Όντας πνευματικό τέκνο του Ross Brawn, ο James Vowles εφάρμοσε ίδια τακτική με το 1998, στη νίκη του Schumacher, μια αλλαγή ελαστικών παραπάνω.
Θυμάμαι σα να ήταν σήμερα την περιγραφή του Ουγγρικού GP το 1998. Ο Michael Schumacher ήθελε νίκη και μόνο για να παραμείνει στη διεκδίκηση του τίτλου. Οι ΜcLaren είχαν καταταγεί μπροστά του στις δοκιμές και στον αγώνα η μόνη ελπίδα του Γερμανού να βρεθεί μπροστά τους ήταν να κάνει μια αλλαγή παραπάνω και με φρέσκα ελαστικά «κινούμενος για 19 γύρους σε ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών» όπως έλεγε ο ίδιος, να τους περάσει. Τα κατάφερε έτσι και πέρασε τον Coulthard, μετά στάθηκε τυχερός γιατί η McLaren του Hakkinen παρουσίασε πρόβλημα στην ανάρτηση. Ένα πρόβλημα με περιοδικότητα στην εμφάνιση…
«Η ιστορία επαναλαμβάνεται και δεν είναι φάρσα» σκέφτηκα χτες την ώρα που είδα τον Hamilton να μπαίνει χωρίς προφανή λόγο για δεύτερη αλλαγή ελαστικών. O Βρετανός βρέθηκε το Σάββατο 3ος μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Ο λόγος που συνέβη αυτό είναι γιατί έκανε ένα κρίσιμο λάθος στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3: Δεν άνοιξε το DRS στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού.
Εκκινούσε λοιπόν 3ος πίσω από τους Verstappen και Bottas. Οι χιλιάδες Ολλανδοί που είχαν κατακλύσει τις κερκίδες πανηγύρισαν έξαλλα το Σάββατο την πρώτη pole του Verstappen που έγινε ο 100στος poleman στην ιστορία της F1.
Ο Ολλανδός εκκίνησε καλά την Κυριακή και διατήρησε πίσω του τις Mercedes. Ο Μπότας στην προσπάθεια να κρατηθεί 2ος ακούμπησε το Χάμιλτον με αποτέλεσμα να σπάσει μέρος της εμπρός αεροτομής του. Ο αγώνας του οριοθετήθηκε εκεί, ο Φινλανδός τερμάτισε τελικά 8ος. Η επαφή μεταξύ των δυο οδηγών της ομάδας ήταν το κυρίως θέμα στο debrief του αγώνα και υπήρξε αρκετή ένταση.
Ανάμεσα στους δυο πρώτους ξεκίνησε μια μεγάλη μάχη. Η λογική της Mercedes. σύμφωνα με τα λεγόμενα του επικεφαλής μηχανικού Andrew Sholvin ήταν να ασκήσουν ασφυκτική πίεση στη Red Bull του Verstappen ώστε να τον υποχρεώσουν ν’ αλλάξει ελαστικά νωρίτερα.
Πράγματι η πίεση απέδωσε ο Verstappen άλλαξε από μέση σε σκληρή γόμα στον 25ο γύρο. Ο Hamilton καθυστέρησε 6 γύρους χάνοντας σταδιακά έδαφος η διαφορά άνοιξε από το ένα δευτερόλεπτο στα έξι. Ο Βρετανός την εξαφάνισε μέσα σε 4 γύρους και επιτέθηκε στο Verstappen. Δεν μπόρεσε όμως να τον περάσει. Τότε στη Mercedes αποφάσισαν να αλλάξουν τακτική. Μετά από 17 γύρους με τη σκληρή γόμα και ενώ απέμεναν 22 για τη λήξη του αγώνα, όπου άνετα έφτανε με αυτά τα ελαστικά ο Hamilton, τον έβαλαν εκ νέου στα πιτ και του έβαλαν ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας: «Είχαμε απορρίψει αυτή την τακτική πριν τον αγώνα» αποκάλυψε ο Hamilton. Λογικό καθώς η Pirelli έδινε ως πιο γρήγορη τακτική αυτή της μιας αλλαγής. Ο ίδιος μάλιστα ακούστηκε να γκρινιάζει και να αμφισβητεί αυτή την επιλογή καθώς ήλπιζε πως θα μπορούσε να βρει τρόπο να περάσει τον Verstappen.
Το ζήτημα εδώ όμως ήταν πως η Mercedes ήταν αρκετά πιο γρήγορη από τη Red Bull. Ο Verstappen προσπαθούσε να τερματίσει κάνοντας διαχείριση στη σκληρή γόμα για 45 γύρους ενώ ο Hamilton πίεζε οριακά τη μέση γόμα για 22 γύρους. Η αλήθεια είναι πως χρειάστηκε μόλις 18 για να μαζέψει τα 20 sec του παραπάνω πιτ στοπ, να φτάσει και να περάσει τον Verstappen ξεσηκώνοντας τους οπαδούς του στις κερκίδες.
Μια ξεκάθαρη νίκη στρατηγικής με τον επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes James Vowles πιάνει στον ύπνο τον αντίστοιχό του στη Red Bull, Jonathan Whiteley. Ο Verstappen μετά το τέλος του αγώνα είπε πως δεν προλάβαινε να κάνει άλλο πιτ στοπ και να παραμείνει εμπρός. Πράγματι, εκτός αν το έκανε στον αμέσως επόμενο γύρο, τον 49ο: «Ήμασταν πρώτοι δεν είχαμε λόγο να ρισκάρουμε» τόνισε ο Ολλανδός. Κι όμως στη Mercedes πήραν ένα ρίσκο αλλάζοντας τις ισορροπίες δυνάμεων για να εκμεταλλευτούν την ταχύτητα του μονοθεσίου τους. Ο Hamilton το υλοποίησε μαζεύοντας διαφορά 20 sec σε 18 γύρους. Μάλιστα ήταν αξιοθαύμαστη η ψυχραιμία του, όταν χρειάστηκε να κάνει 3 γύρους υπομονή με τη διαφορά να μένει κολλημένη στα 15 sec ωσότου «καθαρίσουν» τα Pirelli από την αρχική παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Μόλις έγινε αυτό μάζευε 1.5sec στο γύρο σε σχέση με το ρυθμό του Verstappen. Για να γίνουν όλα αυτά εφικτά καθοριστικό ρόλο είχε η θερμοκρασία οδοστρώματος που ήταν στους 40 βαθμούς Κελσίου. Αν ήταν πιο ψηλά η Mercedes θα είχε πρόβλημα απαγωγής θερμότητας και οι Ferrari πιο ανταγωνιστικό ρυθμό.
Με κατεβασμένα τα κεφάλια έφυγαν οι κόκκινοι από το Hungaroring καθώς προσπέρασαν μόνο ο ένας τον άλλο. Ειδικότερα ο Vettel με την ταχύτερη μαλακή γόμα πέρασε λίγο πριν το τέλος τον Leclerc σε μια μονομαχία αρκετά έντονη. Σημειώστε πως οι Ferrari είναι φαβορί στους δυο ερχόμενους αγώνες σε Σπα (1/9) και Μόντσα (8/9) λόγω της υπεροχής της σε ταχύτητα στην ευθεία.
Κλείνοντας αξίζει να τονίσουμε την εξαιρετική απόδοση του Sainz που έφερε τη McLaren στην 5η θέση. To πέτυχε για 2ο συνεχή αγώνα μετά τη Γερμανία, αυτή τη φορά σε νορμάλ συνθήκες. Παρότι τερμάτισε ένα γύρο πίσω από το νικητή, αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλετε στο φρενήρη ρυθμό των δυο πρώτων. Αξίζει να σημειωθεί πως ο 4ος Leclerc με τη Ferrari ήταν 65 sec πίσω με το ρυθμό γύρου στο 1:19.
Ο Sainz έδωσε μάχη και κατάφερε να κρατήσει πίσω του, τον Gasly με την Red Bull, είναι πράγματι απορίας άξιον γιατί τον κρατούν ακόμη στους Ταύρους το νεαρό Γάλλο. Την επιτυχία της McLaren ολοκλήρωσε η 9η θέση του Norris.
Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify