Λίγο πριν την αρχή της φετινής χρονιάς είχα κάνει μια συνολική κριτική για τα τους στόχους, τα «πρέπει» και τα «μη» της Honda για φέτος με τίτλο «Make it or Βreak it». Μπαίνοντας στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν και με 7 αγώνες να απομένουν το σίγουρο είναι πως η σεζόν χαρακτηρίζεται ως «Βreak it» για την McLaren και την Honda, με το μπαλάκι να περνάει κυρίως στους Ιάπωνες.
Όλοι όσοι έχουν παρακολουθήσει τη φετινή σεζόν ίσως ανατριχιάζουν κάθε φορά που εμφανίζεται το εικονίδιο με το team radio του Alonso:
«GP2 engine!»
«I’ve never raced with less power in my life!»
«This is embarassing, really embarassing!»
«Ι really don’t care too much about the gaps, this is just a test!»
«Karma!» μετά την εγκατάλειψη Palmer στη Monza.
Αυτά περιγράφουν την πορεία της McLaren-Honda μέσα στη χρονιά. Αστεία μεν, αλλά με κωμικοτραγικό χαρακτήρα θα έλεγα για μια ομάδα όπως η McLaren.
Για να μην μακρυγορούμε, η Honda «πέρασε και δεν ακούμπησε». Πολλές οι προσδοκίες από το ’15 κιόλας. 3/10 τελική βαθμολογία θα έβαζα. (Το 3 για την όποια βελτίωση παρουσίασε το ’16). Θυμόμαστε τον Alonso να έρχεται με την φιλοδοξία ότι θα είναι και πάλι πρωταθλητής. Λογικό, McLaren και Honda ήταν συνώνυμο της επιτυχίας. Κάποτε όλα αυτά όμως. Ποιος να του το ‘λεγε… Το ’17 να είναι χειρότερο από το ’16. Αυτό σίγουρα είναι ένα μεγάλο βήμα πίσω.
Θεωρητικά η McLaren έχει το 2ο ή 3ο καλύτερο σασί στο grid αυτή τη στιγμή. Τι να το κάνεις όμως όταν «δεν τραβάει» το μοτέρ. Η ανεκτικότητα φαίνεται να έχει λάβει τέλος από την πλευρά της McLaren, με όλους να τα έχουν βάλει με την Ιαπωνική εταιρεία. Όση καλή θέληση και να υπάρχει, αν δεν υπάρχουν αποτελέσματα η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι. Κατώτεροι των περιστάσεων οι Ιάπωνες. 114 βαθμοί* συνολικά για την Βρετανική ομάδα μέσα σε διάστημα 3 σεζόν, την στιγμή που η πρωταθλήτρια όλων αυτών των ετών Mercedes έχει συγκεντρώσει (κρατηθείτε λίγο) 1903 βαθμούς*. Οι αριθμοί πολλές φορές μιλούν από μόνοι τους. Όλα αυτά σε ένα συγκριτικό πλαίσιο πάντα για να δούμε που κινούνται οι ομάδες και το πώς γίνεται πρωταθλητισμός εν’ έτι 2017.
To McLaren–Renault φαίνεται να είναι κοντά. Πολύ κοντά μάλιστα. Για πολλούς είναι ήδη τελειωμένη υπόθεση. Οι συζητήσεις φαίνεται να έχουν φτάσει σε επιθυμητό αποτέλεσμα. Ποιοι συμμετείχαν σε αυτές (;) FIA, McLaren, Honda, Renault, Red Bull, Toro Rosso. Λογική αυτή η επιλογή. Όταν δεν γίνεται να συνεχίσεις με την Honda, όταν έχεις φύγει από την Mercedes και της ξαναχτυπάς την πόρτα χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, όταν το McLaren–Ferrari μοιάζει αστείο, τότε στρέφεσαι στη Renault. Το βιώσιμο σενάριο θέλει την Toro Rosso να συνεργάζεται με την Honda έτσι ώστε να ανοίξει το παράθυρο στη McLaren να έχει κινητήρες της Γαλλικής εταιρείας. Με αυτόν τον τρόπο η Honda θα παραμείνει στην F1, έτσι ώστε να εξελίξει την μονάδα ισχύος της, κάτι που το θέλει η FIA, και κατά δεύτερον είναι πολύ πιθανή η παραμονή του Fernando Alonso και την επόμενη χρονιά.
Ίσως με αυτή την αλλαγή δούμε την ομάδα από το Woking να βελτιώνεται. Λογικά θα φτάσει σε ένα σημείο που θα είναι 3η ή 4η δύναμη σε αρχικό στάδιο και μετέπειτα θα έχει βλέψεις στο βάθρο, αλλά αυτά είναι εκτιμήσεις και καλό θα ήταν να έχουμε (και πάλι) τις επιφυλάξεις μας. Μένει να δούμε την τελική απόφαση και περιμένουμε, ακόμη ίσως και μέσα στη βδομάδα, την επίσημη ανακοίνωση της McLaren.
Υ.Γ. 1: Προσωπικά βάζω ως χαμένο της υπόθεσης τον Carlos Sainz
Υ.Γ. 2: Άπειρα respect για την υπομονή που επιδεικνύει εδώ και 3 χρόνια ένας 2 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής
Υ.Γ. 3: Zak Brown, βρες κανέναν χορηγό γιατί χανόμαστε
*Η σεζόν του 2017 δεν έχει τελειώσει ακόμη.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify