WRC 2018: Το τελικό Power Ranking

Ακόμα μία συναρπαστική σεζόν για το WRC τελείωσε και ήρθε η ώρα να κατατάξουμε τους οδηγούς αλλά και τις ομάδες με βάση την συνολική τους απόδοση.

Οι οδηγοί:

1) Sebastien Ogier

Ο Γάλλος έκανε ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα στην σεζόν του, κερδίζοντας 3 στους 4 αγώνες και έδειχνε ως το απόλυτο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου. Στην συνέχεια έχασε λίγο σε απόδοση, χάνοντας έδαφος από τον Neuville αλλά κατάφερε να ανακάμψει και να καλύψει το χαμένο έδαφος, μειώνοντας συνεχώς την διαφορά από τον Βέλγο. Στον τελευταίο αγώνα είχε το πάνω χέρι βαθμολογικά, έκανε διαχείριση και πήρε τον 6ο τίτλο του.

2) Ott Tanak

Ο Εσθονός ξεκίνησε δυνατά στο Μόντε Κάρλο, τερματίζοντας στην δεύτερη θέση, αλλά στους επόμενους αγώνες μερικές ατυχίες και προβλήματα δεν του επέτρεψαν να τερματίσει ψηλά. Στην Αργεντινή κατάφερε να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου, παίρνοντας την πρώτη νίκη με την Toyota. Η απόδοση του στο δεύτερο μισό της χρονιάς ήταν εξαιρετική και αυτό τον έβαλε στο παιχνίδι του τίτλου, κάτι το οποίο δεν θα μπορούσε να φανταστεί πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα. Στους τελευταίους 3 αγώνες μερικά οδηγικά λάθη, αλλά και ατυχίες δεν του επέτρεψαν να πάρει το στέμμα του πρωταθλητή.

3) Thierry Neuville

Ο Βέλγος ξεκίνησε άλλη μία χρονιά με στόχο να στεφθεί πρωταθλητής, αλλά ξεκίνησε με το αριστερό, αφού στην πρώτη ειδική του Μόντε Κάρλο είχε έξοδο και έχασε πάρα πολλά λεπτά. Στην συνέχεια απάντησε με νίκη στην Σουηδία, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Στους επόμενους αγώνες ήταν στην σκιά του Ogier. Στην συνέχεια πήρε δύο σερί νίκες σε Πορτογαλία και Σαρδηνία δείχνοντας ότι είναι πανέτοιμος να παλέψει για τον τίτλο. Το δεύτερο μισό της σεζόν του ήταν αρκετά μέτριο, αλλά κατάφερνε να μείνει οριακά μπροστά από τον Γάλλο μέχρι και το Rally Ισπανίας. Στην Αυστραλία ένα κλατάρισμα του γκρέμισε από νωρίς τα όνειρα για τον τίτλο.

4) Dani Sordo

Ο Ισπανός οδηγός της Hyunda έκανε ίσως την καλύτερη σεζόν την καριέρας του. Μπορεί να μην συμμετείχε σε όλους τους αγώνες, αλλά όπου έτρεξε ήταν άκρως ανταγωνιστικός, καταφέρνοντας να πάρει βάθρα και να δίνει πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του για το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

5) Jari-Matti Latvala

Ο Latvala ξεκίνησε με μία τρίτη θέση στο Μόντε Κάρλο αλλά δεν κατάφερε να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό για τους επόμενους αγώνες, αφού λάθη, προβλήματα και συνεχόμενες εγκαταλείψεις τον έφεραν μόλις με 37 βαθμούς στα μισά του πρωταθλήματος. Ωστόσο, στο δεύτερο μισό, από την εντός έδρας αγώνα του ο Φινλανδός βρήκε ξανά τον παλιό καλό και γρήγορο εαυτό του, δείχνοντας ανταγωνιστικός σε κάθε αγώνα, καταφέρνοντας να κλείσει με νίκη την σεζόν.

6) Esapekka Lappi

Ο έτερος Φινλαλδός της Toyota ξεκίνησε την σεζόν του δείχνοντας την ταχύτητα του αλλά μερικά μικρά λάθη, τον ανάγκαζαν συνεχώς να χάνει χρόνο. Η σεζόν του συνεχίστηκε με 3 βάθρα, αλλά με πολύ δουλειά για το μέλλον, αφού, όπως είχε δηλώσει και ο ίδιος, θα πρέπει να δίνει πιο πολύ σημασία στις λεπτομέρειες στις δοκιμές πριν τους αγώνες.

7) Hayden Paddon

Ο Νεοζηλανδός δεν έκανε και αυτός πλήρη σεζόν με την Hyundai αλλά κατάφερνε να είναι σταθερός και να φέρνει βαθμούς στους Κορεάτες, πέρα από την Πορτογαλία όπου εγκατέλειψε με μία θεαματική έξοδο. Έτσι εκτέλεσε επάξια τον ρόλο του δεύτερου/τρίτου οδηγού που είχε.

8) Mads Ostberg

Ο Νορβηγός ήρθε ως έκπληξη στην φετινή σεζόν του WRC, αφού η ανακοίνωση ότι θα αγωνιστεί με την Citroen στην Σουηδία έγινε λίγες μέρες πριν τον πρώτο αγώνα της σεζόν. Από την Πορτογαλία και μετά ήταν σχεδόν μόνιμα (πέραν της Ισπανίας) στο C3 WRC καταφέρνοντας να πάρει καλά αποτελέσματα στους χωμάτινους αγώνες, μετρώντας δύο βάθρα.

9) Craig Breen

Ο Ιρλανδός οδηγός της Citroen ξεκίνησε την πρώτη ειδική του Μόντε Κάρλο δείχνοντας την ταχύτητα του, αφού ήταν αρκετά κοντά στον Sebastien Ogier. Ωστόσο, κόλλησε στο χιόνι, και έχασε περίπου 40 δευτερόλεπτα. Στην συνέχεια του αγώνα είχε πρόβλημα με τα φρένα χάνοντας ακόμα περισσότερο χρόνο. Στην Σουηδία δεν αντιμετώπισε προβλήματα και τερμάτισε στην 2η θέση. Στο Μεξικό και στην Κορσική δεν αγωνίστηκε, αλλά επέστρεψε στην Αργεντινή, όπου είχε έξοδο. Στην συνέχεια η χρονιά του σημαδεύτηκε από τα κλαταρίσματα και τα προβλήματα που είχε κάθε Παρασκευή που του στερούσαν οποιαδήποτε ευκαιρία να παλέψει για κάποιο καλό αποτέλεσμα.

10) Elfyn Evans

Ο Ουαλός δεν ξεκίνησε και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την σεζόν του, αφού είχε κλατάρισμα στην πρώτη ειδική της χρονιάς, χάνοντας αρκετό χρόνο. Στην Σουηδία ο αγώνας του χαρακτηρίστηκε από τα αμέτρητα τετακέ και την εντολή της ομάδας του να παραχωρήσει την 10η θέση στον Ogier, όπως έγινε αρκετές φορές και στην συνέχεια της σεζόν. Στο Μεξικό είχε μία μεγάλη έξοδο που είχε ως συνέπεια να τραυματιστεί ο συνοδηγός του και να αναγκαστεί να εγκαταλείψει τον αγώνα. Καλά δείγματα έδειξε στην Πορτογαλία όπου τερμάτισε στην 2η θέση, αλλά μετά συνέχισε με πολύ κακά αποτελέσματα, πέρα της Ισπανία όπου τερμάτισε τρίτος.

11) Teemu Suninen

Ο Φινλανδός φέτος έκανε σχεδόν την πρώτη του πλήρη σεζόν στο WRC, δείχνοντας θετικά δείγματα στους περισσότερους αγώνες. Στην Σουηδία τερμάτισε ως το πρώτο Fiesta, ενώ στην Πορτογαλία κατάφερε να πάρει το πρώτο του βάθρο στην μεγάλη κατηγορία. Κάθε αγώνας ήταν και μία νέα εμπειρία για τον ίδιο, που έδειξε να μαθαίνει γρήγορα.

12) Andreas Mikkelsen

Ο Νορβηγός ήταν ο οδηγός που απογοήτευσε πιο πολύ κατά την διάρκεια της σεζόν, αφού δεν κατάφερε να πάρει τα αποτελέσματα που περίμενε τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα του. Το μόνο του καλό αποτέλεσμα ήταν η τρίτη θέση στην Σουηδία. Το i20 Coupe WRC είναι σχεδιασμένο πάνω στον Neuville, που έχει αρκετά διαφορετικό στυλ οδήγησης από αυτό του Mikkelsen, και αυτό φάνηκε στους περισσότερους αγώνες της σεζόν.

-) Sebastien Loeb

Ο Γάλλος επέστρεψε φέτος για τρεις αγώνες στο WRC, και από την πρώτη στιγμή έδειξε ότι δεν έχει χάσει καθόλου από την ταχύτητα του, αφού ήταν ταχύς και στους τρεις αγώνες, καταφέρνοντας να κερδίσει τον έναν από αυτούς.

-) Kris Meeke

Μπορεί η σεζόν του Βρετανού να ξεκίνησε με λάθος στο Μόντε Κάρλο, και εγκατάλειψη από ατυχία στην Σουηδία, αλλά στο Μεξικό κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, παρά τα μερικά λάθη που έκανε. Στην Κορσική έχασε το βάθρο από ένας λάθος του συνοδηγού του, ενώ στην Αργεντινή έχασε ακόμα ένα βάθρο από κλατάρισμα. Στην Πορτογαλία είχε χάσει αρκετό χρόνο από ένα κλατάρισμα την πρώτη μέρα, και προσπαθούσε να ανακάμψει αλλά μία τρομακτική έξοδος τον έθεσε εκτός αγώνα και εκτός ομάδας, με την Citroen να ανακοινώνει την απόλυση του λίγο πριν το Rally Σαρδηνίας.

Οι ομάδες:

1) Toyota

Τα Yaris WRC φάνηκαν ανταγωνιστικά από τον πρώτο κι όλας αγώνα, κατακτώντας την δεύτερη και τρίτη θέση, και συνέχισαν με καλό ρυθμό και στους επόμενους αγώνες. Η τρομερή βελτίωση στην απόδοση της ομάδας ήρθε μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα και το Rally Φινλανδίας, όπου τα Ιαπωνικά αυτοκίνητα έδειχναν να κινούνται σε πολύ ανώτερο βαθμό από τα υπόλοιπα. Αυτή η τρομερή αύξηση στην απόδοση έδωσε στην Toyota τον τίτλο τον κατασκευαστών, μόλις στην δεύτερη χρονιά τους στο WRC.

2) Citroen

H Citroen έκανε μεγάλα βήματα προόδου με το C3 WRC την φετινή σεζόν, κάνοντας το πιο φιλικό προς τους οδηγούς αλλά και πιο γρήγορο σε όλες τις συνθήκες. Στην Γαλλική ομάδα δούλεψαν σκληρά και αυτό φάνηκε, αφού οι οδηγοί της κέρδιζαν ειδικές σε κάθε αγώνα.

3) Hyundai

Το 2018, οι Κορεάτες ήλπιζαν με την έλευση του Mikkelsen να κατακτήσουν το πρωτάθλημα κατασκευαστών που τόσο πολύ επιθυμούσαν αλλά αυτό δεν συνέβη τελικά. Από ένα σημείο και μετά η ομάδα έδειχνε να χάνει τα πατήματα της, αφού δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στην βελτίωση του αυτοκινήτου.

4) M-Sport Ford

Μπορεί η ομάδα του Malcolm Wilson να έκανε το double το 2017, αλλά φέτος δεν έδειξε σε καμία στιγμή ότι θα μπορούσε να το επαναλάβει πάρα το πολύ δυνατό ξεκίνημα του Sebastien Ogier. Η βοήθεια της Ford δεν ήταν και τόσο δυνατή φέτος, αφού το νέο αεροδυναμικό πακέτο που ήρθε στην Φινλανδία έκανε χειρότερη την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η έλλειψη στήριξης του εργοστασίου ήταν ο λόγος που «ανάγκασε» τον Ogier να φύγει από την ομάδα, με το μέλλον να προβλέπεται δύσκολο.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Vettel: Ο χαμός του Marchionne είχε αντίκτυπο στην ομάδα

Next Article

Hulkenberg για το 2019: Πρέπει να βελτιωθούμε

Related Posts