Η περίεργη σεζόν του 2020 για το WRC έλαβε τέλος μετά από 7 αγώνες, με την μάχη των τίτλων να κρίνεται, για ακόμα μία φορά, στον τελευταίο αγώνα.
Η χρονιά για το WRC ξεκίνησε όπως κάθε άλλη χρονιά, με το Rally Μόντε Κάρλο. Οι πρώτες δυσκολίες εμφανίστηκαν όταν δεν έκανε την εμφάνιση του το χιόνι στις ειδικές του Rally Σουηδίας, και συνεχίστηκε με τον Covid-19, που είχε σαν αποτέλεσμα να ακυρωθεί η τελευταία ημέρα του Rally Μεξικού.
Στην συνέχεια ήρθαν οι ακυρώσεις και οι αναβολές των αγώνων, χωρίς κανέναν να γνωρίζει πότε και αν θα ξαναξεκινήσει το πρωτάθλημα. Τελικά τα πληρώματα επέστρεψαν στις ειδικές τον Σεπτέμβριο, με έναν διαφορετικό πρόγραμμα.
Μετά και την στέψει των πρωταθλητών στο βάθρο της πίστας της Monza ήρθε η ώρα για την κριτική σε ομάδες, οδηγούς αλλά και στην διοίκηση του WRC.
Μεγάλη συζήτηση έγινε προς το τέλος της σεζόν για το πόσο «αξίζουν» τα φετινά πρωταθλήματα οδηγών αλλά κατασκευαστών εξαιτίας του μειωμένου αριθμού αγώνων. Ένα πρωτάθλημα με μικρό αριθμό αγώνων δεν είναι πιο εύκολα, ίσα ίσα, ακριβός το αντίθετο. Το κάθε λάθος μπορεί να κοστίζει πολλαπλάσιες φορές, σε σύγκριση με μία «κανονική» σεζόν, αφού υπάρχουν μικρότεροι αγώνες για να αναπληρώσεις την απώλεια βαθμών, έτσι όποιος και να κατακτούσε το πρωτάθλημα, θα το είχε πάρει με την αξία του.
Hyundai: Η Κορεάτικη ομάδα κατάφερε να στεφθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πρωταθλήτρια κατασκευαστών, αλλά και πάλι δεν κατάφερε να κατακτήσει και το πρωτάθλημα οδηγών. Σημαντικός παράγοντας στην κατάκτηση του τίτλου ήταν το line-up των οδηγών, με τους Thierry Neuville και Ott Tanak να βρίσκονται μόνιμα στα 2 i20 Coupe WRC, και με τους Sebastien Loeb, Dani Sordo και Craig Breen, να μοιράζονται το τρίτο αμάξι της ομάδας.
Ακόμα μία σεζόν με εξαιρετική ταχύτητα αλλά και αρκετά λάθη έκανε ο Thierry Neuville, ο οποίος κατάφερε να σταματήσει το σερί νικών του Sebastien Ogier στο Μόντε Κάρλο. Στην Σουηδία ήρθε ένα μέτριο αποτέλεσμα, με τα μηχανικά προβλήματα στο Μεξικό να τον κρατούν εκτός βαθμών. Στην Εσθονία, ενώ βρισκόταν στις θέσεις του βάθρου, ήρθε το πρώτο σημαντικό λάθος της σεζόν, μένοντας χωρίς βαθμούς για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. Δύο δεύτερες θέσεις ακολούθησαν σε Τουρκία και Σαρδηνία, αλλά στην Monza ήρθε ακόμα ένα λάθος βάζοντας σε δύσκολη θέση της Hyundai για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών αλλά και οριστικό τέλος στις ελπίδες του για τίτλο. Ο επικεφαλής της ομάδας, Andrea Adamo, ήταν φανερά εκνευρισμένος με τον Βέλγο, και ίσως αυτό σημαίνει ότι στο τέλος της επόμενης σεζόν, που λήγει το συμβόλαιο του να δει την πόρτα της εξόδου.
Δύσκολο ξεκίνημα στην σεζόν είχε ο Ott Tanak, αφού στο Rally Μόντε Κάρλο είχε μία τρομακτική έξοδο, στην οποία δεν τραυματίστηκε ούτε ο ίδιος, ούτε ο συνοδηγός του, Martin Jarveoja. Σε Σουηδία και Μεξικό, κατάφερε να πάρει δύο δεύτερες θέσεις, τις οποίες ακολούθησε νίκη στον εντός έδρας αγώνα του. Στην Τουρκία ένα μηχανικό πρόβλημα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει και να μείνει εκτός βαθμών. Στην Σαρδηνία είχε και πάλι προβλήματα αλλά κατάφερε να πάρει βαθμούς. Στην Monza ανέβηκε για ακόμα μία φορά στο βάθρο, αφήνοντας ελπίδες για την νέα σεζόν. Σε γενικές γραμμές η σεζόν του Εσθονού στην νέα του ομάδα ήταν δύσκολη, αλλά φαίνεται ότι πλέον έχει μάθει το αυτοκίνητο, το εξελίσει, και δείχνει έτοιμος να διεκδικήσει τον τίτλο το 2021.
Όσον αφορά τους οδηγούς του τρίτου αυτοκινήτου: η Hyundai έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, διαλέγοντας τους καλύτερους που υπάρχουν. Και οι τρεις κατάφεραν να πάρουν βάθρα, με τον Sordo να κατακτά για ακόμα μια φορά την νίκη στην Σαρδηνία! Αυτοί ήταν οι οδηγοί που με τους βαθμούς τους, έδωσαν το προβάδισμα στην ομάδα του Alzenau στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Toyota: Η Ιαπωνική ομάδα είχε ένα τελείως καινούργιο line-up οδηγών για την σεζόν του 2020, με τους Sebastien Ogier, Elfyn Evans και Kalle Rovanpera. Και οι τρεις βρήκαν τα πατήματα τους γρήγορα με το νέο τους αυτοκίνητο, με τους Ogier και Evans να τερματίζουν στο βάθρο στο Μόντε Κάρλο, με τον Evans να γράφει ιστορία με την νίκη του στην Σουηδία. Στο Μεξικό εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τα προβλήματα των αντιπάλων τους και άνοιξαν τις διαφορές στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών. Οι εγκαταλείψεις των οδηγών στους επόμενους αγώνες και η τρομερή απόδοση των τρίτων οδηγών της Hyundai, τους ανάγκασε να τερματίσουν για ακόμα μία χρονιά στην δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Ο Sebastien Ogier, μετά από μία δύσκολη χρονιά με την ομάδα της Citroen, άλλαξε και πάλι στρατόπεδο, δείχνοντας να βολεύεται στο Yaris WRC. Ο Γάλλος έκανε μία σταθερή χρονιά, μετρώντας μία εγκατάλειψη από μηχανικό πρόβλημα στην Τουρκία. Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν οδήγησε έξυπνα, με μερικά λάθη, που τελικά δεν του στοίχησαν τίποτα, εκμεταλλεύτηκε την έξοδο του Evans και κατέκτησε το 7ο του πρωτάθλημα.
Τι μπορεί να πει κανείς για την σεζόν του Elfyn Evans; Ο Ουαλός έδειξε τι μπορεί να κάνει έχοντας ένα γρήγορο αυτοκίνητο, και μία δυνατή ομάδα από πίσω. Καθ’όλη την διάρκεια της σεζόν ήταν γρήγορος και σταθερός, δείχνοντας ότι έχει κάθε στοιχείο για να μπει στους λίγους που μπορούν να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα των οδηγών. Η μοναδική του εγκατάλειψη στην σεζόν του κόστισε τον τίτλο των οδηγών αλλά και τον τίτλο των κατασκευαστών στην ομάδα του. Στο πρόσωπο του Ουαλού η Toyota φαίνεται να έχει βρει έναν οδηγό που μπορεί να βασιστεί επάνω του μετά την αποχώρηση του Sebastien Ogier.
Το ντεμπούτο του στην μεγάλη κατηγορία έκανε ο Kalle Rovanpera, που έδειξε σταθερότητα, και ταχύτητα, όπου ένιωθε άνετα. Ο Φινλανδός βρισκόταν σταθερά στους βαθμούς, μάλιστα ήταν και ο νεότερος οδηγός που ανέβηκε στο βάθρο στο Rally Σουηδίας. Η επόμενη σεζόν δεν αναμένεται αρκετά πιο εύκολη από την φετινή για τον ίδιο, καθώς θα βρεθεί σε αγώνες για πρώτη φορά με ένα αυτοκίνητο WRC, αλλά σίγουρα στο μέλλον θα είναι ένας από τους διεκδικητές του τίτλου.
M-Sport: Ακόμα μία δύσκολη σεζόν για την Βρετανική ομάδα, που μετά το κενό εξαιτίας του Covid-19, και την έλλειψη χρημάτων, ήταν σαν απλά να υπάρχει στην λίστα των συμμετοχών. Η χρονιά ξεκίνησε δύσκολα για τα Fiesta WRC, αντιμετωπίζοντας προβλήματα υπερθέρμανσης στην πρώτη ειδική του Rally Μόντε Κάρλο εξαιτίας των φύλλων που υπήρχαν στον δρόμο. Το μοναδικό βάθρο της ομάδας ήρθε από τον Teemu Suninen στο Rally Μεξικού. Στο δεύτερο μισό της σεζόν η ομάδα δεν έκανε καν δοκιμές πριν τους αγώνες, με τον Rich Millener να έχει απαιτήσεις από τους οδηγούς του να φέρουν καλά αποτελέσματα! Αυτό σίγουρα έκανε κακό στην εικόνα της ομάδας προς τα έξω. Ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί ποιοι θα είναι οι οδηγοί της για την ερχόμενη σεζόν, αλλά αν ακολουθήσει μοτίβο του δεύτερου μισού του 2020, θα είναι ακόμα μία κάκιστη χρονιά.
Ο Teemu Suninen φαίνεται ότι δεν μπορεί να κινηθεί σταθερά γρήγορα, παρόλο που γνωρίζει το αυτοκίνητο αρκετά καλά, κάνοντας επιδόσεις πυροτεχνήματα. Από την άλλη λογικό ήταν να δυσκολευτεί με το αυτοκίνητο.
Ο Esapekka Lappi, καθώς χωρίς δοκιμές, και χωρίς προηγούμενη εμπειρία από το αυτοκίνητο ήταν δύσκολο να κινηθεί στον ρυθμό που έχει δείξει ότι μπορεί. Δυστυχώς, ο Φινλάνδός δεν θα βρίσκεται σε κάποιο bucket το 2021, καθώς δεν έχει τους χορηγούς, που θα του δώσουν μία θέση σε κάποια ομάδα.
Όσον αφορά τον Gus Greesmith, αν δεν είχε την οικονομική στήριξη της οικογένειας του, δύσκολα θα υπήρχε θέση για αυτόν στο WRC.
Η νέα σεζόν για το WRC ξεκινά σε περίπου έναν μήνα, με το Rally Μόντε Κάρλο, Covid-19 επιτρέποντος. Το TotalRacing.gr θα είναι εδώ για να καλύψει όλες τις εξελίξεις που θα υπάρξουν, τόσο για το WRC, την Formula 1 αλλά και το MotoGP.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify