Η Ferrari καταφέρνει να είναι ταχύτερη σε πίστες στις οποίες η Mercedes δεν είχε αντίπαλο από το 2014 και μετά. Πώς το πετυχαίνει; Και τι σημαίνει αυτό για τη συνολική εικόνα της Scuderia;
Η φετινή σεζόν ξεκίνησε με την SF71H να εμφανίζεται ως το οριακά καλύτερο μονοθέσιο στο grid. Η W09 δεν βρισκόταν αρκετά πίσω, όμως ήταν μισό βήμα μακριά από τους Ιταλούς, που ήδη από το 2017 είχαν δείξει αισθητά σημάδια βελτίωσης. Στην πραγματικότητα, βέβαια, η περυσινή χρονιά ήταν περισσότερο «αναγνωριστικού» τύπου για τον συνδυασμό Ferrari-Vettel, αφού αμφότερες πλευρές δεν είχαν παλέψει για το πρωτάθλημα εδώ και τουλάχιστον μία τετραετία. Επομένως, τα λάθη, οι αστοχίες, και οι ατυχίες έπαιξαν τον δικό τους ρόλο, και η απόλυτη κυριαρχία του Lewis Hamilton μετά την θερινή ανάπαυλα έβαλε τέλος στις ελπίδες του Maranello.
Ωστόσο, το 2018 είναι κάτι το διαφορετικό. Τα λάθη έχουν μετριαστεί (αν έχουν γίνει κιόλας), ενώ η προσέγγιση όλης της ομάδας σε κάθε Grand Prix βγάζει μία σιγουριά πως, κάθε φορά, μπορεί να παλέψει για τη νίκη. Η Mercedes έχει αποκτήσει έναν άξιο αντίπαλο, διότι οι αδυναμίες του ιταλικού στρατόπεδου έχουν μετατραπεί σε μεγάλα πλεονεκτήματα
Μεγαλύτερο εξ αυτών είναι η φετινή μονάδα ισχύος τους. Μέχρι και πέρυσι, τα «Ασημί Βέλη» κατείχαν ένα σημαντικό προβάδισμα σε αυτόν τον τομέα, αφού απέδιδαν τα μέγιστα τόσο στις κατατακτήριες, όσο και στον αγώνα. Αυτό φέτος αλλάζει. Η ‘062 EVO’ είναι ίσως η πιο ισχυρή PU μέχρι στιγμής, με τον Sebastian Vettel να έχει πάρει την pole position σε τρεις πίστες με υψηλές απαιτήσεις σε ιπποδύναμη: Κίνα, Αζερμπαϊτζάν και Καναδά. Η επιτάχυνση (άλλο ένα «αγκάθι» για τους Ιταλούς), αλλά και η τελική ταχύτητα αποτελούν τα ατού της SF71H, η οποία απέκτησε το δικό της ‘party mode’, που λειτουργεί εξίσου καλά με αυτό των Γερμανών. Σημαντικό και το γεγονός πως στο Μόντρεαλ, οι πρωταθλητές δεν έχουν φέρει το αναβαθμισμένο μοτέρ τους, αφού εντοπίστηκε πρόβλημα στον ποιοτικό έλεγχο, καθυστερώντας έτσι το update για το Γαλλικό Grand Prix.
Έπειτα, οι αλλαγές που γίνονται στο setup του μονοθέσιου από την Παρασκευή για το Σάββατο έχουν αποβεί καταλυτικής σημασίας για το τελικό αποτέλεσμα του τριημέρου. Είναι γνωστό πως ο Antonio Giovinazzi, δοκιμαστής της Scuderia, περνά αρκετές ώρες στον προσομοιωτή της ομάδας, κάτι που έκανε και το βράδυ μετά το FP2 του Καναδικού GP, δίνοντας πολύτιμες πληροφορίες στους μηχανικούς της ενόψει κατατακτήριων και αγώνα.
Αυξάνοντας την δύναμη του κινητήρα της και προχωρώντας σε ουσιώδεις αλλαγές στο γενικότερο ‘work ethic’ της, η Ferrari μπαίνει σε ρόλο πλοηγού. Βαθμολογικά έχει πληγεί από ατυχίες του Raikkonen και ένα σημαντικό λάθος του Vettel στο Μπακού, εντούτοις η συνολική εικόνα της εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σχέση με κάθε άλλη σεζόν από το 2014 και μετά.
Και από τη μεριά της, η Mercedes, χωρίς να έχει κάνει κάτι λάθος, χάνει έδαφος, γιατί πλέον δεν βρίσκει τόσο εύκολα απαντήσεις στις απειλές του άμεσου ανταγωνισμού της.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify