Από το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα στον Αγ. Στέφανο που έχασε τη ζωή του ένα νεαρό παιδί παραδειγματιζόμαστε για την οδική ασφάλεια.
Η στεναχώρια για την απώλεια ενός ακόμη νεαρού παιδιού (σ.σ: δεν έχει καμία σημασία αν είναι γόνος γνωστής επιχειρηματικής οικογένειας, συλλυπητήρια στους γονείς) δίνει τη θέση της στον εκνευρισμό όταν αρχίζουν να μιλούν οι αυτόπτες μάρτυρες. Κάπου εκεί καταλαβαίνεις ότι «δεν υπάρχει ελπίδα καμιά»: « Ο δρόμος είναι καρμανιόλα, έχουν γίνει πολλά εδώ» και άλλα συναφή που δεικνύουν πως τελικά είναι στο DNA μας να ψάχνουμε δικαιολογίες αντί καθρέπτη.
Πράγματι υπάρχουν πολλά σημεία που επιδέχονται βελτίωσης ότι μόνο στη Λεωφόρο Τραπεζούντος αλλά στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας. Τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές διέρχονται συνεχώς οχήματα από τη λεωφόρο Τραπεζούντος, χωρίς να χάνει κάποιος τη ζωή του. Ειδοποιός διαφορά η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Πρόκειται για δρόμο εντός κατοικημένης περιοχής με όριο τα 50km/h, διπλή διαχωριστική γραμμή , μία λωρίδα ανά κατεύθυνση υπάρχουν όλα όσα απαιτούνται για να αποφευχθεί ένα δυστύχημα όπως αυτό που συνέβη τις προάλλες.
Οι πληροφορίες λένε: «… ο νεαρός, επιχείρησε να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα, που οδηγούσε μια γυναίκα. Ταυτόχρονα η οδηγός προσπάθησε να στρίψει, οπότε για να την αποφύγει, έκανε ελιγμό, με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου και με μεγάλη ταχύτητα να προσκρούσει στο δέντρο».
Η διπλή διαχωριστική γραμμή απαγορεύει και το προσπέρασμα και το να στρίψεις αριστερά. Τίποτα δε θα συνέβαινε αν αμφότεροι οι οδηγοί δεν έκαναν λάθη. Ο μεν νεαρός κινούμενος με ακατάλληλη ταχύτητα επιχειρεί προσπέρασμα, η δε οδηγός πάει να στρίψει σε σημείο που δεν επιτρέπεται.
Πιθανώς ο οδηγός του VW Golf R έχει αντιδράσει στρίβοντας το τιμόνι περισσότερο απ’ ότι επέτρεπε η ακατάλληλη ταχύτητα που είχε. Αυτό οδήγησε σε αποσταθεροποίηση (σ.σ: βάλτε καλά στο μυαλό σας ότι δεν προλαβαίνουν πάντα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να σε σώσουν, δεν καταργούνται οι νόμοι της φυσικής, απλά βελτιστοποιούνται). Ήταν εξαιρετικά άτυχος που χτύπησε μετωπικά πάνω στο μεγάλο δέντρο που δεν κουνήθηκε από τη θέση του. Πρόκειται για περίπτωση ημιελαστικής κρούσης, όλη η ορμή του οχήματος εκτονώθηκε σε ελάχιστο χρόνο με αποτέλεσμα να ασκηθούν στο κεφάλι του άτυχου νεαρού, στιγμιαία, πολύ υψηλές επιβραδύνσεις.
Ο λόγος που οι δοκιμές πρόσκρουσης των καινούργιων αυτοκινήτων γίνονται σήμερα με ταχύτητα έως 64km/h έχει να κάνει με την ανθρώπινη φύση: Με μεγαλύτερη ταχύτητα πρόσκρουσης λιώνει το μυαλό στα οστά του κρανίου δεν υπάρχει καμία πιθανότητα επιβίωσης. Συνολικά καλό είναι να έχετε υπόψη σας ότι αυτό που «σκοτώνει» είναι η μέγιστη τιμή της δύναμης συναρτήσει του χρονικού διαστήματος που ασκείται. Αν η ενέργεια του Golf είχε εκτονωθεί σε διαδοχικά χτυπήματα πιθανόν ο άτυχος νεαρός να ζούσε τώρα: «Ίσως είχε πάρει κι άλλους στο λαιμό του» είναι ο αντίλογος και κάπου εδώ πρέπει να επανέλθουμε στη λογική.
Κινούμαστε πάντοτε σύννομα στο δρόμο, δεν παραβιάζουμε τα όρια ταχύτητας, ειδικά σε κατοικημένες περιοχές. Δεν στρίβουμε ούτε κάνουμε επιτόπου όπου μας καπνίσει, τηρούμε τον ΚΟΚ. Καλό είναι ο καθένας μας να εξαντλεί τα όρια αυτοκριτικής προτού στραφεί σε δικαιολογίες.
Η ακατάλληλη ταχύτητα, η κατανάλωση αλκοόλ, η απόσπαση προσοχής και η μη χρήση ζώνης είναι οι κυριότερες αιτίες που μεγιστοποιούν τις επιπτώσεις ενός τροχαίου. Οπότε τηρείστε τα όρια ταχύτητας, δείξτε μηδενική ανοχή στο συνδυασμό αλκοόλ και οδήγηση, ξεχάστε το κινητό ενόσω οδηγείτε και πάντα δεμένοι με τη ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο ανεξαρτήτως που κάθεστε.
Ένα ακόμη θέμα που ανακύπτει είναι αυτό της χρήσης πολύ γρήγορων αυτοκινήτων από νεαρά παιδιά χωρίς ίσως αυτά να έχουν την απαραίτητη εκπαίδευση. Θεωρητικά είναι εφικτό ένας πιτσιρικάς να πιάσει ένα λαχείο στα 18 του χρόνια και να πάει στη Nissan να πάρει ένα GTR 575PS. Τι πιθανότητες έχει να επιβιώσει;
Τα παιδιά χρειάζονται εκπαίδευση από ειδικούς προτού οδηγήσουν γρήγορα αυτοκίνητα. Ας το έχουν αυτό υπόψη οι γονείς, ώστε να φροντίσουν γι’ αυτό, προτού πάρουν στο γιό τους ή την κόρη τους, το «εργαλείο» που ζητά.
Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify