Ο εθνικός μας αγώνας από το 2014 δεν βρίσκεται στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος αλλά σε αυτό του Ευρωπαϊκού. Τι έχει συμβεί σε αυτούς τους τρεις τελευταίους αγώνες;
Ο πρώτος αγώνας το 2014:
Το 2014 ο αγώνας είχε σαν βάση το Λουτράκι και περιελάμβανε 13 ειδικές διαδρομές, 238.84 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Οι συμμετοχές έφταναν μόλις τις 31, αλλά είχε αρκετά μεγάλα ονόματα. Οι γνωστοί μας από το WRC Craig Breen, που πλέον αγωνίζεται με την ομάδα της Citroen, και Kevin Abbring, που αγωνιζόταν μέχρι και πέρσι με την Hyundai, έκαναν το ντεμπούτο του Peugeot 208 R5 T16, με τον Ιρλανδό να παίρνει την νίκη. Ο Esapekka Lappi αγωνίστηκε με ένα Skoda Fabia S2000, ενώ ο πρωτοπόρος του φετινού πρωταθλήματος του ERC, Bruno Magalhaes, αγωνίστηκε με ένα Peugeot 207 S2000. Επίσης, στον αγώνα έλαβε μέρος και ο Ιορδάνης (Jordan) Σερδερίδης με Ford Fiesta R5.
Το συγκεκριμένο Ακρόπολις δεν ήταν απλά διαφορετικό επειδή βρισκόταν στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, αλλά επειδή ήταν μικτό! Η πρώτη μέρα περιελάμβανε ασφάλτινες ειδικές διαδρομές και η δεύτερη χωμάτινες, κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί στον αγώνα της πατρίδας μας.
Οι Kevin Abbring και Craig Breen είχαν βαλθεί από την αρχή να δείξουν τις δυνατότητες του 208 R5, σημειώνοντας τους ταχύτερους χρόνους στις 4 από τις 6 πρώτες ειδικές διαδρομές, με τις άλλες δύο ειδικές να πηγαίνουν στον Bryan Bouffier που αγωνιζόταν με Citroen DS3 RRC. Ωστόσο στην 6η ειδική διαδρομή ο Abbring εγκατέλειψε με πρόβλημα στην ψύξη του κινητήρα. Μετά το τέλος των ασφάλτινων ειδικών του Σαββάτου η κατάταξη είχε ως εξής: Breen, Bouffier,Kajetanowicz, Lappi, Gryazin, Magalhaes, Tarabus,Jaroslav, Tlustak και Lategan.
Την Κυριακή οι νίκες των ειδικών μοιράστηκαν: 2 κέρδισε ο Breen, 3 o Bouffier και από μία οι Kajetanowicz και Tarabus. Ως εκ τούτου, ο Craig Breen πήρε την νίκη στην πρώτη εμφάνιση του Peugeot 208 R5 T16 και έμεινε στην ιστορία ως ο πρώτος νικητής του Ευρωπαϊκού ακρόπολις.
Η γενική κατάταξη:
Θέση | Πλήρωμα | Αυτοκίνητο | Διαφορά από τον προηγούμενο |
1 | Craig Breen/Scott Martin | Peugeot 208 R5 T16 | 2:21:20.2 |
2 | Bryan Bouffier/Xavier Panseri | Citroen DS3 RRC | +8.1 |
3 | Kajetan Kajetanowicz/Jaroslaw Baran | Ford Fiesta R5 | +34.0 |
4 | Esapekka Lappi/Janne Ferm | Skoda Fabia S2000 | +50.9 |
5 | Bruno Magalhaes/Carlos Magalhães | Peugeot 207 S2000 | +3:07.0 |
6 | Vasiliy Gryazin/Dmitry Eremeev | Ford Fiesta S2000 | +1:31.8 |
7 | Jaroslav Orsák/David Smeidler | Skoda Fabia S2000 | +1:39.4 |
8 | Jean Michel Raoux/Laurent Magat | Peugeot 207 S2000 | +1:17.4 |
9 | Jaromír Tarabus/Daniel Trunkát | Skoda Fabia S2000 | +9.8 |
10 | Robert Consani/ Vincent Landais | Peugeot 207 S2000 | +34.5 |
2015
To 2015 η βάση του αγώνα ήταν για τελευταία φορά στο Λουτράκι, αν κι ήταν αμιγώς χωμάτινο. Σημαντικές προσθήκες στις συμμετοχές ήταν αυτές του Alexey Lukianuk, με Ford Fiesta R5 αλλά και του Έλληνα Λάμπρου Αθανασσούλα με Skoda Fabia R5, με τις συμμετοχές που προσμετρούν στο ERC να φτάνουν τις 30.
Ο αγώνας του 2015 έγινε σε «περίεργη» για το Ακρόπολις ημερομηνία, καθώς διεξήχθη τον Οκτώβριο. Κατά συνέπεια, ο αγώνας, εξαιτίας της βροχής, θύμιζε Rally Μ. Βρετανίας λόγο της λάσπης του υπήρχε. Τελικός νικητής ήταν ο πρωταθλητής Kajetan Kajetanowicz με του Craig Breen και Λάμπρο Αθανασσούλα να συμπληρώνουν το βάθρο.
Το Σάββατο περιελάμβανε δύο ειδικές διαδρομές, η δεύτερη μάλιστα βραδινή, που είχε καιρό να γίνει. Το τέλος της ημέρας βρήκε πρωτοπόρο τον Λάμπρο, αφού κέρδισε την νυχτερινή ειδική με διαφορά 27.4 δευτερολέπτων από τον Craig Breen!
Στις 4 ειδικές της Κυριακής η πρωτοπορία άλλαξε αρκετές φορές χέρια. Μετά την τρίτη ειδική επικεφαλής ήταν ο Kajetanowicz, ενώ στην συνέχεια πήρε την θέση του ο Breen, με τον Αθανασσούλα σταθερά στην τριάδα. Στην 6η και τελευταία ειδική, αφού οι άλλες 3 ακυρώθηκαν λόγο των συνθηκών, ο Πολωνός ξαναπήρε την πρωτοπορία, με τον Breen να πέφτει δεύτερος και τον Αθανασσούλα μόλις 5.3 δευτερόλεπτα πίσω του.
Η Γενική κατάταξη:
Θέση | Πλήρωμα | Αυτοκίνητο | Διαφορά από τον προηγούμενο |
1 | Kajetan Kajetanowicz/Jaroslaw Baran | Ford Fiesta R5 | 1:32:11.1 |
2 | Craig Breen/Scott Martin | Peugeot 208 R5 T16 | +10.0 |
3 | Λάμπρος Αθανασσούλας/Νίκος Ζακχαίος | Skoda Fabia R5 | +5.3 |
4 | Jaromír Tarabus/Daniel Trunkát | Skoda Fabia S2000 | +2:57.2 |
5 | David Botka/Peter Szeles | Mitsubishi Lancer Evo IX | +42.0 |
6 | Raul Jeets/Andrus Toom | Ford Fiesta R5 | +36.4 |
7 | Dominykas Butvilas/Kamil Heler | Subaru Impreza STi N15 | +9.7 |
8 | Antonin Tlustak/Ladislav Kucera | Skoda Fabia S2000 | +4:07.6 |
9 | Πέτρος Παντελής/Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου | Mitsubishi Lancer Evo X | +2:55.8 |
10 | Ιορδάνης Σερδερίδης/Frederic Miclote | Citroën DS3 R5 | +1.8 |
2016
Ο αγώνας το 2016 γύρισε στα «ιερά» χώματα της Φθιώτιδας με την βάση του αγώνα να είναι στην Λαμία, μόλις μερικούς μήνες μετά από αυτόν του 2015. Ο αγώνας περιελάμβανε τις ίδιες ειδικές με τον φετινό, με τις συμμετοχές του ERC να φτάνουν τις 37. Επίσης, είχαμε και τον νεότερο νικητή στην ιστορία του Rally Ακρόπολις, τον Λετονό Ralfs Sirmacis, ο οποίος κέρδισε τον αγώνα σε ηλικία 22 ετών.
Το τέλος της πρώτης μέρας βρήκε πρώτο τον Alexey Lukyanuk μου είχε μόλις 2 δευτερόλεπτα πίσω του τον Sirmacis, με την τριάδα να κλείνει ο Jaromir Tarabus, με τον Λάμπρο Αθανασσούλα να είναι 19.5 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Kajetan Kajetanowicz έχασε κάτι παραπάνω από 5 λεπτά στην πρώτη ειδική αφού τούμπαρε το Fiesta του, αλλά στην συνέχεια κέρδισε 3 ειδικές διαδρομές στην προσπάθεια του να ανακάμψει.
Την δεύτερη μέρα οι Sirmacis και Αθανασσούλας ξεκίνησαν την επίθεσή τους ανεβαίνοντας στην πρώτη και δεύτερη θέση, την ίδια ώρα που ο Lukyanuk είχε προβλήματα με το turbo του Fiesta. Ο Kajetanowicz είχε μπει με σκοπό να ανέβει όσο μπορούσε στην κατάταξη κερδίζοντας τις 4 από τις 6 ειδικές διαδρομές. Ωστόσο, η τελευταία ειδική αποτέλεσμα δράμα για τον Αθανασσούλα, καθώς μέσα στην ειδική έπιασε το Evo του Peter Ranga με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο μέσα στην σκόνη. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες εξέτασαν τον συμβάν, δίνοντας του πίσω τον χαμένο χρόνο, κατακτώντας έτσι την δεύτερη θέση.
Η Γενική κατάταξη:
Θέση | Πλήρωμα | Αυτοκίνητο | Διαφορά από τον προηγούμενο |
1 | Ralfs Sirmacis/Arturs Simins | Skoda Fabia R5 | 2:53:12.5 |
2 | Λάμπρος Αθανασσούλας/Νίκος Ζακχαίος | Skoda Fabia R5 | +2:10.3 |
3 | Jaromír Tarabus/Daniel Trunkát | Skoda Fabia R5 | +32.1 |
4 | Raul Jeets/Andrus Toom | Skoda Fabia R5 | +2:59.5 |
5 | Wojciech Chuchala/Daniel Dymurski | Subaru Impreza STi N15 | +2:38.0 |
6 | Jaroslaw Koltun/Ireneusz Pleskot | Ford Fiesta R5 | +51.2 |
7 | Tomasz Kasperczyk/Damian Syty | Ford Fiesta R5 | +1:29.3 |
8 | Kajetan Kajetanowicz/Jaroslaw Baran | Ford Fiesta R5 | +3:17.7 |
9 | Jose Luis Jaquet Rios/Hernan Vargas Pena | Mitsubishi Lancer Evo X | +6:11.5 |
10 | Alexey Lukianuk/Roman Kapustin | Ford Fiesta R5 | +5.9 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify