Το ταχύτερο ηλεκτρικό πρωτάθλημα ταχύτητας στον πλανήτη επιστρέφει στη δράση και το TotalRacing.gr σας παρουσιάζει όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για τη νέα σεζόν, τους οδηγούς, τις ομάδες και τους κανονισμούς.
Μετά από την πρώτη σεζόν της νέας εποχής της Formula E, η οποία βρήκε τον Jean-Eric Vergne να διπλασιάζει τους τίτλους του, κατακτώντας το πρωτάθλημα στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Φέτος όμως η επανάληψη της κατάκτησης μοιάζει δύσκολη καθώς έχουμε νέους κανονισμούς, νέες ομάδες και πολλά νέα κι ενδιαφέροντα πρόσωπα. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή
Κανονισμοί
- Οι ηλεκτροκινητήρες πλέον θα είναι υποχρεωτικά ενιαίες κατασκευές, με την παγκόσμια ομοσπονδία να απαγορεύει τη χρήση των διπλών κεφαλών.
- Σε κάθε εφαρμογή του Αυτοκινήτου Ασφαλείας ή του Full Course Yellow θα αφαιρείται 1 kWh της συνολικής μετρήσιμης για κάθε λεπτό που ο αγώνας δεν θα διεξάγεται υπό κανονικές συνθήκες. Παράλληλα οι οδηγοί δεν θα δύνανται να περάσουν από τη ζώνη και να ενεργοποιήσουν το Attack Mode.
- Επίσης, για να διευκολυνθούν τα προσπεράσματα η δύναμη που παρέχει το Attack Mode φέτος αυξήθηκε από τα 225 κWh στα 235 kWh κι αναμένεται να δώσει, ανάλογα με την πίστα, 3 εώς 4 δέκατα του δευτερολέπτου στις ευθείες.
- Ο ταχύτερος οδηγός που βγαίνει από τα group των κατατακτηρίων, πριν από την τελική 6άδα που θα διεκδικεί την pole position θα παίρνει έναν βαθμό στο πρωτάθλημα.
Ομάδες – Οδηγοί:
DS Techeetah
Οδηγοί: Jean-Eric Vergne/Antonio Felix da Costa
H ομάδα που έκανε πέρσι το νταμπλ συνεχίζει με τον Jean-Eric Vergne στις επάλξεις, στοχεύοντας τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο. Φέτος όμως, δίπλα του θα έχει ένα ακόμη μεγάλο όνομα (#diplis). O λόγος για τον Antonio Felix da Costa, που μεταπήδησε από την BMW. O Πορτογάλος ήταν ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου πέρσι και φέτος, με θεωρητικά ένα δυνατότερο μονοθέσιο θα διεκδικήσει το κάτι παραπάνω.
Αudi Sport ABT Schaeffler
Οδηγοί: Lucas di Grassi/Daniel Abt
Μπορεί ομάδα που κερδίζει να μην αλλάζει, αλλά στην περίπτωση της Audi, η ομάδα παρέμεινε ίδια παρά την απώλεια και των 2 τίτλων πέρσι. Ο Lucas di Grassi παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του θεσμού και το δίδυμο με τον Daniel Abt συνεχίζει να λειτουργεί εξαιρετικά. Μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, αλλά το ίδιο έκαναν και πέρσι, βρισκόμενοι μια ανάσα κι από τους 2 τίτλους.
Envision Virgin Racing
Οδηγοί: Sam Bird/Robin Frijns
Μπορεί στο πρώτο άκουσμα να μην εντυπωσιάζουν, όμως πέρσι έδειξαν με χαρακτηριστική ευκολία πως μπορούν να διεκδικούν τις πρώτες θέσεις της κατάταξης σε κάθε αγώνα. Η ταχύτητα δεν λείπει ούτε από τον Sam Bird, ούτε από τον Robin Frijns κι όποιος τους υποτιμήσει θα είναι ο πρώτος που θα το πληρώσει.
Nissan e.dams
Οδηγοί: Sebastien Buemi/Oliver Rowland
Μετά από ένα απαράδεκτο ξεκίνημα στη σεζόν, επηρεασμένος κι από τη συμμετοχή του στην γιγαντιαία σεζόν του WEC, o Sebastien Buemi άργησε να βρει την φόρμα που του έδωσε τον τίτλο το 2016 και του έδωσε άλλες δύο ευκαιρίες το 2017 και το 2018. Τα 4 συνεχόμενα βάθρα έδειχναν πως ήταν σε απίθανη φόρμα κι αν συνεχίσει έτσι θα είναι το μεγαλύτερο φαβορί για τον τίτλο. Από την πλευρά του ο Oliver Rowland πήρε μία ακόμη ευκαιρία για να αποδείξει πως τα 2 περσινά βάθρα δεν ήταν τυχαία.
BMW i Andretti Motorsport
Οδηγοί: Alex Sims/Maximilian Guenther
Η φυγή του Da Costa έπιασε μάλλον στον ύπνο τους ανθρώπους της BMW. Με τον Alexander Sims να συνεχίζει στο τιμόνι του ενός μονοθεσίου, η Γερμανική ομάδα έδωσε στον ντόπιο Maximilian Guenther την ευκαιρία να αποδείξει πως το λάθος με τις προηγούμενες κακές εμφανίσεις του οφειλόταν στο μονοθέσιο κι όχι στον ίδιο.
Mahindra Racing
Οδηγοί: Jerome D’Ambrosio/Pascal Wehrlein
Οι άνθρωποι της Mahindra ισχυρίζονται ότι ο Pascal Wehrlein είναι ο καλύτερος οδηγός του grid. Το βιογραφικό του σε συνδυασμό με την ηλικία του δεν μπορεί να τους διαψεύσει, αρκεί η ομάδα να μην επαναλάβει τις κακές εμφανίσεις της περασμένης σεζόν. Δίπλα του ο Jerome D’Ambrosio που πέρσι τη μοναδική νίκη της ινδικής ομάδας. Not bad for a number 2 driver, please.
Panasonic Jaguar Team
Οδηγοί: Mitch Evans/James Calado
Ο οδηγός-αποκάλυψη της περσινής σεζόν ήταν ο Mitch Evans. O Βρετανός ήταν απολαυστικός κατά διαστήματα, βρέθηκε στη μάχη του τίτλου μέχρι τον τελευταίο αγώνα κι έδειξε να έχει το πακέτο για να διεκδικήσει ακόμη περισσότερα φέτος. Στο απέναντι μονοθέσιο θα βρεθεί ο James Calado που άφησε την Ferrari και το WEC για να μεταβεί στην Jaguar. Ο τελευταίος που το έκανε αυτό ήταν ο Eddie Irvine. Just saying.
ROKiT Venturi Racing
Οδηγοί: Edoardo Mortara/Felipe Massa
Η περσινή σεζόν ήταν κάτω από τις προσδοκίες της ομάδας με το δεύτερο μεγαλύτερο μπάτζετ στο πρωτάθλημα. Ο Edoardo Mortara έδειξε την ταχύτητα του ανά στιγμές μέσα στη σεζόν, πετυχαίνοντας και μία νίκη στο Χονγκ Κονγκ, όμως ο Felipe Massa ήταν μάλλον απογοητευτικός. Οι 2 τους θα προσπαθήσουν και φέτος να ανακάμψουν.
Mercedes-Benz EQ+ Formula E Team
Οδηγοί: Stoffel Vandoorne/Nyck de Vries
Η επίσημη είσοδος της Mercedes με φουλ εργοστασιακή συμμετοχή στο πρωτάθλημα είναι μία από τις μεγάλες αλλαγές της χρονιάς. Stoffel Vandoorne και Nyck de Vries στελεχώνουν ένα δίδυμο πρωταθλητών της F2 και στοχεύουν ψηλά στην κατάταξη. Δύσκολα άλλωστε θα επαναλάβουν την περσινή 9η θέση στους κατασκευαστές. Σωστά; Ε; Ε;
GEOX Dragon
Οδηγοί: Brendon Hartley/Nico Muller
Η ομάδα που αναπνέει, επένδυσε στο οδηγικό της δίδυμο για τη νέα σεζόν με τον Brendon Hartley να έρχεται από μία πρωταθληματική σεζόν στο WEC και τον Nico Muller να ολοκληρώνει μία σπουδαία χρονιά στο DTM. Το εάν θα καταφέρει να ξεκολλήσει από τον πάτο της βαθμολογίας είναι πάντως ακόμη άγνωστο, για την ώρα τουλάχιστον.
NIO 333 FE Team
Οδηγοί: Oliver Turvey/Ma Qing Hua
H τελευταία ομάδα της περσινής σεζόν είδε την κινεζική εταιρεία Lisheng να αγοράζει την ομάδα και τον έναν της οδηγό να αφήνει τους αγώνες. Ο Oliver Turvey έχει δείξει καλά σημάδια κατά καιρούς, σε αντίθεση με τον Ma Qing Hua που επιστρέφει δίνοντας και πάλι μια απόδειξη πως πρόκειται για μία αρσενική υποδοχή λήψης ρεύματος.
Tag Heuer Porsche Formula E Team
Οδηγοί: Neel Jani/Andre Lotterer
Η Porsche είναι η μόνη αμιγώς καινούργια ομάδα του πρωταθλήματος κι η αλήθεια είναι πως τα πρώτα δείγματα μοιάζουν άκρως ενθαρρυντικά. Ο Andre Lotterer θα προσπαθήσει να χτίσει πάνω στην περσινή εξαιρετική σεζόν του, ενώ ο Neel Jani καλείται να αποδείξει ότι μπορεί να φέρει αποτελέσματα στην γερμανική εταιρεία και με ένα μονοθέσιο.
Πρόγραμμα
Αν κι οι αλλαγές αναμένονταν ελάχιστες, ξαφνικά οι εξελίξεις πρόλαβαν την διοργάνωση. Οι ταραχές στο Χονγκ Κονγκ οδήγησαν στη ματαίωση του αγώνα, με το Μαρακές να καλείται εσπευσμένα να λάβει τη θέση του στο καλεντάρι.
Το πρωτάθλημα ξεκινά στην Σαουδική Αραβία με τον διπλό αγώνα στους δρόμους της Αντ Ντιριγια στην πρωτεύουσα της χώρας Ριάντ κι ολοκληρώνεται με άλλο έναν διπλό αγώνα στα τέλη Ιουλίου στο Λονδίνο.
Ανάμεσα τους το πρωτάθλημα θα πάει σε άλλους 10 προορισμούς με την Τζακάρτα της Ινδονησίας να κάνει την πρώτη της εμφάνιση.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify