Θα καταφέρει η Pirelli να έχει αξιόπιστα ελαστικά στο WRC το 2021;

Η Pirelli θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στο WRC από το 2021, ωστόσο η αποχή της από την κορυφαία κατηγορία ίσως δημιουργήσει προβλήματα στην απόδοση και την αξιοπιστία των ελαστικών της.

Η Pirelli σταμάτησε να προμηθεύει ελαστικά στην πρώτη κατηγορία του WRC το 2010, με την Michelin να αναλαμβάνει τον ρόλο του προμηθευτή. Στο τέλος της περσινής χρονιάς, έγινε η ανακοίνωση ότι η ιταλική εταιρεία, που σημειωτέον θα συνεχίσει να παρέχει ελαστικά και στη Formula 1, θα επιστρέψει ως μοναδική προμηθεύτρια, με συμβόλαιο τεσσάρων ετών.

Τα ελαστικά που χρησιμοποιεί ακόμα και σήμερα η Pirelli είναι αυτά που είχε και πριν 10 χρόνια, χωρίς να έχει γίνει κάποια σημαντική εξέλιξη σε αυτά. Τότε τα ελαστικά της ήταν αρκετά καλά, με τα πληρώματα να έχουν ελάχιστα κλαταρίσματα.

«Επιστρέφουμε στο WRC όταν αυτό είναι αρκετά υγιές και ανυπομονούμε να δουλέψουμε σκληρά. Την τελευταία φορά που ήμασταν μοναδικοί προμηθευτές είχαμε ένα αξιόπιστο προϊόν με μικρό αριθμό κλαταρισμάτων, αυτό θέλουμε να πετύχουμε και τώρα,» δήλωσε ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola.

Από τότε, όμως, τα WRCars έχουν αλλάξει σε αρκετά μεγάλο βαθμό, με την ιπποδύναμη και την ροπή να έχουν αυξηθεί, το βάρος να έχει μειωθεί και φυσικά την μεγαλύτερη κάθετη δύναμη σε σύγκριση με τα τότε αυτοκίνητα.

Αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά καταπονούνται αρκετά περισσότερο, και ειδικά στους χωμάτινους αγώνες, και αυτό είναι κάτι που γνωρίζει ο Isola: «Η εμπειρία μας στην κορυφαία κατηγορία είναι περιορισμένη. Από τότε που ήμασταν εδώ, τα αυτοκίνητα είναι πιο δυνατά, και ειδικά στο χώμα, τα ελαστικά καταπονούνται αρκετά. Θα μιλήσουμε με την FIA και θα δουλέψουμε μαζί τους στις δοκιμές.»

Τα ελαστικά της Pirelli έχουν χρησιμοποιηθεί από τον Takamoto Katsuta στο Yaris WRC στους αγώνες που έκανε στο Φινλανδικό Πρωτάθλημα, κάτι που σημαίνει τα δεδομένα που έχει στην διάθεση της η ιταλική εταιρία είναι ελάχιστα. Έτσι, στο εσωτερικό της Pirelli έχουν ξεκινήσει να εξετάζουν τα ελαστικά που έχουν στην διάθεσή τους, για να επιλέξουν για την επιστροφή τους:

«Εξετάζουμε τα ελαστικά αυτή την στιγμή, νομίζω ότι θα κάνουμε από τα ελαστικά που έχουμε. Είναι αλήθεια ότι ένα προϊόν 10 ετών είναι παλιό, αλλά είναι καλό που ξεκινάμε από αυτό για να κατασκευάσουμε ένα ελαστικό που θα είναι κατάλληλο. Αλλά το λέω με ερωτηματικό, καθώς αξιολογούμε τις απαιτήσεις των νέων αυτοκινήτων.»

Σύμφωνα με τις παραπάνω δηλώσεις του Isola, φαίνεται ότι δεν έχουν καταλήξει ακόμα στο τι ελαστικά θα χρησιμοποιήσουν, κάτι που φέρνει αρκετές ανησυχίες καθώς η σεζόν του 2020 είναι προ των πυλών, ενώ και οι ημέρες δοκιμών των ομάδων είναι αρκετά περιορισμένες.

Το ιδανικό σενάριο για να μπορέσει να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η αξιοπιστία του πρωταθλήματος, θα είναι η Pirelli σε συνεργασία με την FIA να πάρουν ένα αυτοκίνητο και να κάνουν συνεχής δοκιμές, έτσι ώστε να είναι έτοιμοι σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα. Δηλαδή να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο με αυτόν πριν μπουν στην Formula 1, όταν είχαν πάρει το μονοθέσιο της Toyota για δοκιμές, και στην συγκεκριμένη περίπτωση θα μπορούσαν να πάρουν το Citroen C3 WRC, αφού η Γαλλική εταιρία έχει αποχωρήσει από τον θεσμό.

Ζητούμενο είναι τα ελαστικά που θα επιλέξει και θα εξελίξει η Pirelli να είναι αποδοτικά και αξιόπιστα, και να μην κριθούν οι τίτλοι από μία ή και περισσότερες αστοχίες τους, αφού οι μάχες, πλέον, είναι αρκετά κλειστές.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

The F1 Daily Show #13: Formula 1 στη Σαουδική Αραβία;

Next Article

Total News Podcast #22: Ρεαλιστικός (?) στόχος το πρωτάθλημα για τη Red Bull

Related Posts