Έχουν περάσει 14 χρόνια από τότε που ο πρωταθλητής δε λεγόταν Sebastien και δεν καταγόταν από τη Γαλλία. Το WRC χρειαζόταν αλλαγές – δραστικές. Και φαίνεται πως το 2017 προσφέρεται για κάτι τέτοιο.
Όσο απρόβλεπτα είναι τα rally, άλλο τόσο προβλέψιμα ήταν τα πρωταθλήματα στο σύνολό τους. Το 2003 ήταν η τελευταία φορά που ο πρωταθλητής δεν ήταν το φαβορί και αυτό ήταν το όμορφο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Δεν υπήρχε ένα πλήρωμα τόσο δυνατό και τόσο σταθερό που να πείθει από την πρώτη κιόλας μέρα.
Αυτό το στοιχείο φαίνεται να βρίσκει ολίγον κατ’ ολίγον και πάλι ο θεσμός. Οι δύο πρώτοι αγώνες έγιναν «rollercoaster» χάρη στις εγκαταλείψεις του πρωτοπόρου Thierry Neuville, αλλά πλέον οι μάχες για το βάθρο και τις πιο πίσω θέσεις μέσα στη δεκάδα είναι αρκετά σκληρές και οι διαφορές ανατρέψιμες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γενική κατάταξη μετά την SS15: ο Ott Tanak βρισκόταν μόλις 3,8 δευτ. πίσω από τον Latvala, με τον Ogier να παραμονεύει τρίτος στα 12,8 από το Εσθονό.
Στα θετικά συγκαταλέγεται και το γεγονός ό,τι δεν έχει ξεχωρίσει μέχρι τώρα ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο ως το καλύτερο. Ίσως εύλογα να πει κανείς πως το Hyundai i20 WRC είναι το πιο ανταγωνιστικό, αλλά μόνο στα χέρια του Neuville. Το Fiesta RS WRC μοιάζει εξίσου δυνατό, ενώ και η Toyota με το Yaris έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου, καθώς μόνο τυχαία δε βρίσκεται 1η στους Κατασκευαστές.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι αλλαγές στους κανονισμούς που έπαιξαν το ρόλο τους. Η αποχώρηση της Volkswagen και η προσχώρηση των δύο πρώτων οδηγών της σε ομάδες με τις οποίες δεν είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν έδρασε καταλυτικά, ώστε να ανακατευτεί η τράπουλα και να δημιουργηθούν νέες δυναμικές. Ο Latvala δοκίμαζε για πρώτη φορά τέλη Δεκέμβρη το Yaris, ο Ogier είχε ελάχιστες μέρες στη διάθεσή του για να προσαρμοστεί στο Fiesta και κανείς δεν ήξερε πού θα βρισκόταν στο Μόντε Κάρλο.
Ίσως οι Γερμανοί πήραν την πιο σωστή τους απόφαση άθελά τους. Εμπορικά κι οικονομικά μπορεί να ήταν ένα τεράστιο σφάλμα και όλη η προσπάθεια να πήγε χαμένη (τουλάχιστον για φέτος), όμως έδωσαν -χωρίς να το είχαν υπολογίσει- μία τονωτική ένεση σε ένα πρωτάθλημα που είχε ξεχαστεί.
Πλέον, το ενδιαφέρον ανανεώθηκε. Λίγοι ξέρουν τι θα δούμε σε κάθε rally, δεν υπάρχει κανείς Sebastien, καμιά Citroen, καμία VW να φοβίζουν με την παρουσία τους, να καθιστούν προβλέψιμη την έκβαση ενός αγώνα.
Ακόμα κι αν έχουν περάσει μόλις δύο rally, η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Δεν είναι απίθανο να εμφανιστεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς μία μεγαλύτερη δύναμη, αδιαμφισβήτητη, αλλά δύσκολα θα είναι… μόνη της. Αρκετοί οδηγοί έχουν κίνητρο, και οι τέσσερις ομάδες έχουν περιθώρια εξέλιξης και τα υπόλοιπα 11 events αναμένονται συναρπαστικά.
Η φλόγα ανάβει ξανά.
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify