Blog: Συμμορφώθηκε ή θα «κατρακυλήσει» πάλι;

Ο Jari-Matti Latvala μας ξάφνιασε φέτος με τις καλές του επιδόσεις, τόσο με την δεύτερη θέση στο Μόντε Κάρλο, αλλά κυρίως με την πρώτη θέση στη Σουηδία. Μπορεί να συνεχίσει με τον ανάλογο τρόπο;​

Η αλήθεια είναι ότι αποτέλεσαν έκπληξη για όλους τους φίλους του αθλήματος τα τελευταία βάθρα. Σίγουρα, οι περισσότεροι τον χαρακτήρισαν τις τελευταίες χρόνιές ως έναν όχι και τόσο σταθερό οδηγό, καθώς είχε πολλές εξόδους και κακές θέσεις λόγω δικών του λαθών. Όμως, έχει επανέλθει δυναμικά αυτή τη σεζόν με ολοκαίνουρια ομάδα.

Τις πρώτες δύο χρονιές που ο Latvala βρισκόταν στην εργοστασιακή ομάδα της Ford (2008-2009) και δεν είχε ακόμα εμπειρία σε αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, κατέφερε να τερμάτιζει μέσα στην πρώτη δεκάδα. Η απειρία του δεν άργησε να φανεί, καθώς  είναι γνωστή και χαρακτηριστική η στιγμή που ο Latvala μπήκε λάθος σε μία στροφή στην υπερειδική  και την έξοδο που είχε στην Πορτογαλία με την τρελή πορεία στον γκρεμό, στερώντας έτσι τους πολύτιμους βαθμούς της Ford. Ίσως να φταίει και το γεγονός ότι δεν είχε κάποιον δίπλα του να τον συμβουλέψει, αφού ο Mikko Hirvonen είχε στρέψει την προσοχή του στο πρωτάθλημα, προσπαθώντας να ανταγωνιστεί τον Sebastien Loeb.

Το 2010 άρχισε να βρίσκει το οδηγικό του στιλ και έδειξε ότι έχει ταλέντο και προοπτική στον θεσμό, αφού από τους 14 αγώνες που συμμετείχε, στους 10 τερμάτισε μέσα στην πεντάδα, έχοντας δύο νίκες και μόλις μία έξοδο στην Πορτογαλία, ενώ κατάφερε και να κερδίσει την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα, ξεπερνώντας μάλιστα κατά πολύ τον teammate του Mikko Hirvonen. Ωστόσο, τα επόμενα δύο χρόνια παραμονής του στην Ford, έπρεπε να αποδείξει ότι αξίζει να είναι πρώτος οδηγός, ενώ την τελευταία χρονιά έγινε πρώτος οδηγός της Ford, αλλά η πίεση ήταν τέτοια που τον οδήγησαν σε εξόδους στο Μόντε Κάρλο και Μεξικό. Τελικά, απέδειξε ότι στους επικριτές του ότι περιμένουμε πολλά από εκείνον, αφού κατάφερε να  ανταπεξέλθει  στην πίεση και κατάφερε να έχει δύο πρώτα βάθρα.

Τα τέσσερα τελευταία χρόνια τον είδαμε στην γερμανική ομάδα Volkswagen, η οποία τον επέλεξε για το ταλέντο του και την εμπειρία του. Τα δύο πρώτα χρόνια, απέδειξε στην γερμανική εταιρεία ότι καλά έκανε και τον επέλεξε, αφού κατέκτησε πολλές πρώτες θέσεις και είχε μόλις  δύο εγκαταλείψεις σε αντίθεση με τα τελευταία δύο χρόνια. Η δίψα του για τίτλο τον οδήγησε σε τρομερά λάθη, αφού είχε πολλές εξόδους και συνήθως έμπαινε με WRC2, ενώ πέρσι ήταν απόλυτα απογοητευτική η κατάκτηση της έκτης θέσης του πρωταθλήματος. Μάλιστα, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι έχει την περισσότερη εμπειρία σε σχέση με τον Sebastien Ogier, αλλά δυστυχώς για εκείνον στην γερμανική ομάδα επισκιάστηκε από τον τελευταίο και χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως αναξιόπιστος οδηγός. Δεν είναι τυχαίο κιόλας ότι σε πρόσφατες δηλώσεις του προσπάθησε να δικαιολογήσει τα κακά αποτελέσματα, λέγοντας  ότι αντέγραφε την οδήγηση του Γάλλου και με αυτόν τον τρόπο οδηγήθηκε σε ανεπανάληπτα λάθη και τρομερά ρίσκα.

Ωστόσο, φέτος δείχνει ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο με το νέο Yaris WRC. Είναι απόλυτα σταθερός, αποφεύγει τα ρίσκα -και κατά συνέπεια τα λάθη-, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει την απαιτούμενη ταχύτητα. Κατάφερε, όχι μόνο να κερδίσει την δεύτερη θέση στο Μόντε Κάρλο και την πρώτη θέση στη Σουηδία, αλλά να είναι μπροστά στο πρωτάθλημα με 4 βαθμούς διαφορά από τον Ogier. Ίσως, αυτό που χρειαζόταν ο Φινλανδός να είναι η εμπιστοσύνη και ένα δάσκαλο σαν τον Tommi Makinen, ο οποίος από την πρώτη στιγμή τον εμπιστεύθηκε, παρά τα λάθη του τα τελευταία χρόνια. Η απόφαση του team manager της Toyota ήταν ίσως λίγο ριψοκίνδυνη για την ομάδα, επιλέγοντας τον λιγότερο σταθερό Latvala από τον ανερχόμενο Andreas Mikkelsen, αλλά -όπως φαίνεται- δικαιώθηκε. Ίσως ο Φινλανδός να βρήκε το δάσκαλό του!

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Lauda - Θα ξέρουμε τη δυναμική των ομάδων από τις δοκιμές

Next Article

Απών από το Rally Μεξικού ο Ostberg

Related Posts