GP Στυρίας – Αγώνας: Αδιαμφισβήτητη νίκη Verstappen, 2-3 για Mercedes

SPIELBERG,AUSTRIA,26.JUN.21 – MOTORSPORTS, FORMULA 1 – Grand Prix of Styria, Red Bull Ring, practice and qualifying. Image shows the rejoicing of Max Verstappen (NED/ Red Bull Racing). Photo: GEPA pictures/ Christian Walgram // SI202106260510 // Usage for editorial use only //

O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix της Στυρίας, σε έναν αγώνα που ο Ολλανδός κυριάρχησε απόλυτα. Στο βάθρο ανέβηκαν και οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas.

Αν και οι νεφώσεις πύκνωσαν πάνω από το Red Bull Ring, οι συνθήκες παρέμειναν καλές και απουσία βροχής, το οδόστρωμα διατηρήθηκε στεγνό.

Στην εκκίνηση, όλοι οι οδηγοί έφυγαν καθαρά, με τον Verstappen να διατηρεί την πρωτοπορία και τον Hamilton να τον ακολουθεί από κοντά. Στην πρώτη στροφή ο Charles Leclerc είχε επαφή με τον Pierre Gasly, προκαλώντας ζημία στο δεξί endplate της μπροστινής του πτέρυγας και μπήκε με την πρώτη ευκαιρία στα pits για ένα νέο σετ. Πρόβλημα είχε και ο Pierre Gasly, καθώς το συμβάν προκάλεσε κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό του Γάλλου, ο οποίος εγκατέλειψε, γυρνώστας στα pits. Ο οδηγός της AlphaTauri είχε επαφές και με τους Giovinazzi και Latifi στην τρίτη στροφή, με τον Ιταλό μάλιστα να έχει τετακέ.

Με λιγότερους από πέντε ολοκληρωμένους γύρους, ο Verstappen είχε ξεφύγει από το DRS του Hamilton, ενώ ο Ricciardo είχε ανεβεί στην 9η θέση. Η χαρά του Αυστραλού κράτησε πολύ λίγο όμως, αφού ανέφερε μειωμένη ισχύ από τον κινητήρα και ξαναέπεσε στην 13η θέση από την οποία και ξεκίνησε τον αγώνα. Παράλληλα, οι Verstappen και Hamilton είχαν ήδη αποκολληθεί από όλους τους υπόλοιπους οδηγούς. Στον 10ο γύρο, ο Sergio Perez πέρασε με ευκολία των Norris στην τρίτη στροφή, ενώ το ίδιο έκανε και ο Valtteri Bottas στον αμέσως επόμενο γύρο, με την McLaren να ακολουθεί διαφορετική στρατηγική.

Με το «τρενάκι» των μονοθεσίων να έχει αραιώσει, η δράση μειώθηκε αισθητά. Στον 15ο γύρο η δεκάδα ήταν Verstappen, Hamilton, Perez, Bottas, Norris, Stroll, Alonso, Russell, Tsunoda και Sainz. O Nikita Mazepin ήταν ο πρώτος οδηγός που έκανε μη αναγκαίο pit stop στον 23ο γύρο, για ένα νέο σετ ελαστικών. Σε εκείνο το χρονικό σημείο η διαφορά Verstappen – Hamilton ήταν στα 4.662 δευτερόλεπτα, ενώ ο τρίτος Perez βρισκόταν στο +15.650. Παράλληλα, ο Leclerc είχε φτάσει στην 14η θέση, έχοντας πέσει στην τελευταία μετά το αναγκαστικό pit stop του στον πρώτο γύρο.

Από τους πρωτοπόρους, ο πρώτος που σταταμάτησε για νέα ελαστικά ήταν ο Perez, στον 27ο γύρο, βγαίνοντας στην 5η θέση, πίσω από τον Norris, καθώς το pit stop ήταν κάπως αργό. Αναμενόμενα, ο Valtteri Bottas μπήκε στον αμέσως επόμενο γύρο και κατάφερε να βγει μπροστά από τον Μεξικανό. Η Mercedes αποφάσισε να βάλει και τον Hamilton στην πρώτη ευκαιρία μέσα και ο έτσι ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα στην 2η θέση, αφού είχε διαφορά ασφαλείας από τον τρίτο Norris. Τον χορό των pit stops ολοκλήρωσε ο Max Verstappen, με το γρηγορότερο pit stop μεταξύ των τεσσάρων οδηγών και έτσι διατήρησε την πρωτοπορία του Grand Prix. Και οι τέσσερις οδηγοί άλλαξαν σε σετ σκληρών, στοχεύοντας να πάνε μέχρι το τέλος του αγώνα.

Στον 37ο γύρο, υπήρχε μάχη για την 5η θέση μεταξύ Sainz, Norris, Ricciardo και Leclerc, καθώς κανείς εξ αυτών δεν είχε σταματήσει για ελαστικά. Ο 9ος Stroll βρισκόταν τρία δευτερόλεπτα πίσω από τον Μονεγάσκο, ο οποίος τελικά μπήκε για ένα νέο σετ σκληρών, επιστρέφοντας στην πίστα στην 14η θέση. Ο George Russell, ο οποίος είχε προβλήματα με κάποιο σύστημα πίεσης σε προηγούμενο pit stop, εγκατέλειψε τελικά τον αγώνα πριν το 40ο γύρο. Ο έταιρος οδηγός της Ferrari, μπήκε στα pits στον 43ο γύρο, βγαίνοντας στην έβδομη θέση. Η McLaren προσπάθησε να απαντήσει με τον Ricciardo, όμως ο Αυστραλός επέστρεψε πίσω από τον Esteban Ocon, στην 15η θέση.

Στον 45ο γύρο, ο Sainz πέρασε τον Stroll για την 6η θέση, συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία. Μια θέση κέρδισε και ο Leclerc, περνώντας τον Giovinazzi για την 11η θέση. Ο Μονεγάσκος είχε επαφή προηγουμένως με τον Kimi Raikkonen, σε ένα συμβάν που θύμισε πολύ εκείνο του πρώτου γύρου του αγώνα, χωρίς όμως να σημειώνεται κάποιο κλατάρισμα. Από την άλλη, κάποιο μικρό κομμάτι φάνηκε να ξεκολλά από το αριστερό μέρος της μπροστινής πτέρυγας της Alfa Romeo, αλλά ο Φινλανδός το ανέφερε στον ασύρματο και απλά συνέχισε τον αγώνα. Η επέλαση του Leclerc συνεχίστηκε, με τον νεαρό να περνά και τον Sebastian Vettel για την 10η θέση. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, οι πέντε πρώτοι οδηγοί (Verstappen, Hamilton, Bottas, Perez, Norris), παρέμειναν στον δικό τους αγώνα, χωρίς να απειλούνται από κάποιον «τρίτο», με τον Hamilton να διατηρεί τον ταχύτερο γύρο.

Ο Perez ξανασταμάτησε στον 55ο γύρο, διατηρώντας όμως την 4η θέση από τον Norris, ο οποίος βρέθηκε στο +17.8 από τον Μεξικανό. Ο οδηγός της Red Bull σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο με το νέο σετ σκληρών ελαστικών του, προσπαθώντας να μπει στο pit window του Bottas, ο οποίος δέχθηκε και υπόδειξη να πιέσει και να περάσει το traffic που είχε μπροστά του. Παράλληλα, ο Leclerc συνέχισε την επιθετική οδήγηση, περνώντας με διπλή προσπάθεια τον Yuki Tsunoda και αργότερα τον Fernando Alonso με περισσότερη ευκολία. Στον 59ο γύρο η Ferrari του Leclerc βρισκόταν πίσω από την Aston Martin του Lance Stroll, καταφέροντας να τον περάσει στον επόμενο γύρο, στην τρίτη στροφή.

Με λιγότερους από 10 γύρους να απομένουν, τα σύννεφα μαζεύτηκαν σε απειλητικό βαθμό πάνω από την Αυστριακή πίστα, όμως τίποτα δεν άλλαξε τον ρου του αγώνα, αν και ο Hamilton έκανε ακόμα ένα pit stop στον προτελευταίο γύρο για να προσπαθήσει να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο. Ο Max Verstappen δεν απειλήθηκε ρεαλιστικά σε κανένα σημείο του αγώνα, κερδίζοντας το Grand Prix της Στυρίας με διαφορά 35 δευτερολέπτων από τον Lewis Hamilton, ενώ ο Valtteri Bottas ανέβηκε στο τελευταίο σκαλί του βάθρου. Ο Lando Norris είχε έναν μοναχικό αγώνα, τερματίζοντας πέμπτος, ενώ οι Sainz και Leclerc άλλαξαν την Σαββατιάτικη εικόνα της Ferrari, καταλαμβάνοντας την 6η και 7η θέση αντίστοιχα. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lance Stroll, Fernando Alonso και Yuki Tsunoda.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1 Max Verstappen Red Bull 1:10.579 1
2 Lewis Hamilton Mercedes +35.743s 2
3 Valtteri Bottas Mercedes +46.907s 1
4 Sergio Perez Red Bull +48.984s 2
5 Lando Norris McLaren 1 LAP 1
6 Carlos Sainz Ferrari 1 LAP 1
7 Charles Leclerc Ferrari 1 LAP 2
8 Lance Stroll Aston Martin 1 LAP 1
9 Fernando Alonso  Alpine 1 LAP 1
10 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1 LAP 1
11 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing 1 LAP 1
12 Sebastian Vettel Aston Martin 1 LAP 1
13 Esteban Ocon Alpine 1 LAP 1
14 Daniel Ricciardo  McLaren 1 LAP 1
15 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1 LAP 1
16 Mick Schumacher Haas 2 LAPS 1
17 Nicholas Latifi Williams 3 LAPS 2
18 Nikita Mazepin Haas 3 LAPS 1
DNF George Russell Williams 34 LAPS 3
DNF Pierre Gasly AlphaTauri 69 LAPS 1

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Assen TT Quartararo

Assen TT - Αγώνας: Καθολική κυριαρχία Quartararo

Next Article
Leclerc Ferrari

Leclerc: Ήταν μία από τις καλύτερες εμφανίσεις μου

Related Posts