Το γεγονός ότι ο Maverick Vinales είναι το επόμενο μεγάλο αστέρι του MotoGP το γνωρίζαμε, πριν ακόμα ο νεαρός Ισπανός πατήσει το πόδι του στη μεγάλη κατηγορία. Στον Κυριακάτικο αγώνα όμως, ο άσσος της Suzuki φρόντισε να εξαλείψει τις όποιες αντιρρήσεις και των πιο δύσπιστων φιλάθλων των αγώνων ταχύτητας.
Ήταν μια μεγάλη μέρα, τόσο για τον αναβάτη, όσο και για την ομάδα του. Η εργοστασιακή ομάδα της Suzuki, είχε να «δει» νίκη εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, με τον Chris Vermeulen να αποτελεί τον τελευταίο νικητή των Ιαπώνων, στο βρόχινο Le Mans του 2007. Στο στεγνό όμως, εκεί όπου ξεχωρίζει πραγματικά η καλή μοτοσυκλέτα, οι άνθρωποι της Suzuki είχαν να πανηγυρίσουν νίκη εδώ και 15 χρόνια, με την τελευταία τους πρωτιά να έρχεται σε μια «άλλη» εποχή, στην τελευταία χρονιά των δίχρονων μοτοσυκλετών χωρητικότητας 500cc. Για τον Maverick ήταν η επισφράγιση ενός δεδομένου· του δεδομένου που λέει ότι ο Ισπανός έχει πολλά να δώσει.
Φαινόταν όλο το τριήμερο ότι η πίστα του ταίριαζε. Σε όλες τις διαδικασίες ήταν πολύ ψηλά, ακόμα και στις βρόχινες κατατακτήριες που συνήθως τον δυσκολεύουν. Στον αγώνα ήταν άπιαστος, δεν μπήκε σε μάχες, καθάρισε γρήγορα με τους υπόλοιπους και άρχισε να χάνεται στον ορίζοντα του Silverstone. Εκμεταλλευόμενος τη «φαγωμάρα» των άλλων και με σταθερό (συνεχώς ταχύτερο) γυρολόγιο, κατάφερε να τερματίσει 3,480 δευτ. μακριά απ’ τον δεύτερο Cal Crutchlow, χωρίς να απειληθεί σε κανένα σημείο του αγώνα.
Όσο μοναχικός ήταν ο αγώνας του 21χρονου στην κορυφή, τόσο επεισοδιακός ήταν για τους «μνηστήρες» του βάθρου. Και δεν ήταν δύο ή τρεις, σε κάποιο σημείο ήταν πέντε, προτού αποχωρήσει ο Iannone από πτώση στην Luffield, έξι γύρους πριν το πέσιμο της καρώ σημαίας. Ο Ιταλός είπε μετά την πτώση του ότι πονούσε πολύ, και πως μετά βίας κρατιόταν πάνω στη μοτοσυκλέτα του, καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα arm-pump. Πάντως, είναι κρίμα, μιας και ο «Maniac» είχε πολύ καλό ρυθμό και πήγαινε για ένα δυνατό αποτέλεσμα, αφού και απ’ ότι φαινόταν όλο το τριήμερο, ήταν δυνατός στο Silverstone. Οι υπόλοιποι τέσσερις, ή μάλλον τρεις (ο Pedrosa παρακολουθούσε) ήταν… εντυπωσιακοί. Είδαμε μάχες φοβερές, τόσο ανάμεσα στους Rossi – Marquez, όσο και στους Marquez – Crutchlow. Αυτή του Ιταλού με τον Ισπανό βέβαια θύμισε κάπως την περσινή Sepang, με τους δύο να ακουμπούν και να έχουν μια λυσσαλέα μάχη. Κανείς δεν φαινόταν διατεθειμένος να αφήσει τον άλλο μπροστά, μην ξεχνάμε μάλιστα πως επρόκειτο για μάχη ανάμεσα στους δύο πρωτοπόρους της βαθμολογίας.
Οι δύο αντίπαλοι είχαν διαφορετικές επιλογές στα ελαστικά τους, με τον Rossi να προτιμά την σκληρή εμπρός γόμα και την μεσαία πίσω, τη στιγμή που ο Marquez επέλεγε τη μαλακή εμπρός και τη μεσαία πίσω. Την ίδια επιλογή ελαστικών με τον Rossi είχε και ο Crutchlow, ο οποίος αν και οδηγεί μια Honda παρόμοια με του Marquez (δεν είναι ίδιες), δεν φάνηκε να υστερεί ή να πλεονεκτεί σε κανένα σημείο του αγώνα σε σχέση με τον Ισπανό. Ο χθεσινός Marquez πάντως ήταν ο περσινός Marquez, έμοιαζε σαν να ήταν ο αγώνας που δεν τον ένοιαζε αν θα πέσει ή όχι, πίεζε οριακά και πάλευε για το καλύτερο αποτέλεσμα. Καμία σχέση δηλαδή, με τον αναβάτη που βλέπαμε στα τελευταία GP, που ήταν πιο μετρημένος και αρκετά πιο συμβατικός. Ο Marc χθες είδε ότι είχε μια καλή ευκαιρία, να διευρύνει ακόμη περισσότερο τη διαφορά του στο βαθμολογικό πίνακα απ’ τον Rossi, καθώς ο Ιταλός δεν ήταν τόσο απειλητικός όσο τις άλλες φορές. Εξ’ άλλου ο αναβάτης της Yamaha είχε τονίσει ήδη απ’ το Sachsenring ότι η Μ1 δυσκολεύεται σε κρύες συνθήκες, με τους 18 βαθμούς στο Silverstone να του κάνουν τη ζωή δύσκολη. Επίσης, ο Vale βλέποντας πως οδηγεί ο Marquez, το μόνο που ήθελε να αποφύγει ήταν η πτώση, η οποία θα τον έθετε αυτόματα και εκτός τροχιάς τίτλου. Για τον Ισπανό δεν ήταν και τόσο σίγουρος αν θα την απέφευγε, καθώς ο 23χρονος αναβάτης του HRC ήταν σαφώς πιο ριψοκίνδυνος, κάνοντας μάλιστα λάθη που αν και ήταν ταχύτερος, τον έστειλαν στο τέλος πίσω απ’ τον Ιταλό.
Το «ίσιωμα» πάντως στο «S» των Maggots και Beggets απ’ τον Marquez, ίσως θα έπρεπε να το εξετάσουμε ξανά. Ο Rossi δεν του αφήνει πολύ χώρο, αλλά ορθώς πράττει, καθώς είναι μπροστά και έχει αυτό το δικαίωμα. Το ότι ο Marquez πήγε ευθεία από δικό του λάθος, επιστρέφοντας κανονικά στη θέση του, στην ουρά του Rossi, αυτό δεν μου φαίνεται δικαιώμά του. Τουλάχιστον θεωρώ ότι έπρεπε να μείνει πίσω και απ’ τους Pedrosa – Dovizioso που ήταν από πίσω του. Ήταν λάθος εκτίμηση στα φρένα απ’ τον Marquez, που λόγω ασφαλτοστρωμένης εξόδου διαφυγής, την γλύτωσε φθηνά. Ουσιαστικά, δεν πλήρωσε αυτό του το λάθος, ενώ υπάρχει πλέον κανονισμός που δίνει ποινή σε όποιον αναβάτη ξεπεράσει τα όρια της πίστας, καθ΄ότι θεωρείται ότι κερδίζει χρόνο. Είναι λοιπόν φρόνιμο να ασφαλτοστρωθούν όλες οι έξοδοι διαφυγής, ώστε να συγχωρούνται τα λάθη των οδηγών; Αν όμως ήταν πτώση στο ίδιο σημείο; Φαντάζεστε πόσα μέτρα θα σερνόταν ο αναβάτης για τον ίδιο λόγο; Και που θα κατέληγε με τόση φόρα; Όσο για το χτύπημα του πάνω στον Crutchlow το θεωρώ αδικαιολόγητο, καθώς δεν χρειαζόταν. Πάντως η υπερβολή του Marquez δεν χρειαζόταν και στις δύο περιπτώσεις, μιας και ήταν ταχύτερος και φάνηκε πως μπορούσε να κατακτήσει την 2η θέση και χωρίς αυτή.
O Crutchlow απ’ τη μεριά του έκανε έναν πολύ καλό, εντός έδρας αγώνα, δείχνοντας πως η «ένεση» αυτοπεποίθησης του χρειαζόταν. Απ’ τη μία η νίκη στην Τσεχία, απ’ την άλλη η pole στη Βρετανία… O Cal φαίνεται να δυναμώνει, οδηγώντας παράλληλα χωρίς λάθη και αποφεύγοντας τις πτώσεις. Ακόμη και ο εργοστασιακός Marquez τα βρήκε σκούρα με τον Βρετανό, με τον ίδιο να δίνει πολλές μάχες και τελικά να επικρατεί για τη 2η θέση του βάθρου, μετά και το λάθος του Marc.
Ο Pedrosa έκανε έναν συντηρητικό αγώνα, παρακολουθώντας από κοντά τη μάχη του βάθρου, χωρίς όμως να μπει σε καμία φάση του αγώνα σε θέση που να οδηγεί σε αυτό. Όταν μάλιστα βρέθηκε μπροστά απ’ τον Marquez στον τελευταίο γύρο, παρέδωσε τη θέση του αμαχητί στον teammate του που πάει για πρωτάθλημα. Όχι βέβαια ότι είχε και την ταχύτητα να μείνει μπροστά του, καθώς ήταν σταθερά πιο αργός και πριν ο Marquez κάνει το λάθος.
Για τον Lorenzo τα πράγματα δεν πήγαν και πάλι καλά, με τον Ισπανό να τερματίζει απογοητευτικά 8ος. Ο Jorge δείχνει να τα έχει παρατήσει, φαίνεται ότι δεν θέλει να δώσει κάτι άλλο στη Yamaha και περιμένει πως και πως τη Valencia για να βγάλει τα μπλε και να φορέσει τα κόκκινα. Εδώ και μερικούς αγώνες δεν τον ευνοούσε ο καιρός, στο Silverstone όμως που δεν έβρεξε την ώρα του αγώνα ήταν 15 δευτερόλεπτα πίσω απ’ τον teammate του στο τέλος του αγώνα. Σε αγώνα διάρκειας 19 γύρων, αυτό σημαίνει ότι ο Lorenzo έχανε περίπου 0.8 του δευτερολέπτου σε κάθε γύρο απ’ τον Ιταλό. Και όλο αυτό, ενώ ο Ισπανός ήταν σταθερά μέσα στην πεντάδα όλων των στεγνών δοκιμαστικών. Κάτι δεν πάει καλά, δεν νομίζετε;
Το καλύτερο το κρατήσαμε για το τέλος, έχοντας καλά νέα για το θρίλερ της 1ης στροφής, του εναρκτήριου γύρου. Οι Pol Espargaro και Loris Baz είναι καλά στην υγεία τους, μετά από ένα τρομακτικό ατύχημα που προκάλεσε την προσωρινή διακοπή του αγώνα.
Μην επαναπαύεστε, την ερχόμενη Παρασκευή το MotoGP πάει Misano, για τον 11ο γύρο της φετινής χρονιάς. Υπομονή, ας δούμε τι μας επιφυλάσσει και το GP του Σαν Μαρίνο!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify