Στο τελευταίο, ενδεχομένως, Grand Prix Ισπανίας για το άμεσο μέλλον, ο Lewis Hamilton αναδείχθηκε νικητής με ιδιαίτερη άνεση μετά την καλή εκκίνηση που είχε, ενώ τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου συμπλήρωσαν οι Valtteri Bottas και Max Verstappen.
Στην εκκίνηση του αγώνα, ο Lewis Hamilton είχε καλή εκκίνηση και πέρασε τον Valtteri Bottas. Ο Sebastian Vettel προσπάθησε να περάσει τον Φινλανδό, αλλά βγήκε εκτός στην δεύτερη στροφή και ένα από ελαστικά του εμφάνισε ένα flat spot. Ο Max Verstappen πέρασε πριν το τέλος του πρώτου γύρου τον Vettel, τον οποίο ακολούθησε ο Charles Leclerc, ο οποίος με την σειρά του αμύνθηκε σωστά απέναντι στον Pierre Gasly, ο οποίος βρέθηκε στην 6η θέση. Κανένας οδηγός δεν εγκατέλειψε στις πρώτες στιγμές του Grand Prix, καθώς δεν υπήρξε κάποιο συμβάν, εκτός από την χωρίς προβλήματα έξοδο του Kimi Raikkonen στην πρώτη στροφή, η οποία όμως τον έριξε στην 19η θέση.
Το… κοπάδι απλώθηκε αρκετά μέσα στην πίστα ήδη από τον τρίτο γύρο, με τον Bottas να σημειώνει τον γρηγορότερο γύρο ξανά και ξανά, αλλά και τον Hamilton να διατηρεί μια σημαντική διαφορά, περίπου στα 2 δεύτερα. Ο Antonio Giovinazzi ήταν ο πρώτος οδηγός που μπήκε στα pits, μόλις στον 7ο γύρο και βγήκε στην πίστα με τα σκληρά ελαστικά. Στον 9ο γύρο, η διαφορά μεταξύ Vettel και Leclerc ήταν περίπου 1 δευτερόλεπτο, με τον Μονεγάσκο να έχει αρκετές φορές DRS. Ο Lewis Hamilton διεύρυνε και άλλο την διαφορά του από τον δεύτερο Bottas, σημειώνοντας τον καλύτερο γύρο. Στον 11ο γύρο, η Ferrari έδωσε εντολή οι δυο οδηγοί της να αλλάξουν θέσεις και έτσι ο Charles Leclerc πέρασε 4ος για να κυνηγήσει τον Verstappen στην τρίτη θέση. Μέχρι εκείνη την στιγμή, η δεκάδα αποτελείτο τελείως από την Mercedes (1η, 2η), την Red Bull (3η, 6η), την Ferrari (4η, 5η), την Haas (7η, 8η) και την Toro Rosso (9η, 10η).
Στον 14ο γύρο, ο Hamilton ήταν 3.4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Bottas, ενώ σημείωσε και νέο ταχύτερο γύρο. Τα προβλήματα του Vettel με τα ελαστικά του ήταν τόσο μεγάλα που ο Γερμανός σχεδόν σε κάθε γύρο ζητούσε να κάνει pit stop. Στον 19ο γύρο, οι Giovinazzi, Kubica και Russel βρίσκονταν ήδη έναν γύρο πίσω από τους πρωτοπόρους. Στον αμέσως επόμενο γύρο, η ευχή του Sebastian Vettel πραγματοποιήθηκε, αλλά το pit stop της Ferrari ήταν λίγο αργό (4.4 δευτερόλεπτα) και έτσι ο Γερμανός βγήκε στην 10η θέση με τα μεσαία ελαστικά. Η Red Bull αντέδρασε βάζοντας μέσα τον Verstappen, ο οποίος βγήκε στην 5η θέση με ένα νέο σετ μαλακών, κάτι που σήμαινε ότι θα χρειαζόταν άλλο ένα pit stop αργότερα.
Ταυτόχρονα, ο Hamilton είχε πλέον μια πολύ άνετη διαφορά από τον teammate του στα 7.7 δευτερόλεπτα, ενώ ο Leclerc είχε καλό ρυθμό ώστε να προβλέπεται ότι θα μπορούσε να περάσει τον Verstappen για την τρίτη θέση όταν θα έκανε και ο Μονεγάσκος το δικό του pit stop. Στον 23ο γύρο, ο Pierre Gasly πραγματοποίησε το δικό του pit stop, φορώντας τα μεσαία ελαστικά και βγήκε μπροστά από τον Sainz, στην 9η θέση.
Στον 25ο γύρο η δράση αυξήθηκε, καθώς δεν έλειπαν οι μάχες για την 12η θέση (o Kvyat πέρασε τον Raikkonen από την εξωτερική), ο Vettel σημείωσε τον καλύτερο γύρο και ο Charles Leclerc μπήκε στα pits για ένα σετ σκληρών ελαστικών. Ένα επίσης αργό pit stop όμως τον έριξε πίσω από τον Grosjean, αλλά ο Μονεγάσκος πέρασε τον Γάλλο, όταν ο δεύτερος μπήκε και αυτός στα pits στην πρώτη ευκαιρία. Ο Hamilton σταμάτησε και αυτός και βγήκε πάλι στην πρώτη θέση, με ένα σετ μεσαίων ελαστικών.
Με τα πρώτα pit stops να έχουν ολοκληρωθεί για τους οδηγούς της δεκάδας, οι διαφορετικές στρατηγικές στις πρώτες πέντε θέσεις ανακάτεψαν την τράπουλα. Ο Verstappen έχανε ρυθμό με τα μαλακά ελαστικά του περίπου στον 31ο γύρο, με την διαφορά του από τον Leclerc να έχει μειωθεί. Παράλληλα, ο Vettel ήταν αυτός που πίεζε ακολουθώντας τον Mονεγάσκο, σε μια επανάληψη της κατάστασης στην αρχή του αγώνα. Στον 36ο γύρο, ο Bottas σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, με τις δυο Ferrari να συνεχίζουν να παλεύουν, αλλά τελικά να αλλάζουν για δεύτερη φορά θέσεις.
Στον 41ο γύρο, ο Vettel σταμάτησε για ένα νέο σετ μέσης γόμας, με το pit stop να είναι καλό, αλλά ο Gasly ήταν εκεί για να περάσει 5ος και μπροστά από τον Γερμανό. Μερικές στροφές αργότερα όμως ο Vettel έκανε ένα όμορφο προσπέρασμα στον Gasly και πήρε την 5η θέση πίσω. Ο Bottas διατηρούσε τον καλύτερο χρόνο και την δεύτερη θέση, με τον Hamilton να βρίσκεται οκτώ δευτερόλεπτα μπροστά του. Ο Vettel είχε πολύ καλό ρυθμό με τα νέα ελαστικά και έκανε τον καλύτερο χρόνο. Η Red Bull αντέδρασε και πάλι, βάζοντας τον Verstappen στα pits για ένα σετ μεσαίων ελαστικών. Ο Ολλανδός βγήκε πίσω από τον Leclerc, στην 4η θέση.
Στον 46ο γύρο, ο Bottas μπήκε στα pits, αλλά υπήρξε σύγκρουση του Lando Norris και του Lance Stroll, βγάζοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας και δίνοντας νέα διάσταση στον αγώνα. Και οι δυο εμπλεκόμενοι εγκατέλειψαν τον αγώνα. Oι Hamilton και Leclerc μπήκαν στα pits για ένα νέο σετ μαλακών και μεσαίων ελαστικών αντίστοιχα. Ενώ τα δυο stops αυτά ήταν γρήγορα, η Toro Rosso προσπάθησε να κάνει ένα διπλό pit stop, αλλά απέτυχε παταγωδώς, με τον Albon να πέφτει στην 11η θέση. Από την άλλη, ο Carlos Sainz μπήκε στην δεκάδα εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις των Norris και Stroll. Το safety car βγήκε από την πίστα στον 52ο γύρο.
Στην επανεκκίνηση, ο Vettel πιέστηκε από τον Gasly, αλλά τελικά ήταν ο Magnussen εκείνος που απείλησε τον Γάλλο, χωρίς όμως να αλλάξει κάτι. Οι οδηγοί διατήρησαν τις θέσεις τους για λίγη ώρα ακόμα, ενώ ο Hamilton σημείωσε τον καλύτερο γύρο και άνοιξε την διαφορά του από τον Bottas (+3,3 δευτερόλεπτα) σχεδόν αμέσως. Στον 57ο γύρο υπήρξε μάχη για την 7η θέση μεταξύ των δυο Haas, ενώ ο Sainz προσπάθησε να περάσει τον Grosjean για την 8η θέση και τελικά το κατάφερε έναν γύρο αργότερα. Ο Κvyat ήταν ο επόμενος οδηγός που πέρασε τον Romain Grosjean, για την 9η θέση.
Τα πράγματα δεν άλλαξαν για τους τελευταίους γύρους και έτσι ο Lewis Hamilton πανηγύρισε μια άνετη νίκη! Ο Valtteri Bottas πήρε την δεύτερη θέση και ο Max Verstappen την τρίτη, σε μια πολύ καλή εμφάνιση για τον νεαρό οδηγό!
Σε λίγο η αναλυτική κατάταξη.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify