Formula E 2018/19 Season Preview

Lucas Di Grassi (BRA), Audi Sport ABT Schaeffler, Audi e-tron FE05

Η Formula E επιστρέφει στο totalracing.gr, για αυτό σας παρουσιάζουμε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη νέα σεζόν, τους καινούργιους κανονισμούς, τους οδηγούς και τις ομάδες.

Το πρωτάθλημα της Formula E μπαίνει στη νέα του εποχή με ανασχεδιασμένα μονοθέσια της δεύτερης γενιάς, σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς, πολλούς νέους και γνωστούς οδηγούς, αλλά και ομάδες που πρόκειται να κάνουν το ντεμπούτο τους στο πρώτο ePrix της χρονιάς.

Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά:

Κανονισμοί

  • H μεγαλύτερη αλλαγή των τεχνικών κανονισμών αφορά το νέο σασί που κατασκευάστηκε από την Spark και θα αποτελέσει τη βάση για τη δεύτερη γενιά μονοθέσιων της Formula E. Το SRT05e όπως είναι η ονομασία του έχει πλέον το περιβόητο halo, ενώ έχει δοθεί μεγαλύτερη ελευθερία στις ομάδες όσον αφορά τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο πάτωμα και την πίσω αεροτομή του εκάστοτε μονοθέσιου.
  • Η μπαταρία που θα χρησιμοποιούν φέτος οι ομάδες και κατασκευάζονται από την McLaren Applied Technologies θα διαρκεί σε όλο τον αγώνα κι οι οδηγοί έχουν δικαίωμα χρήσης μόνο μίας κάθε αγωνιστική μέρα. Η ισχύς των νέων μονάδων θα είναι στα 250 kW, ενώ έχουν διατεθεί συγκεκριμένα modes στις ομάδες, που θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ανάλογα με την στρατηγική που θέλουν να ακολουθήσουν.
  • Εισάγεται το λεγόμενο attack mode, στο οποίο οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεση τους για συγκεκριμένο αριθμό σε κάθε αγώνα και για συγκεκριμένο μέρος της πίστας, 25 παραπάνω kW ενέργειας. Αυτό θα βρίσκεται εκτός της καθιερωμένης αγωνιστικής γραμμής και τόσο ο αριθμός των ενεργοποιήσεων, όσο και η διάρκειά του, θα καθορίζονται από την FIA λίγο πριν τον αγώνα, ώστε οι ομάδες να μην μπορούν να βάλουν την χρήση του attack mode στην στρατηγική τους.
  • Οι αγώνες πλέον δεν θα έχουν συγκεκριμένο αριθμό γύρων, αλλά κάθε αγώνας θα διαρκεί 45 λεπτά, συν έναν ακόμη γύρο.

 

Ομάδες-Οδηγοί

 Audi Sport ABT Schaeffler  

Οδηγοί: Lucas Di Grassi – Daniel Abt

 

Η ομάδα που κατέκτησε τους 3 από τους 4 διαθέσιμους τίτλους τα τελευταία 2 χρόνια, επιστρέφει και στοχεύει φυσικά σε μία επανάληψη των 2 προηγούμενων ετών. Στις δοκιμές οι Di Grassi κι Abt ήταν ανταγωνιστικοί και παρότι δεν εντυπωσίασαν με τους χρόνους τους έδειξαν ότι παραμένουν μια άκρως υπολογίσιμη δύναμη.

DS Techeetah Formula E Team

Οδηγοί:  Jean-Eric Vergne – Andre Lotterer

Ο Jean-Eric Vergne κατέκτησε πέρσι τον πρώτο τίτλο της καριέρας του, ενώ στους τελευταίους αγώνες ο Andre Lotterer έδειξε ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε ρόλο που του ζητά η ομάδα. Οι 2 τους συνεχίζουν στην κινέζικη ομάδα, η οποία φέτος έχει και την στήριξη της DS Performances. Στις χειμερινές δοκιμές έδειξαν θα είναι μια από τις ισχυρές δυνάμεις στο ξεκίνημα της σεζόν, με τον Vergne να γράφει τον δεύτερο καλύτερο χρόνο.

Envision Virgin Racing

Οδηγοί: Sam Bird – Robin Frijns

 

Το μόνο που φαίνεται ότι έμεινε σταθερό στην ομάδα της Virgin Racing είναι ο Sam Bird. O Βρετανός πέρσι ακούμπησε τον τίτλο, όμως φέτος η αλλαγή στο σύστημα μετάδοσης από DS σε Audi φάνηκε να μην λειτουργεί όπως θα έπρεπε με το μονοθέσιο, με τα αποτελέσματα του τριημέρου στην Βαλένθια να είναι μέτρια. Ο Robin Frijns συνεχίζει την καριέρα του στην Formula E με νέα ομάδα κι ήταν ταχύτερος του νέου του teammate και στις 3 ημέρες δοκιμών. 

Mahindra Racing

Οδηγοί: Jerome D’Ambrosio – Pascal Wehrlein – Felix Rosenqvist

 

Στην Ινδική ομάδα θα επιθυμήσουν να επαναλάβουν η να βελτιώσουν την περσινή τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα. Γι’ αυτό αποφάσισαν να επενδύσουν στον Pascal Wehrlein που μετά το άδοξο φινάλε της καριέρας του στην F1, θα προσπαθήσει να ανεβεί και πάλι μέσω της Formula E. Παρόλα αυτά ο Γερμανός δεν θα βρεθεί στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, και τον Felix Rosenqvist να τον αντικαθιστά. Στην ομάδα δεν συνεχίζει ούτε ο Nick Heidfeld, ο οποίος έδωσε την θέση του στον Jerome D’Ambrosio.

Nissan e.dams

Οδηγοί: Sebastien Buemi – Oliver Rowland

 

Η προσπάθεια της Renault για κατάκτηση ενός ακόμη τίτλου έπεσε στο κενό πέρσι με μερικές απογοητευτικές εμφανίσεις στο ξεκίνημα της σεζόν. Η Renault έδωσε το όνομα της Nissan στην ομάδα, με πρόφαση την περισσότερη έμφαση στο πρωτάθλημα της F1, όμως αυτό δεν αλλάζει κάτι στους στόχους της ομάδας, παρότι η εμφάνιση στις δοκιμές ήταν απογοητευτική. Ο Sebastien Buemi θα ηγηθεί της αντεπίθεσης, ενώ ο Oliver Rowland επιστρέφει στην Formula E παίρνοντας τη θέση του Alexander Albon που μεταγράφηκε στην Toro Rosso, λίγες μέρες μετά την υπογραφή του συμβολαίου του.

Panasonic Jaguar Racing

Οδηγοί: Nelson Piquet Jr. – Mitch Evans

 

Η τρίτη και τελευταία ομάδα που διατήρησε ακέραιο το οδηγικό της δίδυμο είναι η Jaguar. Nelson Piquet και Mitch Evans συνεχίζουν στην βρετανική ομάδα, που έκανε καλές εμφανίσεις την περασμένη σεζόν με συνεχείς παρουσίες στην πρώτη πεντάδα. Οι χρόνοι στην Βαλένθια ήταν μέτριοι έως κακοί, αλλά στην ομάδα δηλώνουν αισιόδοξοι για τη νέα χρονιά.

Venturi Formula E Team

Οδηγοί: Felipe Massa – Edoardo Mortara

Η ομάδα με βάση το Μονακό άλλαξε ριζικά μέχρι το ξεκίνημα της νέας σεζόν. Αρχικά η πρόσληψη της Suzie Wolff στον ρόλο της επικεφαλής της ομάδας και στη συνέχεια η συμφωνία με τον Felipe Massa στη θέση που άφησε κενή ο Tom Dillmann έδειξαν πως οι προσδοκίες έχουν ανέβει σημαντικά. Tόσο ο Massa, όσο κι ο Edoardo Mortara που συνεχίζει στην ομάδα, ήταν στην δεκάδα των χρόνων στις δοκιμές.

NIO Formula E Team

Οδηγοί: Tom Dilmann – Oliver Turvey

 

Μετά την κατάκτηση του τίτλου από τον Nelson Piquet την πρώτη χρονιά του πρωταθλήματος, η NIO δεν συνέχισε ανάλογα τις εμφανίσεις, με καλύτερο τερματισμό μια τέταρτη θέση. Ο Oliver Turvey συνεχίζει για 4η χρονιά στην ομάδα και θα έχει δίπλα του τον Tom Dillmann που μεταγράφηκε από την Venturi. Οι αρχικές εντυπώσεις πάντως συνεχίζουν να μην είναι καλές για την τέταρτη βρετανική ομάδα του grid, με τους 2 οδηγούς να μπαίνουν με το ζόρι στην 20άδα των χρόνων στις δοκιμές.

Geox Dragon

Οδηγοί: Maximilian Gunther – Jose-Maria Lopez

Η προτελευταία ομάδα του περσινού πρωταθλήματος θα επιχειρήσει την ανάκαμψη με νέο βασικό χορηγό (Geox), νέο οδηγό (Maximilian Gunther) κι αναβαθμισμένη βοήθεια από την Penske. Στην ομάδα παρέμεινε κι ο Jose-Maria Lopez, ενώ στην ομάδα βρέθηκε για τις δοκιμές της Βαλένθια κι ο Antonio Fuoco. Η εμφάνιση των 3 οδηγών ήταν άκρως ικανοποιητική στην ισπανική πίστα κι η έκπληξη δεν θεωρείται απίθανη από την μόνη αμερικάνικη ομάδα.

BMW i Andretti Motorsport

Οδηγοί: Antonio Felix da Costa – Alexander Sims

Η είσοδος της BMW στο πρωτάθλημα έκανε μονομιάς την ομάδα του Michael Andretti από ουραγό, μία από τις βασικές διεκδικήτριες των 2 τίτλων για το 2018/19. Με την εμπειρία της στην ηλεκτροκίνηση, η γερμανική ομάδα ήταν με διαφορά η ταχύτερη στις δοκιμές της Βαλένθια, με τον Antonio Felix da Costa να είναι ταχύτερος τις 2 από τις 3 ημέρες και τον Alexander Sims να διατηρεί την ομάδα στην κορυφή και την τρίτη ημέρα.

HWA Racelab

Οδηγοί: Gary Paffett – Stoffel Vandoorne

Μετά την ΒΜW και η Mercedes επενδύει στο πρωτάθλημα της Formula E. Αν και για τη φετινή σεζόν αυτό θα γίνει μέσω της HWA, πριν την πλήρη είσοδό του γερμανικού κολοσσού στο ξεκίνημα της επόμενης σεζόν, οι άνθρωποι της ομάδας στρατολόγησαν τον βασικό οδηγό της Mercedes στο DTM, τον Gary Paffett για τη μία θέση οδηγού, ενώ εκμεταλλεύτηκαν και την φυγή του Stoffel Vandoorne από την McLaren για να συμπληρώσουν ένα άκρως ενδιαφέρον οδηγικό δίδυμο. Η απόδοση των 2 (αλλά και του Dani Juncadella) στη Βαλένθια δεν ήταν καλή, όμως με την βοήθεια της Mercedes, δύσκολα θα συνεχιστεί αυτή η εικόνα.

 

Πρόγραμμα

Με έναν παραπάνω αγώνα σε σχέση από το περασμένο πρωτάθλημα, θα διεξαχθεί αυτό του 2018/19. Παρά τη φυγή της Ουρουγουάης, το πρωτάθλημα θα επιστρέψει στο Μονακό, ενώ αγώνας θα γίνει και πάλι μετά από διακοπή τριών ετών σε κινεζικό έδαφος και στην πόλη Sanya του νησιού Χαινάν. Η Σαουδική Αραβία θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά αγώνα, στους δρόμους του Ριάντ, ενώ τέλος η Ζυρίχη θα δώσει τη θέση της, στην Βέρνη που θα διεξαγάγει το ελβετικό ePrix.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της χρονιάς που θα ξεκινήσει με τον αγώνα στην Ad Dirriyah του Ριάντ το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου και θα ολοκληρωθεί με τον διπλό αγώνα στους δρόμους του Brooklyn της Νέας Υόρκης στις 13 και 14 Ιουλίου:

Αγώνας Πόλη Πίστα Ημερομηνία
1 Αντ Ντιριγιά (Σ. Αραβία) Riyadh Street Circuit 15 Δεκεμβρίου 2018
2 Μαρακές (Μαρόκο) Circuit International Automobile Moulay El Hassan 12 Ιανουαρίου 2019
3 Σαντιάγκο (Χιλή) Parque O’Higgins Circuit 26 Ιανουαρίου 2019
4 Μέξικο Σίτι (Μεξικό) Autódromo Hermanos Rodríguez 16 Φεβρουαρίου 2019
5 Χονγκ Κονγκ Hong Kong Central Harbourfront Circuit 10 Μαρτίου 2019
6 Σάνια (Κίνα) Sanya Street Circuit 23 Μαρτίου 2019
7 Ρώμη (Ιταλία) Circuito Cittadino dell’EUR 13 Απριλίου 2019
8 Παρίσι (Γαλλία) Circuit des Invalides 27 Απριλίου 2019
9 Μονακό Circuit de Monaco 11 Μαΐου 2019
10 Βερολίνο (Γερμανία) Tempelhof Airport Street Circuit 25 Μαΐου 2019
11 Βέρνη (Ελβετία) *Θα Ανακοινωθεί 22 Ιουνίου 2019
12 Νέα Υόρκη (Η.Π.Α.) Brooklyn Street Circuit 13 Ιουλίου 2019
13 14 Ιουλίου 2019

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Στις 15 Φεβρουαρίου παρουσιάζεται το μονοθέσιο της Ferrari για το 2019

Next Article

Επίσημο: Εκτός WRC για το 2019 ο Hayden Paddon

Related Posts