Στο πλαίσιο της αποστολής του Totalracing.gr στο Grand Prix της Κίνας είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Romain Grosjean, ο οποίος απάντησε στις ερωτήσεις που του θέσαμε και είχε πολλά ενδιαφέροντα για να πει.
Μετά από αρκετό κόπο, όλα έμοιαζαν έτοιμα για την πραγματοποίηση της πολυπόθητης συνέντευξης με τον Γάλλο οδηγό της Haas. Οι ερωτήσεις είχαν συνταχθεί, τα μικρόφωνα ήταν έτοιμα για ενεργοποίηση και άπαντες ήταν στη θέση τους. Άπαντες εκτός από τον ίδιο τον Grosjean, ο οποίος μέχρι και 5 λεπτά πριν την προγραμματισμένη ώρα της συνέντευξης ήταν στην άλλη άκρη του paddock, τελειώνοντας το briefing με τους μηχανικούς του.
Είχε προηγηθεί μια πολύ παράξενη Παρασκευή με ελάχιστη δράση λόγω της πολύ έντονης βροχής και της εξαιρετικά χαμηλής ορατότητας, που απαγόρευε την προσγείωση του ιατρικού ελικοπτέρου στο -επιλεγμένο από τη FIA- νοσοκομείο της μεγαλύτερης Κινεζικής πόλης.
Ο καιρός πλέον ήταν αισθητά καλύτερος, αλλά ο Grosjean παρέμεινε άφαντος, χωρίς να έχει μιλήσει με την ομάδα δημοσίων σχέσεων της Haas, που είχε οργανώσει την εν λόγω συνέντευξη. Τελικά, λίγο πριν αρχίσει να εκπνέει η προθεσμία για την εκκίνηση της συνέντευξης, ο Γάλλος αποκρίθηκε σε ένα από τα πολλά μηνύματα κι είπε ότι θα έρθει σύντομα και θα πρέπει να καλυφτεί η προγραμματισμένη διάρκεια.
Υπάρχει κάτι εντυπωσιακό στους οδηγούς της Formula 1. Μερικοί, οι πιο διάσημοι, ακολουθούνται από μια τεράστια αρμάδα ατόμων που τους μεταφέρουν από event σε event, προσπαθώντας να μην αποσπαστεί η προσοχή των οδηγών. Οι υπόλοιποι, αυτοί που βρίσκονται στην άλλη άκρη του pitlane, χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη αλεγκρία, είναι πιο προσιτοί στο κοινό, υπογράφουν αυτόγραφα και φωτογραφίζονται με την πρώτη ευκαιρία.
Ο Grosjean είναι ίσως ο μόνος που ανήκει και στις 2 κατηγορίες. Από την στιγμή που μπήκε στον χώρο της συνέντευξης ήταν σαν να μπήκε κάποιος γνωστός ηθοποιός, αλλά ταυτόχρονα συμπεριφερόταν λες κι ήταν ένας από τους καλύτερους σου φίλους. Μετά από τις καθιερωμένες χειραψίες, ήρθε η ώρα για το κυρίως πιάτο του ταξιδιού στην Σαγκάη. Την συνέντευξη.
-Romain, καλησπέρα. Προτού ξεκινήσουμε, να ξέρεις ότι μου έκανε εντύπωση το πόσο πολύ ήθελες να γίνει αυτή η συνέντευξη σήμερα κι όχι χθες, την καθιερωμένη ημέρα για συνεντεύξεις σε κάθε Grand Prix. Υπήρχε κάποιος λόγος;
«Απλώς θέλαμε να αποφύγουμε την κίνηση της Σαγκάης. Πέρσι μείναμε μέχρι αργά στην πίστα και βρήκαμε πάρα πολλούς που επέστρεφαν στα σπίτια τους. Πρέπει να κάναμε σχεδόν 2 ώρες για μια απόσταση 30 χιλιομέτρων. Ήταν εξουθενωτικό, ειδικά όταν το μόνο που σκέφτεσαι είναι η ξεκούραση στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Θέλαμε να τα χωρίσουμε διαφορετικά φέτος.»
-Ωραία, αυτό βολεύει κι εμάς. Λοιπόν, ας περάσουμε στην πρώτη ερώτηση. Είδαμε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, να υπάρχουν μονοθέσια από 5 διαφορετικές ομάδες που εγκατέλειψαν λόγω μηχανικού προβλήματος. Εάν πάρουμε ως δεδομένο ότι η αξιοπιστία ενός μονοθέσιου θα βελτιώνεται με τον καιρό, είναι προτιμότερο να έχεις ταχύτητα ή αξιοπιστία στους πρώτους αγώνες;
«Ξεκάθαρα την ταχύτητα. Δεν χωράει αμφιβολία. Γιατί ξέρεις πως ό,τι και να γίνει, έχεις ένα γρήγορο μονοθέσιο. Σίγουρα δεν είναι καλό να έχεις ένα μονοθέσιο που είναι αναξιόπιστο, αλλά είναι πολλές φορές καλύτερο, από το να μην είσαι καθόλου γρήγορος. Αυτό είναι πολύ πιο δύσκολο να το βρεις και να επανέλθεις, όσο κι αν επιδιορθώσεις τα όποια μηχανικά προβλήματα. Δεν έχει πλάκα να έχεις ένα μονοθέσιο για την 15η θέση και να θεωρείς υπέρβαση ακόμη και την 12η. Προτιμώ να έχω ένα μονοθέσιο που ξέρω ότι μπορεί να μπει στους βαθμούς ανά πάσα στιγμή.»
-Στην Αυστραλία μπήκες στο Q3, ξεκίνησες έκτος, αλλά δεν μπόρεσες να τερματίσεις στον αγώνα. Η απόδοση φάνηκε αλλά το αποτέλεσμα δεν ήρθε. Πιστεύεις ότι ήταν ένα δείγμα της νέας Haas και πως θα είστε σε θέση να βρίσκεστε σταθερά στους βαθμούς;
«Είχα πει και μετά την Αυστραλία πως το ταβάνι που έχει το μονοθέσιο είναι τεράστιο. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες ακόμη που μπορούμε να ξεκλειδώσουμε σε αυτό και μακάρι να είναι από τον αγώνα της Κυριακής.
-Εγώ πιστεύω ότι θα είστε στους βαθμούς
«Και οι 2;»
-Ναι
«ΟΚ, τότε θα το έχω στον νου μου, ελπίζω να σε δω μετά τον αγώνα κι αν τα έχουμε καταφέρει, θα πω στον Gunther [Steiner, επικεφαλής της Haas F1 Team] να σε πάρουμε μαζί μας στο Μπαχρέιν. Δεν έχεις δουλειές, έτσι;»¹
-Και να είχα, εάν ήταν έτσι, θα τις ακύρωνα. Επόμενη ερώτηση, αισθάνεσαι πως με τη φετινή Haas, μετά και την πολύ καλή περσινή σεζόν, ότι έχεις δώσει ένα τέλος στα όσα ακούγονταν για την επιλογή σου να έρθεις σε αυτή την ομάδα;
«Όχι ακριβώς. Γιατί πιστεύω ότι πάντα θα έχεις επικριτές, ειδικά στην Formula 1 και ακόμη ειδικότερα σε μια ομάδα που δυστυχώς δεν είναι στην κορυφή. Ήξερα ότι στην Haas θα ήμουν μέλος μιας προσπάθειας αρκετά δύσκολης. Ήξερα ότι όλοι θα πιστεύουν πως κάθε χρονιά θα είναι πιο δύσκολη από την προηγούμενη. Γι’ αυτό εάν θες χάρηκα παραπάνω την έκτη θέση στην Αυστραλία. Γιατί έδωσε στους επικριτές έναν λόγο να το βουλώσουν. Ελπίζω να τους δώσουμε και παραπάνω λόγους σύντομα.»
-Νομίζω πως έχεις απαντήσει ήδη στην επόμενη μου ερώτηση. Ποιοι είναι οι στόχοι σου για την φετινή σεζόν;
«Είπα και πριν ότι θέλουμε να είμαστε σταθερά κοντά στους βαθμούς. Ανάλογα με την πίστα, βέβαια, αλλά αυτό είναι κάτι που το ξέρουμε από την πρώτη ημέρα των δοκιμών. Φέτος νομίζω θα είναι πιο δύσκολα τα πράγματα. Η Renault είναι καλύτερη από πέρσι, η Sauber το ίδιο, η Toro Rosso και η Force India είναι δυνατές αντίπαλοι και η Williams μοιάζει να είναι η πιο δυνατή πίσω από τις 3 πρώτες. Ελπίζω στο τέλος της χρονιάς να είμαστε ικανοποιημένοι με αυτά που έχουμε πετύχει. Να μην κάνουμε δεύτερες σκέψεις.
-Είπες πριν για το ξεκλείδωμα των δυνατοτήτων του μονοθέσιου. Έχω εδώ μια ερώτηση που αναφέρει ακριβώς αυτό. Πέρσι είχατε κάποια ζητήματα με αυτό, ή τουλάχιστον έτσι είχε αναφερθεί από την ομάδα. Πιστεύεις φέτος θα το καταφέρετε;
«Πέρυσι μετά τους πρώτους αγώνες, ήταν μια επιστροφή στην πραγματικότητα. Ήταν φανταστικό το ξεκίνημα, πολύ καλύτερο από ο,τιδήποτε είχα φανταστεί. Ειδικά ο αγώνας στο Μπαχρέιν ήταν συναρπαστικός. Μακάρι να είχαμε περισσότερα τέτοια αποτελέσματα στη σεζόν. Σε μερικούς αγώνες δεν ήμασταν τυχεροί, σε άλλους απλά δεν ήμασταν γρήγοροι. Σίγουρα δεν τα πήγαμε καλά με το στήσιμο του μονοθέσιου και σίγουρα μείναμε αρκετά πίσω στην εξέλιξη του. Πιστεύω πως θα τα πάμε καλύτερα φέτος.
-Από τη στιγμή που έκλεισε αυτή η συνέντευξη, ήθελα να κάνω αυτή την ερώτηση και μάλιστα ρώτησα τρεις φορές τον υπεύθυνο, εάν θα ήσουν ΟΚ με αυτό. Κοιτάς το μέλλον σου σε κάποια μεγαλύτερη ομάδα; Εάν ναι, θα ήθελες αυτή να είναι η Ferrari, η οποία συνεργάζεται και με την Haas;
«Αυτή τη στιγμή το μόνο που σκέφτομαι είναι η Haas και η εξέλιξη της χρονιάς και του μονοθέσιου. Θα ήταν κακό για εμένα να ασχοληθώ με κάτι άλλο, αυτή τη δεδομένη στιγμή.»
-Βαλένθια 2012, Ιαπωνία 2013. Που πίστεψες περισσότερο ότι θα κερδίσεις;
«Στην Ιαπωνία ήμουν πρώτος, αλλά στη Βαλένθια είχα νομίζω την μεγαλύτερη ευκαιρία μου. Είχαμε το ταχύτερο αυτοκίνητο εκείνη τη μέρα, πιστεύω πως θα είχα περάσει τον Fernando, ίσως και τον Sebastian εάν δεν εγκατέλειπε.»
-Στην Ιαπωνία ήμουν σίγουρος ότι θα κερδίσεις. Είχα εκνευριστεί πολύ όταν σε πέρασαν οι Red Bull.
«Ναι ε; Ίσως μπορούσα να κρατήσω τον Webber πίσω μου, αλλά ήταν πολύ γρήγοροι. Νομίζω ήταν τα πιο γρήγορα μονοθέσια της Formula 1. Δεν είχαμε πολλή τύχη τότε.
-Πιστεύεις ότι θα μπορέσεις να επιστρέψεις στα βάθρα και γιατί όχι να πάρεις και κάποια νίκη;
«Μακάρι. Θα ήθελα πάρα πολύ να πάρω ένα βάθρο με την Haas πάντως.»
-Στο εύχομαι. Θα ήθελες για το τέλος να πεις κάτι στους φίλους στην Ελλάδα;
«Ελπίζω να τους γνωρίσω κάποια στιγμή. Θέλω πολύ να έρθω στην χώρα αυτή, αλλά δεν το έχω καταφέρει. Μακάρι να έρθω σύντομα. Μέχρι τότε, τους ευχαριστώ για την υποστήριξη και τους περιμένω σε κάποιον αγώνα.»
¹Ο Grosjean τερμάτισε 11ος στον αγώνα κι έτσι χάθηκε η ευκαιρία για μια ακόμη βόλτα στο paddock του Μπαχρέιν.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify