Ο Lewis Hamilton πήρε την 5η του φετινή νίκη σε επτά αγώνες σε μια πίστα όπου από την πρώτη μέρα που βρέθηκε εκεί, έλαμψε το αστέρι του. Αναφέρομαι φυσικά στο 2007 στην πρώτη του επαφή με την πίστα Ζυλ Βιλνέβ. Τότε που ο Βρετανός κέρδισε από την pole σημειώνοντας και ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Χτες έστω και με τη βοήθεια των αγωνοδικών, ο Hamilton είχε την ευκαιρία να πάρει την 7η νίκη του στη συγκεκριμένη διαδρομή, αριθμός ρεκόρ που ισοφαρίζει την επίδοση του άτυχου Michael Schumacher.
Θυμάμαι μια επική μονομαχία ανάμεσα στους αδερφούς Schumacher το 2001 στην ίδια πίστα όταν η Williams είχε μονοθέσιο νικητή. Όσο κι αν προσπάθησε ο Michael, ο Ralf έμεινε μπροστά πετυχαίνοντας την 2η νίκη της καριέρας του.
Πολλοί πιστεύουν ότι τα προσπεράσματα στον Καναδά είναι εύκολα, αυτό δεν ισχύει όταν έχουμε μονοθέσια παραπλήσιας δυναμικής. Χτες οι Hamilton-Vettel είχαν ίδιο ρυθμό. Ο Vettel εκκίνησε από την pole που είχε πάρει το Σάββατο, την πρώτη του μετά το περσινό Γερμανικό GP. Η Ferrari βρήκε ταχύτητα, γιατί βρήκε πρόσφυση, και βρήκε πρόσφυση γιατί η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου.
Έχει ανοίξει μεγάλο θέμα με τα φετινά ελαστικά της Pirelli. Η κορυφαία Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών προσπαθώντας να ικανοποιήσει το αίτημα της διοργανώτριας αρχής για κατασκευή ελαστικών που θα έχουν απρόβλεπτη πτώση απόδοσης, ώστε να υπάρξει μια δυναμική στις στρατηγικές έφτιαξε ελαστικά με πιο λεπτό πέλμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι πιο ντελικάτη και απαιτητική η διατήρηση των σε θερμοκρασία βέλτιστης λειτουργίας. Κάποιες ομάδες όπως η Mercedes τα πάνε καλά σ’ αυτό, κάποιες άλλες, όπως η Ferrari και η Red Bull, όχι, με αποτέλεσμα να διαμαρτύρονται.
Στο Μόντρεαλ το Σάββατο την ώρα των δοκιμών η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν 47 βαθμούς Κελσίου: «Ένιωθα την πρόσφυση να έρχεται και να μου λέει να πιέσω κι άλλο, φοβερό συναίσθημα,» δήλωσε πανευτυχής ο Vettel. Την Κυριακή την ώρα της εκκίνησης του η θερμοκρασία ήταν 52 βαθμούς Κελσίου, στο οδόστρωμα αυτό βοήθησε όσους είχαν καταταγεί στο Q2 εντός δεκάδας με τη μέση γόμα. Αυτό το πέτυχαν Mercedes και Ferrari. Αντίθετα ο Verstappen δεν τα κατάφερε και η προσπάθεια του κόστισε την είσοδο στο Q3 καθώς πιάστηκε εξ απήνης από το ατύχημα του Magnussen.
Ο Vettel έκανε 26 γύρους με τη μέση γόμα και μετά έβαλε τη σκληρή. Ο Hamilton τον ακολούθησε δυο γύρους αργότερα και οι δυο τους μονομαχούσαν για τη νίκη ώσπου ο Vettel έκανε λάθος στην είσοδο χάνοντας το πίσω μέρος στον 48ο γύρο σε σύνολο 70. Στην επάνοδο βρέθηκε στην πορεία του Χάμιλτον στην αγωνιστική γραμμή. Οι αγωνοδίκες εξαντλώντας την αυστηρότητά τους επέβαλαν ποινή 5 sec στον Vettel. Ο Χάμιλτον το μόνο που είχε να κάνει από κει και πέρα ήταν να διατηρηθεί πίσω από το Γερμανό πιέζοντας για να πάρει τη νίκη.
Οι αγωνοδίκες εξηγώντας το σκεπτικό της απόφασης είπαν: «Είδαμε τα βίντεο, το μονοθέσιο Νο 5 έφυγε από την πίστα στη στροφή 3 και μπήκε πάλι στη στροφή 4 όχι ασφαλώς. Υποχρέωσε το μονοθέσιο Νο 44 να πατήσει εκτός πίστας. Ο οδηγός του Νο 44 χρειάστηκε να αντιδράσει βίαια για να αποφύγει τη σύγκρουση».
Η Ferrari έχει το δικαίωμα έφεσης μένει να δούμε αν θα το ασκήσει. Προσωπικά στη θέση των αγωνοδικών θα ζητούσα από τον Vettel να δώσει εκείνη τη στιγμή τη θέση στο Χάμιλτον. Ο Γερμανός θα είχε 20 γύρους για να την ξανακερδίσει. Επίσης μπορούσαν να επιβάλουν πρόστιμο ή επίπληξη στο Vettel . Με τον τρόπο τους επηρέασαν μια φοβερή μονομαχία που θα θέλαμε να την δούμε να κορυφώνεται στην πίστα.
Ο Γερμανός μιλά για κλοπή νίκης, ο Hamilton λέει ότι επανήλθε άτσαλα στην αγωνιστική γραμμή και τον ανάγκασε να φρενάρει. Αμφότεροι έχουν δίκιο οι αγωνοδίκες εδώ αλλοίωσαν το αποτέλεσμα, αδικώντας τελικά τη F1.
Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής της Pirelli F1, Mario Isola, τόνισε: «Ήταν μια φανταστική μάχη ανάμεσα σε δυο πρωταθλητές που έχουν συνολικά εννέα τίτλους καθόλη τη διάρκεια του αγώνα. Οι συνθήκες ήταν πάρα πολύ ζεστές, η θερμοκρασία οδοστρώματος, στην αρχή, έφτασε στους 52 βαθμούς Κελσίου. Προφανώς αυτό επηρέασε κυρίως την μαλακή γόμα. Η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μικρότερη από την αναμενόμενη για τη μέση γόμα. Γενικά τα ελαστικά αντιμετώπισαν πολύ καλά την πρόκληση, διασφαλίζοντας ότι σχεδόν όλοι θα χρειαστούν μια αλλαγή. Σ’ αυτές τις περιστάσεις η αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα ήταν ξεκάθαρα η καλύτερη επιλογή στρατηγικής. Οι καιρικές συνθήκες επέτρεψαν επίσης στους οδηγούς που συμπλήρωσαν πολλούς γύρους στην αρχή με τη σκληρή γόμα να αξιοποιήσουν αυτό το ελαστικό. Τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο τοπικός Στρολ πήραν πολύτιμους βαθμούς κερδίζοντας θέσεις στην κατάταξη στην αρχή του αγώνα κινούμενοι για μεγάλο διάστημα με τη σκληρή γόμα.»
Επόμενος αγώνας το Γαλλικό GP στην πίστα ‘Paul Ricard’ στις 23/6.
Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify