GP Μονακό – Αγώνας: Παράσταση νίκης για Hamilton

Formel 1 – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis von Monaco 2019. Lewis Hamilton Formula One – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Monaco GP 2019. Lewis Hamilton

Στο συννεφιασμένο Μονακό, ο Lewis Hamilton ανέβηκε στον θρόνο του Πριγκιπάτου, πλήρως εκμεταλλευόμενος το χαρτί που λέγεται “track position”, με τους Sebastian Vettel και Valtteri Bottas να τον συνοδεύουν στο βάθρο. Ο Leclerc ήταν ο μόνος οδηγός που εγκατέλειψε τον αγώνα, ενώ δεν έλειψαν και κάποιες ποινές λόγω συγκεκριμένων συμβάντων.

Πριν την έναρξη του αγώνα τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή ως ύστατος φόρος τιμής στον Niki Lauda, μια πολύ όμορφη σκηνή αφιερωμένη σε μια από τις σημαντικότερες προσωπικότερες του αθλήματος. Λίγα λεπτά πριν τον γύρο σχηματισμού, η πιθανότητα βροχής βρισκόταν στο 90%, ενώ και οι θερμοκρασίες οδοστρώματος και ατμόσφαιρας είχαν πέσει σημαντικά σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες.

Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων δεν υπήρξε κάποιο συμβάν, τουλάχιστον μέχρι την φουρκέτα, όπου οι Raikkonen και Stroll είχαν επαφή, με τον Φινλανδό να χάνει τρεις θέσεις και τον Stroll να κερδίζει δυο. Ο Leclerc πίεσε αμέσως και κέρδισε μια θέση, ενώ στον δεύτερο γύρο πέρασε και τον Norris στην φουρκέτα και ανέβηκε 13ος. Οι αγωνοδίκες όμως ξεκίνησαν να εξετάζουν το cornercut που φαίνεται να έκανε ο Μονεγάσκος στην πρώτη στροφή του πρώτου γύρου, αλλά αποφάσισαν να μην του δώσουν κάποια ποινή, αφού δεν ευνοήθηκε από την κίνηση αυτή.

Ο Daniel Ricciardo δυσκολευόταν στους αρχικούς γύρους, χάνοντας 7 δευτερόλεπτα (!) μέσα σε διάστημα τεσσάρων γύρων από τον τέταρτο Sebastian Vettel. H διαφορά αυτή συνέχισε να διευρύνεται πολύ γρήγορα, ενώ παράλληλα ο Leclerc πίεζε τον Grosjean για την 12η θέση, περνώντας τον στο τέλος του 8ου γύρου στην προτελευταία στροφή. Ο Sebastian Vettel σημείωσε τον γρηγορότερο γύρο, ενώ η διαφορά από τον Ricciardo έφτασε τα 20 (!) δευτερόλεπτα.

Η υπερβολική επιθετικότητα του Leclerc τελικά δεν απέδωσε, αφού όταν προσπάθησε να περάσει τον Hulkenberg στο ίδιο σημείο που πέρασε τον Grosjean, σπίναρε και είχε κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό. Μέχρι να επιστρέψει στα pits, ο Μονεγάσκος επέφερε αρκετή ζημιά στο πάτωμα της Ferrari και έπεσε στην 20η θέση. Τα θραύσματα από την Ferrari του Leclerc ενεργοποίησαν το αυτοκίνητο ασφαλείας και ο πανικός που ακολούθησε στο pit lane βρήκε τον Verstappen μπροστά από τον Bottas. Το πλήρωμα της Red Bull όμως ελευθέρωσε τον Ολλανδό σε λάθος στιγμή και έτσι είχε επαφή με τον Bottas, για την οποία έλαβε μια πολύ χαλαρή ποινή πέντε δευτερολέπτων. O Bottas τελικά ξαναμπήκε στα pits υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και έπεσε στην τέταρτη θέση πίσω από τον Vettel.

Στον 14ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε από την πίστα και ο αγώνας συνεχίστηκε με το grid και πάλι «μαζεμένο». Οι Verstappen, Vettel και Bottas είχαν βάλει τα σκληρά ελαστικά, ενώ ο πρωτοπόρος Hamilton την μεσαία γόμα. Ο Giovinazzi είχε επαφή με τον Kubica και πάλι στην προτελευταία στροφή, κάτι που σπίναρε τον Πολωνό και έτσι ο οδηγός της Williams έκλεισε τον δρόμο στον Ιταλό και στον ουραγό Leclerc. Από το συμβάν ευνοήθηκε ο Nico Hulkenberg, ο οποίος είχε αρκετό χώρο για να περάσει. Το τεράστιο κενό στο πίσω μέρος του πατώματος παρέμενε στο μονοθέσιο του Leclerc. Τελικά ο Μονεγάσκος εγκατέλειψε τον αγώνα στον 19ο γύρο.

Στον 23ο γύρο ο Hamilton είχε μειώσει παρά πολύ τον ρυθμό του λόγω της φθοράς των μεσαίων ελαστικών του, ενώ ο δεύτερος Verstappen είχε ένα ακόμα παραπάνω κίνητρο να τον πιέσει, λόγω της ποινής των πέντε δευτερολέπτων που είχε λάβει νωρίτερα. Παράλληλα, ο Vettel παρέμενε μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Verstappen. Ο Giovinazzi έλαβε μια ποινή δέκα δευτερολέπτων για το συμβάν με τον Robert Kubica, σε μια κακή Κυριακή για τους αγωνοδίκες και τις ασυνεπείς ποινές που απέδωσαν. Ο Gasly μπήκε στα pits στον 28ο γύρο για ένα σετ μεσαίων ελαστικών, τα οποία σύμφωνα με τα δεδομένα της Pirelli θα «έβγαζαν» 50 γύρους και θα μπορούσαν να τον συνοδέψουν μέχρι την καρό σημαία.

Οι Toro Rosso συνέχισαν την καλή τους εμφάνιση, αφού στον 31ο γύρο ήταν στην 5η και 6η θέση (Kvyat και Albon αντίστοιχα), χωρίς να έχουν κάνει pit stop βέβαια. Ένας καλός γύρος από τον Sainz όμως κάλυψε το pit stop του Kvyat και έτσι ο Ρώσος βγήκε στην πίστα 9ος, πίσω από τον Ισπανό. Τα πράγματα ηρέμησαν περίπου στον 37ο γύρο, αφού ο Sebastian Vettel μείωσε τον ρυθμό του, μένοντας στο +1.4 από τον Verstappen, ενώ ο δεύτερος δεν χαλάρωσε ιδιαίτερα την πίεση στον Hamilton. Ο Βρετανός είχε αρκετές επικοινωνίες με το pit-wall crew της Mercedes σχετικά με την κατάσταση των ελαστικών, αλλά και ποια στρατηγική θα ακολουθήσουν τελικά. Ο Lance Stroll συνέχισε να οδηγεί χωρίς συγκέντρωση μπλοκάροντας τους τροχούς της Racing Point κατά το φρενάρισμα και ακουμπώντας τον Raikkonen αμέσως μετά την φουρκέτα, καθώς προσπαθούσε να αμυνθεί από τον Φινλανδό στον 39ο γύρο. Ο Καναδός έλαβε μια ποινή 5 δευτερολέπτων για αυτό το συμβάν.

Στον 43ο γύρο ο Hamilton είχε όμοιο ρυθμό με τον πέμπτο Grosjean, ο οποίος είχε κάνει πολλούς γύρους με την μαλακή γόμα. Ο Vettel διατηρούσε ακόμα εκείνη την πιο χαλαρή διαφορά από τον Verstappen (+1.5), λόγω υπερθέρμανσης του μονοθεσίου του. Δυο γύρους αργότερα, δημιουργήθηκε ένα τρενάκι για την 11η θέση, ενώ οι πρωτοπόροι έφτασαν τους τελευταίους οδηγούς, κάνοντας τις μπλε σημαίες να ανεμίσουν σχεδόν σε όλη την έκταση της πίστας. Ο Valtteri Bottas ήταν αυτός που αντιμετώπισε πρόβλημα με τους back markers, αφού βρέθηκε πίσω από τον Lance Stroll στην περιοχή της πισίνας. Έτσι η διαφορά του από τον Vettel διευρύνθηκε, ενώ ο Hamilton συνέχιζε να έχει προβλήματα με τα ελαστικά του, τα οποία πλέον ήταν εμφανώς αρκετά φθαρμένα, ακόμα από τα τηλεοπτικά πλάνα.

Ο κατά τα άλλα «άχρωμος» αγώνας απέκτησε κάποιο ενδιαφέρον τους τελευταίους 25 γύρους περίπου, με τον Verstappen να κρατιέται πίσω από τον Hamilton που δυσκολευόταν και τον Vettel να βρίσκεται στο +1.2 από τον Ολλανδό, εκμεταλευόμενος και την ποινή του οδηγού της Red Bull. Ο Gasly είχε δημιουργήσει διαφορά από τον 6o Sainz και ένα pit stop για ένα νέο σετ μαλακών, τον έφερε σε θέση να κυνηγήσει τον γρηγορότερο γύρο, κάτι που πέτυχε 5 γύρους πριν το τέλος. Ο Romain Grosjean έλαβε μια ποινή 5 δευτερολέπτων για παραβίαση των ορίων της λωρίδας στην έξοδο του pit-lane. Ο Verstappen έκανε μια τελευταία προσπάθεια να περάσει τον Hamilton στο bus stop chicane, αλλά μπλόκαρε στο φρενάρισμα και ακούμπισε με τον Βρετανό, χωρίς να υπάρξει ζημιά σε κάποιο από τα δυο μονοθέσια.

Τελικά, το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε νικητή τον Lewis Hamilton, ενώ ο Sebastian Vettel ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου και ο Valtteri Bottas στο τρίτο. Ο Verstappen έπεσε στην 4η θέση λόγω της ποινής, ενώ ο teammate του ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 5η θέση.

Σε λίγο η αναλυτική κατάταξη

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Την Τετάρτη η κηδεία του Niki Lauda

Next Article

F1aXion: Τεκίλα και σομπρέρο

Related Posts