Blog: Η παρακμή της Γαλλικής αυτοκρατορίας

Πριν λίγες ώρες ήρθε η επίσημη επιβεβαίωση ότι ο Sebastien Loeb αποτελεί παρελθόν από την ομάδα που έγραψαν μαζί ιστορία, και αυτό αναδεικνύει για ακόμα μία φορά τις λάθος αποφάσεις των διοικούντων της Citroen.

Τα ονόματα των Loeb και Citroen είναι (ή μάλλον ήταν) συνυφασμένα αφού ότι είχαν πετύχει και κατακτήσει το είχαν κάνει μαζί. Ωστόσο η σχέση του Γάλλου με την διοίκηση της εταιρίας δεν ήταν και στα καλύτερα της προς το τέλος της θητείας του στο WRC, αφού πίστευαν ότι ο Αλσατός επισκίαζε την Citroen και τις συνεχόμενες νίκες του.

Το 2011 ο παλιός και ο νέος Seb βρέθηκαν στην ίδια ομάδα, και με τους δύο να θέλουν και διεκδικούν νίκες στην μάχη τους για το πρωτάθλημα. Το κλίμα ανάμεσα τους δεν άργησε να γίνει κακό, αφού λίγο η ταχύτητα και των δύο, λίγο τα «κλεμμένα» set-up του Ogier από τον Loeb αλλά και τα team orders έκαναν το κλίμα να μυρίζει μπαρούτι.

Το 2012 ο Ogier έφυγε από την Γαλλική ομάδα, βρίσκοντας στέγη στην Volkswagen που μόλις είχε ανακοινώσει ότι θα συμμετείχε στο WRC από το 2013. Περισσότερα για τις τότε λάθος αποφάσεις της Citroen μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Σήμερα, όμως, το 2018, ο Kris Meeke ανακοινώθηκε από την Toyota για το 2019, έδωσε μία συνέντευξη στο Γαλλικό περιοδικό Autohebdo, και είπε για όλα τα δεινά που πέρασε στην ομάδα του Παρισιού από το 2016, μέχρι και την απόλυση του μετά το φετινό Rally Πορτογαλίας.

Ο Βρετανός μίλησε για απραξία από την μεριά της ομάδας όταν ήταν να φέρει λύσεις για τα προβλήματα που είχε το C3 WRC, αλλά και για μη σωστές δοκιμές εξέλιξης. Ο Meeke αποτελούσε χρόνια μέλος της Γαλλικής ομάδας, αφού έλαβε μέρος στην εξέλιξη των Xsara WRC, C4 WRC, DS3 WRC αλλά και του C3 WRC.

«Δεν ήμουν ο πρώτος οδηγός εξέλιξης. Ήμουν ο μοναδικός, χωρίς να έχω κανέναν για να μοιραστώ τις σκέψεις μου. Πριν 10 χρόνια η Citroen εξέλιξε το C4 WRC, και σε κάθε τεστ, υπήρχε ένα Xsara WRC για να γίνουν οι συγκρίσεις. Για αρκετό καιρό, ο Loeb δεν ήταν ικανοποιημένος με την συμπεριφορά του C4 WRC, και κάθε φορά το Xsara WRC ήταν εκεί να να υπενθυμίζει πως είναι ένα καλό rallycar της Citroen. Το ίδιο έγινε και με την εξέλιξη του DS3 WRC, σε κάθε τεστ υπήρχε και το C4 WRC. Σε αντίθεση, στο πρώτο τεστ του C3 WRC, αλλά και στα υπόλοιπα, δεν εμφανίστηκε κανένα DS3 WRC.»

Η πρώτη φορά που εμφανίστηκε το DS3 WRC σε δοκιμές ήταν πριν το Rally Κορσικής το 2017, όταν και ο Meeke έγραψε μερικά χιλιόμετρα να δει πως είναι η σωστή αίσθηση για να την μεταφέρει στο set-up του C3 WRC για τον αγώνα. Το C3 WRC μέχρι και την ειδική που έσπασε το μοτέρ ήταν απίστευτα γρήγορο, αφήνοντας πίσω τον ανταγωνισμό.

Οι Γάλλοι, θέλοντας να πάρουν feedback και από άλλους οδηγούς, έβαλαν τον 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ξανά στο bucket, σε δοκιμές πριν το Rally Γερμανίας, αλλά και πριν το Rally Ισπανίας, ώστε να βοηθήσει στην εξέλιξη του αυτοκινήτου.

Οι αναβαθμίσεις που χρειαζόταν το C3 WRC για να έρθει στο σωστό επίπεδο ολοκληρώθηκαν στο φετινό Rally Φινλανδίας, δηλαδή ενάμιση χρόνο μετά, και αυτό λέει πολλά για τον ρυθμό εργασίας και τα «αντανακλαστικά» στο εσωτερικό της ομάδας.

Μετά την απόλυση του Meeke (ακούστε την άποψή μας εδώ), η Citroen έμεινε χωρίς οδηγό που να μπορεί να διεκδικήσει νίκες, αλλά την χρονιά ήρθε ο σώσει ο Loeb, ο οποίος θα έκανε τρεις αγώνες το 2018. Στην τελευταία του συμμετοχή για το 2018, ο Γάλλος πήρε την 79η νίκη του, και την 99η για την γαλλική ομάδα.

Μέσα στην σεζόν, ο επικεφαλής τους, Pierre Budar, είχε δηλώνει ότι θα ήθελε τον Loeb σε περισσότερους αγώνες το 2019, με τον Αλσατό να εμφανίζεται αρκετά επιφυλακτικός. Μετά την νίκη του στην Ισπανία, η ανάγκη του για επιστροφή στις ειδικές διαδρομές αναπτερώθηκε, κάτι που τον έκανε να ψάχνει μία θέση για να αγωνιστεί σε μερικούς αγώνες το 2019, εφόσον δεν θα είχε να αγωνιστεί στο πρωτάθλημα του RallyCross. Αλλά, όταν ήρθε η στιγμή να τον στηρίξουν το 2019, του έκλεισαν την πόρτα, αφήνοντάς τον εκτός της PSA Motorsport.

Άπαντες περίμεναν αναβίωση (έστω και μερική) του διδύμου Loeb-Ogier στην Γαλλική ομάδα. Οι φήμες για επικείμενη μεταγραφή του 45χρονου άρχισαν να φουντώνουν όταν ανακοινώθηκε και επίσημα ότι του χρόνου θα υπάρχουν μόνο δύο εργοστασιακά C3 WRC στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Στην μάχη για τον Γάλλο ρίχτηκαν οι Hyundai αλλά και η M-Sport, με τον Γάλλο να έχει συζητήσεις και με τις δύο. Οι Κορεάτες όμως κέρδισαν τη μάχη και απέσπασαν την υπογραφή του.

Σίγουρα ρόλο στην μη συμμετοχή του Loeb με την Citroen το 2019 έπαιξε και ο Sebastien Ogier, αφού θα έχει ήδη έναν πολύ δυνατό αντίπαλο μέσα στην ομάδα, και σίγουρα δεν θα ήθελε ακόμηη έναν. Πέρα από την επιθυμία του Ogier, παράγοντας ήταν και η χρηματική αμοιβή του, η οποία, σύμφωνα με τις φήμες, φτάνει τα 10 εκ. ευρώ.

Μετά τις εσφαλμένες αποφάσεις τις το 2011-2013 η Citroen συνεχίζει ακόμα να μην μαθαίνει από τα λάθη της και αυτό σίγουρα θα έχει αντίκτυπο και τα επόμενα χρόνια, αφού με μόνο δύο αυτοκίνητα θα είναι πολύ δύσκολη τόσο η κατάκτηση του πρωταθλήματος των οδηγών, όσο και των κατασκευαστών.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

To ΤotalRacing.gr χορηγός επικοινωνίας του Thessaloniki Tuning Show

Next Article

Δεν περιμένει έντονη κόντρα με τον Leclerc o Vettel

Related Posts