Ένα μεγάλο ερωτηματικό για το 2017, εκτός από τα νέα αυτοκίνητα, είναι οι οδηγοί που θα επιλέξει κάθε ομάδα.
Η μοναδική ομάδα που έχει ανακοινώσει και τους τρεις οδηγούς της για το 2017 είναι η Volkswagen, η οποία θα συνεχίσει την πετυχημένη συνταγή των Sebastien Ogier, Andreas Mikkelsen και Jari-Matti Latvala.
Η Hyundai έχει επιβεβαιώσει μόνο τους δύο από τους τρεις οδηγούς της, που θα είναι οι Hayden Paddon και Dani Sordo, ενώ μένει κενή η τρίτη θέση. Την τριάδα της Hyundai φέτος συμπληρώνει ο Thierry Neuville που ακόμα δεν έχει ανοίξει την χαρτιά του. Η Citroen σκέφτεται το ενδεχόμενο επιστροφής του Βέλγου στην Γαλλική ομάδα, σύμφωνα με τον Yves Matton. Ωστόσο, νωρίτερα μέσα στην χρονιά ο Neuville είχε μιλήσει και με την ομάδα της Toyota, αλλά δεν τα βρήκανε στα οικονομικά. Κατά την γνώμη μου το κενό στην Hyundai θα γεμίσει ο νεαρός ταλαντούχος Ολλανδός Kevin Abbring.
Στην Citroen ο μόνος επιβεβαιωμένος οδηγός για το 2017 είναι ο Kris Meeke. Ο Yves Matton, αγωνιστικός διευθυντής της γαλλικής ομάδας, δήλωσε μετά το Rally Φινλανδίας ότι έχει ξεκινήσει συζητήσεις με πολλούς οδηγούς και ότι πολλοί ενδιαφέρονται να οδηγήσουν για την ομάδα του. Για την περίπτωση του Neuville είχε δηλώσει: «Ο Neuville και ο Kris είναι στο ίδιο επίπεδο για μένα, αλλά μην ξεχνάτε ότι στο WTCC μπόρεσα να διαχειριστώ 4 οδηγούς του ίδιου επιπέδου.» Πιστεύω ότι ο Βέλγος θα κάνει την επιστροφή του στην Citroen, αφού οι σχέσεις του με την Hyundai δεν είναι και οι καλύτερες από πέρυσι. Η Citroen, έτσι όπως έχουν τα πράγματα, θα αγωνιστεί με δύο C3 WRC στην αρχή του πρωταθλήματος, με το τρίτο να έρχεται πιο μετά στη σεζόν. Οι διεκδικητές του τρίτου bucket είναι αρκετοί, με τους Craig Breen, Stephane Lefebvre και Khalid Al Qassimi να έχουν σχεδόν ίδιες πιθανότητες. Ο Σεΐχης, όμως, θα κάνει επιλεγμένο πρόγραμμα αγώνων, με την θέση να μένει μόνο για τον Craig Breen μετά το βάθρο του στο Rally Φινλανδίας και το ατύχημα του Stephane Lefebvre στο Rally Γερμανίας.
Παρόλα αυτά, η PH-Sport θα συμμετέχει του χρόνου με δύο DS3 WRC, για την νέα κατηγορία που θα προκύψει με τα φετινά WRCars για τους οδηγούς που δεν θα είναι στην μεγάλη κατηγορία. Σίγουρα μία θέση εκεί θα έχει ο Lefebvre, και ίσως να τον πλαισιώσει κάποιος οδηγός από τις ακαδημίες της Citroen.
Όπως και η Citroen, έτσι και η M-Sport έχει ανακοινώσει μόνο έναν οδηγό, και αυτός είναι ο Eric Camilli. Κατά πάσα πιθανότητα η ομάδα θα συμμετάσχει με τρία Fiesta, με τους Ott Tanak, Mads Ostberg και Elfyn Evans να αποτελούν τους «μνηστήρες». Ο Εσθονός παραλίγο να πάρει την πρώτη του νίκη φέτος αλλά η χρονιά του είναι σημαδεμένη από ατυχίες και προβλήματα. Από την άλλη, ο Ostberg φέτος, όπως και τις υπόλοιπες χρονιές, δεν δείχνει τρομερή ταχύτητα, αλλά μένει στον δρόμο και μαζεύει βαθμούς. Τέλος, ο Evans κέρδισε το Βρετανικό Πρωτάθλημα και είναι πρώτος στην βαθμολογία της WRC2, με τον Malcolm Wilson να δηλώνει ότι θα επιστρέψει στο WRC για να κατακτήσει τον τίτλο. Οπότε όλα είναι ανοιχτά στην M-Sport
Για τους οδηγούς της Toyota ακούγονται πολλά. Ίσως η μόνη σίγουρη θέση είναι αυτή του Φινλανδού Juho Hanninen που εξελίσσει το Yaris WRC. Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Tommi Makkinen δήλωσε πως στοχεύει για το μέλλον σε νέα ταλέντα, όπως ο Esapekka Lappi, o Teemu Suninen και ο Pontus Tideman. Ο Lappi επιβεβαίωσε ότι μιλάει με την Toyota, αλλά δεν έχει κλείσει τίποτα ακόμα. Ο έτερος Φινλανδός, μόλις 18 ετών, έχει ήδη τρεις νίκες στην WRC2 και φαίνεται ότι στο μέλλον θα πρωταγωνιστήσει. Ωστόσο, κι ο Tideman πηγαίνει αρκετά καλά στην WRC2. Επίσης, για μία θέση στην Toyota έχει ακουστεί και το όνομα του Ott Tanak, χωρίς να υπάρχει κάποια επιβεβαίωση.
Το μόνο που μένει είναι να δούμε πώς θα κυλήσουν οι επόμενοι δύο μήνες, εκεί που θα κριθούν οι συμφωνίες, μιας και το 2017 δεν αργεί και πολύ.
Ακολουθήστε μας σε Twitter και Instagram.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify