεν μπόρεσε να επικρατήσει του Vettel που πήρε τον τρίτο του τίτλο.
Αυτός έμελλε να είναι και ο τελευταίος αγώνας που θα γινόταν στους δρόμους της Βαλένθια καθώς η έλλειψη χρημάτων, αλλά και τα πολλά παράπονα από οδηγούς, ομάδες και φιλάθλους για το σιρκουί απομάκρυναν την επέκταση του συμβολαίου μεταξύ πόλης και FOM.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify