Στο Rally Μ. Βρετανία γράφτηκε ιστορία αφού ο Elfyn Evans πήρε την πρώτη του νίκη, η M-Sport το πρώτο της πρωτάθλημα ως ιδιωτική ομάδα και ο Sebastien Ogier τον πέμπτο συνεχόμενο τίτλο του. Πάμε να σχολιάσουμε αναλυτικά οδηγούς και ομάδες.
Elfyn Evans: Βαθμολογία 10/10
Ο Ουαλός γνώριζε από την αρχή ότι τα νέα μαλακά ελαστικά της DMACK θα έχουν το προβάδισμα έναντι αυτών της Michelin. Από την Παρασκευή το πρωί έδειξε ότι είχε την ταχύτητα για να πάρει την νίκη αλλά έδειξε και ωριμότητα και πήρε μία επάξια νίκη, στο εντός έδρας αγώνα για αυτόν, την M-Sport αλλά και την DMACK. Ο Evans είναι ο πρώτος Βρετανός που νικάει τον αγώνα από το 2000 και τον Richard Burns. Επίσης είναι ο πρώτος Βρετανός που νικάει στο Rally Μ. Βρετανίας με αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Μ. Βρετανία και με Βρετανικά ελαστικά.
Thierry Neuville: Βαθμολογία 9.5/10
Ο Βέλγος ήξερε ότι αν θέλει να παρατείνει τις ελπίδες του για τον τίτλο έπρεπε να τερματίσει πιο ψηλά από τον Ogier. Δεν έκανε το ιδανικό ξεκίνημα, αφού είχε έξοδο στην πρώτη ειδική της Παρασκευής, ευτυχώς χωρίς συνέπειες γι αυτόν, με το i20 Coupe WRC να μην δείχνει ανταγωνιστικό μπροστά στα Fiesta. Ωστόσο, το Σάββατο βελτιώθηκε και αντεπιτέθηκε, ανεβαίνοντας στην δεύτερη θέση, πριν την 15η ειδική, όπου έχασε αρκετό χρόνο και έπεσε τρίτος πίσω από τον Γάλλο. Την Κυριακή συνέχισε να είναι ταχύς αλλά είδε τον Ogier να κατακτά τον 5ο τίτλο του, πληρώνοντας τα λάθη που έκανε μέσα στην σεζόν.
Sebastien Ogier: Βαθμολογία 10/10
Ο Γάλλος ήξερε ακριβώς τι έπρεπε να κάνει, ήθελε να κλείσει σε αυτόν τον αγώνα το πρωτάθλημα χωρίς όμως να πάρει περιττά ρίσκα. Ήταν όσο γρήγορος έπρεπε, ήταν στην μάχη με τους Neuville και Tanak, πήρε τους βαθμούς που χρειαζόταν και κατέκτησε τον πέμπτο του συνεχόμενο τίτλο. Τώρα μπορεί να πάει στο Rally Αυστραλίας χωρίς βαθμολογικό άγχος και να απολαύσει τον αγώνα.
Andreas Mikkelsen: Βαθμολογία 8/10
Ο Νορβηγός δεν ξεκίνησε ιδανικά τον δεύτερο αγώνα του με την Hyundai αφού το βράδυ της Παρασκευής τον βρήκε στην 7η θέση, σχεδόν 1 λεπτό πίσω από τον Evans. Ωστόσο, το Σάββατο βελτιώθηκε τόσο ο ίδιος όσο και το i20 WRC με αποτέλεσμα να μπει στην μάχη για τις θέσεις 2 έως 6. Την Κυριακή κέρδισε δύο ειδικές και κατάφερε να πάρει για μισό δευτερόλεπτο την τέταρτη θέση από τον Latvala.
Jari-Matti Latvala: Βαθμολογία 9/10
Το Yaris δεν έβρισκε καθόλου πρόσφυση στις ειδικές της Ουαλίας, με όλους τους οδηγούς της ομάδας να αντιμετωπίζουν προβλήματα υποστροφής. Αυτό δεν επέτρεψε στον Φινλανδό να πιέσει την Παρασκευή και σχεδόν όλο το Σάββατο, αλλά από το Σάββατο το βράδυ τα πράγματα άλλαξαν κάπως και ο Latvala κατάφερε να γίνει πιο γρήγορος, κερδίζοντας μάλιστα δύο ειδικές.
Ott Tanak: Βαθμολογία 8/10
Ο Εσθονός έδειχνε να έχει καλό ρυθμό από την αρχή του αγώνα, αλλά έχασε αρκετό χρόνο στην πρώτη βραδινή ειδική του Σαββάτου με την ομίχλη και έπεσε στην 6η θέση, την οποία δεν κατάφερε να βελτιώσει την Κυριακή. Με την 6η θέση έχασε και την 2η θέση στο πρωτάθλημα από τον Thierry Neuville αλλά με λίγη τύχη ίσως καταφέρει να την πάρει πίσω στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.
Kris Meeke: Βαθμολογία 8/10
Ο Βόρειο Ιρλανδός της Citroen ξεκίνησε πολύ δυναμικά την Παρασκευή το πρωί αλλά στην συνέχεια δεν είχε την ταχύτητα να ακολουθήσει τον ρυθμό των πρώτων και με μερικά λάθη που έκανε έπεσε στην 7η θέση, στην οποία και τερμάτισε. Πριν την εκκίνηση δεν ήταν καθόλου χαρούμενος καθώς οι δοκιμές που έκανε η ομάδα στην Νότιο Γαλλία δεν του επέτρεψαν να στήσει το αυτοκίνητο όπως ήθελε, αφού δεν έβρεχε και το έδαφος ήταν αρκετά διαφορετικό. Ωστόσο, το C3 WRC συμπεριφερόταν καλά και είχε καλή αίσθηση, κάτι για το οποίο είναι χαρούμενος ο Meeke.
Hayden Paddon: Βαθμολογία 7/10
Ο Νεοζηλανδός επέστρεψε στο bucket του i20 Coupe WRC αφού δεν αγωνίστηκε στο Rally Ισπανίας, αλλά δεν έκανε καλό ξεκίνημα αφού ήταν αρκετά πίσω στους χρόνους. Κατάφερε να βελτιώσει την θέση του στην 15η ειδική, όπου αρκετοί οδηγοί έχασαν χρόνο στην ομίχλη. Οι χρόνοι του ήταν κάπως βελτιωμένοι την Κυριακή αλλά χρειάζεται να βελτιωθεί, όπως δήλωσε.
Esapekka Lappi: Βαθμολογία 6/10
Ο Φινλανδός δεν είχε καθόλου καλή αίσθηση από το Yaris και μέχρι τα μέσα του Σαββάτου ήταν εκτός δεκάδας, αφού είδε ότι δεν είχε την ταχύτητα και αποφάσισε να κόψει ρυθμό και να μαζέψει εμπειρίες. Εκμεταλλευόμενες την εγκατάλειψη του Hanninen και τον Sordo, που έχασε 1:30 λεπτό το Σάββατο το βραδύ κατάφερε να ανέβει στην 8η θέση.
Dani Sordo: Βαθμολογία 5/10
Ο Ισπανός στον τελευταίο του φετινό αγώνα δεν έδειξε να μπορεί να κινηθεί γρήγορα και βρισκόταν στις χαμηλές θέσεις τις κατάταξης. Μέχρι το Σάββατο το απόγευμα βρισκόταν στην 8η θέση αλλά το βράδυ έχασε πάρα πολύ χρόνο και έπεσε στην τελευταία θέση της βαθμολογίας.
Craig Breen: Βαθμολογία 7/10
Ο Ιρλανδός έδειξε να είναι αρκετά γρήγορος αλλά την Παρασκευή το πρωί είχε κλατάρισμα με αποτέλεσμα να χάσει 1 λεπτό και να πέσει αρκετά πίσω, ενώ στην συνέχεια είχε ένα τετακε και κόλλησε σε ένα χαντάκι. Επέστρεψε το Σάββατο και έδειξε ότι έχει ότι είχε την ταχύτητα για κάποιο καλό αποτέλεσμα, αφού οι χρόνοι του ήταν ίδιοι οι καλύτεροι από αυτούς του Meeke.
Mads Ostberg: Βαθμολογία 5/10
Ο Νορβηγός στον τελευταίο του αγώνα για φέτος αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με τα ηλεκτρικά του Fiesta, ακόμα και στις δοκιμές πριν τον αγώνα, κάτι που δεν του επέτρεψε να κινηθεί στον ρυθμό που ήθελε.
Juho Hanninen: Βαθμολογία 4/10
Στον, ίσως, τελευταίο αγώνα της καριέρας του ο Φινλανδός δεν εντυπωσίασε αφού βρισκόταν στην 10η θέση μέχρι την 14η ειδική στην οποία είχε έξοδο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.
Καλύτερος οδηγός του αγώνα: Elfyn Evans, Ο Ουαλός εκμεταλλεύτηκε πλήρως τα ελαστικά της DMACK, έδειξε ωριμότητα και πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του.
Χειρότερος οδηγός του αγώνα: Dani Sordo, Ο Ισπανός δεν ήταν γρήγορος σε κανένα σημείο του αγώνα, σε αντίθεση με τους teammates του.
Καλύτερη ομάδα του αγώνα: M-Sport, η Βρετανική ομάδα κατάφερε το ακατόρθωτο, αφού πήρε το τίτλο κατασκευαστών ανάμεσα σε εργοστασιακές ομάδες με πολύ μεγαλύτερη budget από το δικό της.
Χειρότερη ομάδα του αγώνα: Toyota, τα Yaris WRC δεν ήταν καθόλου ανταγωνιστικά, με την ομάδα να πρέπει δουλέψει αρκετά για να τα βελτιώσει σε αυτή την επιφάνεια για την νέα σεζόν.
Ψηφίστε τον καλύτερο και τον χειρότερο οδηγό του Rally.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify