Ο Sergio Perez αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής του GP του Αζερμπαϊτζάν, με τον Μεξικανό οδηγό να δικαιώνει για πολλοστή φορά την φήμη του ως σπεσιαλίστα, στα σιρκουί πόλης, δεδομένου ότι οδήγησε εξαιρετικά και κατέκτησε μια πανάξια πρωτιά. Στο βάθρο μαζί του οι Max Verstappen και Charles Leclerc.
O φετινός αγώνας στο Μπακού εμπεριείχε αρκετή δράση και ανατροπές, με τον Perez να καταφέρνει να αναρριχηθεί στην κορυφή της κατάταξης, αν και εκκίνησε από την τρίτη θέση στο grid. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Μεξικανός διατήρησε την θέση του, μην απειλώντας, ούτε και κινδυνεύοντας στους εναρκτήριους γύρους.
Tόσο ο Perez, όσο και ο Μax Verstappen εκμεταλλεύτηκαν την συνολική ανωτερότητα του μονοθεσίου που είχαν στα χέρια τους, προσπερνώντας με μεγάλη άνεση τον poleman, Charles Leclerc, όταν το DRS έγινε διαθέσιμο στους οδηγούς. Αυτό συνέβη στην περίπτωση του παγκόσμιου πρωταθλητή στον τέταρτο γύρο του αγώνα, με τον ομόσταβλο του να ακολουθεί με τη σειρά του δύο γύρους αργότερα.
Κομβικό σημείο για τον ίδιο, αλλά και για τον αγώνα συνολικά, αποτέλεσε η εγκατάλειψη του Nyck De Vries, όταν ο Ολλανδός ακούμπησε τον τοίχο της κλειστής πέμπτης στροφής της πίστας, τραυματίζοντας την μπροστινή ανάρτηση της AT04 και εγκαταλείποντας τον αγώνα, στον 11ο γύρο.
Η καθυστέρηση στην έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, πρακτικά κόστισε στον Verstappen και την Red Bull, καθώς στο κενό αυτό ο παγκόσμιος πρωταθλητής πραγματοποίησε την στάση του στα pit, αλλάζοντας ελαστικά. Το momentum ήταν το χειρότερο δυνατό για εκείνον, μιας και με τον τρόπο αυτό οι Perez και Leclerc εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο την ευκαιρία που τους παρουσιάστηκε και αμφότεροι υπερκέρασαν το εμπόδιο του Ολλανδού, ευρισκόμενοι μπροστά του.
Όταν το SC μπήκε ξανά στα pit στον 14ο γύρο, ο Perez πλέον είχε την ευκαιρία να διατηρήσει την πρωτιά με σχετική άνεση, ενώ ο Verstappen ξεφορτώθηκε εξίσου εύκολα και για δεύτερη φορά σε μερικούς γύρους, την Ferrari του Μονεγάσκου. Από εκεί και πέρα δεν σημειώθηκαν ιδιαίτερες αλλαγές σε επίπεδο κορυφής, με τον Μεξικανό να δείχνει ότι οι αγώνες σε σιρκουί πόλης είναι αν μη τι άλλο το αποκούμπι του.
Παράλληλα, o Perez είναι ο πρώτος οδηγός που έχει πλέον παραπάνω από μία νίκη στο Αζερμπαϊτζάν, καθώς στους αγώνες που είχαν λάβει μέχρι τώρα χώρα στο Αζερμπαϊτζάν, είχαμε διαφορετικούς νικητές, ενώ ο ίδιος αποκόμισε σημαντικούς βαθμούς που μείωσαν τη διαφορά του από τον Verstappen στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο Oλλανδός μάλλον είναι ικανοποιημένος από την δεύτερη θέση που κατέκτησε, μιας και καθ’ όλη την διάρκεια του τριημέρου υστερούσε σε σύγκριση με τον teammate του, τόσο σε ρυθμό, όσο και σε αυτοπεποίθηση. Άλλωστε είναι τέτοια η δύναμη των Αυστριακών φέτος, που δεν υπήρχαν ρεαλιστικές πιθανότητες να απειληθεί από κάποιον άλλο οδηγό και πλέον ο ίδιος ατενίζει τους επερχόμενους αγώνες με την ελπίδα της επιστροφής σε νικηφόρους οδούς.
Ο τρίτος της κατάταξης, Charles Leclerc, πραγματοποίησε την κορυφαία του εμφάνιση σε αγωνιστικό τριήμερο φέτος, με δύο pole position σε δύο περιόδους κατατακτήριων δοκιμών. Οι αγώνες όμως αποτελούν μια διαφορετική υπόθεση, με την Ferrari απλά να μην βρίσκεται στο επίπεδο της Red Bull, ούτε και σε θέση να αντισταθεί σθεναρά.
Από τη στιγμή που ο Moνεγάσκος έχασε την πρωτοπορία και μετέπειτα την δεύτερη θέση, έκανε μία κούρσα διαχείρισης, αντιστεκόμενος στην πίεση του Fernando Alonso και παίρνοντας το πρώτο του βάθρο για το 2023. Ο Ισπανός οδηγός της Aston Martin, από κοινού με τον νικητή, διεκδικούν τον τίτλο του οδηγού του αγώνα, καθώς εκκινώντας από την έκτη θέση.
Ήταν ένας εκ των οδηγών που ευνοήθηκαν στο έπακρο από την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, αφού με τον αναβρασμό που επικράτησε στα pit των ομάδων, κέρδισε δύο θέσεις στην κατάταξη από τους Sainz και Hamilton, διατηρούμενος εν συνεχεία με άνεση μπροστά τους και απειλώντας ευθέως τον Leclerc, για το υπόλοιπο του αγώνα.
Για τους Carlos Sainz και Lewis Hamilton η πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα ήταν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα που θα μπορούσαν αμφότεροι να πετύχουν. Ο Ισπανός έδωσε μάχη με τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, που παρέμεινε κολλημένος πίσω του για συναπτούς γύρους, αδυνατώντας παρ’ όλα αυτά να τον προσπεράσει, εφόσον αναδείχθηκε η αδυναμία της Mercedes στις μεγάλες ευθείες της πίστας, ελέω της οπισθέλκουσας που παράγει το φετινό μονοθέσιο της ομάδας η W14.
Συνολικά ήταν μια μέρα με θετικό πρόσημο για τον Hamilton που βρέθηκε σε ίδια μοίρα με τον Verstappen στο SC,όντας ο πρώτος εκ των ταχύτερων συνδυασμών βέβαια που μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών, χάνοντας θέσεις, που σύντομα ανέκτησε εντούτοις, με προσπεράσματα μεταξύ άλλων στον oμόσταβλο του George Russell και τον Lance Stroll.
Ο Καναδός και ο Βρετανός ακολούθησαν σε παράταξη, στην έβδομη και όγδοη θέση, αποτελώντας άλλο ένα δίδυμο που έδωσε μάχες στην διάρκεια των 51 γύρων της κούρσας. Ο Russell στο τέλος του αγώνα είχε τα περιθώρια για δεύτερη αλλαγή ελαστικών, τοποθετώντας ένα σετ μαλακής γόμας, ώστε να πάρει στα χέρια του τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, με το πέσιμο της καρό σημαίας. Πολύ καλός και ο αγώνας του Stroll, δεδομένων των συνθηκών και τηρουμένων των αναλογιών.
Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lando Norris και Yuki Tsunoda, οι οποίοι παρά το γεγονός ότι εκκινούσαν από πιο μπροστά και έχασαν θέσεις στην εκκίνηση, με καλό ρυθμό και συνετή οδήγηση, βρέθηκαν σε θέση ισχύος στο φινάλε, όταν δηλαδή οι Esteban Ocon και Nico Hulkenberg μπήκαν στα pit.
Τόσο ο Οcon, όσο και ο Ηulkenberg ξεκίνησαν τον αγώνα από το pitlane, επιλέγοντας εξ αρχής την σκληρή γόμα ελαστικών, την οποία και διατήρησαν σχεδόν για όλη τη διάρκεια του. Οι δύο τους παρέμεναν εντός δεκάδας και επέλεξαν μία στάση αναμονής, προκειμένου να εκμεταλλευτούν ενδεχόμενα απρόοπτα, που θα τους έδιναν την ευκαιρία να εδραιωθούν στους βαθμούς.
Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, παρά την εξαιρετική διαχείριση ελαστικών που πραγματοποίησαν, με τον Γερμανό να χάνει αρκετό χρόνο και θέσεις πριν μπει για την αλλαγή του στον 49ο γύρο. Στην περίπτωση του οδηγού της Alpine η είσοδος του στα pit ήταν επεισοδιακή, μιας και αυτή συνέβη στην έναρξη του τελευταίου γύρου, σημείο στο οποίο οι διοργανωτές του αγώνα ετοιμάζονταν για τον τερματισμό, με συνέπεια να δημιουργηθεί κίνδυνος να υπάρξουν οδυνηρές και τραγικές συνέπειες, με σοβαρούς τραυματισμούς,
Το πως αυτό απεφεύχθη, συνιστά μάλλον θαύμα, σε ένα συμβάν που σίγουρα θα διερευνηθεί σε βάθος, εφόσον μιλάμε για την σωματική ακεραιότητα των εμπλεκομένων.
Στις πιο πίσω θέσεις παρακολουθήσαμε όμορφες μάχες, δίχως απρόοπτα και συγκρούσεις, με το τρενάκι οδηγών που σχηματίστηκε από την ενδέκατη θέση και πίσω, αποτελούμενο από τους Piastri, Albon, Magnussen και Gasly, να απασχολεί- από κοινού με τις σημαντικές εξελίξεις- το ενδιαφέρον του κοινού.
Στους χαμένους σίγουρα συγκαταλέγεται η ομάδα της Alfa Romeo, που είδε τους Zhou και Bottas να πραγματοποιούν άσχημη εμφάνιση, με τον Κινέζο οδηγό να είναι η δεύτερη εγκατάλειψη του αγώνα και τον Φινλανδό να τερματίζει τελευταίος, αρκετά μακριά από τον ρυθμό των προπορευόμενων.
Επόμενος σταθμός του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 είναι το GP του Μαϊάμι, το οποίο ακολουθεί την ερχόμενη εβδομάδα και πιο συγκεκριμένα το τριήμερο 5 με 7 Μαϊου.
Αναλυτικά η κατάταξη του GP του Αζερμπαϊτζάν:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify