Επιστροφή στην δράση για τον μαγικό κόσμο της F1, με την πρώτη μέρα των δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν που έφερε τον παγκόσμιο πρωταθλητή, Max Verstappen, στην κορυφή της κατάταξης. Τον ακολούθησαν ο αειθαλής Fernando Alonso και οι δύο Ferrari.
Έπειτα από σχεδόν τρεις μήνες αποχής, οδηγοί και ομάδες γύρισαν στις πίστες και εν προκειμένω στο Sakhir, προσπαθώντας να εξοικειωθούν με τα νέα αγωνιστικά πακέτα τους, μία εβδομάδα πριν την πρεμιέρα της σεζόν στην ίδια πίστα. Η πρώτη μέρα των δοκιμών ομολογουμένως δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα, αν εξετάσουμε αποκλειστικά και μόνο την κατάταξη των χρόνων, εντούτοις αποκτήσαμε μια πρώτη εικόνα του επιπέδου του ανταγωνισμού.
Ο Max Verstappen ξεκίνησε από εκεί που σταμάτησε το 2022, καθώς ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ολοκλήρωσε την ημέρα στην πρώτη θέση μεταξύ των 19 οδηγών που πάτησαν πίστα σε αυτή την πρώτη μέρα του τεστ. Ο Ολλανδός πραγματοποίησε χρόνο 1:32:837 με την C3 γόμα της Pirelli και πιο σημαντικά έβγαλε σε πέρας μόνος του ολόκληρο το πρόγραμμα της Red Bull, κάνοντας συνολικά 157 γύρους, πειραματιζόμενος με πολλές και διαφορετικές εκδοχές set-up και φορτίων καυσίμων, όπως άλλωστε έπραξε το σύνολο των οδηγών.
Την παράσταση έκλεψε για άλλη μια φορά σε περίοδο δοκιμών, η αποκάλυψη του νέου μονοθεσίου της ομάδας, της RB19 που φέρει αλλαγές σε σύγκριση με την προκάτοχο της και πιο σημαντικά, ψήγματα αντίστοιχης αν όχι περισσότερης ταχύτητας και αξιοπιστίας. Δεσπόζουν βέβαια τα αναδιαμορφωμένα sidepods με το μακρύ κόψιμο στο κάτω μέρος τους.
Στην δεύτερη θέση ,επιδεικνύοντας εξαιρετική φόρμα αλλά και εν γένει ταχύτητα, βρέθηκε ο Fernando Alonso στο ντεμπούτο του με τα χρώματα της Aston Martin. Ο βετεράνος Ισπανός οδήγησε το απόγευμα και ήταν μόλις 29 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Verstappen, σε μια καθ’ όλα επεισοδιακή μέρα για την Βρετανική ομάδα παρ’ όλα αυτά.
Στο πρωϊνό σκέλος ο έτερος οδηγός της, Felipe Drugovich, ακινητοποιήθηκε στην άκρη της πίστας στον γύρο εξόδου του από τα pit, λόγω ζητήματος με τα ηλεκτρονικά της AMR23. To συμβάν προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της χρονιάς αλλά δεν κόστισε ακριβά στην ομάδα, που κατάφερε να τον επαναφέρει στην πίστα σε λιγότερο από μία ώρα. Ο Βραζιλιάνος ήταν 13ος στην γενική κατάταξη.
Έπειτα, στο απογευματινό σκέλος χάθηκε κι άλλος χρόνος όταν οι μηχανικοί τραυμάτισαν άθελα τους το πάτωμα του μονοθεσίου του Alonso, σε προπόνηση pitstop, με συνέπεια να πρέπει να γίνουν διορθωτικές κινήσεις, ώστε ο Ισπανός να μπορέσει να επανέλθει στην πίστα μετά τους πρώτους αναγνωριστικούς του γύρους.
Στην τρίτη και τέταρτη θέση βρέθηκαν οι δύο Ferrari των Carlos Sainz και Charles Leclerc, με τον Ισπανό να είναι τέσσερα δέκατα πιο αργός από τον ταχύτερο χρόνο, που έλαβε χώρα μάλιστα στο πρωινό σκέλος και τον Μονεγάσκο άλλα 24 χιλιοστά πίσω από τον ομόσταβλο του. Η Scuderia δοκίμασε με την σειρά της περισσότερες εκδοχές set-up, έχει διατηρήσει την ταχύτητα που φέρει από το 2022 και το ζητούμενο είναι πλέον πότε και εφόσον θα ξεδιπλώσει αρετές που θα την φέρουν στο επίπεδο της Red Bull.
Σε πρώτη φάση πάντως η SF23 φάνηκε ευάλωτη στο porpoising, μιας και βρισκόταν ανάμεσα στα μονοθέσια που καταφανώς αντιμετώπισαν το φαινόμενο αυτό. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι Ιταλοί από επιλογή έτρεξαν το αγωνιστικό τους πακέτο αρκετά κοντά στο έδαφος, εν αντιθέσει με άλλες ομάδες.
Στην πέμπτη θέση ολοκλήρωσε την ημέρα του ο Lando Norris με την McLaren, με το ταχύτερο του πέρασμα (1:33:462) να γίνεται στο τελευταίο ημίωρο της ημέρας. Η McLaren ταλαιπωρήθηκε στο απογευματινό σκέλος με το μονοθέσιο του Βρετανού, μιας και τα καλύμματα-μορφοποιητές ροής πάνω από τους μπροστινούς τροχούς δεν ήταν όσο άκαμπτα θα πρεπε, με συνέπεια να χρειαστεί αρκετό διάστημα ως ότου η MCL60 του επιστρέψει στην πίστα.
Ο έτερος οδηγός των Βρετανών και πρωτοεμφανιζόμενος στην F1, Oscar Piastri, συμμετείχε στο πρωινό σκέλος, έχοντας μια ήσυχη γενικά ημέρα αν και παρέμεινε χαμηλά στην κατάταξη, μόλις 18ος.
Ο εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Lewis Hamilton ήταν έκτος στην κατάταξη κάτι παραπάνω από έξι δέκατα πίσω από την Red Bull, σε μια θετική ημέρα για την Mercedes, καθώς ο ομόσταβλος και ομοεθνής του Βρετανού, George Russell, ήταν εντός δεκάδας στην ένατη θέση.
Το ενθαρρυντικό για την Γερμανική ομάδα δεν απορρέει από τους χρόνους των οδηγών της, όσο από την συμπεριφορά της W14 που κρατώντας ως έναν βαθμό το ίδιο concept σχεδιαστικά με πέρσι, παρουσιάζεται πολύ πιο βελτιωμένη και σταθερή. Επιπρόσθετα, δεν υπήρξαν ζητήματα με το porpoising που εξελίχθηκε σε εφιάλτη μέσα στο 2022, ενώ το μονοθέσιο αντιδρούσε εξαιρετικά σε όποιες παραλλαγές set-up εφαρμόστηκαν.
Μια ομάδα που αξίζει εγκωμιαστικών σχολίων, για την πρώτη μέρα τουλάχιστον, είναι εκείνη της Williams. Τόσο ο Alex Albon(7ος), όσο και ο Logan Sargeant(10ος), ήταν εντός της πρώτης δεκάδας, αν και ο Βρετανοταϋλανδός από κοινού με τους οδηγούς της Alpha Tauri, πραγματοποίησε το ταχύτερο του πέρασμα, με την μαλακή γόμα της Pirelli(C4).
Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει επακριβώς τι δοκίμαζε η ιστορική Βρετανική ομάδα, για του λόγου το αληθές ωστόσο η πληθώρα αισθητήρων που τοποθετήθηκαν στην διάρκεια της ημέρας και στα δύο μονοθέσια επιβεβαιώνουν την ευρύτερη προσπάθεια εξαγωγής του μέγιστου αποτελέσματος.
Για την ισχυρή πλειοψηφία του grid ήταν μια μέρα που κύλησε εξαιρετικά, μιας και δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα μηχανικής φύσεως ή και έξοδοι που θα μπορούσαν να κοστίσουν σε χρόνο δοκιμών. Στο midfield οι Alfa Romeo,Haas και Alpha Tauri αναζητούν λύσεις στα θέματα οδηγισιμότητας που αναδείχθηκαν κατά την διάρκεια των 8,5 ωρών, ενώ απογοήτευση θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος την Alpine, με τους Gasly και Ocon στην 16η και 17η θέση αντίστοιχα.
Οι δοκιμές εξέλιξης συνεχίζονται αύριο, με το πρόγραμμα να παραμένει ίδιο, το πρωινό σκέλος ξεκινά στις 09:00 το πρωί έως τις 13:15 το μεσημέρι, ενώ το απογευματινό αρχίζει στις 14:15 και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων στις 18:30 το απόγευμα.
Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη της πρώτης μέρας των δοκιμών στο Μπαχρέιν:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify