Οι συντάκτες του totalf1.gr ρωτήθηκαν, σκέφτηκαν και διαμόρφωσαν με τις απαντήσεις τους τα 10 καλύτερα Grand Prix από το πρωτάθλημα του 2010 μέχρι και του 2015. Ας δούμε λοιπόν το αποτέλεσμα:
Η τέταρτη θέση της λίστας μας περιλαμβάνει έναν αγώνα με πολλή βροχή, αλλά και πολλές εκπλήξεις, στην αρχή μιας χρονιάς που πραγματικά τα είχε όλα. Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά:
Θέση 4 – To Grand Prix της Μαλαισίας το 2012
Τι είχε προηγηθεί: Το πρωτάθλημα του 2012 βρισκόταν στην αρχή του. Ο Jenson Button είχε κυριαρχήσει στο εναρκτήριο Grand Prix της Αυστραλίας, με την McLaren να δείχνει πως ξεκινούσε από την πρωτοπορία στη μάχη της εξέλιξης για τη σεζόν. Πιο πίσω, Mercedes, Red Bull και Ferrari έδειχναν να είναι κοντά, αλλά ένα βήμα πίσω από την βρετανική ομάδα, ενώ Lotus, Williams και Sauber είχαν βλέψεις για να μπουν σε αυτή τη κατηγορία ομάδων.
Δεύτερος στην Αυστραλία είχε έρθει ο Sebastian Vettel που εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος στη στρατηγική του τρίτου Lewis Hamilton και ξεκίνησε με ικανοποιητικό τρόπο την υπεράσπιση του τίτλου που είχε κατακτήσει τα προηγούμενα 2 χρόνια. Στην Ferrari, ο Alonso έδειξε να έχει ρυθμό, αλλά ο Massa ταλαιπωρήθηκε με ένα προβληματικό σασί, το οποίο άλλαξε πριν το τριήμερο στην Kuala Lumpur.
Κατατακτήριες: Στην αφόρητη ζέστη και υγρασία της Μαλαισίας, η κατάσταση που φάνηκε ότι είχε διαμορφωθεί από το πρώτο Grand Prix της χρονιάς. Ο Lewis Hamilton κατέκτησε την pole position από την πρώτη του προσπάθεια, παρότι έκανε λάθος στην τελευταία στροφή. Ο Jenson Button συμπλήρωσε το 1-2 για την McLaren που έδειχνε να επιβάλλει την κυριαρχία της στις δοκιμές, η οποία έμελλε να συνεχιστεί σε όλο το πρωτάθλημα.
Ο Michael Schumacher ήταν εντυπωσιακός και σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο, σε μια θέση που μέχρι τότε ήταν η καλύτερη που είχε πάρει σε δοκιμές, μετά την επιστροφή του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ οι Webber-Raikkonen σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο, με τον Αυστραλό να παίρνει την τέταρτη θέση, καθώς ολοκλήρωσε τον γύρο του νωρίτερα από τον Φινλανδό. Οι Vettel, Grosjean, Rosberg, Alonso και Perez συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, ενώ εντύπωση προκάλεσε ο αποκλεισμός του Felipe Massa από το Q2, με τον Βραζιλιάνο να ξεκινά από τη 12η θέση.
Αγώνας: Αν οι κατατακτήριες έγιναν σε καλό καιρό, αυτό δεν ίσχυσε για τον αγώνα, καθώς μισή ώρα πριν την έναρξη του, άρχισε να βρέχει και μερικά λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα η πίστα είχε αρχίζει να γεμίζει νερό, με όλους τους οδηγούς να αναγκάζονται να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά, εκτός από τις 2 HRT που προτίμησαν τα βρόχινα.
Στην εκκίνηση, οι 2 McLaren έφυγαν καλά και διατήρησαν τις θέσεις τους, όμως ο Grosjean από την 7η θέση έφυγε ακόμη καλύτερα και μονομαχούσε με τον Schumacher για την τρίτη θέση στην πρώτη στροφή. Η μάχη αυτή συνεχίστηκε και στις επόμενες στροφές, όμως έληξε άδοξα καθώς ο Γάλλος έχασε τα φρένα κι έπεσε πάνω στην Mercedes προκαλώντας και τους 2 να χάσουν τον έλεγχο και να πέσουν αρκετά πιο πίσω.
Σε μια κίνηση που εν πολλοίς άλλαξε τις ισορροπίες του αγώνα, o Sergio Perez μπήκε στα pits κι έβαλε βρόχινα ελαστικά, ενώ η βροχή σιγά-σιγά δυνάμωνε. Στους επόμενους γύρους, όλοι οι οδηγοί μπήκαν στα pits για να αλλάξουν ελαστικά, με τις 2 McLaren να διατηρούν το προβάδισμα τους και τον Perez να έχει ανέβει στην τρίτη θέση, μετά την εμπνευσμένη του κίνηση, να αλλάξει ελαστικά. Ο Vettel ήταν ο μεγαλύτερος χαμένος, έχοντας πέσει πίσω από τον Alonso στην έκτη θέση, ενώ ο Karthikeyan ήταν 10ος με την HRT!
H βροχή πάντως δεν έλεγε να σταματήσει και στον 7ο γύρο προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας και δύο γύρους αργότερα τη διακοπή του αγώνα, η οποία διήρκεσε περίπου 50 λεπτά, μέχρι να μειωθεί η ένταση αλλά και η ποσότητα της βροχής που είχε κάνει την πίστα να μοιάζει με πισίνα.
Στην επανεκκίνηση, οι οδηγοί έκαναν μερικούς γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ενώ η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει, καθώς η βροχή είχε πλέον σταματήσει. Ο Button προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την αλλαγή στις συνθήκες, όπως είχε κάνει αρκετές φορές στο παρελθόν και μπήκε στα pits κι έβαλε ενδιάμεσα, αλλά έπεσε πίσω από τον Karthikeyan και στην προσπάθεια του να τον περάσει, χτύπησε στο πίσω μέρος της HRT και κατέστρεψε την εμπρός του πτέρυγα αλλά και τις ελπίδες του για νίκη.
Το κακό δεν είχε τέλος για την McLaren αφού στο pitstop του Hamilton στον 14ο γύρο, οι μηχανικοί της βρετανικής ομάδας τα έκαναν θάλασσα κι έτσι ο Hamilton έχασε την πρωτοπορία από τον Alonso αλλά και τη δεύτερη θέση από τον Sergio Perez. O Rosberg είχε ανέβει τέταρτος, αλλά η υπερθέρμανση των ελαστικών της Mercedes, δεν του επέτρεψε να συνεχίσει την καλή πορεία του στον αγώνα.
Ο Alonso είχε ένα τεράστιο προβάδισμα μπροστά από τον Perez και έδειξε να ελέγχει τον ρυθμό του αγώνα, όμως μετά από τον 30ο γύρο, τα ελαστικά της Sauber είχαν βρεθεί στην κατάλληλη θερμοκρασία, ο Μεξικανός πετούσε σε μια πίστα που στέγνωνε ολοένα και πιο γρήγορα και μείωνε τη διαφορά σχεδόν ανά ένα δευτερόλεπτο τον γύρο, φτάνοντας τη διαφορά στο ένα δευτερόλεπτο στον 39 γύρο.
Την ίδια στιγμή ο Daniel Ricciardo ήταν ο πρώτος που δοκίμασε να βάλει σλικ ελαστικά και άρχισε να κινείται σχεδόν 3 δευτερόλεπτα ταχύτερα απ’ όλους τους υπόλοιπους, αναγκάζοντας όλους τους υπόλοιπους να κάνουν την ίδια επιλογή. Ο Alonso κινήθηκε πιο γρήγορα και μπήκε στα pits πριν από τους Perez-Hamilton, οι οποίοι έκατσαν στην πίστα έναν γύρο παραπάνω με τα πολύ πιο φθαρμένα ενδιάμεσα ελαστικά κι έχασαν και πάλι τη διαφορά που είχαν κλείσει πριν τα pitstop.
Παρόλα αυτά, ο ρυθμός της Sauber συνέχισε να είναι εκπληκτικός, καθώς και με τα σλικ ελαστικά ο Perez μείωνε με καταιγιστικό τρόπο τη διαφορά, κλείνοντας την από τα 7 δευτερόλεπτα που είχε ανέβει μετά το pitstop στο μισό, απειλώντας την Ferrari και διεκδικώντας την πρώτη νίκη στην ιστορία της Sauber, ως αυτόνομο κατασκευαστή.
Στην ελβετική ομάδα πάντως, έδειχναν να είναι ικανοποιημένοι με τη δεύτερη θέση του Perez και τους 18 βαθμούς που θα τους έδιναν μια τεράστια ώθηση στο πρωτάθλημα, λέγοντας στον Μεξικανό να μην ρισκάρει πάρα πολύ για την διεκδίκηση της νίκης. Λίγες στροφές αργότερα, ο οδηγός της Sauber έχασε τα φρένα στην και είχε μία μικρή έξοδο που του στέρησε τη δυνατότητα να απειλήσει περισσότερο τον Alonso, ο οποίος όδευε προς μια αναπάντεχη νίκη για τη Scuderia.
Ο Hamilton έδειχνε να μην έχει ρυθμό με τα σλικ και δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί την έξοδο του Perez, ενώ ο Vettel δεν υπολόγισε σωστά την HRT του Karthikeyan και στην προσπάθεια του να ρίξει γύρο στον Ινδό, χτύπησε την εμπρός πτέρυγα του και προκάλεσε κλατάρισμα στο πίσω ελαστικό του, χάνοντας την τέταρτη θέση κι έπεσε εκτός βαθμών.
Ο Fernando Alonso πήρε μια απίστευτη νίκη στις μεικτές συνθήκες της Κuala Lumpur, αλλά ακόμη περισσότερο την παράσταση έκλεψε η καταπληκτική εμφάνιση της Sauber και του Sergio Perez, ο οποίος πήρε το πρώτο βάθρο της καριέρας του, παρουσιάζοντας έναν εξαιρετικό ρυθμό σε όλον τον αγώνα, εκμεταλλευόμενος τις πολύ καλές αντιδράσεις του στις αλλαγές των συνθηκών. O Lewis Hamilton πήρε το δεύτερο βάθρο της χρονιάς και συνέχισε την εκστρατεία του για τον τίτλο.
Ο Mark Webber ήρθε τέταρτος, μπροστά από τους Raikkonen, Senna, Di Resta, Vergne, Hulkenberg και τον Schumacher που επανέκαμψε μετά το ατύχημα του πρώτου γύρου και πήρε τον πρώτο του βαθμό για τη χρονιά, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Pastor Maldonado έναν γύρο πριν το τέλος. O νικητής του πρώτου αγώνα, Jenson Button έμεινε μόλις 14ος, ενώ ο Vettel δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 11η θέση. Το πρωτάθλημα του 2012 άρχισε να δείχνει για πρώτη φορά πως θα ήταν ξεχωριστό.
Τι έμεινε: Η νίκη του Alonso έδειξε να αναζωογονεί την Ferrari, η οποία είχε ξεκινήσει μέτρια τη χρονιά και απέδειξε για ακόμη μια φορά την κλάση του Ισπανού, ο οποίος απέδειξε για μια ακόμη φορά, πως μπορούσε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το εκάστοτε μονοθέσιο του.
Από την άλλη, το λάθος του Perez σε συνδυασμό με την ενδοεπικοινωνία που προηγήθηκε λίγο νωρίτερα προκάλεσε αρκετές αντιδράσεις, καθώς δεν ήταν λίγοι αυτοί που είπαν πως το λάθος του οδηγού της Sauber δεν ήταν τόσο αθώο, όσο αιτιολογούσαν μετά τον αγώνα οι άνθρωποι της ελβετικής ομάδας και είχε να κάνει με τις πολύ καλές σχέσεις μεταξύ των 2 ομάδων.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify