Ο σπουδαιότερος οδηγός rally όλων των εποχών πάτησε πάλι σε ειδική διαδρομή με τα χρώματα της αγαπημένης του ομάδας, σε έναν συνδυασμό που ξύπνησε μνήμες και έφερε πολλές φήμες. Τι ισχύει όμως για μία πιθανή επιστροφή του Sebastien Loeb στο WRC;
Δεν αμφισβητεί κανείς την οδηγική ικανότητα, την ευφυΐα ενός ανθρώπου που ήρθε και έβαλε νέα στάνταρ σε ένα σπορ που το λάθος απέχει μισή μοίρα στο τιμόνι. Έδειξε τον δρόμο, ανέβασε μία εταιρεία στα ουράνια, καθιστώντας την πλέον ακρογωνιαίο λίθο των ράλλι. Οι εννέα παγκόσμιοι τίτλοι, οι 78 νίκες, όλα τα ρεκόρ που έσπασε και ίσως να μη σπάσουν ποτέ είναι μόλις μία εικόνα του βιογραφικού του. Η πείρα του, δεδομένη. Οι γνώσεις του, απαράμιλλες. Η προσέγγισή του στην άσφαλτο, αμίμητη. Και ποιος δεν θα ήθελε να τον έχει στην ομάδα του στα καλά του χρόνια.
Το τεστ με το C3 WRC χαρακτηρίστηκε ακόμα κι επικοινωνιακό τέχνασμα, να ανέβει η εικόνα της Citroen, να καλυφθεί κάπως το φιάσκο του 2017, με τις αλλεπάλληλες εγκαταλείψεις και τα αποτελέσματα που μόνο θετικά δεν μπορούν να αποκληθούν. Ωστόσο, κάπως έτσι χάνεται η ουσία, που είναι μία: να βελτιωθεί ένα πακέτο με πολύ συγκεκριμένα μειονεκτήματα. Ο Loeb ανήκει στην οικογένεια της PSA Motorsport, ακόμα κι αν το συμβόλαιό του είναι με την Peugeot. Η ανακοίνωση έσκασε σαν «βόμβα», και λογικό, καθώς ο Γάλλος πλέον ασχολείται με άλλες μορφές motorsport, όπως το rallycorss και τους cross-country αγώνες, και μάλιστα με επιτυχία. Στο World RX έχει ήδη 1 νίκη και 8 βάθρα, ενώ φέτος στο Dakar ήρθε 2ος και στο Silk Way Rally θα έφτανε στην 1η θέση, αν δεν αναγκαζόταν να εγκαταλείψει λόγω ενός τραυματισμού στο δάχτυλο στην 9η ε.δ.
Επομένως, δεν είναι μακριά από τις μάχες, το άγχος, την ταχύτητα – κάθε άλλο. Κι αυτό έχει φουντώσει τις φήμες για επιστροφή του, είτε σε μεμονωμένους αγώνες, είτε και για ολόκληρο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο Yves Matton, επικεφαλής της Citroen Racing, απέκλεισε το ενδεχόμενο να συμβεί κάτι τέτοιο φέτος, όμως άφησε ανοιχτή την πόρτα για το 2018, χωρίς να μπαίνει σε περαιτέρω εξηγήσεις. Και αυτό κάπως ρίχνει νερό στη σκόνη που σηκώθηκε, αλλά ακόμα κι αν όντως ο Loeb επιστρέψει στην ενεργό δράση, είτε μόνιμα είτε για κάτι το προσωρινό, απαιτούνται πολλές εβδομάδες εξοικείωσης με τη νέα γενιά των WRCars (από την οποία είπε πως εντυπωσιάστηκε). Θα χρειαστεί προπόνηση στο ανώτατο επίπεδο για ακόμα μία φορά, μία πραγματική πρόκληση θα ξεκινήσει για έναν άνθρωπο που, μπορεί να έχει ακόμα μία επαφή με τις ειδικές διαδρομές, αλλά όχι σε αυτές τις συνθήκες κι όχι με αυτόν τον ανταγωνισμό.
Δεν είναι άμαθος στους σκληρούς αντιπάλους, και έχει χάσει μεμονωμένα από θρύλους του θεσμού. Όμως η νέα γενιά είναι ανταγωνιστική και σκληρή, κι η ίδια η φύση του WRC μοιάζει να γυρνά σε αλλοτινές εποχές, τότε που κάθε rally ήταν αμφίρροπο μέχρι τη ράμπα του τερματισμού. Όλα αυτά, αν και όχι άγνωστα, είναι περασμένα για τον Γάλλο.
Παρόλα αυτά, αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να επιστρέψει, να πεισμώσει και να προσπαθήσει για το καλύτερο, αυτός είναι με βεβαιότητα ο Sebastien Loeb. Ίσως ο κορυφαίος all-terrain οδηγός όλων των εποχών, δεν θα μπορούσε να στερείται του ταλέντου να γυρίσει στο ανώτατο επίπεδο των ειδικών διαδρομών, ακόμα και στα 43 του.
Μόνο που για να γίνει αυτό, θα πρέπει πρώτα να κερδίσει τον κακό του εαυτό – όσο σπάνια κι αν εμφανίζεται αυτός. Και οι προσδοκίες να είναι χαμηλές, στα λογικά επίπεδα.
Μία συλλογή με τις καλύτερες φωτογραφίες από το τεστ:
Photo credits: Citroen
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify