Στο πλαίσιο του GP Γερμανίας μιλήσαμε με τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος στο MotoGP και αναβάτη της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha, Fabio Quartararo.
O Quartararo μίλησε για το τριήμερο που ξεκινάει σήμερα στο Sachsenring της Γερμανίας, την πορεία της φετινής τρελής σεζόν του MotoGP, αλλά και για γενικότερα θέματα εντός κι εκτός του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Περισσότερα μπορείτε να δείτε αναλυτικά στη συνέντευξη που ξεκινάει παρακάτω:
Την τελευταία φορά που βρέθηκες στο Sachsenring συμπλήρωσες έναν γύρο και λίγες στροφές. Πως πιστεύεις ότι θα πάει ο φετινός αγώνας;
Πριν δύο χρόνια, την τελευταία φορά δηλαδή, νομίζω πως ήμουν γρήγορος. Όμως μου έλειπε η εμπειρία κι έκανα ένα λάθος στους πρώτους γύρους. Ο ρυθμός που είχαμε ήταν πολύ καλός εδώ στην rookie χρονιά, νομίζω ότι μπορούμε να βρούμε πολύ καλό ρυθμό και φέτος. Νιώθω πολύ έτοιμος για αύριο.
Είπες μετά το test της Βαρκελώνης ότι είχες θέμα με τις αριστερές στροφές της πίστας. Εδώ έχουμε πολλές τέτοιες στροφές. Είναι κάτι που σε προβληματίζει αυτό;
Όχι ιδιαίτερα γιατί στην Βαρκελώνη είχα δύο στροφές που δυσκολευόμουν, ενώ εδώ είναι εντελώς διαφορετικό γιατί είναι συνεχόμενες οι αριστερές στροφές και είναι τελικά σαν μία στροφή. Δεν προβληματίζομαι για αυτό, κάναμε κι ένα βήμα μπροστά στο τεστ μετά τον αγώνα και νιώθω ότι μπορούμε να τα πάμε πολύ καλά εδώ. Σε κάθε περίπτωση νιώθω καλύτερα οδηγώντας στην δεξιά πλευρά, αλλά δεν είμαι κακός στην αριστερή έτσι; Κάθε αναβάτης έχει μία καλή πλευρά, η δική μου είναι η δεξιά, αλλά θα κάνουμε καλή δουλειά στον αγώνα, το πιστεύω.
Οι γύροι στις κατατακτήριες είναι το δυνατό σου σημείο, από την αρχή της καριέρας σου. Στα onboard φαίνονται πολύ εντυπωσιακοί και πολύ γρήγοροι. Πόσο πολύ απολαμβάνεις αυτούς τους γύρους;
Πρώτα απ’όλα, είναι κάτι που μου αρέσει πολύ, αυτό προτιμώ να κάνω με μία μοτοσυκλέτα και είναι το δυνατό μου σημείο. Πιστεύω ότι πρέπει να παραμείνει το δυνατό μας σημείο γιατί οι κατατακτήριες είναι πολύ σημαντικές, για την μοτοσυκλέτα μας. Διασκεδάζω πολύ και δίνω το 100%, οπότε προσπαθώ να βρω το όριο σε κάθε στροφή κι αυτό είναι που κάνει τις κατατακτήριες τόσο κουλ για μένα.
Εάν σου έλεγα πριν το Κατάρ ότι θα κερδίσεις εκεί, δεν θα κερδίσεις στη Χερέθ και στο Λε Μαν και στο τέλος θα κυριαρχήσεις στο Μουτζέλο, τι θα μου απαντούσες; Μοιάζει να είναι μία τρελή σεζόν και πάλι.
Ναι, είναι τρελή σεζόν. Στο Λε Μαν κάθε φορά που νιώθω ότι μπορώ να κερδίσω, βρέχει κι αυτό δεν είναι το καλύτερο. Το βάθρο όμως ήταν πολύ καλό αποτέλεσμα σε τέτοιες συνθήκες. Η Χερέθ ήταν ένας αγώνας που ένιωθα άσχημα, ήταν κρίμα για το χέρι μου, επειδή θα κέρδιζα εκεί. Είχα πολύ περίεργες στιγμές φέτος, όπως την φόρμα μου στη Βαρκελώνη ή τη βροχή στο Λε Μαν, αλλά ακόμη είμαι στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος παρά όλα αυτά τα θέματα και πραγματικά περιμένω να τρέξω γιατί νιώθω πολύ καλά.
Μετά από αυτόν αγώνα και τον επόμενο στο Assen, έχουμε ένα κενό πέντε εβδομάδων. Ως πρώτος στην βαθμολογία, πιστεύεις ότι αυτό το κενό θα σε επηρεάσει; Σκέφτεσαι ότι τώρα θέλω να τρέξω, έχω ρυθμό γιατί να σταματήσω για τόσο καιρό;
Όχι ιδιαίτερα γιατί όλοι μας θα σταματήσουμε. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να φύγουμε από το Assen για πέντε εβδομάδες σε καλή κατάσταση. Ξέρεις, να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί για πέντε εβδομάδες θα σκέφτεσαι αυτόν τον αγώνα και τον επόμενο που θα αργεί να έρθει. Αλλά ναι, θα είναι τέλειο να φύγουμε με ένα καλό αποτέλεσμα στο Assen και να έχουμε πέντε εβδομάδες ηρεμίας. Σε κάθε περίπτωση, έχω γνώση των ικανοτήτων μου, ξέρω ότι έχουμε πολύ καλή ταχύτητα και ακόμη και μετά τις πέντε εβδομάδες, θα ξέρω ότι θα είμαστε σε θέση να είμαστε γρήγοροι άμεσα.
Είδαμε το ρεκόρ τελικής να σπάει δύο φορές φέτος, στο Κατάρ και στην Ιταλία. Μήπως οι μοτοσυκλέτες του MotoGP είναι υπερβολικά γρήγορες πια; Ίσως κι επικίνδυνα γρήγορες;
Ειλικρινά δεν ξέρω. Νομίζω δέκα χρόνια πριν οι ταχύτητες ήταν κοντά στα 350 χιλιόμετρα/ώρα. 350 με 360, είναι δέκα χιλιόμετρα/ώρα διαφορά, αλλά στην τελική είναι το ίδιο. Για μένα ο μεγαλύτερος κίνδυνος δεν είναι να πέσω όταν πηγαίνω με 360, ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να σε χτυπήσει κάποιος άλλος ή κάτι άλλο. Συνήθως στο MotoGP οι αναβάτες είναι πιο προσεκτικοί απ’ότι στις μικρότερες κατηγορίες, είδαμε εκεί στον αγώνα της Βαρκελώνης [στη Moto3] ήταν εντελώς τρελό αυτό που έγινε. Στο MotoGP όλοι είναι περισσότερο ήρεμοι, όμως δεν νομίζω ότι επειδή πηγαίνουμε πιο γρήγορα, είμαστε σε κίνδυνο πιο πολύ απ’ότι συνήθως.
Αν γίνεται να μείνουμε λίγο στο θέμα της ασφάλειας. Φέτος έχουμε δύο αγώνες στην Αυστρία, όπου είδαμε δύο πολύ μεγάλα ατυχήματα πέρσι. Σίγουρα είναι μία ασφαλής πίστα για να τρέχουμε εκεί, είναι όμως πιο επικίνδυνη σε σχέση με τις υπόλοιπες;
Ναι, αν και για μένα οι πιο επικίνδυνες στροφές είναι οι πρώτες τρεις, ας πούμε το πρώτο sector της πίστας. Όμως, έχει τις μεγάλες εξόδους διαφυγής και τα ατυχήματα που έγιναν εκεί ήταν πολύ περίεργα, αλλά ναι μπορούν να γίνουν. Πέρσι είχαμε άσχημα συμβάντα, όμως ευτυχώς κανείς δεν τραυματίστηκε, οπότε το μόνο που μπορώ είναι να ελπίζω είναι ότι δεν θα έχουμε άλλες τέτοιες συγκρούσεις.
Με τον Valentino να είναι στις τελευταίες του χρονιές στο MotoGP και τον Marc να χάνει τη σεζόν λόγω του τραυματισμού, το πρωτάθλημα ήταν σαν να έχασε κάποια από τα βασικά του πρόσωπα, ένιωσες κάποια ανάγκη να πεις «εγώ είμαι εδώ», να δείξεις ότι το MotoGP είναι σε καλά χέρια;
Χμ, θα έλεγα όχι. Δεν νομίζω ότι είναι κάτι που με ενδιαφέρει αυτό το κομμάτι, θέλω μόνο να απολαμβάνω αυτό που κάνω και να παλεύω για τη νίκη. Δεν θέλω να αποδείξω σε κάποιον πως είμαι εδώ, καταλαβαίνεις. Πιστεύω ότι τα αποτελέσματα είναι αυτά που μετράνε. Δηλαδή εάν είμαι σε καλή κατάσταση, εάν κερδίσω αγώνες, οκ, τελικά αυτό που θα μετράει είναι ότι ξέρω ότι θα έχω τουλάχιστον την ικανότητα να κερδίσω ακόμη περισσότερους. Αλλά δεν θέλω να δείξω σε κάποιον κάτι ότι επειδή είναι τραυματίας ο Marc ή επειδή ο Valentino θα αποχωρήσει σε λίγο καιρό. Οπότε πιστεύω ότι το πιο σημαντικό είναι να διασκεδάσω και να αφήσω τα αποτελέσματα να μιλήσουν.
Πιστεύω ότι είδες όλα όσα έγιναν με την Naomi Osaka και την αποχώρηση της από το Roland Garros, εξαιτίας της πίεσης που ένιωσε στην ψυχική της υγεία από τα μέσα ενημέρωσης. Είσαι κι εσύ ένας από τους πιο γνωστούς αθλητές στον κόσμο, πιστεύεις ότι εμείς σαν μέσα ενημέρωσης ζητάμε υπερβολικά πράγματα από εσάς;
Κοίταξε, δεν ξέρω. Νομίζω ότι είμαι ακόμη αρκετά μικρός σε ηλικία κι έχω δουλέψει λίγο στον τομέα της ψυχικής μου υγείας, όχι πάρα πολύ όμως. Από την άλλη έχω ήδη σε αυτό το σημείο, αρκετή εμπειρία για να αντιμετωπίσω την πίεση που έρχεται από αυτά και τώρα την αισθάνομαι ως κάτι το φυσιολογικό. Με κάθε βήμα που προχωράω γίνεται όλο και πιο φυσιολογική.
Σε κάποιους αγώνες ίσως υπάρχει περισσότερο στρες, περισσότερο άγχος, αλλά για μένα αυτή η πίεση έχει αρχίσει και γίνεται πιο φυσιολογική ως μέρος της δουλειάς μας. Όση περισσότερη εμπειρία έχεις, όσο περισσότερους αγώνες έχεις κάνει, τόσο πιο εύκολο είναι να ανταπεξέλθεις στην πίεση. Μερικές φορές λέω ότι δεν νιώθω κάποια πίεση, όμως καταλαβαίνω ότι νιώθω έτσι επειδή την έχω συνηθίσει. Μέχρι τώρα η μόνη φορά που ένιωσα κάτι παραπάνω είναι όταν δεν ήξερα εάν θα έχω μια θέση ή μία ομάδα για να τρέξω, όταν ήμουν μόνος μου, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν είναι πρόβλημα αυτήν την περίοδο. Για την ώρα, η πίεση είναι στην άκρη κι απλά το απολαμβάνω όλο αυτό.
Την ίδια στιγμή όμως, είσαι ένας άνθρωπος που δεν φοβάται να δείξει τα συναισθήματά του, είτε αυτά είναι καλά, είτε είναι άσχημα. Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις τον εαυτό σου αληθινό και την ίδια στιγμή να παραμείνεις συγκεντρωμένος ή να διαχειριστείς την πίεση που έχεις πάνω σου;
Για μένα τα συναισθήματα έρχονται λίγο πριν ή μετά των όσων συμβαίνουν. Την ώρα που οδηγώ δεν έχω χρόνο για συναισθήματα, ξέρεις, είμαι τόσο συγκεντρωμένος που δεν μπορώ να σκεφτώ πρακτικά τίποτα απολύτως. Προσπαθώ να είμαι όσο πιο γρήγορος γίνεται, να είμαι ακριβής σε ότι κάνω, αλλά ναι μόλις τελειώσω τον αγώνα ή πριν τον ξεκινήσω είναι διαφορετικά τα πράγματα. Είναι δύσκολα τα συναισθήματα, αλλά πρέπει να τα ελέγχεις κι αυτό προσπαθώ να κάνω όταν οδηγώ.
Έχεις πάρει έξι μέχρι στιγμής νίκες στο MotoGP, μπορείς να ξεχωρίσεις κάποια ως την καλύτερή σου;
Νομίζω πως… ναι δυσκολεύομαι ανάμεσα στο Κατάρ και το Μουτζέλο αλλά θα πω το Κατάρ. Για να πω την αλήθεια, οι δύο αγώνες που ήθελα να κερδίσω στην αρχή ήταν ακριβώς αυτοί οι δύο, γιατί οι πίστες ήταν λίγο περίεργες για εμάς. Αλλά θα πω το Κατάρ γιατί ξεκινήσαμε από κακή θέση, από την ένατη, αλλά καταφέραμε να πάρουμε την πρώτη θέση και να ανοίξουμε και διαφορά στο τέλος του αγώνα, ειδικά απέναντι στις Ducati που ήταν το φαβορί κι έτρεχαν σε μία πίστα που τους βόλευε. Στον πρώτο αγώνα εκεί κέρδισε ο Maverick με την Yamaha και στο δεύτερο εγώ με την Yamaha, οπότε ναι, θα πω τον δεύτερο αγώνα του Κατάρ.
Ευχαριστούμε θερμά τον Fabio Quartararo και την Monster Energy Yamaha MotoGP για την ευκαιρία και την οργάνωση της συνέντευξης αυτής.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify