Ο Kris Meeke περνά μία δύσκολη σεζόν στην καριέρα του, μετρώντας πολλές συνεχόμενες εγκαταλείψεις και κακά αποτελέσματα. Όμως γιατί δεν πρέπει να τον κατακρίνουμε;
Ο Ιρλανδός είναι στην ομάδα της Citroen από το 2013, όταν κι έκανε δύο αγώνες, ενώ από το 2014 είναι μόνιμα στην ομάδα. Μάλιστα το 2014 κατάφερε να τερματίσει στην τρίτη θέση στο Rally Μόντε Κάρλο, στο Rally Αργεντινής, στο Rally Φινλανδίας και στο Rally Γαλλίας. Την επόμενη χρονιά ήρθε και η πρώτη του νίκη, στο Rally Αργεντινής, παίρνοντας και μία τρίτη θέση στο Rally Αυστραλίας.
Για το 2016 η Citroen θα έκανε επιλεγμένους αγώνες ώστε να εστιάσει στην εξέλιξη του C3 WRC, έτσι συμμετείχε σε Μόντε Κάρλο, Σουηδία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Γαλλία, Ισπανία και Μεγάλη Βρετανία. Ο Ιρλανδός πάλευε για την νίκη στο Rally Μόντε Κάρλο αλλά μία πέτρα που είχε ξεθαφτεί από τα προηγούμενα περάσματα κατέστρεψε το κιβώτιο ταχυτήτων του με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός αγώνα. Περίπου παρόμοια εικόνα και στην Σουηδία, όπου μία πέτρα κατέστρεψε την ανάρτηση του DS3 WRC την ώρα που πάλευε για το βάθρο. Στην Πορτογαλία πήρε την δεύτερη νίκη της καριέρας του ενώ στην Φινλανδία μετά από μία εντυπωσιακή εμφάνιση μπήκε στην μικρή λίστα των μη-σκανδιναβων που έχουν κερδίσει το rally των 1000 λιμνών.
Στην προετοιμασία του C3 WRC, o Meeke είχε αναλάβει τον πρώτο λόγο στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, αφού ήταν ο πιο έμπειρος οδηγός που είχε η Γαλλική ομάδα και επίσης είχε εμπειρία σε αυτόν τον τομέα. Οι κανονισμοί του 2017 έφεραν νέο στόμιο στην εισαγωγή αέρα, φαρδύτερα αυτοκίνητα με πιο πολλά αεροδυμανικά βοηθήματα και φυσικά λιγότερο βάρος, κάτι που έκανε τον τότε αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας, Laurent Fregosi, να πάρει αρκετές τεχνικές λύσεις από την C-Elysse κάτι που αποδείχθηκε να μην δουλεύει καθόλου στις χωμάτινες ειδικές του WRC, που μοιάζει λογικό.
Ωστόσο, ο 38χρονος γνώριζε τι φορτίο έχει στους ώμους του, και για αυτο είχε ζητήσει από την ομάδα να φέρει κάποιον πιο έμπειρο για βοήθεια στην εξέλιξη του νέου αυτοκινήτου – κάτι που οι Γάλλοι άργησαν να το κάνουν. Αυτό το γεγονός βγήκε στην δημοσιότητα από τον ίδιο ο Meeke, σε συνέντευξη του πριν το Rally Γερμανίας, όταν ρωτήθηκε για το πώς ένιωσε που είδε τον 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Sebastien Loeb, να δοκιμάζει το C3 WRC.
Ο Yves Matton, αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, είχε δηλώσει πως το C3 WRC αφήνει μόνο χαμόγελα στους οδηγούς, κάτι που έμεινε μόνο στις δοκιμές, αφού από το shakedown του Rally Μόντε Κάρλο φάνηκε ότι κάτι πάει λάθος με το νέο αυτοκίνητο της Γαλλικής εταιρίας.
Μόλις στην 4η ειδική ο Meeke είχε έξοδο, αφού το C3 WRC υπέστρεψε, βγήκε εκτός δρόμου χτύπησε σε ένα ανάχωμα και τέθηκε εκτός αγώνα. Την ίδια ώρα, ούτε ο Stephane Lefebvre μπορούσε να δείξει κάποιο δείγμα ταχύτητας από το C3 WRC, με τον Craig Breen, που αγωνιζόταν με το DS3 WRC, να παλεύει ακόμα και για το βάθρο. Και στον επόμενο αγώνα, το Rally Σουηδίας, οι Meeke και Breen βρήκανε πολύ δύστροπο το C3 WRC, με τον Meeke να έχει έξοδο, αφού δεν μπορούσε να ελέγξει το αμάξι του χάνοντας αρκετό χρόνο. Φήμες ήθελαν τον Meeke να έχει ανταλλάξει βαριές κουβέντες με τον Matton για το πόσο κακό είναι το αυτοκίνητο.
Το πρόβλημα εντοπίστηκε στις αναρτήσεις, με τους Γάλλους να δουλεύουν ώστε να λυθεί το πρόβλημα.
Στο απαιτητικό Rally Μεξικού ο Meeke πήρε μία εμφατική νίκη αφού νίκησε στα ίσια τον Sebastien Ogier, παρά το δράμα που επεφύλασσε η PowerStage για τον ίδιο. Στην Κορσική μπήκε με φόρα από την απόδοση του στο Μεξικό κάνοντας το 4/4 την Παρασκευή. Ωστόσο, το Σάββατο ένα πρόβλημα στην κυκλοφορία λαδιού του κινητήρα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει την ώρα που ήταν στην πρώτη θέση. Στον επόμενο αγώνα, στην Αργεντινή, πίεζε το C3 WRC στα όρια του, τα οποία είναι πολύ λεπτά, με το λάθος να έρχεται σε χρόνο dt αφού το πίσω μέρος χάνει συνεχώς πρόσφυση. Ως εκ τούτου, είχε δύο εξόδους, με την δεύτερη να είναι αρκετά δυνατή αφού έφυγε εκτός με 6η ταχύτητα. Όπως είπε ο Andreas Mikkelsen αργότερα, η πρώτη έξοδος του Ιρλανδού οφειλόταν στις αναρτήσεις.
Στην Πορτογαλία συνέχισε να πιέζει, και παρόλο που ήταν στην πρώτη θέση τούμπαρε με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει αφού στην αρχή είχε κλατάρισμα ενώ στην συνέχεια έσπασε την ανάρτηση του C3 WRC. Στην Σαρδηνία πάλι ήταν στην πρώτη θέση, αλλά είχε έξοδο με αποτέλεσμα να προκαλέσει ζημιά στο roll cage του και να τεθεί εκτός αγώνα ενώ βρισκόταν πρώτος. Έτσι ο Matton αποφάσισε ότι στην Πολωνία την θέση του θα πάρει ο Andreas Mikkelsen.
Επίσης η Citroen έφερε νέο πίσω διαφορικό, αλλά και νέα κατανομέα ροπής, που θα είχε στην διάθεση του μόνο ο Νορβηγός. Παρά τις αναβαθμίσεις, η Citroen δεν κατάφερε να πάρει κάποιο καλό αποτέλεσμα αφού ο πρώτος της οδηγός, Stephane Lefebvre, τερμάτισε στην 5η θέση.
Ο Meeke επέστρεψε στην Φινλανδία, εκεί όπου είχε δώσει ρεσιτάλ το 2016, αλλά δεν είχε καθόλου καλή αίσθηση από το C3 WRC με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην 8η θέση, μετά από κλατάρισμα και πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης που αντιμετώπισε.
Τώρα στην Γερμανία, ο Ιρλανδός είχε δηλώσει ότι είχε την ίδια καλή αίσθηση που είχε και στην Κορσική, ωστόσο, στην πρώτη υπερειδική κοπάνησε σε μία τσιμεντένια μπαριέρα καταστρέφοντας το σύστημα διεύθυνσης, χάνοντας κάθε ελπίδα για νίκη. Το ατύχημα του θύμισε αρκετά αυτό του Thierry Neuville στο Rally Σουηδίας όπου εγκατέλειψε στην υπερειδική του Σαββάτου με τον ίδιο τρόπο ενώ βρισκόταν άνετα στην πρώτη θέση.
Παρά τα λάθη του και τις εγκαταλείψει έχει δείξει τρομερή ταχύτητα με το C3 WRC και έχει δείξει ότι μπορεί να κάνει τρομερές εμφανίσεις όταν έχει καλό υλικό στα χέρια του. Πλέον στην Citroen έχουν επιστρατεύσει θεούς και δαίμονες για να κάνουν το C3 WRC ένα σωστό WRCar, και το μόνο που μένει να κάνουν είναι να εμπιστευτούν τον Kris Meeke και να του δώσουν ένα ήσυχο και ήρεμο περιβάλλον για να δείξει τι μπορεί να κάνει. Έπειτα αν θέλει να έχει ελπίδες για το πρωτάθλημα κατασκευαστών χρειάζεται ο Meeke μαζί με τον νεοφερθέντα Mikkelsen για να το διεκδικήσει.
Ας ελπίσουμε σε ανάκαμψη και των δύο το 2018, ώστε να δούμε ένα ακόμα πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify