Ο επικεφαλής σχεδιασμού του Circuit Zandvoort, Jarno Zaffelli, μίλησε για τις απαιτήσεις της πίστας μετά τις εκτεταμένες εργασίες για την ανακαίνισή της.
Το Ολλανδικό Grand Prix επιστρέφει φέτος στη Formula 1 μετά από 35 χρόνια απουσίας, στην θρυλική πίστα του Zandvoort.
Για να γίνει όμως ξανά μία πίστα ικανή να φιλοξενήσει ένα τόσο μεγάλο αθλητικό γεγονός, οι Ολλανδοί προχώρησαν σε τρομερές αλλαγές στις υποδομές, αλλά και στη χάραξή της, προσθέτοντας κλίση σε δύο στροφές, την 3η και την τελευταία.
Ο Max Verstappen έκανε τον πρώτο γύρο με μονοθέσιο F1 στην ανακαινισμένη πίστα (όπως βλέπετε παραπάνω), και με αυτήν την αφορμή, ο Jarno Zaffelli μίλησε για τη μεγαλύτερη πρόκληση που θα συναντήσουν οι οδηγοί τον Μάιο:
«Οι Στροφές 2 και 3 θα είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι της πίστας του Zandvoort, για τον απλό λόγο ότι στη Στροφή 2 οι οδηγοί θα φτάνουν τα 250-260 χλμ/ώρα, και μετά φρενάρουν για 40-43 μέτρα και πέφτουν έξι μέτρα, στρίβοντας αριστερά με κλίση 19 μοιρών.
«Σχεδιάσαμε τη Στροφή 3 με στόχο να είναι τρομακτική στην οδήγηση.
«Οι οδηγοί θα πρέπει να δουν ποια θα είναι η πιο γρήγορη γραμμή. Θα υπάρχουν διαφορές από γύρο σε γύρο ακόμα και ενός δευτερολέπτου, ανάλογα το set-up, την γραμμή που θα ακολουθήσουν, τις συνθήκες της ασφάλτου, το σημείο του αγώνα και το σθένος του οδηγού.»
Τελευταία φορά που η Formula 1 αγωνίστηκε σε σιρκουί με επικλινή στροφή ήταν το 2007, στο οβάλ κομμάτι της πίστας Ινδιανάπολης, που έφτανε «μόλις» τις 9 μοίρες σε κλίση.
«Υπάρχουν πολλές κάθετες δυνάμεις που θα ασκούνται στα μονοθέσια όταν φτάνουν στις επικλινείς στροφές, αλλά θα υπάρξουν και πλευρικά φορτία από τις γρήγορες Στροφές 4 και 8,» συνέχισε ο Zaffelli.
«Οπότε το αεροδυναμικό πακέτο του κάθε μονοθέσιου θα παίξει ρόλο, γιατί θα πρέπει οι ομάδες να βρουν έναν συμβιβασμό ανάμεσα στην ταχύτητα στις επικλινείς στροφές, και να είναι γρήγορες στη Στροφή 7.
«Θα είναι μεγάλη η πρόκληση για τους μηχανικούς, γιατί θα είναι και η πίστα με τα μεγαλύτερα φορτία στα ελαστικά εξαιτίας αυτών των στροφών.»
Όσο για το πώς προέκυψε η ιδέα να δοθεί κλίση συγκεκριμένα στην τελευταία στροφή, ώστε να υπάρξουν ευκαιρίες για προσπέρασμα, ο Zaffelli είπε:
«Έπεσαν πολλές ιδέες στο τραπέζι για το πώς θα μπορούσε να αλλάξει η τελευταία στροφή, σκέφτονταν να προσθέσουν σικέιν ή κάτι αντίστοιχο και μετά αποφάσισαν πως αυτό δεν θα δούλευε στο Zandvoort.
«Οπότε ο Nick πρότεινε ‘γιατί δεν εξετάζουμε την περίπτωση να προσθέσουμε ένα τεχνητό πρανές;’, ίσως κι εκτός από τα όρια που επιτρέπει η FIA, γιατί το Zandvoort είναι μία καλή περίπτωση για να γίνει αυτό.
«Ο Charlie [Whiting] είπε: Δείξτε μου πώς μπορεί να γίνει αυτό, και θα το δεχτώ.»
Πηγή: motorsportmagazine.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify