Η Toyota ανακοίνωσε πριν τρεις ημέρες τους οδηγούς της για το 2017 για την επιστροφή της στον θεσμό, με τα μεγάλο ερωτηματικό να είναι ο Jari-Matti Latvala.
Τον Φινλανδό θα πλαισιώσουν οι Juho Hanninen, που είχε αναλάβει την εξέλιξη του Yaris WRC, και ο νεαρός πρωταθλητής της WRC2 Esapekka Lappi. Ωστόσο, πολλά είναι τα σχόλια για την επιλογή Latvala, αν αυτή είναι σωστή κίνηση από τον Tommi Makinen η όχι.
Τα σχόλια και οι ανησυχίες για τον Latvala αφορούν κυρίως την σεζόν του 2016, όπου ήταν η χειρότερη στην καριέρα του. Είχε πολλές εγκαταλείψεις και λάθη που τον έφεραν μόλις στην έκτη θέση της βαθμολογίας.
Πρώτος για να τον υπερασπιστεί βγήκε ο νέος του αγωνιστικός διευθυντής, Tommi Makkinen, ο οποίος δήλωσε ότι είχε περάσει από την ίδια φάση με τον Latvala. Ο Makinen είχε μία κακή σεζόν το 2002 και μία μέτρια το 2003, όπου πήρε την απόφαση να αποσυρθεί έχοντας 4 παγκόσμια πρωταθλήματα. Αυτό που του έλλειπε, όπως δήλωσε, ήταν το κίνητρο. Αν δεν έχεις κίνητρο δεν μπορείς να παλέψεις και να φέρεις αποτελέσματα, δήλωσε. Σήμερα έκανε δηλώσει και ο Jari που πάνω κάτω είπε τις ίδιες δικαιολογίες. Επίσης δήλωσε ότι η μεταγραφή του στην Toyota του έδωσε το κίνητρο για να παλέψει ξανά, ακόμα και για το πρωτάθλημα.
Το ερώτημα είναι αν η επιλογή Latvala ήταν σωστή από την Toyota και τον Makinen.
Για όλη την εξέλιξη του Yaris, η ιαπωνική εταιρία βασίστηκε πάνω στον Juho Hanninen, που -κακά τα ψέμματα- δεν έχει εμπειρία, αφού δεν έχει συμπληρώσει ούτε μία πλήρη σεζόν στον θεσμό του WRC. Επίσης, το Yaris δοκίμασε και -επίσης άπειρος- ο Teemu Suninen. Τα μόνα έμπειρα χέρια που οδήγησαν το αυτοκόνητο ήταν αυτά των Tommi Makinen και Mikko Hirvonen. Ως εκ τούτου, είναι φανερό ότι η Toyota ήθελε κάποιον αρκετά έμπειρο, και με γνώσεις οδηγό, για να φέρει το Yaris σε κορυφαίο επίπεδο. Εφόσον ο Sebastien Ogier δεν έμεινε ικανοποιημένος με την απόδοση του Yaris και επέλεξε την M-Sport, οι Ιάπωνες είχαν δύο επιλογές: Andreas Mikkelsen ή Jari-Matti Latvala.
Ο Νορβηγός έκανε ίσως την καλύτερη σεζόν του στο WRC, παίρνοντας δύο νίκες. Ωστόσο, δεν έχει την εμπειρία που έχει ο Φινλανδός, δεν έχει συμμετάσχει στην εξέλιξη κάποιου αυτοκινήτου, οπότε για αυτό τον σκοπό η ιδανική λύση ήταν ο Jari, που έχει περάσει από την M-Sport, την Volkswagen και άρα γνωρίζει πώς να εξελίξει ένα αυτοκίνητο. Περίπου στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Makinen για αυτό, καθώς δήλωσε ότι ο Latvala, αφού έχει και τεχνικές γνώσεις, θα μπορέσει να βοηθήσει στην εξέλιξη του αυτοκίνητου.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι έχουν την προσοχή τους στραμμένη στην εξέλιξη και όχι στις επιδόσεις. Θέλουν να ετοιμάσουν ένα σύνολο για το μέλλον που θα μπορεί και κερδίζει πρωταθλήματα και αγώνες, και ίσως αυτός που θα τα καταφέρει αυτά να είναι ο Esapekka Lappi, που θα διαδραματήσει καταλυτικό ρόλο στο μέλλον της ομάδας, σύμφωνα και με τον Makinen. Ωστόσο, ο Latvala έχει δείξει τρομερή ταχύτητα στο παρελθόν, έτσι κανείς δεν μπορεί να τον αποκλείσει από την κατάκτηση του τίτλου, από το 2018 και έπειτα.
Παρά την άτυχη στιγμή που είχε στις δοκιμές (βλ. την κάτωθι φωτογραφία) φαίνεται πως η Toyota οδεύει προς τον σωστό δρόμο για να φτιάξει μία ομάδα πρωταθλητή.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify