Long Form – McLaren: Η επιστροφή στην κανονικότητα

CIRCUIT PAUL RICARD, FRANCE – JUNE 21: Carlos Sainz Jr., McLaren MCL34 during the French GP at Circuit Paul Ricard on June 21, 2019 in Circuit Paul Ricard, France. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Μετά τη φυγή του Lewis Hamilton και το καταστροφικό 2013, οι άνθρωποι της McLaren πήραν τη μεγάλη απόφαση να φύγουν μετά από 18 χρόνια από την Mercedes. Αυτό που ακολούθησε κόντεψε να φέρει την βρετανική ομάδα στην ολική καταστροφή.

Ιούνιος 2018

Λίγα μόνο 24ωρα μετά τον θρίαμβο του στις 24 ώρες του Le Mans, κατά τη διάρκεια του Γαλλικού Grand Prix, ο Fernando Alonso μίλησε στο team radio λέγοντας ότι δεν τον ενδιαφέρει τι γίνεται στον αγώνα που συμμετείχε. Λίγο αργότερα θα επέστρεφε στο γκαράζ της McLaren, πριν την λήξη του αγώνα, όντας στην 16η και τελευταία θέση. Είχε ξεκινήσει τον αγώνα από την 16η θέση, 3 δευτερόλεπτα μακριά από τον poleman Lewis Hamilton.

Το 2014 ήταν ούτως ή άλλως χρονιά μετάβασης για όλη την F1. Νέοι κανονισμοί, νέες μονάδες ισχύος, νέα εποχή. Η κυριαρχία του μοτέρ της Mercedes έδωσε στην McLaren μερικά σπουδαία αποτελέσματα κι αρκετή ανταγωνιστικότητα μέσα στη σεζόν, όμως όλοι στο Woking ήξεραν ότι το μέλλον είναι αρκετά πιο δύσκολο.

H συμφωνία με την Honda, όσο κι αν ξύπνησε σπουδαίες μνήμες του παρελθόντος, έμοιαζε να έχει καθυστερήσει μια χρονιά. Η είσοδος της ιαπωνικής εταιρείας έγινε έναν χρόνο πιο αργά απ’ότι έπρεπε κι αυτό την κατέστησε όχι απλώς ένα, αλλά πολλά βήματα πίσω.

Ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες-προμηθεύτριες κινητήρων, έλυναν τα θέματα νεότητας των κινητήρων τους, η Honda ξεκινούσε να διαπιστώνει τα δικά της.

Την ίδια στιγμή, στο περιβάλλον γύρω από την McLaren υπήρχαν αρκετά σύννεφα και το βαρομετρικό ήταν χαμηλό. O Ron Dennis αποχώρησε, ο Zak Brown πήρε την προεδρική θέση κι ο Eric Boullier έγινε αγωνιστικός διευθυντής. Παρόλα αυτά, η επιστροφή του Fernando Alonso μετά το επεισοδιακό 2007 στην ομάδα, έφερε και υψηλές προσδοκίες. Ο Ισπανός ήταν πεπεισμένος ότι ήταν ο ταχύτερος οδηγός του grid και το μόνο που του στερούσε τους τίτλους ήταν η αδυναμία της Ferrari.

Με αυτήν την ταμπέλα και το πολύ υψηλό ταβάνι του οδηγικού της διδύμου, η πίεση που ασκήθηκε στην Honda ήταν τεράστια. Μόλις στον έβδομο αγώνα της χρονιάς στο Μόντρεαλ του Καναδά, ο Alonso έσπασε. Όταν ο μηχανικός του ζήτησε να σώσει καύσιμο γιατί ο ίδιος δεν θα τερμάτιζε, το team radio ήταν κατηγορηματικό: «Δεν θέλω, δεν έχω καμία διάθεση εκτός από το να πηγαίνω τόσο αργά και να μην έχω καθόλου δύναμη, να κάνω και οικονομία καυσίμου.» 15 γύρους μετά επέστρεψε στα pits για να εγκαταλείψει.

Οι δηλώσεις στήριξης του project McLaren-Honda διαλύθηκαν σε μία στιγμή κι όταν ο ασκός του Αιόλου ανοίγει, η προσπάθεια να σωθεί το πλοίο από την φορτούνα είναι μάταια. Ακολούθησαν δημόσιες διαπομπεύσεις του κινητήρα για τα 2 επόμενα χρόνια, η πίεση αντί να μειωθεί, αυξήθηκε κατακόρυφα και φυσιολογικά έμενε να δούμε ποιο είναι το σημείο που θα ξεκινούσε ο χωρισμός.

Στις χειμερινές δοκιμές του 2017, ο Fernando Alonso έριξε την τελευταία και πιο σημαντική του βόμβα στα θεμέλια του γάμου McLaren-Honda. Για εκείνον το μόνο πρόβλημα του μονοθεσίου ήταν το μοτέρ της ιαπωνικής εταιρείας. Η Honda δεν άντεξε άλλο και ζήτησε να βρεθεί νέα ομάδα που θα προμηθευτεί τους κινητήρες της, την στιγμή που ο Zak Brown ξεκίνησε να ψάχνει νέα συνεργασία. Η διαδικασία ξεκίνησε άμεσα και στο τέλος της χρονιάς έγινε γνωστό πως η McLaren θα συνεργαζόταν με την Renault, ενώ η Honda θα ξεκινούσε να προμηθεύει την Toro Rosso, με στόχο να συνεργαστεί και με την Red Bull.

Η αλλαγή προμηθεύτριας εταιρείας δεν είναι απλή κι σίγουρα δεν λειτουργεί από τη μία χρονιά στην άλλη. Όμως ο Fernando Alonso δεν είχε στο κεφάλι του την βελτίωση της McLaren, αλλά τη δική του προσωπική επιτυχία. Όσο καλό κι αν ήταν το μονοθέσιο, ο κινητήρας δεν ήταν ούτε Mercedes, ούτε Ferrari. Η Renault, όσο κι αν βελτιωνόταν δεν θα του έδινε το πρωτάθλημα που επιθυμούσε, οι στόχοι του δεν ήταν στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στόχος του Alonso ήταν το triple crown, ήταν τα 500 μίλια της Ινδιανάπολης, ήταν οι 24 ώρες του Λε Μαν. Ευτυχώς για τον ίδιο, είχε κερδίσει στο Μόντε Κάρλο. Η συνεργασία με την Renault είχε μερικά περιστασιακά επιτυχημένα αποτελέσματα, όμως πλέον οι δικαιολογίες για την απόδοση του κινητήρα της Honda είχαν πάει κατά διαόλου. Πλέον δεν έφταιγε κάποια άλλη εταιρεία, η Red Bull με το ίδιο μοτέρ έπαιρνε νίκες σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, παρά τα προβλήματα αξιοπιστίας.

Η πίεση είχε μεταφερθεί, αλλά δεν ασκήθηκε σε κανέναν οδηγό, ούτε φυσικά στον Alonso. Το μονοθέσιο που έπρεπε να δουλέψει σε ένα διαφορετικό μοτέρ μετά από 4 χρόνια εξέλιξης, φυσικά θα έβγαζε προβλήματα. Σαν να μην έφταναν αυτά τα προβλήματα, ο οδηγός πάνω στον οποίο η ομάδα είχε βασίσει την προσπάθεια ανάκαμψης της, δεν άντεχε άλλο, παρά την ποιότητα του, παρά τις ικανότητες του. Ο χρόνος άλλωστε δεν νικιέται ποτέ.

Ο Fernando Alonso έφυγε από την F1 με κατευόδιο που αρμόζει στο τεράστιο ταλέντο του. Πριν από αυτό, ο Eric Boullier χρεώθηκε τις αποτυχίες της ομάδας κι απολύθηκε, χωρίς καν δεύτερη σκέψη. Χωρίς τα 2 βασικά πρόσωπα της, η McLaren έπεσε σε περίοδο εσωστρέφειας, μπήκε σε μία νέα εποχή όπου όλα θα έπρεπε να ξεκινήσουν από νέες βάσεις.

Ο Andreas Seidl ήρθε από την Porsche για να οργανώσει τη νέα της εποχή. Μαζί του ο James Key, που ανέλαβε το τεχνικό κομμάτι. Η McLaren αναδιοργανώθηκε σε βαθμό που έχει επαναληφθεί ελάχιστες φορές στην ιστορία της Formula 1. Σχεδόν το 60% του προσωπικού της ομάδας στην F1 είτε άλλαξε θέση, είτε άλλαξε δουλειά. Μεταξύ αυτών κι οι πιλότοι. Ο Carlos Sainz κι ο Lando Norris, 2 νέοι οδηγοί, μπήκαν στο κόκπιτ του μονοθεσίου. Στο Woking όλα πλέον ξεκινούσαν από την αρχή. Χωρίς υπερβολική πίεση, αλλά με πολύ δρόμο μπροστά τους.

 

Ιούνιος 2019

Ο Zak Brown βγάζει τα ακουστικά του και σηκώνει τις γροθιές του. Πανηγυρίζει με τους μηχανικούς στο pitwall της McLaren και φωνάζει με δύναμη, δείχνοντας τη χαρά του. Μόλις έχει δει τους Lando Norris και Carlos Sainz να ολοκληρώνουν την εξαιρετική εικόνα της ομάδας στο υπόλοιπο τριήμερο. Η MCL34 ήταν 3,5 δευτερόλεπτα ταχύτερη από τον περσινό της χρόνο, και ήταν 1 δευτερόλεπτο μακριά από τον poleman Lewis Hamilton. Ο ίδιος θα κάνει δηλώσεις λίγο αργότερα στο Sky Sports και θα μιλήσει για λύτρωση. Ακόμη κι αν είναι για μόλις έναν αγώνα, η McLaren επέστρεψε εκεί που θα πρέπει να θεωρείται κανονικότητα για μία ομάδα του βεληνεκούς της.

Ο Lando Norris θα ξεκινήσει από την 5η θέση τον αγώνα του Γαλλικού Grand Prix. Στους 79 αγώνες της δεύτερης θητείας του με την McLaren, o Fernando Alonso δεν ξεκίνησε ποτέ πιο μπροστά από την 6η θέση.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

GP Γαλλίας - Κατατακτήριες: Pole Hamilton, καταστροφικό Q3 για τον Vettel

Next Article

McLaren: Δεν υπάρχουν περαιτέρω πλάνα για εμπλοκή του Alonso στην F1

Related Posts