O Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην τελευταία μέρα των δοκιμών της Βαρκελώνης, ακολουθούμενος από τον ομόσταβλο του, George Russell, στο 1-2 των Mercedes. Αρκετά απρόοπτα, προβλήματα για τις ομάδες του midfield.
H τελευταία μέρα της πρώτης περιόδου δοκιμών εξέλιξης εν όψει της νέας σεζόν διέφερε αρκετά από τις προηγούμενες. Μουντός και συννεφιασμένος ο καιρός στην Καταλανική πίστα, ενώ και οι θερμοκρασίες ήταν πεσμένες σε σύγκριση με τις δύο πρώτες μέρες. Tις εξελίξεις στα paddock εξακολουθεί να μονοπωλεί η κατάσταση στην Ουκρανία, με την Haas να εμφανίζεται με ολόλευκο livery, μετά την αποχώρηση της Ρωσικής εταιρείας, που αποτελούσε και χορηγό επωνυμίας της ομάδας.
Στο πρωινό σκέλος των δοκιμών συμμετείχαν οι George Russell (Mercedes), Max Verstappen (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari), Lando Norris (McLaren), Sebastian Vettel (Aston Martin), Pierre Gasly (Alpha Tauri), Fernando Alonso (Alpine), Guanyu Zhou (Alfa Romeo), Nikita Mazepin (Haas), ενώ στην Williams οι Latifi και Albon θα εναλλάσσονταν στο cockpit της FW44 καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας. Αμέσως με το πράσινο φως στο τέλος του pitlane, οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα, υπό τον φόβο και της βροχής.
Oι Verstappen, Russell και Norris ήταν εκείνοι που κινήθηκαν γρήγορα από το ξεκίνημα της διαδικασίας, δίχως όμως να προτιμήσουν αρχικά τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών της Pirelli. Πριν συμπληρωθεί η πρώτη ώρα, είχαμε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Λίγο πριν το τελευταίο σικέιν η Alpine του Fernando Alonso, ακινητοποιήθηκε στην άκρη της πίστας, με καπνούς να βγαίνουν από την A522. Το μέγεθος της ζημιάς ήταν τέτοιο μάλιστα, που η ομάδα δεν κατάφερε να συνεχίσει στο υπόλοιπο της ημέρας.
Από εκεί και πέρα οι οδηγοί πραγματοποίησαν στην πλειοψηφία τους long-run με αρκετά καύσιμα, με τους χρόνους να πέφτουν με αργούς ρυθμούς. Ο Verstappen εξακολουθούσε να προηγείται στην κατάταξη, ενώ λίγο μετά τις δύο ώρες, ο Pierre Gasly προκάλεσε την δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας. Ο Γάλλος έχασε τον έλεγχο της ΑT03, φεύγοντας ουσιαστικά ευθεία στην 5η στροφή της πίστας, στο ξεκίνημα του δεύτερου κομματιού.
Τα απρόοπτα δεν σταμάτησαν εκεί, ο Guanyu Zhou προκάλεσε δύο φόρες την διακοπή της διαδικασίας, μιας και ο Κινέζος οδηγός της Alfa Romeo, έχασε αρχικά τον έλεγχο του μονοθεσίου του, έπειτα όμως σταμάτησε στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, λόγω μηχανικής βλάβης. Μέσα σε όλα αυτά ο George Russell επέλεξε να χρησιμοποιήσει την πιο μαλακή διαθέσιμη γόμα ελαστικών(C5), γράφοντας τον καλύτερο χρόνο του πρωινού σκέλους, με 1:19:233.
Τον ακολούθησε ο Max Verstappen με την Red Bull, με την Αυστριακή ομάδα για άλλη μια μέρα να μην επιλέγει τα μαλακά ελαστικά στα ανταγωνιστικά της περάσματα, ο Sebastian Vettel με έναν εντυπωσιακό γύρο, λίγο πριν το διάλειμμα, ο Charles Leclerc με την Ferrari και ο Nicholas Latifi με την Williams. Βέβαια ο Γερμανός της Aston Martin σταμάτησε με την σειρά του στην άκρη της πίστας, με καπνούς να βγαίνουν και από την AMR22.
Προβλήματα και για την ομάδα που φυσιολογικά τραβάει όλα τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της, την Haas. O Nikita Mazepin πραγματοποίησε μόλις εννέα γύρους εξαιτίας διαρροής λαδιών, που τον καθήλωσε στα pit. Tο πρόβλημα αυτό καθήλωσε και τον Mick Schumacher στο γκαράζ της ομάδας, στο απογευματινό σκέλος. Σε αυτό δεν συμμετείχαν ούτε οι Stroll, Tsunoda, επομένως για τέσσερις ομάδες οι δοκιμές εξέλιξης ουσιαστικά ολοκληρώθηκαν στο μεσημεριανό διάλειμμα.
Εν όψει του απογευματινού σκέλους, φορτηγά με ειδικούς ψεκαστήρες κατέβρεξαν την πίστα, προκειμένου να δοκιμαστούν από τους οδηγούς οι βρόχινες γόμες ελαστικών της Pirelli, τα ενδιάμεσα και τα full-wet. Στην διαδικασία συμμετείχαν οι Hamilton, Perez, Sainz, Ricciardo, Bottas, ενώ το δίδυμο της Williams συνέχισε να εναλλάσσεται. Σε σύγκριση με τις πέντε κόκκινες σημαίες του πρωινού κομματιού των δοκιμών, δεν υπήρξαν απρόοπτα.
Το οδόστρωμα στέγνωσε αρκετά γρήγορα, οι οδηγοί δοκίμασαν κυρίως τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli, συλλέγοντας δεδομένα και έπειτα από περίπου μιάμιση ώρα, επέστρεψαν στις στεγνές γόμες. Την τελευταία ώρα της διαδικασίας, οι οδηγοί άρχισαν να γράφουν περάσματα εφάμιλλα με εκείνα του πρωινού, με τους Perez, Hamilton, Sainz να κατεβάζουν σταδιακά τους χρόνους τους. Μπαίνοντας στα τελευταία 45 λεπτά, οι οδηγοί τοποθέτησαν τα πιο μαλακά ελαστικά και με λιγότερα καύσιμα επιτέθηκαν.
Ο Lewis Hamilton σχεδόν στην εκπνοή έκανε χρόνο 1:19:141, υποσκελίζοντας τον ομόσταβλο του και ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση της κατάταξης. Ο Perez ανέβηκε τρίτος, στους μοναδικούς ανταγωνιστικούς γύρους της Red Bull με μαλακά ελαστικά, ενώ ο Carlos Sainz δοκίμασε διαφορετικές ρυθμίσεις και δεν βρέθηκε στο ίδιο επίπεδο χρόνων με τις προηγούμενες δύο ημέρες.
O Hamilton βελτίωσε ακόμα περισσότερο τον χρόνο του, κατά τρία χιλιοστά, κλείνοντας με αυτό τον τρόπο το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εν όψει της νέας χρονιάς. Η Mercedes πραγματοποίησε μάλιστα τους περισσότερους γύρους στην ημέρα, με τις Ferrari και Red Bull να ακολουθούν από κοντά. Στον αντίποδα η Alpine έκανε μόλις 12 γύρους, ενώ Haas και Alfa Romeo είχαν τους λιγότερους συνολικά μέσα στις τρείς ημέρες.
Αναλυτικά η κατάταξη, οι χρόνοι και οι ολοκληρωμένοι γύροι των οδηγών στην τρίτη μέρα του τεστ της Βαρκελώνης:
- Hamilton, Mercedes, 1m19.138s, C5 – 89
- Russell, Mercedes, 1m19.233s, C5 – 66
- Perez, Red Bull, 1m19.556s, C4 – 68
- Verstappen, Red Bull, 1m19.756s, C3 – 59
- Vettel, Aston Martin, 1m19.824s, C5 – 48
- Leclerc, Ferrari, 1m19.831s, C3 – 44
- Sainz, Ferrari, 1m20.072s, C3 – 86
- Albon, Williams, 1m20.318, C4 – 88
- Latifi, Williams, 1m20.699s, C4 – 13
- Ricciardo, McLaren, 1m20.750, C3 – 80
- Norris, McLaren, 1m20.827s, C3 – 52
- Alonso, Alpine, 1m21.242s, C3 – 12
- Zhou, Alfa Romeo, 1m21.939s, C3 – 41
- Gasly, AlphaTauri, 1m22.469s, C4 – 40
- Mazepin, Haas, 1m26.229s, C3 – 9
- Bottas, Alfa Romeo, 1m30.433s, C3 – 10
Η δεύτερη περίοδος των χειμερινών δοκιμών θα διεξαχθεί στο Μπαχρέιν στην πίστα του Sakhir, 10-12 Μαρτίου, στην πρόβα τζενεράλε πριν την επίσημη έναρξη της σεζόν. Υπενθυμίζουμε ότι οι δοκιμές εκεί θα έχουν κανονικά τηλεοπτική κάλυψη.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify